Ik dacht al dat jij het was, die ook een koortslip had gehad. Heb jij nog met de huisarts overlegd? Wat heb je behalve mondkapjes nog meer gedaan?
Laura gilt ook al sinds een tijdje, heerlijk om te horen (nu nog wel ) Ze begint nu met het wegblazen van de speeksel belletjes om haar mond en maakt hier hele liedjes van, lol dat ze dan heeft. Gevolg is wel dat ze constant onder de spuug zit. mevrouw wil trouwens op schoot niet meer liggen, maar alleen zitten. Dat kan ze sinds een paar dagen zonder steun (ze trekt zich nog wel aan onze handen omhoog maar ze blijft zonder steun zitten). Ik denk dat we binnenkort dus maar een stoeltje voor aan tafel moeten gaan kopen, denk dat ze dat af en toe al wel leuk zal vinden. Over die doekjes over het hoofd, vinden jullie het niet eng? ik ben aldoor bang dat ze geen lucht meer krijgt
@corien ik ga voor de knuffel langs zijn hoofdje ...en dan zelfs ga ik nog een keer of hij als paat en vis dat ding uit izjn nek ...
Ik leg het knuffeltje niet over zijn mondje heen, en kijk af en toe eventjes. 's nachts leg ik het knuffeltje naast hem neer, dus tegen zijn wang aan. Over mondkapjes en baby's. De mondkapjes zijn toch alleen nodig als je toch wel een beetje wilt knuffelen met je kindje? Een koorts lip kan (mits goede hygiene en geen gekus!) niet overgedragen worden. Niet via de lucht ofzo, je moet daadwerkelijk aanraken voor besmetting. Chebu: Liam zit ook al een tijdje in maat 62/68 en ook wij hebben echt gigantisch veel haha. Vind wel dat in deze maat al veel meer leukere kleding te koop is!
Jooze, wat een vreselijk verhaal. Heb het huilend zitten lezen. Heel veel sterkte gewenst... Joveli, gefeliciteerd met je aanzoek! Trouwen is zoooooooooooo leuk... En Wendy, wat leuk dat jij ook geslaagd bent voor een jurk. Was het nog lastig om te kiezen? Janny, jij hebt helemaal gelijk dat een koortslip heel ernstig kan zijn voor een baby, maar de huisarts heeft ook wel gelijk: meer dan heel voorzichtig zijn, kun je gewoon niet doen. Alleen het blaasjesvocht is besmettelijk. Dus zorg dat het blaasje zelf niet in aanraking komt met Walter en zorg dat je met je handen niet aan het blaasje komt. Dan kan er niets mis gaan, het is niet iets dat "door de lucht vliegt" (zoals bijv bij TBC enzo). Maar ik snap wel heel goed dat je het eng vindt hoor... Corien, wat leren die kindjes toch al veel in zo'n korte tijd hè... Echt leuk! Ik moet vanmiddag weer met Nathan naar het bureau. Ben echt heel erg benieuwd hoe z'n lengte en gewicht nu zijn, maar aangezien hij eigenlijk al niet meer op het aankleedkussen, in de kinderwagen en in het badje past én ik beurse vingers, polsen en schouders heb van zijn gewicht, zullen er wel weer wat grammetjes en centimeters bijgekomen zijn. En uiteraard ook weer de prikken... 't Is maar goed dat het echt voor een heel goed doel is, want verder vind ik er niks aan!
@margreet ...als hij niet ind e kinderwagen kan waar gaat hij dan in ? jelmer past bijna ook niet meer.... maar durf hem niet in de wandelwagen te doen
@Sybje: ehm... in de kinderwagen met z'n beentjes een beetje gebogen Een draagzak lukt niet omdat hij zo zwaar is en ik rugproblemen heb, en het "buggy-gedeelte" van de kinderwagen (hoe noem je zoiets?) kan wel helemaal plat maar die kan ik niet naar me toe plaatsen. Dus dat wil ik nog niet omdat ik'm dan niet zie.
nou dat heb ik dus ook ....ik ga niet met 6,5 kilo lopen .....heb 1 keer gedaan en daar heb flink last van gehad .....hihi en de wandelwagen daar mogen ze pas in als ze kunnen zitten en vlgens mij kan die van mij niet plat ...
Ik moet nog kijken of ie plat kan, maar ook Laura ligt zo'n beetje klem in de bak. Niet alleen in de lengte maar ook in de breedte. Met haar winterjas aan ligt ze met haar schouders klem. Dit "probleem" hebben we trouwens ook in de maxi cosi ook daar ligt ze klem. Ik kan nog wel de voetenzak eruit halen, maar deze had ik juist gekocht voor koud weer en dat is het nog steeds.
@wagenbak: tja, wij hebben dat probleem gelukkig niet. Wat dat betreft ben ik nog steeds blij dat we naar denemarken zijn gegaan voor die van ons
Krijsen jullie kinderen ook zo na de fles? Nikolai krijgt 5 x 200 cc (6 scheppen) en in de laatste fles 2 scheppen Nutrix. En hij blijft honger houden. Ik wil niet over op voeding voor hongerige baby's want daar zit een te hoog lactose gehalte in. Wat nu? Hij drinkt ook veel te snel. Zojuist om 15.00 deed hij precies 1 minuut en 48 sec over z'n fles.
Walter huilt wel eens na het drinken. Heb soms ook het idee dat hij dat doet omdat hij nog wel meer lust. Maar Walter krijgt juist al Nutrilon Forte. Wat houdt een te hoog lactose gehalte precies in en wat zijn daar de gevolgen van? En bijna 2 minuten lijkt me inderdaad veel te snel! Welke speen gebruik je? Misschien weer terug gaan naar de 's'?
Chebu ik denk dat het hem daar in zit dat hij de fles veel te vlug opdrinkt. Hoezo te hoge lactose gehalte bij hongerige babyvoeding? Hier is de voeding daarvoor het zelfde alleen een bepaalde gehalte......of bedoel je juist deze........ is aangepast dat de verzadiging meer is. Maar onder de 2 min. drinken is na mijn idee veel te vlug. Bart doet er een kwartier over.
Oei das wel heel snel. Krijst hij niet omdat hij te snel gedronken heeft? Kan je niet een kleinere speen erop zetten?
Er zit al een speen 1 op de fles. En aangezien hij ook verdacht wordt van lactose-intolerantie, net als ik, wil ik hem geen Forte geven. Lactose zorgt volgens mij voor een betere verzadiging. Hij gaat ook helemaal door het lint als je de fles uit z'n mond haalt omdat hij te snel drinkt.