November 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Mvj, 27 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    @chebu : ze mogen niet korter dan 10 minuten over de fles doen ...heb je stand 1 vcan de 3 standen speen ? of heb je gewoon speen 1 ?
    als je nou eens johannesbroodpitmeel er door deed ? dan word het ook wat dikker

2. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Oh waarom mogen ze eigenlijk niet korter over de fles doen?
    Kun je johannesbroodpitmeel in de overige flessen doen en nutrix in de laatste? Ik ga woensdag naar de dokter dus dan vraag ik het wel even.

3. MarielleB

MarielleB Bekend lid

7 sep 2006
    641
    0
    0
    he, heb niet overlegt met de huisarts maar zelf de mondkapjes gehaald. Ik had dit ook gelezen en ooit gezien in een kraamgezin waar ik vroeger stage gelopen had. Ik gebruik sterilon op de koortslip. Is een stuk goedkoper dan al die zalfjes. En het werkt net zo goed. Kan wel een beetje prikken door de alcohol. En iedere keer voordat ik Tim vastpakte heb ik goed mijn handen gewassen.

gr MarielleB

4. MarielleB

MarielleB Bekend lid

7 sep 2006
    641
    0
    0
    Cebu: Tim dronk ook veel te snel, we kregen van het cb als tip om de fopspeen er tussendoor in te doen. Dus bij 1/3 e van de fles deze er uit en speen erin en dit ook bij 2/3e. Eventueel even een rondje lopen als de speen erin zit. Je moet proberen om er 15 tot 20 minuten erover te doen.
    Bij minder is de zuigbehoefte niet verzadigt en blijven ze huilen.
    Bij ons helpt het. Succes.

gr MarielleB

5. MarielleB

MarielleB Bekend lid

7 sep 2006
    641
    0
    0
    Ik heb nu Tim eindelijk weer bij me. Het is echt super gegaan, hij vond het geweldig. Hij wilde alleen niet slapen pas het laatste half uurtje. Nu is hij helemaal overstuur. Ik heb hem maar even op bed gelegd, want niets was goed. Hopelijk valt hij nog even in slaap. Ik was wel blij dat ik niet alleen thuis zat maar zelf weg was.

gr MarielleB

6. lot23

lot23 VIP lid

13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    Chebu misschien een andere fles proberen heb hier gemerkt dat de kleinste spenen per merk erg verschillen, want nog geen 2 minuten is wel erg snel.

Corien ze zeggen altijd dat de voeten uit de maxicosi mogen komen zolang het hoofdje er niet bovenuit komt is het goed. waarschijnlijk zit ze er nog wel een poosje in toch.

Las iets over een kinderstoel maar hier mogen kinderen toch pas in als ze zelf aardig kunnen blijven zitten is anders te zwaar voor het ruggetje.
    Leuk al die geluidjes en belletjes die de kinderen gaan maken.

7. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    oei chebu, da's wel erg kort... :(

8. 078mama

078mama Niet meer actief

Chebu misschien kan je een dr browns fles kopen met een 1 speen (zit er standaard op). Ze zijn bij de meeste prenatal zaken te koop. Lotte had dit ook maar met deze fles deed ze met de gewone voeding er toch 10 minuten over. Meer info: www.babycase.nl

9. Jooze

Jooze Fanatiek lid

25 okt 2007
    1.570
    0
    0
    Hi,

@kinderstoel, wacht ik inderdaad mee tot ze goed kan zitten. Even zonder steun zitten is wat anders als een tijdje zelfstandig zitten.
    @koortslip, er is al veel geschreven, maar ik denk dat het voor hele jonge kindjes ook gevaarlijker is als kindjes van een paar maanden oud..

Ik had late dienst maar er waren genoeg mensen dus ik kon weer naar huis. Vonden mijn collega's een beter idee. Ik was er toch niet helemaal bij..
    Nu lekker mijn kids in mijn handen houden!

Jooze

10. wendy1983

wendy1983 VIP lid

27 sep 2007
    12.511
    0
    0
    Nee viel eigenlijk wel mee. Ik kwam binnen en midden in de winkel stond een pop en die pop had mijn droomjurk aan. Uiteindelijk 4 jurken gepast en wat denk je.....Idd de jurk die op de pop zat heb ik gekocht zooooo mooi :D

11. wendy1983

wendy1983 VIP lid

27 sep 2007
    12.511
    0
    0
    Veel plezier

12. Jooze

Jooze Fanatiek lid

25 okt 2007
    1.570
    0
    0
    @Wendy, gewoon je droomjurk gekocht, nu maar oppassen niet meer afvallen of aankomen he! Enne gaf je bv? Zo ja moet je nog even volhouden haha

13. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    ik ga bankhangen... tot morgen :D

Oh en toen ik mijn jurk gekocht had was ik daarna nog 5 kilo afgevallen en dat konden ze nog makkelijk innemen :D

14. marleen4683

marleen4683 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.727
    0
    0
    Groepsleidster Knderopvang
    Friesland
    Hoi!

Ik kom me hier ook aanmelden :D

Even voorstellen: Ik ben Marleen en woon in Harlingen.
    Ik was op 15 december uitgerekend en heb dan ook een tijd meegekletst bij de decembermama's.
    Ik ben 2 weken en 1 dag eerder bevallen, op 30 november. Op het nippertje een novembermama!
    We hebben een mooie dochter gekregen, Jara.
    Ze was erg klein: 2800 gram en 48 cm. Ondertussen is ze (gelukkig) ontzettend gegroeit en heeft een onderkin van hier tot gunder! :)

Woensdag moeten we weer naar het cb, ben benieuwd!

Las net al iets over kinderwagens. Jara past er gelukkig nog in en dat zal nog wel een paar weken lukken geloof ik.

@ Wendy, Wat goed zeg meteen je droomjurk gevonden.
    Ik heb er toen ook een stuk of 4 aangehad maar kocht ook de jurk die ik als eerste uit had gezocht.
    Wanneer is je grote dag?

Groetjes Marleen

15. 078mama

078mama Niet meer actief

Marleen welkom! Jara was inderdaad een kleintje. Wij zijn hier aardig wat beren gewend dus dat valt wel op haha

16. Jooze

Jooze Fanatiek lid

25 okt 2007
    1.570
    0
    0
    Hi,

@marleen welkom, enne ben je al getrouwd of moet je droomdag nog komen?!

Jooze

17. marleen4683

marleen4683 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.727
    0
    0
    Groepsleidster Knderopvang
    Friesland
    @ Beatrice, Thanx!
    Iedereen op tijd/te laat bevallen dan?
    Logisch dat ze dan niet meer in de wandelwagen passen :D

18. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    @marleen :welkom !
    hier te vroeg bevallen ...nou ja 2 weken eerder ingeleid ....

19. wendy1983

wendy1983 VIP lid

27 sep 2007
    12.511
    0
    0
    Haha nee ik geef FV. Maar ik ben wel aan het afvallen nog. Ze moeten hem toch nog vermaken ;)

20. wendy1983

wendy1983 VIP lid

27 sep 2007
    12.511
    0
    0
    Hee Marleen wat leuk dat je mee komt kletsen. Onze grote dag is 27 Juni :D
    Nog gefeliciteerd met jullie dochter ;)

Deel Deze Pagina