November 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Mvj, 27 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Domino85

Domino85 Bekend lid

17 okt 2007
    700
    0
    0
    Chemisch analist
    Je hebt gelijk hoor, je kindje kan er zelfs aan overlijden... Ik heb (en mijn man trouwens ook) al 2 keer een koortslip gehad en wij hebben nu altijd compeed op, dit zijn een soort van pleisters. Het is geen perfect spul, geen wondermiddeltje, maar de kans op besmetting is wel veel en veel kleiner omdat de koortslip is afgedekt

2. wendy1983

wendy1983 VIP lid

27 sep 2007
    12.511
    0
    0
    Ik ben bevallen met 41 weken en 3 dagen :D

3. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Hey Marleen: Tygo is opdezelfde dag geboren, hij was 3500 gram en inmiddels 6750 gram! geef je bv of fv?

@kinderstoel: nergens zien staan heb ik er zo overheen gelezen?

4. JaneyJ

JaneyJ Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.645
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Drenthe
    Dank je voor je antwoord! Gelukkig heb ik het dan toch goed gelezen/gehoord. Ik heb nu sinds vanmorgen ook compeed op. Ik had dat toevallig nog in huis. Alleen het plakt soms zo lastig op he?

5. Domino85

Domino85 Bekend lid

17 okt 2007
    700
    0
    0
    Chemisch analist
    ja idd, als ik geen kleintje had zou ik het echt niet gebruiken, maar nu is de kans gewoon veel kleiner voor besmetting...

Het is gewoon heel lastig qua hygiene, onbewust raak je erg vaak je handen aan, dit voorkom je echt niet...

6. marleen4683

marleen4683 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.727
    0
    0
    Groepsleidster Knderopvang
    Friesland
    @ Jooze, we zijn nu 1,5 jaar getrouwd. Onze grote dag was op (vrijdag :D ) 13 juli '07.

@ Sybje, ik ben ook ingeleid. Hoge bloeddruk :( Ach geeft niks, zo konden we eerder van onze meid genieten en heb ik 2 weken langer verlof na de bevalling :D
    Vanaf volgende week weer aan het werk :(

@ Noatje, Jara wilde mijn tepel niet pakken en drinken met een tepelhoedje was te zwaar voor dr. Ze was dan ook erg afgevallen. Toen ben ik gaan kolven en bijvoeding geven. Heb dat 4 weken gedaan. Daarna was het over, er kwam niet zoveel meer uit. Na 3x kolven zat er maar 120 in 1 flesje en dat dronk ze in 1x op.
    Heb er ook geen last van gehad toen ik in een keer stopte met kolven.
    Wat leuk dat Tygo op dezelfde dag geboren is! Wel een stuk zwaarder :D

Wat betreft de koortslip, ik heb gehoord dat wanneer je in je zwangerschap een koortslip hebt gehad dat je kindje er dan tegen beschermd is omdat hij/zij dan al die antistoffen in zijn lichaam heeft. Geen idee of het waar is, zou er niet vanuit gaan.
    Compeed lijkt me ideaal, het gaat toch om het vocht wat besmettelijk is?

Mooi zal nu stoppen ( zou ik een half uur geleden ook ) nog even bankhangen met mn hubbie :D

7. miepdoos

miepdoos Lid

24 aug 2006
    45
    0
    0
    hengelo ov
    Jooze, nog gecondoleerd ook voor je vriendin.
    Wat leuk he die mensen die gaan trouwen! vond het ook zo leuk om jurken enz te passen en lekker bezig te zijn met alle voorbereidingen, en dan al die mensen die ergens mee bezig zijn en niet willen vertellen waarmee haha. Wens jullie heel veel plezier met alle leuke dingen!

nou het gaat gelukkig weer wat beter hier! Vrijdag en zaterdag was het nog een groot drama, echt heel erg veel huilen bjina niet slapen pfff. Ik zat echt te denken en te denken, van ik moet iets veranderen maar wat. We hebben vrijdag door de late fles rijstebloem gedaan, maar dit werkt hier dus helaas niet, want hij werd 3 uur later alweer wakker, terwijl hij dus zonder de rijstebloem zeker langer slaapt! Dus dat geef ik niet weer.

Zaterdag heeft hij rond 19.00 een fles gehad van 150 cc water normaal deed ik 190 cc water. en toen heeft hij geslapen tot 03.30 uur. We voeden hem nu weer volledig op verzoek en gewoon flessen van 150 ipv 190 en dit gaat best goed. nou ga je er dus vanuit dat hij nu wel 6 flessen drinkt omdat hij altijd boven de liter zat, maar niet dus. hij wil er maar 5, en dus wel 1 in de nacht, maar dat is dan weer de 1e fles van de dag erna. Dus 5 flessen van 165 in 24 uur. apart toch.

dat is dus weer het nadeel van de reflux, want hij heeft geen rem. Hij drinkt gewoon de pijn weg. Dus als ik hem bij wijze van 300 cc geef drinkt hij dat ook op, dus het is elke keer zo zoeken met de voedingen, hoeveel hij nu echt nodig heeft.

Maar nu is hij dus gewoon tevreden met minder dan 900 cc en kan weer lekker brabbelen in de box en wipstoel. Dus ik wacht nog even met het bellen van de ka weer, eerst maar eens kijken hoe het nu verder gaat. Heel erg bedankt voor de goede adviezen allemaal! En meer advies mag altijd natuurlijk!

8. 078mama

078mama Niet meer actief

Een baby mag niet meer dan een liter per dag drinken... Dat is geloof ik anders niet te verwerken in de nieren.

Een koortslip kan toch hersenvliesontsteking veroorzaken... Pff geen risico nemen hoor!

9. JaneyJ

JaneyJ Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.645
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Drenthe
    Ook dat nog? :( Oehf, nu vind ik het nog enger! Ik ga hem extra goed in de gaten houden. Mijn handen worden al week van het wassen... Als Walter de virus maar please NIET overneemt! Al die enge dingen die hij ervan kan krijgen!

10. lot23

lot23 VIP lid

13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    Marleen nog gefeliciteerd met je dochter en gezellig dat je hier komt kletsen. Ik ben met 38w2dg bevallen.

Miepdoos fijn dat het wat beter gaat nu!

11. 078mama

078mama Niet meer actief

Is een koortslip gevaarlijk?
    Een koortslip is lastig en pijnlijk maar is in principe niet gevaarlijk voor degene die de koortslip heeft. Voor baby’s is een herpes infectie wel zeer gevaarlijk en soms zelfs dodelijk. In het Engels wordt een ‘koortslip-kus’ aan de baby ook wel de kiss of death genoemd: de ‘doodskus’.
    Vermijdt dus lichamelijk contact met een baby als u een koortslip heeft. Wanneer u regelmatig een koortslip heeft moet u zelfs zeer terughoudend zijn met het knuffelen en zoenen van pasgeboren baby’s in perioden dat u géén blaasjes heeft. Het is namelijk zeer waarschijnlijk dat niet alleen tijdens een koortslip-periode, maar ook in de tijd vòòr een koortslip ontstaat en zichtbaar is al besmettelijk virus kan worden geproduceerd in de huid.
    Wanneer u zelf zwanger bent of een pasgeboren baby heeft en ook regelmatig een koortslip ontwikkelt is het verstandig om dat aan uw arts te melden.

12. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    pfff Tygo heeft hier weer een gigantische driftbui gehad... er valt dan niks aan te doen... 't zijn ook echt driftbuien niet gewoon huilbuien... word er zoooo moe van :(

13. marbo

marbo Actief lid

26 mrt 2008
    336
    0
    16
    belgie
    @Jooze: nog veel sterkte gewenst, ook voor je vriendin en haar man..wat moet dat een verwarrende en moeilijke tijd zijn voor hen..
    @Wendy: ik hoop dat je in juni net zo'n mooi weer krijgt als wij, we zijn de 25e juni getrouwd (vorig jaar). Leuk dat je je droomjurk al hebt gevonden!
    @ Marleen: welkom bij de november-mama's! Ik was de 30e november uitgerekend en ben uiteindelijk 9 december bevallen..wat kan het raar lopen he!
    @noatje: wat vervelend..daar wordt je vast moedeloos van...sterkte!

Valerie begint nu sinds afgelopen weekend te "antwoorden" met kleine geluidjes..zo lief!
    Worden jullie trouwens ook een beetje gestoord van alle adviezen van familie/vrienden/consultatiebureaus?! Ik heb een kraamhulp en een vroedvrouw die elkaar continue tegenspreken, haha!
    Dat neemt niet weg dat ik het wel prettig vind om alle adviezen hier op het forum wel te lezen..we hebben hier wel over ervarings-deskundigen die zo'n beetje allemaal hetzelfde meemaken ;)

14. Joveli

Joveli Niet meer actief

Oh, praat me er niet van. Ik zit echt tussen twee uitersten in:
    Mijn schoonmoeder zou mij het liefst vanaf dag 1 al flesvoeding willen laten geven, en fruithapjes vanaf 8 weken.
    Mijn zus wil het liefste dat ons kleine mannetje tot zijn 2e levensjaar borstvoeding krijgt en vastvoedsel pas vanaf 6 maanden tot een jaar. De een vind dat Liam ALLANG op zn eigen kamer moet slapen (schoonloeder) de ander vind dat Liam best tot zijn 3e bij ons kan slapen.
    Nou, ik ga lekker mijn eigen gangetje! Borstvoeding tot +/- 1 jaar en vanaf 6 maanden bijvoeden. En tot 6 maanden bij ons op de kamer.
    Eigenlijk best een goede middenweg :D

Marleen: Welkom! Ik was 25 november uitgerekend en ben 21 november bevallen van onze zoon Liam. Dus redelijk 'optijd' :)

Noatje: Sterkte ermee.. Hoop dat hij snel weer helemaal Happy is!

15. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

@Chebu, las iets over dat je niet wilde beginnen met de forte door hogere lactose.
    Ik zou dit even aan je KA navragen, want volgens mij is dit niet zo... volgens mij zijn enkel de eiwit verhoudingen anders in de forte voeding waardoor de beebs eerder verzadigd zijn..

16. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    @Lovely, ok, ik ga woensdag toch naar de KA. Heb een waslijst aan vragen.

@Marleen, ik was op 7 november uitgerekend. Toen begonnen de weeen. Nikolai is op 8 november geboren.

17. LovelyDK

@Chebu.. ja ik weet het ook niet 100% maar ik geloof het wel.. als je het weet zou je het mij dan ook willen vertellen? Niet dat het nog wat uitmaakt, K. zit al vanaf dat die 3 weken ofzo was aan de forte

18. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    @Lovely, tuurlijk! Ik word echt gek ervan. En hij gaat echt helemaal door het lint. Krijsen, krijsen etc. Maar hij mag dus niet boven die 1 liter zitten. Dus met gewoon water kan ik zijn honger niet stillen.

19. LovelyDK

Nou chebu hier dus PRECIES zo... en ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen :(
    vannacht ook al van 4 tot 8 met een zwaar hongerig krijsende jongen gezeten... no way dat ik dit nog lang ga doen, vind het onwijs zielig dat gekrijs van de honger.. maar ik wil dus ook écht niet meer dan 1liter geven..

20. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Nutrix heeft trouwens ook maar 1 dag ofzo gewerkt. Hij trapt er niet meer in. Hij wordt gewoon wakker 's nachts.

Deel Deze Pagina