vooropig erbij. nog niks vervangen... Omdat je begint met een paar hapjes is het nog niet genoeg om een voeding te vervangen...
@Maxje, heftig zo veel huilen! En dan ook nog je bekken. Vervelend! Doe rustig aan! @fruit, wat gaat de tijd snel, wist wel dat jullie eerder beginnen maar het is wel een heftige stap he1 Stoer hoor! 1 waarschuwing pas op met banaan, ik weet dat er meerdere kinderen gevoelig voor zijn de eerste jaren (moeite met poepen). Kan dus wel maar dan weet je waar je op kan letten. Jooze
Ik zit nog te twijfelen of ik fruit ga geven bij 4 of 6 maanden. Lotte heeft nergens last van en dat in zowel een reden om het wel alswel niet te doen.
dat dilemma had ik ook. Laura is donderdag alweer 4 maanden, maar ik ga het (nog) niet doen. Het gaat nu zo super goed, dus waarom het doen? Dan zou dan alleen zijn omdat ik het leuk vind, dus maar niet voorlopig.
Ik ga over een week of 2 ook beginnen met fruit, heb het idee dat ze er wel aan toe is. Lukt het poepen dan niet meer oid dan wachten we nog even!
Hoi Marleen Hier ook een paar hapjes/fruit gegeven.. maar meer om alvast aan de smaak te gaan wennen i.v.m. een erg onverzadigbaar kindje hier! Daar ook of?
@Margreet, nee, hij is er niet ziek van. Hij krabbelt niet ofzo. Hij is nog steeds erg vrolijk. Morgen naar de KA. Kan niet wachten want ik heb wel wat vragen. Nikolai is nu (zelf gemeten) 64 of 65 cm, dus dan kan hij die Lief! shirtjes wel bijna aan.
@lot23, ik vond het zelf ook laat hoor met die prikjes. De 1e heeft ze 8 januari gehad en de 2e dus bijna 2 maanden later. Ze hadden het druk bij het CB zeiden ze Ik wilde met 4 maanden met fruit/groente gaan beginnen maar ik ga toch wachten tot 5 of 5,5 maand. Ook ivm allergien. Ik ben erg bang dat mijn borstvoeding aan het teruglopen is, als er uberhaupt nog wat in zit. Wilde straks kolven, maar kreeg nog geen 5 cc uit beide borsten. Uit 1 kwam maar een drupje terwijl ik 1 voeding heb overgeslagen. 's Avonds lijk ik ook niet meer voldoende te hebben. Wilde nog wel doorgaan tot 6 maand (wel icm met 2 flesvoedingen).
Als ik niet zeker weet of een shirtje past, leg ik hem gewoon over een shirt heen die wel goed past dan weet ik het. Ik vind bij Megan dat Lief! klein valt in iedergeval. Zij heeft wel een lang lichaam en korte armpjes.
Lotte is 60 cm en draagt Lief shirts maat 68 met omgeslagen mouwen. Misschien een beetje aan de ruime kant maar dat trekt makkelijker aan...
Ik ben zoooo blij... hebben voor een prikkie een 2e handse Mac laren buggy gekocht! Dit zodat ik makkelijker met Tygo kan reizen met openbaar vervoer... hij kan bijna helemaal in ligstand dus we gaan er donderdag mee naar de beurs! @marleen, maar Jara is dan nog maar 3 maanden toch? ga je zo vroeg al beginnen? niet aangevallen voelen hoor, maar omdat zij even oud is al tygo... @prikjes: Tygo krijgt volgende week de 2e x prikjes.. @Fruithapjes: Ik heb voorlopig beslote nog niet te beginnen, eerst Tygo weer terug aan de fles krijgen.. heb net Tommee Tippie Closer by Nature gekocht en hoop zo dat het werkt! @Loujuh: wat vervelend! Heb je wel een goed TSR bij kolven?
hier ook weer een tijdje geleden dat ik hier geschreven heb maar ben weer aan het werk en druk druk druk ... zoals iedereen haha ... Morgen lekker naar de huishoudbeurs en 9 maanden beurs ... hopen dat het meevalt zo met de kleine heel de dag op pad ... met de trein ... wie gaat er morgen ook naar de 9 maanden beurs ? ben benieuwd
Nee heb ik niet. Ga morgen even de HA bellen voor die neusspray. Heb net Megan weer aangelegd ze heeft even wat gedronken maar had nog honger. Dus heb een flesje erbij gemaakt en ze had nog 100 cc erbij op. Hopelijk pakt Tygo de Tommee Tippee, Megan wilt er nog steeds niks van weten.
Noatje ben benieuwd of Tygo die fles wel wil succes! Maxje misschien een rare vraag en als je geen antwoord wil geven snap ik het ook maar hoe gaat het met je relatie? Fijn dat het verder goed gaat met je kleintje en lichamelijk wel goed aan jezelf denken! Loesjuh wat raar dat het cb zegt dat het te druk is en er bijna 2 maanden tussen zit hier zit er altijd een maand tussen maar het zal wel niet uitmaken dan. @fruit weet nog niet wanneer wij er aan beginnen, de arts van het cb had het erover dat Tygo misschien vanaf een maand of 4 weer moet proberen naar standaard voeding en als dat zo is dan wacht ik sowieso even met fruit anders heeft hij alles tegelijk dus we wachten wel even af.
@ Noatje, Voel me niet aangevallen hoor! Wist je dat ze 'vroeger' begonnen met fruit als de baby 8 weken was? Daarna ging dat naar 12 weken en nu vind 'men' dat dat pas kan met 4 maanden. Ik ben ook groot geworden en vind het fijn voor Jara als ze straks al een paar dingen kan gaan proeven. Kan ze er vast aan wennen. Begin eerst ook met een paar hapjes en geen hele potjes hoor! Zodra ik merk dat ze er kramp oid van krijgt dan stop ik en proberen we het later weer. Ze krijgt ook af en toe een pinkje met slagroom of vla. Ze sabbelt het lekker weg en heeft er (tot nu toe) geen last van gehad. Vandaar!