November 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Mvj, 27 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 078mama

078mama Niet meer actief

24 uur van te voren? Ik welke eeuw leven die mensen?

2. 078mama

078mama Niet meer actief

Soooo dat is al heel wat voor de kleine man! En nu gaan rekken :D

3. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Geen idee, echt balen want we zijn best wel vaste klant daar... ik ben daar vor het eerst "uit"geweest met mijn man, en hebben daar zelfs met onze bruiloft een reportage gemaakt.... maar goed... heb ik nu niks aan... ga nu met mijn zusje lunchen in de stad en shoppen en een andere keer fonduen ;)

4. Zonnebeertje

Zonnebeertje Fanatiek lid

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    over inbakeren: het wordt afgeraden na 3 maanden omdat je kan hebt dat de baby op zijn buik draait en dan natuurlijk niet zijn hoofd rechtop kan houden.
    Maar zolang hij nog niet draait kan het gewoon.
    ook heb je van die bakerzakken, van puckababy, daar ligt hij wel stevig in, kan niet met zijn armen maaien, maar kan wat meer bewegen, misschien is dat een optie?

Tygo heeft eczeem, heb ik ook ineens weer sinds we een cavia hebben, denk dat we die maar eens terug moeten brengen naar mijn vriendin haar vader, daar komt hij vandaan en die heeft er heel veel voor de hobby.

Heb Tygo voor het eerst naar het kdv gebracht, hoop echt dat hij uit de fles wil drinken, gister bij mijn moeder maar 2x 40 cc gedronken :(
    En hoop dat hij gaar slapen, thuis slaapt hij alleen nog maar in de schommelwieg overdag

5. schildje

schildje Fanatiek lid

4 feb 2008
    1.665
    0
    0
    Huisvrouw
    Gelderland
    Hoi hoi allemaal,

Hier weer een lekkere nacht gehad. Bart om 23:00 uur de fles gegeven en wij zijn toen weer lekker gaan slapen t/m 6:15. Rick heeft zowaar ook de hele nacht geslapen dus dat was wel fijn.

Vandaag zijn mijn man en ik 5 jaar getrouwd. :D
    Niet dat wij er veel aan doen omdat mijn man druk bezig is bij mijn broer die a.s. vrijdag gaat verhuizen naar zijn nieuwe huis.

Het komt nog wel. In april zijn wij 10 jaar bij elkaar en misschien gaan we dan wel uit eten om alles in 1 keer te vieren.
    Ga er nu 1 op bed leggen....Bart is harstikke moe aan het worden!

6. Joveli

Joveli Niet meer actief

Ik zou na 3 maanden het risico toch niet meer durven nemen hoor. Wie weet draait hij voor het eerst om in de bakerzak!

Li heeft het bewegen juist nodig om in slaap te komen. Hij wrijft met zijn handjes/schouders lekker heen en weer. 2 minuten later slaapt hij. En inderdaad, als hij zijn speentje verliest dan pakt hij zijn knuistjes/duimpje om op te sabbelen.

Beatrice: Ik heb precies hetzelfde, vind het zo heerlijk om hem dan gezellig hier beneden te hebben. Vaak ligt hij eerst heerlijk in mijn armen te slapen, liggen we samen lekker op de bank tv te kijken.
    Wij hebben nu het volgende voorgesteld: als we gaan verhuizen dan gaan we dat soort dingetjes een beetje veranderen. Dan gaat hij ook 's avonds op zijn eigen kamertje slapen (volgens mij ga ik het hier moeilijker mee hebben dan hij haha). Tegen die tijd is hij ongeveer 6 maanden.

Schildje: Gefeliciteerd!

7. MarielleB

MarielleB Bekend lid

7 sep 2006
    641
    0
    0
    goede morgen.

@schiltje: gefeliciteerd.

Hier alweer een jongen die 3 maanden is. Wat gaat de tijd snel zeg. Vorig jaar wisten we niet eens dat we zwanger waren en nu kunnen we ons niet meer voorstellen dat we Tim niet meer hier hebben.

gr MarielleB

8. marleen4683

marleen4683 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.727
    0
    0
    Groepsleidster Knderopvang
    Friesland
    @ Schildje, GEFELICITEERD!

9. Zonnebeertje

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    Tygo sabbelt ook op zijn duim en vingers, schattig he

Als je een kindje ingebakerd in bed legt en je legt er een dekentje over die je strak instopt (vanaf zijn middel) kan hij volgens mij niet echt meer draaien.
    Maar je kan het inbakeren ook afbouwen en kijken hoe K dan slaapt

10. margreet78

margreet78 Bekend lid

14 mrt 2008
    882
    0
    0
    Och Lovely, wat akelig dat ie zo moeilijk slaapt... Kan me goed voorstellen dat je helemaal gebroken bent, want je moet het natuurlijk ook nog eens alleen doen. Dikke knuffel voor jou! Nathan ligt trouwens ook nog steeds ingebakerd en dat laten we voorlopig ook nog maar even zo. We hebben het laatst eens geprobeerd zonder de doeken, maar dat is echt geen succes, hij is dan zo verschrikkelijk druk dat ie echt niet (of maar kort) slaapt. Nou ja, over 3 maanden zien we wel weer verder, dan mag hij er niet meer in.

Schildje, gefeliciteerd!
    Wij hebben vandaag ook een mini-feestje: 4 jaar verkering! (waarvan wel al 2,5 jaar getrouwd, maar ach, wat geeft het, soms moet je gewoon een reden hebben voor een feestje). Enne... het resultaat van ons feestje van vorig jaar ligt nu lief te slapen :)

11. Zonnebeertje

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    joveli; mooie tekst had je opgeschreven, super :D

12. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    nou ik ben er vandoor lekker lunchen en shoppen ;)
    tot vanmiddag!

13. 078mama

078mama Niet meer actief

Ik had ook echt het idee dat ik er moeite mee zou hebben om haar in haar bedje te leggen totdat ik ineens beneden zat samen met mijn man. Toen was het ineens zo lekker om gewoon vrij te kunnen bewegen en warme thee te drinken ipv half koud omdat Lotte weer aandacht nodig had. Tegenwoordig leggen we haar om half 8 in bed en dan gaan we zelf eten waardoor we ook nog eens rustig kunnen genieten van het eten met een wijntje enzo. Dus als ik eerlijk ben was het wennen na 1 dag al voorbij en geniet ik er nu echt van.

14. 078mama

078mama Niet meer actief

Veel plezier!

Op de site van www.liefwinkel.nl is nu 70% korting...

15. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Laura slaapt sinds een week in het ledikantje op haar eigen kamer. Ze was te groot voor de wieg geworden (die stond nog bij ons).

De overgang is voor Laura totaal vlekkeloos verlopen alleen ik had slapeloze nachten (is mis haar geluidjes).

Ben wel blij dat het voor haar geen verschil maakt, ze slaapt nu zelfs nog sneller weer na de laatste voeding en ook nog langer door. En we hadden het al zo goed met onze slaapkop :D

Straks naar het buro voor 3e prikjes en in de namiddag komt de kinderfysio. Laura heeft helaas 's nachts enorme voorkeurshouding die we maar niet kunnen doorbreken.

16. MarielleB

MarielleB Bekend lid

7 sep 2006
    641
    0
    0
    Hoi

Hoe vallen de truitjes van Lief uit? Tim past net in 62. Kan ik dan die maat ook bestellen of is dat dan te klein.

gr MarielleB

17. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    ben nog steeds aan het klussen, dus ben er erg weinig...

:( christine heeft net haar hele voeding er weer uitgegooid. Over mij en zichzelf heen. We waren echt drijfnat :( Zo vreemd, ze begon meteen na haar voeding te mopperen en te huilen en voor ik het wist lag alles eruit :(

18. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Ik vind Lief! klein vallen, net als Noppies.
    Voor de meisjes hebben ze hele leuke grijze vesten alleen zijn ze moeilijk te vinden. Je ziet nl alleen een roze vest met capuchon en als je op dat andere plaatje druk krijg je grijs. Ik vind hem in iedergeval super!

19. MarielleB

MarielleB Bekend lid

7 sep 2006
    641
    0
    0
    zie net op de site dat de dingen die ik leuk vind al uitverkocht zijn. Balen

gr MarielleB

20. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

K. ligt ingebakerd omdat hij écht superdruk met zijn armen is en niet in slaap kan komen met die maaiende armpjes... maar aangezien hij wel kan draaien (maar idd door de strak ingestopte dekens kan hij dat niet) wil ik dit ook inet al te lang meer doen! Zei vanochtend toevallig nog tegen mijn moeder dat ik ga proberen vanavond om hem zonder zijn zak te laten slapen.

Hij ligt overigens niet in pacco doeken ofzo, maar in de puckababy slaapzak.. heeft hij toch nog wel gewoon bewegingsmogelijkheden...

Voor de rest weet ik niet meer wat ik zou moeten veranderen ofzo :( misschien toch maar een keer naar een osteopaat.. heeft iemand hier ervaring mee?

Deel Deze Pagina