Hoi, Hier weer terug van het CB. Prikjes gehad, maar ons bikkeltje hield zich groot en huilde niet. Hij woog 7000 gram, dit woog hij vorige week ook al bij mijn ouders en dit was normaal, bv kindjes heb een vaak een dipje rond de 3/4 maanden wat groei betreft. De arts van het cb vertelde dat zogenaamde 'sprongetjes' maar onzin zijn en dat het helemaal niet bewezen is dat deze daadwerkelijk bestaan. Volgens haar is het bedacht door de schrijvers van het 'Oei ik groei' boek en is het meer een houvast voor moeders dan iets wat werkelijk bestaat. Tuurlijk gaat de ontwikkeling van een kind in sprongen, maar je kunt niet zeggen wanneer een kind welke 'sprong' maakt. Heb ik voor niets het boek gekocht!?
Hier dus net zo idd, poept ze erg vaak of niet? Hier ongeveer 1 keer per 3 dagen maarja met bv... Gebruik je ook nog steeds cinababy? Hebben andere moeders dit ook trouwens dat de kleine gaat huilen als er een scheet gelaten word?
Joveli, ik geloof er wel in hoor, heb sinds een paar weken het boek dus de eerste sprongetjes niets uit het boek gelezen. Nu ik terug lees over die sprongen zitten er gewoon heel veel herkensdingen in. Ik ga echt niet met een wekker bij mijn kleine zitten van ja nu is het tijd voor je sprongetje, maar ik merk wel dat er perioden zijn dat hij veel meer aandacht vraagt dan anders en ook veeeeeeel vaker bij me wil drinken. Meer huilen en gewoon echt niet in z'n hum. Vind het trouwens wel een ontzettend negatief boek, jakkie...
@joveli: Ik geloof dat CB alles afkeurt wat zij niet bedacht hebben Hier vertelde ze dat Tygo geen pijn van de spruw kon hebben.... en dast ik hem er maar tegen aan moest duwen als hij steeds los liet (dus de borst dwingen)... Nou hij huilt hier van de pijn en je denkt toch niet dat ik hem de borst ga dwingen
Noatje slaap lekker Joveli, idd ik denk ook dat het CB alles afkeurt en onzin vindt wat ze zelf niet verzinnen... ze hebben ook écht elk jaar andere regeltjes! Het oei ik groei boek is tot nu toe hier een perfecte handleiding geweest die tot nu toe altijd bijna altijd geklopt heeft..
Zo ik ben weer terug van de laatste nagym. Nu zijn alle zwangerschapsdingen dus echt voorbij, toch wel apart hoor. Noatje: hallo zeg, wat is dat nou voor onzin dat ze zeggen dat spruw (per definitie) geen pijn doet. Nee zeg, neem zelf een schimmel in je mond en laat 'm lekker uitgroeien, dan zullen we eens zien of het pijn doet. Grrr... :x Wat betreft Oei ik groei: ik was daar in eerste instantie ook behoorlijk sceptisch over en het leek me vergezocht, maar ben inmiddels toch wel behoorlijk overtuigd hoor. Niet ieder kindje zal het even sterk hebben, maar ik herken het bij Nathan echt duidelijk. En het "troost" me in zoverre dat ik me nu dus niet al teveel zorgen maak over of 'ie iets mankeert of dat ik iets fout doe ofzo. Best prettig eigenlijk, ondanks dat het moeilijke perioden zijn. (Maar Beatrice, inderdaad: het blijft het allerliefste kind van de wereld natuurlijk!) Lovely: ja, zeker vermoeiend, maar zoals ik eerder al zei: voor jou dubbel omdat je niet even een ander 't kan laten overnemen. Nou ja, laten we ons maar optrekken aan de gedachte dat we ze over een jaar of 15 met geen stok het bed uit kunnen krijgen 's ochtends Nou, ik ga m'n zoon voeden en daarna m'n bedje in, welterusten!
@Oei ik groei: het is inderdaad niet wetenschappelijk onderbouwd, maar wel leuk om eens door te lezen. Bovendien is het leuk om te weten welke spelletjes je met je kind kan doen. Dat je kind met sprongetjes vooruit gaat en het soms moeilijk heeft, is voor iedereen duidelijk. Hoe en wanneer is volgens mij per kind verschillend..
Hier om 06.30! Dus: goedemorgen! Hihi. Noatje: Wat belachelijk zeg! En je borst dwingen is het slechtste wat je kunt doen, op die manier krijgt je kindje een negatieve associatie met de borst en wil hij hem straks helemaa niet meer. Wat belachelijk zeg. Tja, ik ga alleen naar het CB voor de prikjes, maar natuuuuurlijk krijg je dan wel van dat lekker advies mee. Toevallig wist ik dat die folders die ze je meegeven (O magazine ofzo ik dacht eerst dat het iets van Oprah was hahaha), helemaal niet meer mee mag worden gegeven omdat daarin nog iets gepromoot wordt waarbij je je baby zou moeten laten huilen met een kookwekker ernaast. Toen ik haar dat vertelde begon ze te stotteren dat ze dat wel wist maar dat ze nog niets anders hadden.
Ow dat wist ik niet... ze geven hem hier dus wel mee Tygo ligt hier sesamstraat te kijken en te lachen joh.... ongeloofelijk.... heb hem nog nooit zo enthosiast gehoord....! na sesemstraat gaat hij weer uit, vind 15 min lang genoeg voor een baby!
Goedemorgen! Sta op het punt om naar mijn werk te gaan... maar had best graag nog even een uurtje geslapen... 8)
Soms laat ik Lotte wel iets langer voor de tv zitten hoor. Dan ben ik blij dat ik mijn handen vrij heb... Maar ze is er meestal na 20 a 30 minuten ook echt klaar mee dus super lang is het niet op een dag. Kan je bij het cb eigenlijk altijd binnen stappen om te wegen of moet die op spreekuren? Ik heb voor wegen natuurlijk geen ka of verpleger nodig.
Hihi ik vind het soms ook wel eventjes makkelijk om de wipper voor de tv te plaatsen Bij ons heb je op vrijdag een weeg en meet uurtje, kun je zo binnen stappen. Li is alweer bij de opvang, ik heb geen colleges vandaag dus kan ik lekker wat gaan studeren. Tentamens komen er alweer aan: 6 april.
Goede morgen meiden! Ik heb een drukke dag op het werk dus ik ben er waarschijnlijk vanavond pas. Iedereen een fijne dag Joveli Succes met studeren. hier trouwens inloopspreekuur op maandag ochtend en donderdag middag. Maar beide dagen werk ik. Dus heb zelf maar een baby weegschaal gekocht
Goede morgen Hier stond de wekker op kwart voor 8 . Ik ben echt niet meer gewent om zo vroeg op te staan. Dat word wat volgende week. Dan moet ik er om half 6 alweer uit Dadelijk moeten we weer naar het cb voor de 2e inenting en om 12 uur de laatste keer babymassage. Hopelijk gaat dit goed. De vorige keer had Tim na ongeveer 2 uur na de inenting erg veel pijn aan zijn beentjes ondanks dat we goed gemasseerd hadden en fietsbewegingen gemaakt hadden. Nu maar uitvoorzorg een pcm als ik terug ben van het cb. Meneer zit nu vrolijk in zijn wipstoeltje, hopelijk blijft hij vandaag vrolijk. Het cb heeft hier op woensdagmiddag en vrijdagochtend een inloopuurtje, op woensdag ben ik altijd vrij, dus komt goed uit. gr MarielleB
Succes met de prikjes vandaag! Ook al weet je waar je het voor doet, het blijft toch altijd een beetje zielig hè? Maarre... Marielle, kwart voor acht is niet uitslapen?!? Hoe lang slaapt Tim dan normaal gesproken? Nathan heeft vanochtend geslapen tot 8.15 uur, ongekend! Best schattig van 'm dat ie me laat uitslapen op de laatste ochtend voordat ik weer aan het werk moet... Normaal gesproken gaat ie na een uurtje dan al weer slapen en ligt ie 's ochtends nog úren te pitten, maar nu ligt ie al een tijdje te mopperen/jengelen. Maar ja, ik hoor dat ie hartstikke moe is dus ik laat 'm maar even gaan. Hopelijk valt hij dadelijk toch in slaap. Lovely en Chebu, hoe is het bij jullie?
goeiemorgen. Jak, ben wakker geworden met keelpijn en ik voel me volkomen brak Gelukkig heb ik niet veel te doen vandaag @O-magazine: wist ik niet dat ze dat niet mee mogen geven?