November 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Mvj, 27 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Nikolai slaapt overdag ook meestal maar een 3 x een uurtje tegenwoordig.
    Eigenlijk ben ik de hele dag bezig om hem te 'entertainenen', want slapen wil ie niet meer zo lang achter elkaar.

2. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Tygo sliep overdag ook niet, hij is pas gaan slapen sinds ik hem op zijn buik wegleg... hij huilt dan vaak wel even maar dan is het opeens stil...

3. schildje

schildje Fanatiek lid

4 feb 2008
    1.665
    0
    0
    Huisvrouw
    Gelderland
    @Janey, Bart heeft dit ook. Aan de rechterkant is het iets platter. Het was voor een wwek of 5 terug veel erger. Nu doen wij een rolletje in zijn bed leggen en dan leggen wij Bart er een klein beetje tegen aan met zijn rug. Niet zover dat hij om kan rollen maar net genoeg dat hij die kant niet op kan kijken. Zo slaapt hij dus naar de kant dat wij zillen.
    Alleen heeft hij het duimen ontdekt en dat is precies op de verkeerde kant. Maar het wordt de afgelopen 2 weken niet erger of minder.
    Het komt vanzelf wel goed.

Ons schema is: 6:30, 10:00, 14:00, 18:00 en de laatste om 23:00 uur

@Tipp, het ronddraaien herken ik wel van Bart. Dit is heel erg grappig om te zien.

Voor de rest gaat hier alles goed. Dus heb ik momenteel niets te vertellen.

4. 078mama

078mama Niet meer actief

Goedemorgen allemaal!

Ik ben maar weer aan het werk. Lotte is vandaag voor het eerst een hele dag thuis met mijn man. Ik ben benieuwd hoe ze het vinden. Gaat vast goed maar het is toch altijd spannend hihi

5. Whabbit

Whabbit Fanatiek lid

22 feb 2008
    1.253
    24
    38
    Ja, alle "eerste keren" je baby uit handen geven (papa, opa & oma, kdv) blijft even raar he? Maar gaat inderdaad vast wel goed.

6. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    Christine krijgt altijd de laatste fles op haar kamer en daarna direct hup haar bed in. Is inmiddels een heel ritueel geworden met eigen 'taken' voor papa en mama :D

7. lot23

lot23 VIP lid

13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    Tipp heb niet alles van gister terug gelezen maar goed nieuws van Christine haar heupjes?

Tygo krijgt zijn late fles bij ons op bed en gaat dan na even knuffelen naar bed.

Boxzakken volgens mij heeft koeka ze ook...

Lovely vervelend zeg zo'n zware nacht met K. dat breekt wel op, lief dat je moeder hem even mee heeft genomen.

Beatrice mooie banner heb je zeg!

Ik vergeet zo vaak op de andere site te kijken en als er hier iets over staat denk ik oh ja. Gister gewerkt vanmiddag even extra want ze zaten zo omhoog, ben alleen niet zo fit dus hoop dat ik de 4 uurtjes uitzing. Tygo gaat voor het eerst mee naar het kdv zit bij mijn collega op de groep hoop dat het goed gaat!
    Tygo drinkt rond 6.00-10.00-14.00-18.00-22.00 verschilt soms een half uurtje maar hij heeft een aardig ritme met drinken en ook redelijk met slapen, kan hem beter wakker op bed leggen dan slapend merk ik, even kletsen en hij gaat slapen meestal.

8. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    ja de uitslag van de heupjes was goed :D

9. Joveli

Joveli Niet meer actief

3x een uur!?
    Dat is hartstikke veel joh! Er werd mij nog verteld op het cb dat het heel normaal is als baby's maar 1 of 2x een half uurtje slapen.

Tja en betreft het entertainen, dat is toch heel normaal? Het is een baby, hij kan nog niet voor zichzelf zorgen en zichzelf vermaken.

10. Whabbit

Whabbit Fanatiek lid

22 feb 2008
    1.253
    24
    38
    Ediah slaapt ook niet veel hoor: meestal 2x 45 minuten en dan nog ergens een 20 minuten dutje of zo! Maakt gelukkig wel een lange huil-loze nacht, dus ik vind dat ik helemaal niet mag klagen.

11. Baylee

Baylee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.417
    0
    36
    hallo dames

Hier een goede nacht gehad nadat Jayden gisteren 7 flessen met rijstebloem gedronken heeft , heel weinig overdag geslapen heeft .... was ie vannacht weer om 2.30 aan het huilen even speen erin gedaan en wat een wonder hij ging weer slapen tot 8.15 uur ! Dus hij zou het weer kunnen :) Ben benieuwd wat het vannacht wordt :)

Dadelijk naar de kinderarts ... haha heb die afspraak 2 weken geleden gemaakt voor zijn eczeem die inmiddels bijna weg is maar gelukkig heb ik er foto's van... en effe kijken wat zij te vertellen heeft ...

@laatste fles
    Wij geven Jayden ook altijd zijn laatste fles op bed lekker rustig valt ie zo in slaap ...

12. Baylee

Baylee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.417
    0
    36
    @Joveli
    In het boekje van wij jonger ouders staat dat een baby van 3 maand overdag nog 5 uur slaapt en snachts 10 uur ! :( :confused:
    Met 6 maanden is dit nog 4 uur overdag en 10 uur snachts :confused:
    Haha niet dat dit hier van toepassing is gisteren haalde Jayden welgeteld 45 min slaap overdag ...

13. 078mama

078mama Niet meer actief

Lotte slaapt overdag als ik haar niet bij mij in bed neem eigenlijk zo goed als niet maar als ik even ga liggen en zij mag erbij dan slaapt ze rustig 3 uur achter elkaar. Ik merk dat wel vaak als we dan weer naar bed gaan omdat ze dan minder moe is maar ach, dan duurt het misschien 10 minuten voordat ze in slaapt valt.

14. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    Christine slaapt zeker 3x 2 uur op een dag. In de Wij jonge ouders stonde een leuk tabelletje over slaaptijden:

Maand 3: overdag 5 uur, 'snachts 10 uur
    Maand 6: overdag 4 uur, 'snachts 10 uur
    Maand 9: overdag 2,75 uur, 'snachts 11,25 uur
    Maand 12: overdag 2,5 uur, 'snachts 11,5 uur

Dit is gemiddeld per baby.

En ze weet zichzelf heel goed te vermaken in bed of box :D Ik mag niet klagen :D

Oh, ze heeft gisteren voor het eerst in de laatste fles Nutrix gekregen, ze vond eht wel vreemd in het begin, veel harder werken om de pap eruit te krijgen, maar het ging er met smaak in :D

15. Baylee

Baylee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.417
    0
    36
    @tipp
    Had ik al neergezet hier over wij jonge ouders ... zo slapen baby's :p :p ;)
    Hihi dus Christine is zo'n slaapkopje :p :p :D :D

16. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Hier een geweldige nacht gehad! Om half 11 slapen en even wakker om kwart voor 2, sliep ze maarzo door tot 9 uur. Ik moest haar zelf even wakker maken.

Gisteren heeft ze toch nog 4 flessen gehad, met ongeveer 600 cc. Hopelijk gaat het vandaag wat beter.

17. Baylee

Baylee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.417
    0
    36
    @ tipp

zal es vragen aan de ka dadelijk hoeveel ze moeten slapen enzo overdag ... wedden dat ze weer iets helemaal anders zegt :p :confused:

18. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Overdag slaapt Megan ook vrij veel. Ze slaapt sowieso nog door tot half 1 smiddags. En dan tussen de middag ook nog wel 1,5 tot 2 uur aaneengesloten.

19. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    @Joveli, Nikolai is alles al zat na 10 minuten. 10 minuten met dit speeltje, 10 minuten met dat speeltje, 10 minuten bij mama, en dan wordt het weer saai.
    En bovendien gaat het zo tot 23.00 want 's avonds slaapt hij niet!
    Ik vind dat af en toe best vermoeiend.
    Ik weet heus wel dat het een baby is en dat hij zichzelf niet kan vermaken. Dat hoef je mij niet te vertellen he. Vind je post een klein beetje belerend eerlijk gezegd.

OK, ik ben ongesteld dus vandaag sowieso :evil: Alvast excuses.

20. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    ik ga ervan uit dat ze zoveel slaapt als ze nodig heeft :D

Deel Deze Pagina