November 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Mvj, 27 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jooze

Jooze Fanatiek lid

25 okt 2007
    1.570
    0
    0
    Janey, heerlijk he zwemmen! Welk merk buggy hebben jullie, wij bugaboo die kan in ligstand, maar sterre past nog in de bak..

2. JaneyJ

JaneyJ Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.645
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Drenthe
    Een Mutsy 4Rider (kinderwagen, buggy + maxi-cosi). Ik kan wel gaan kijken, maar dan moet ik op Walters kamertje achter de knie-schotten waar allemaal dingen opgeslagen liggen. En hij ligt net weer in bed, dus ik ga maar even niet nu kijken. Misschien kan ik het wel op internet vinden.

3. Joveli

Joveli Niet meer actief

Hmm.. dan toch maar een buggy meenemen?
    Ik heb een paar dagen geleden de Nuna kunnen bestellen, maar alweer moeten annuleren omdat mijn vriend hem toch niet mooi vond.

We willen nu (vanavond) een buggy gaan kopen, een maclaren. Ik twijfel alleen tussen een paar modellen:

-Maclaren Triumph
    -Maclaren Quest Sport
    - Maclaren Volo
    - Maclaren Techno XLR'

Hier iemand met toevallig een van deze buggy's?
    Ze kunnen allemaal in 4 of 5 standen (dus ook liggen)
    Wat is nog meer belangrijk om naar te kijken?

4. JaneyJ

JaneyJ Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.645
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Drenthe
    Jaahaaa, ik heb even gegoogeld, en onze Mutsy kan ook in de ligstand! Hehe, dat scheelt weer!

5. lot23

lot23 VIP lid

13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    Jeetje joveli wat een schoonmoeder weet niet wat ik zou zeggen als mijn schoonmoeder met zo'n idee kwam, ze houd niet echt rekening met jullie. Een buggy is ook handig maar dan moet ze wel op verharde paden bijven denk ik en anders toch een rugdrager meenemen, moeilijk.

6. Jooze

Jooze Fanatiek lid

25 okt 2007
    1.570
    0
    0
    Opletten bij buggy;

- lig standen
    - wielen kan ie goed draaien.
    Keline of grote wielen, grote wielen vind ik bv kekker is minder zwaar.
    - kan het kindje naar je toe en van je af zitten of maar op 1 manier?!

Zelf de bugaboo dat is eigenlijk gewoon een kinderwagen. Bevalt uitstekend (heb natuurlijk al een kind van 2,5 jaar

7. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Voorlopig nog niet, wil zo lang mogenlijk wachten en pas rond de 6 maanden gaan geven... babycook ken ik niet vind hem erg duur persoonlijk... Ik zag wel een avent mixertje, wil eens kijken hoe duur dat is...

@Joveli: Ahhh de MClaren is sooooo ideaal! Wij hebben er ook één... en Tygo ligt er regelmatig in... vooral met openbaar vervoer erg makkelijk

@sollicitere: moet om 14.00 zijn: duimen jullie mee ;)

Nog een vraagje: iemand bekend met een triclot-slen draagdoek of soortgelijk?

8. Joveli

Joveli Niet meer actief

Gelukkig :p

Liggen al onze kleine kindjes straks alweer in buggy's haha.
    Ben benieuwd hoe dat zal staan zo'n grote buggy haha.

9. 078mama

078mama Niet meer actief

Als mijn schoenmoeder zo ego zou zijn denk ik dat ik even zou bedanken voor de trip! Het is zo'n gedoe voor een wandeling waar je misschien zelf ook niet happy van word. Ik weet niet of je al helemaal de oude bent maar ik zou het conditioneel denk ik nog niet kunnen.

10. Joveli

Joveli Niet meer actief

Jep! Ik heb een tricot slen doek. Ik pak alleen om naar buiten te gaan altijd de baby bjorn. De tricot gebruik ik binnen als hij hangerig is en ik wel dingen te doen heb :)

http://www.babydraagdoeken.nl/index2.htm?tricotslen-1
    Hier staat vanalles over deze draagdoeken.

11. Joveli

Joveli Niet meer actief

Tja ergens twijfel ik ook of we wel moeten gaan. Maar ik heb besloten om mezelf maar van mn beste kant te laten zien. Het is nou eenmaal zn moeder, Liams oma en daar moet ik het helaas even mee doen.
    De gedachte dat we heel binnenkort lekker ver weg wonen maakt alles goed :) :p

Conditioneel moet het denk ik wel lukken. Ik ben alweer een paar weekjes aan het hardlopen (niet zolang hoor, half uurtje per dag en ongeveer 3x per week)

12. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Jah ik had het gelezen en lijkt me ideaal als hij uit de baby björn gegroeid is... vind je hem makkelijk in gebruik?

13. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    duim duim noa

14. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    @ Joveli: lukt het jou om met je "bv borsten" hard te lopen? Mij doet dat echt vreselijk pijn.

Heb ook nog steeds giga borsten (had een c nu nog steeds e).

15. Joveli

Joveli Niet meer actief

Ja. Het ombinden lijkt misschien eventjes ingewikkeld maar het is eigenlijk erg simpel.
    Soms loop ik de hele dag met dat ding om mij heen, en til ik hem er zo in en weer uit. Hij vind het zelf ook echt heerlijk, valt meteen in een diepe slaap.
    Ook voed ik hem vanuit de doek, zo heb ik 2 handen vrij en kan ik ook nog andere dingen doen! :) 8)

16. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    @Joveli, je hebt die sportdragers van bijv. Wolfskin. Maar je hebt ook de ergo-carrier (die nemen wij), de manduca etc.
    Enne...je hebt ook een vriend hoor. Hij kan toch ook wel met baby op z'n rug lopen

17. Joveli

Joveli Niet meer actief

Nou, het deed in het begin pijn maar dat valt nu eigenlijk wel mee. Ik heb een hele goede stevige sportbh gekocht, dan een sporttop met extra stevigheid bij de borsten en daarover een tshirt en een jasje.
    Ook ik heb cup e (eerst een b/c) en das wel ff wennen. Ik vind het helemaal niets die dikke meloenen! :D

18. Joveli

Joveli Niet meer actief

Wie zegt dat mijn vriend niet met hem op zijn rug wil lopen dan?
    Het is voor ons samen. Maar ook mijn vriend krijgt van de buikdrager enorme last van zijn rug dus moeten we iets anders verzinnen.

19. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Vind het ook afschuwelijk, niets van mijn bovenkleding van voor de zwangerschap past nog. Ook mijn winterjas wil niet dicht.

En dan zeggen ze dat bv goedkoop is.....tssss :rolleyes:

Maar goed, ik zal het niet eeuwig blijven geven en dan zal alles wel weer een beetje normaal worden

20. marleen4683

marleen4683 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.727
    0
    0
    Groepsleidster Knderopvang
    Friesland
    @ joveli, balen zeg, zo'n schoonmoeder!
    Jara past nog makkelijk in de bak van de wagen. Een hele dag wandelen zou ik idd niet in de cosi doen

Ik heb vanmorgen een afspraak voor Jara gemaakt bij de osteopaat.
    We kunnen woensdag al!

Deel Deze Pagina