November 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Mvj, 27 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jootje24

jootje24 VIP lid

11 mei 2007
    6.053
    0
    0
    verzorgende IG
    Friesland
    hier ook een baby die onregelmatig ademt..in het begin vond ik het eng, maar nu weet ik dat het erbij hoort!

hey Buddy: alles goed meis? de nare bevalling wat kunnen verwerken?

2. 078mama

078mama Niet meer actief

Lotte ademt ook heel onregelmatig. Soms zit ik echt even te kijken of ze nog wel adem gaat halen en de andere keer lijkt het wel een hijgende hond. Maar dat hoort er dacht ik allemaal bij...

Lotte zit bij ons trouwens achterin. Ik dacht dat dit de veiligste plek is voor kleintjes. Jammer alleen dat je ze dan niet kan zien omdat ze met hun gezicht naar de bank moeten.

3. Whabbit

Whabbit Fanatiek lid

22 feb 2008
    1.253
    24
    38
    Chebu: ik weet dat we allemaal geen puppies en kittens hebben gebaard... maar als dierenarts kom ik heel geregeld kleine ruisjes tegen bij hele jonge dieren. Een paar maanden later is daar bijna nooit meer iets van te horen! Bij mensen is dat precies zo: een ruisje kan soms aanwezig zijn zonder dat het enige betekenis heeft en kan wel of niet verdwijnen. Maar HOEFT dus helemaal geen probleem te zijn! Natuurlijk moet het wel onderzocht worden, want er zijn natuurlijk uitzonderingen, daarom dus fijn dat je zo snel terecht kan. Maar probeer je maar niet te veel zorgen te maken, dikke kans dat Nikolai gewoon weer goed gekeurd wordt!

Iemand toevallig al vliegplannen met de kleine? Wij gaan voor de kerst een paar dagen naar Italie naar de familie. Denk dat het allemaal wel prima zal verlopen, maar als er al ervaringsdeskundigen zijn?...

4. Niet meer actief

Kay ademt ook onregelmatig en werd pas ook helemaal blauw rond zn neusje/mondje :( onwijs zielig... maar hier zitten zijn holtes dicht door zijn kleine neusje (heb ik ook en had ik ook als baby zijnde)

5. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    pfff moet ff klagen hoor.... ben zoooo moe.. moet tygo al voor de 3e keer gaan aanleggen in 3 uur...

Het gourmetstel staat hier nog niet eens aan... en dan nog eens de cadeautjes... pff heb er helemaal geen zin in :cry:

6. Niet meer actief

Noatje, ik heb ook van die dagen erbij dat ik gewoon echt op lijk te zijn :( knuff voor jou!

Whabbit, hoe oud is je kleine dan? Ik wil met carnaval gaan vliegen met Kay...

7. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    @jsztd : jelmer werd ook iedere keer blauw om zijn neus en mondje ....ik heb de ka gisteren gevraagd wat dat is als hij geen hartafwijking heeft .
    zij zei dat het kwam omdat jelmer een bleke baby is en als hij dan spanning moet leveren of drinkt dat zie je die verkleuring dat schijnen gewoon bloedvaatjes te zijn die je dus door spanning beter ziet omdat ze zo bleek zijn

8. Niet meer actief

Ooh serieus? Ja maar Kay is licht getint :oops:

9. lot23

lot23 VIP lid

13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    Voeding: Wij laten de kraan even doorlopen en gebruiken dan heet water uit de kraan en dan de voeding erbij dit zei de kraamhulp

In de auto: Tygo zit ook achterin want onze airbag kan niet uit. Vind het niet echt wat als ik alleen ben kan hem dan niet zien.

Wij gaan met kerst naar mijn schoonouders in oostenrijk zie wel een beetje tegen de reis op moet Tygo zolang in de auto maar we gaan veel stoppen zodat hij er even uit kan. De vk raadde aan om de kinderwagenbak vast te maken op de achterbank en de kleine dan met slaapzak en een riem aan het matrasje zodat hij gewoon lekker kan liggen en vast ligt maar heb hier mijn twijfels over wil wel dat hij echt goed vast zit/ ligt en geen gevaar loopt.

10. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    :confused: dat is toch volgens europese wet verboden? Nikolai gaat hier gewoon in de maxi cosi als we naar nl gaan over 2 weken

11. lot23

lot23 VIP lid

13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    Chebu dat dacht ik ook zal nog eens zoeken hiernaar.

12. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    in een afsluitbare kan. Maar dat water moet ook binnen 24 uur op zijn. Ik had uit het zh nog 240ml flesjes waarin ik kolfde. Die gebruik ik er nu voor...

13. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    zo werd ik vroeger vervoerd (zonder de riem dan)... maar dat is nu echt verboden.

over lange autoritten en maxicosi: een kindje mag max. 2 uur aaneengesloten in een maxicosi. Dan eruit halen en even rekken en strekken en pauze, en dan mag ie weer 2 uur...

14. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    wij rijden ongeveer 5 tot 6 uur. ik werd vroeger ook zo getransporteerd, in de kinderwagenbak

nikolai is nog niet blauw geworden gelukkig. ga er nu maar van uit dat het vals alarm is

15. Niet meer actief

waarom mag dat water ook maar 24 uur?

16. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    water kan bederven...

17. Ienie en mini

Ienie en mini Bekend lid

22 jul 2008
    549
    0
    0
    Jeeej!

Ik mag nu ook officieel hierzo!

Ik wou wat gaan typen maar Madame is wakker hihi!
    Mama, nu wil ik aandacht!
    Misschien tot zo dan!

18. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Chebu sterkte meid. Ik kan me voorstellen dat je je opvreet van de zenuwen! Mocht je van je af willen kletsen, je hebt m'n nummer!

Ik las trouwens iets over een verloskundige die de reiswieg adviseerde op de achterbank... levensgevaarlijk! Je hebt wel speciale reiswiegen die daarvoor geschikt zijn, daarin liggen ze ook goed vast net als in de maxi-cosi. Maar de MC is altijd nog het veiligst voor je kleintje, en zolang je niet elke dag uuuuuren rijdt is er niets mis met 1 dagje ver weg reizen hoor!

19. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland

oohh eehhm oepsie ....maar diekleintjes zijn niet gelijk heel donker de hiuid is vaak wel dun en doorzichtig , bij kay zul je ook wel kleine bloedvaatjes in zijn gezichtje zien of niet

20. KersjeB

KersjeB Bekend lid

23 apr 2008
    820
    0
    0
    Hihi, die kinderwagenbak is inderdaad een beetje van onze eigen generatie als baby. Denk dat iedereen wel zo heeft gelegen op de achterbank.
    En mijn ouders rookten trouwens ook nog eens allebei, gewoon lekker in de auto met ons op de achterbank! Kun je je nu echt niet meer voorstellen!

@buddy: ja, het gaat prima met ons hoor! De bevalling op zich heb ik wel aardig kunnen verwerken. Gelukkig vinden de gyn en mijn VK ook dat dit soort bevallingen niet zouden moeten, dus we gaan het een eventuele volgende keer anders aanpakken.
    Verder zijn we (papa en mama) nu helaas een beetje erg moe aan het raken door de BV die niet snel genoeg verloopt (ben er ruim een uur mee bezig iedere keer), maar gelukkig bouwen we die dus al af en gaan we op flesjes over die er in 20/30 min in zitten :)
    Hoe gaat ie bij jou? En hoe gaat de BV nu bij jou? Kon Denise ff geen ritme vinden?

Hoe gaan bij jullie de nachten trouwens dames? Al enige vorm van doorslapen te bespeuren, bij de iets oudere beebs misschien?
    Bij Micky nog verre van in ieder geval...die slaapt het liefst overdag...
    Ze zeggen wel eens dat dat vaak ook langer duurt bij beebjes die in de nacht geboren zijn.

Nou, ik ga lekker slapen (lees: in bed liggen).

Deel Deze Pagina