Tipp, dank je, je hebt gelijk hoor. Voel me nu gewoon een slechte moeder door dat gewicht-verhaal, en nu twijfel ik gewoon ontzettend aan mezelf...
niet doen meis, je bent een hartstikke goeie mama. Vraag maar aan thijmen Plast ie voldoende? Dan is er niks aan de hand. Nu hij minder spuugt zal het groeien ook beter gaan. Hebben jullie op het cb ook weegmomenten. Anders ga je daar over een weekje of 2 eens met hem heen... knufff
Hi, @Tipp, hoe is het met de duizeligheid?! @Domino, als je langer wil zwemmen ga dan in de hele warme baden (bubbelbad enzo). Zelfs als er niks is, is zwemmen zwaar voor kinderen. Denk aan jezelf als je de volgende keer bij het cb staat en hij is weer niet aangekomen ben je dan bang dat het door het zwemmen komt, niet doen. Als je denkt nou dat is echt niet de reden lekker langer gaan zwemmen! ! !. Succes in iedergeval. Oja na het zwemmen je man of zo met een handdoek klaar laten staan direct uit het bad, helpt ook wel! @en er was nog iets maar dat ben ik vergeten.. Jooze
Ik weet wat je bedoelt meid, ik had een tijdje terug precies hetzelfde. Een fikse keelontsteking en ik was gigantisch duizelig! Beterschap X Li heeft knalrode wangen, gloeiend echt waar. Arme schat heeft al behoorlijk last van zn doorkomende tandje. Hij steekt er ook al een beetje uit. Domino: Je kunt er echt helemaal niets aan doen hoor, bijna iedere bv-mama krijgt met de 4 maanden dip te maken. Pas wanneer je kindje geen plasluiers meer heeft, of erg van de kaart is/ minder levendig moet je je zorgen gaan maken. En wat betreft het zwemmen: gewoon doen wat jou goed lijkt. Wij hebben een paar weken geleden 2,5 uur met Li gezwommen! Af en toe uit het water en lekker in een dikke handdoek gewikkeld, hij vond het prachtig. Ook heb ik hem tussen het zwemmen door gewoon af en toe gevoedt.
Hier nog iemand in de ziekenboeg!... Had gisteravond al een beetje vreemd gevoel in mijn buik, maar dacht nog: zou misschien mijn eerste menstruatie er aan komen? Maar tegen de tijd dat ik naar bed ging was er een goede portie misselijkheid bijgekomen. En vanaf middernacht heb ik ongeveer ieder uur de wc pot van heel dichtbij kunnen inspecteren... ale: Vandaag dus niet gaan werken, ben zo slap als een vaatdoekje (ik ben normaal een hele flinke eter en zonder 4 boterhammen voor ontbijt en lunch snapt mijn lijf het gewoon niet meer...). Dus lig in bed met mijn kleine naast me. Die heeft als favoriete speelgoed van de dag: HAAR STEMBANDJES! Erg leuk, maar voor mij niet zo bevorderlijk voor het inhalen van een beetje slaap! Maargoed, morgen gaat het vast weer beter!
Hallo, ook hier een november moeder. Mijn dochter is nu bijna 4 maanden en doet het erg goed. Ze is wel sinds 5 weken verkouden. Ik heb niet echt het idee dat ze er last van heeft maar het ziet er zo zielig uit...Ben wel even naar de ha geweest maar haar longetjes zijn schoon en het is een kwestie van uitzieken....ik gebruik af en toe zoutoplossing maar dat vindt ze niet prettig . Sinds ik weer aan het werk ben, voel ik mij niet echt top. Ik denk continue aan haar, ik mis haar en wil eigenlijk alleen maar bij haar zijn. Ik had verwacht dat het wel wat minder zou worden maar dat is eigenlijk nihil. Herkennen jullie dit? Heb ok continue een soort van knoop in mijn maag, ook ben ik erg emotioneel en als ik aan haar denk, kan ik zo huilen. Het is een raar gevoel wat moeilijk is te omschrijven. Ik zit er zelfs aan te denken om te stoppen met werken maar ik denk niet dat dat de oplossing is want ik heb wel behoefte om nijn wereld wat groter te houden dan alleen met mijn dochter. Hebben jullie tips?
Hihi! Dat zou leuk zijn... Maar ik geloof dat daar niet specifiek ook klaterende diarree bijhoort! Heb echt het idee dat ik door een smerig virusje te pakken ben genomen. Martine: welkom! Wat vervelend dat het allemaal nog niet zo lekker loopt. Ben zelf sinds begin februari weer aan de slag 3 dagen in de week en vind het gelukkig wel weer leuk... maar ga aan het eind van de dag wel in sneltreinvaart naar huis om weer bij mijn meisje te zijn! Is het misschien niet een idee om ouderschapsverlof op te nemen zodat je voorlopig wat minder van huis bent? Wie weet dat je op een gegeven moment dan wel weer meer wilt gaan werken, maar zo niet: je baan opzeggen kan dan altijd nog!
Welkom martine. Ik vind het ook vreselijk om niet bij mijn dochter te zijn. Ik werk gelukkig vanuit huis, dus dat scheelt. Over het werken, ik snap dat je je wereld groot wilt houden, maar dat kan ook heel goed zonder te werken hoor. Misschien anders eerst eens beginnen met minder werken? En heb je al eens overwogen om bijv. een eigen zaak vanuit huis te starten? Ik weet dat dat makkelijker gezegd dan gedaan is... Thuiswerk is wellicht ook een oplossing. Maar als jij je zo naar voelt als je op je werk zit, dan vind ik stoppen (als dat financieel haalbaar is) geen gek idee hoor... Officieel ben ik huisvrouw, en volgens de huidige maatschappelijke norm zou ik een heel klein wereldje moeten hebben (die indruk krijg ik wel eens als mensen weer negatief reageren op mijn keuze om fulltime bij mijn dochter te zijn). Maar doordat ik in de zaak van mijn man meewerk, is mijn wereld alles behalve klein. Is er in jouw baan geen mogelijkheid om thuis te werken? (ik weet niet wat voor werk je doet?)
bedankt voor jullie snelle reacties. Ik werk nu al 3 dagen en ben gelukkig dus 2 dagen thuis. Ik ben secretaresse en dat kan niet vanuit huis helaas. Je bent ondersteunend voor je manager en dan behoor je vaak aan je bureau te zitten. Ik weet ook niet of dit gevoel tijdelijk is, misschien moet ik mijzelf meer tijd gunnen om mij op mijn gemak te voelen. Het is idd zo dat ik altijd nog kan stoppen met werken. Ik geef mijzelf nog wat tijd en ga dan kijken of ik ouderschapsverlof op wil nemen of wat dan ook.
Ik ben op het moment ook fulltime mama en mijn agenda is volgeboekt tot half juni. Dus die kleine wereld valt wel mee.
Welkom Martine, wat vervelend dat je je zo rot voelt als je aan het werk bent. Is het misschien een optie om ouderschapsverlof op te nemen en zo wat meer tijd met je dochter door te kunnen brengen? Misschien ervaar je het gemis over een half jaar wel anders.
Hi, @Martine, ik ken het totaal niet (ben nu een weekje ziek en wil ik echt heel graag aan het werk). Maar als je je zo voelt vind ik het knap dat je doorzet! En inderdaad of je wereld wel of niet klein wordt is echt aan jezelf. Vind ouderschapsverlof wel een goed idee. Modder iet te lang aan dat is voor jou en je kleine niet goed. Doe wat goed voelt en haalbaar is. Jooze
Pff hier ook een overvolle agenda met een overdrukke kay! Hij is al vanaf half 4 wakker en zit luid gillend en lachend in zijn schommel! Niet uit te putten lijkt hij wel hahaha hij zit echt zijn stem uit te vinden de laatste dagen, gillen dat hij doet niet normaal! Hij heeft net een half potje sperziebonen op.. heerlikj vond hij die