November 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Mvj, 27 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jootje24

jootje24 VIP lid

11 mei 2007
    6.053
    0
    0
    verzorgende IG
    Friesland
    Denise is ook weer lekker gegroeit. weer 90 gr in een dag.
    ze zit nu alweer op 3370 gr :)
    gaat erg lekker! stuwing is ook al minder pijnlijk!

2. Domino85

Domino85 Bekend lid

17 okt 2007
    700
    0
    0
    Chemisch analist
    Jeetje 90 gram in 1 dag? Ik ben al bij al Thijmen 30 gram gegroeid is... Op dit moment weegt hij 2500 gram en hoop dat hij morgen weer op zijn geboortegewicht zit!
    Hij is vandaag trouwens erg huilerig, wil ook ieder uur aan de borst, maar dit kan toch nog geen regeldag zijn? dacht dat die pas na 2 weken zou zijn?

3. Jaki

Jaki Bekend lid

17 apr 2008
    870
    0
    0
    Enschede
    vrijdag komt cb bij ons.. dus ben wel benieuwd hoe zij zal zwaar worden en hoe gegroeid wordt. hihi.. afwachten he. gisteren heb ik lekker gewinkeld met mijn ventje en Esmay. veel voor haar gekocht want ik heb zoveel geld gekregen van mijn familie uit Ierland en rotterdam daarom mag ik lekker kleertjes voor haar gekocht. zij mag lekker genieten met haar nieuw kleertjes:D

4. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    HALLOOOOOOOOOOOO

Zo, ik meld me ff aan.
    Hier geen bv. Ik had geen druppel! Nikolai woog bij zijn geboorte 3475 gram. Gisteren bij ontslaan uit het ziekenhuis 3260.
    Zit nu te wachten op de verloskundige die 'm komt wegen etc.
    Flesvoeding gaat wel prima. Om de 3 uur stipt dus da's mooi.
    Hij heeft wel dunne ontlasting. Hmm toch maar eens navragen....

5. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Hoi, ik kom mij ook aanmelden bij de november mama's! Ik ben 2 november bevallen van dochter Megan. Zij is met een keizersnede geboren nadat ik was ingeleid in het zkh doordat ik hoge bloeddruk had en eiwit in urine. Het ging niet zo goed met haar tijdens de bevalling vandaar die keizersnede.

Ze doet het zelf hardstikke goed, ze zat vorige week woensdag 10 gram boven haar geboorte gewicht (na 3 dagen) en afgelopen zondag woog ze 3030 gram (ze was bij geboorte 2790 gram en 48 cm). Borstvoeding loopt ook super, geef wel op verzoek en de nachten zijn erg vermoeiend meestal komt ze 2x, soms vaker. Ik zelf had eergisteren last van stuwing en kreeg koorts maar dat is inmiddels weer over gelukkig.

Jullie zijn al lekker naar buiten geweest met de kleintjes, ik nog niet maar wil voor het weekend ook ff lekker naar buiten met Megan. Heb nog wat last van de wond vandaar dat het er nog niet van is gekomen.

6. jootje24

jootje24 VIP lid

11 mei 2007
    6.053
    0
    0
    verzorgende IG
    Friesland
    ja! en vandaag alweer 80gr. ze zit nu nog maar 70 gr onder geboorte gewicht :)

vanacht een lekkere onrustige nacht gehad.
    Denise had vreselijk overgegeven. kwam er met boogjes uit en later uit mond en neus tegelijk!
    ik was helemaal van slag...waarschijnlijk kwam dit door een bloedend tepelkloofje en heeft ze dat bloed binnen gekregen waardoor ze misselijk werd.
    nou ik kan je vertellen, die moederzorgen zitten er al snel in..denk dat ik binnen een week grijs ben van zorgen ;) elke keer na het voeden heb ik wel een uur naar Denise zitten kijken of ze niet ging overgeven.
    na die ene keer heeft ze helemaal niet meer over gegeven. Dus hopelijk vanacht weer een goede nacht.

meer van jullie die last hebben van kraamtranen?

7. Domino85

Domino85 Bekend lid

17 okt 2007
    700
    0
    0
    Chemisch analist
    Nee, heb gelukkig helemaal nog geen last van kraamtranen, zal misschien nog wel komen...
    Maar vervelend joh, kun je ook iets kopen tegen tepelkloven?

Ik heb een onsteking van onder bij de hechtingen, erg fijn met gaan zitten ensow...
    Nu heb ik gelukkig geen pijn meer want mijn hechting is eruit geknapt, waarschijnlijk door de druk van de onsteking, morgen gaat de vk er even naar kijken omdat de wond zelf weer een beetje open is gegaan, als ze maar nie meer opnieuw gaan hechten want ik heb echt een trauma overgehouden aan het hechten...

8. Zonnebeertje

Zonnebeertje Fanatiek lid

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    CHebu, wilde je geen bv geven dan? Ik had ook geen drup hoor, maar door veel te kolven is het gewoon op gang gekomen hoor, en nu heb ik zat :D

HIer geen last gehad hoor van kraamtranen, bij mijn eerste ook niet gehad gelukkig.

en ja, bezorgd ben ik ook hoor, altijd even luisteren of hij nog ademt, of hij niet spuugt, hihi.

9. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    @Maxje, nee ik heb al tabletten gekregen. Zelfs met de pomp ( de halve dag op de 2e en 3e dag) kwam er niks.

Ben nu ook tevreden. En de kleine meneer ook. Beter kan niet.

Ben ook nog niet naar buiten geweest. Pas op de 10e dag mag dat vant ziekenhuis.

10. Zonnebeertje

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    gelukkig zijn jullie beide nu tevreden!
    ik ben de 8e dag buiten geweest, heerlijk! weer normaal kunnen lopen :D

11. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ja lopen is hier nog een probleem. Heb nog last van de knip en de hechtingen.
    Wilde nu juist een knip vermijden, maar ze hadden 'm al gezet voor dat ik het wist. :(

12. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Laura moest eergister nacht ook heel erg spugen, het kwam ook uit haar neus...zo vreselijk om te zien. Daarna heeft ze drie uur geschreeuwd.

Verder gaat het eigenlijk erg goed, ze drinkt goed. BV gaat super. Groeit als kool. Ik voel me zelf weer super fit (alleen blijft helaas mijn bloeddruk te hoog).

Zijn al vaak met haar de deur uit geweest. Neem haar (als het droog is) mee met de honden wandelingen, ook is ze al een aantal keren mee geweest naar een winkel.

Merk wel dat ik op mijn voeding moet letten, ze is gevoelig voor krampjes. Volgens mij reageert ze sterk op chocola (helaas voor mij :( ).

Zitten mega te kloten met de babyfoon, die heeft het helaas nog niet goed gedaan, wordt er spuugzat van. Al 2x opgestuurd en nog werkt het niet. Kan haar daardoor niet alleen boven laten slapen, ik kan haar dan namelijk niet horen.

13. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    @corien irritant zo'n babyfoon ...welke heb je ?

@maxje : jelmer is weer lekker aan het poepen ....hihi ik ga het morgen wat minderen de siroop .....hij heeft wel last van krampjes maar daar geef ik hem zo nu en dan cinababy voor ...

@all de vk is hier eergisteren geweest ....mijn knip wijkt op 2 plekken ....en en het plekje die het dichtst tegen de bilspleet/muts aanzit is behoorlijk diep ....volgens de vk komt het doordat mijn hechtingen al naar boven komen zonder hun werk te hebben gedaan en dit komt weer door dat ze goedkope troep gebruiken in het zh ...nice
    de knip is lekker pussig ....ze hoopte voor me dat het vanzelf geneest maar ze vreest voor een reconstructie ...nice ...heb ik weer ...

de hele bevalling was appeltje eitje maar die knip dat vind ik toch het ergste

14. Zonnebeertje

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    oh Sybje, wat een gedoe met je knip zeg, klinkt erg pijnlijk!

Helpt cinababy? ik gebruik nu alleen sab simplex, die werkt super :D

15. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    sab simplex wat is dat dan ? ook van vsm ?
    de cina baby werkt goed hoor ...duurt wel eventjes voordat het werkt ....

de pijn van de knip valt mee hoor het zijn meer de zorgen er om die me parten spelen ...hoop dat het snel weer goed komt ...

16. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    zo die Jelmer die kan soms snurken zeg .....hij ligt vanaf 11.30 al te knorren ....ik wil weg lekker wandelen ....maar meneer moet nog eten en een schone luier

17. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland

mijn kleine mannetje

18. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    De knip begint hier te jeuken. Ook genant, om voortdurend te krabben.

Oh meneer wil wat. Ik ga weer offline.

19. Zonnebeertje

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    wat een droppie zeg sybje!

Sab simplex kun je via internet bestellen uit Duitsland, bij Ilana werkte cinababy helemaal niet, dit wel :D

Als je knip jeukt kun je er calendula zalf op doen, doe ik ook en nu al veel minder jeuk!

20. mickey80

mickey80 Actief lid

24 aug 2008
    359
    1
    18
    hallo!
    ook ik ben bevallen 18 nov uitgerekend en 11 nov bevallen. Het was een supersnelle bevalling en alles is goed. wel even wennen hoor!

alle andere nov dames gefeliciteerd!

Deel Deze Pagina