November 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Mvj, 27 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    hier in dord zit babyrent daar verhuren ze een soort kinderwagenbak waar een gordel in zitwaar je de kleine mee vast maakt
    zie link : http://www.babyrent.nl/producten.php?gr ... oelen&id=1 en dan even naar beneden scrollen

2. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    @kersje :hier een 6 weken oude baby die niet doorslaapt .....helaas

3. Whabbit

Whabbit Fanatiek lid

22 feb 2008
    1.253
    24
    38
    Ze is op 20/11 geboren en we vliegen 24 december, dus goed een maand zeg maar! Is jong, maar mag en kan wel veilig en het is niet zo'n lange vlucht.

4. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Hier hebben we net alles uit de kast getrokken om Luca te laten slapen...
    Eerst gevoed, even knuffelen, andere kant gevoed. Daarna lekker knuffelen, en vervolgens in de tummy tubb met natusan bedtime zooi. Lekker afgedroogd met voorverwarmde hydrofielluier en als uitsmijter een babymassage van papa met zwitsal olie.
    We hebben hem net in z'n (voorverwarmde) wiegje gelegd, als het nu nog niet lukt dan geef ik het op en heb ik een ongelooflijk lastig ventje gebaard ;)
    (duim voor me op een goede afloop...)

5. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Helaas..... mislukt.

6. schildje

schildje Fanatiek lid

4 feb 2008
    1.665
    0
    0
    Huisvrouw
    Gelderland
    @San79, jammer dat het niet heeft geholpen. :(

@Chebu, veel sterkte. Niet fijn als je dit zo hoort dat het nagekeken moet worden. Ik hoop voor je dat het niks is.

Over voedingen maken. Ja, wij gebruiken gewoon afgekookt water en dan maakten wij voor 3 voedingen klaar.
    Nu zijn wij overgestapt naar Nutrilon forte (hongerige baby's) Bart kwam elke keer 1,5 uur vroeger en hij begon dan te huilen omdat hij honger had. Terwijl het nog niet eens tijd was om te voeden. Dan had hij een flesje op van 120 cc. Je kreeg ook echt de indruk dat hij geen voldoening kreeg uit de standaard voeding. Ik heb toen het cb gebeld en gaven ook al aan als het echt niet gaat ook na 10 cc water bijgevoegd te hebben, en hij blijft eerder komen en huilen ook nog dan konden wij over gaan naar forte. Nou afgelopen nacht heeft hij netjes van de ene voeding naar de ander geslapen en is niet eerder gekomen. Wat was dat fijn zeg.
    Alleen had hij gisteravond krampjes omdat dit andere voeding is. Maar goed dit is dan voor een paar dagen en dan zal dat ook wel weer beter gaan. ;)

7. schildje

schildje Fanatiek lid

4 feb 2008
    1.665
    0
    0
    Huisvrouw
    Gelderland
    @San79, jammer dat het niet heeft geholpen. :(

@Chebu, veel sterkte. Niet fijn als je dit zo hoort dat het nagekeken moet worden. Ik hoop voor je dat het niks is.

Over voedingen maken. Ja, wij gebruiken gewoon afgekookt water en dan maakten wij voor 3 voedingen klaar.
    Nu zijn wij overgestapt naar Nutrilon forte (hongerige baby's) Bart kwam elke keer 1,5 uur vroeger en hij begon dan te huilen omdat hij honger had. Terwijl het nog niet eens tijd was om te voeden. Dan had hij een flesje op van 120 cc. Je kreeg ook echt de indruk dat hij geen voldoening kreeg uit de standaard voeding. Ik heb toen het cb gebeld en gaven ook al aan als het echt niet gaat ook na 10 cc water bijgevoegd te hebben, en hij blijft eerder komen en huilen ook nog dan konden wij over gaan naar forte. Nou afgelopen nacht heeft hij netjes van de ene voeding naar de ander geslapen en is niet eerder gekomen. Wat was dat fijn zeg.
    Alleen had hij gisteravond krampjes omdat dit andere voeding is. Maar goed dit is dan voor een paar dagen en dan zal dat ook wel weer beter gaan. ;)

8. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    @san : ik denk dat jullie hem te veel verwennen hihi

9. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Zo zeg, Nikolai is vandaag alweer een maand oud :confused:

Voor je het weet knuffelt ie niet meer met z'n moeder hihi ;)

10. Niet meer actief

Iemand ervaring met Lefax?

11. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    nope

12. Niet meer actief

Shit :(

13. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Heb ff voor je op het Duitse forum gekeken.
    Lefax en Sab Simplex zijn hetzelfde middel alleen bij Sab Simplex is de dosering van het werkzame middel hoger.

14. jootje24

jootje24 VIP lid

11 mei 2007
    6.053
    0
    0
    verzorgende IG
    Friesland
    hey
    fijn dat je het al een beetje een plekje hebt kunnen geven! wel belangrijk.

hier gaat het ok! Denise had en heeft het ritme nog niet helemaal te pakken, maar het word steeds beter.
    soms meld ze haar wel voor voeding, maar als ze vast slaapt, dan verkiest ze slapen toch boven de voeding. Tis gewoon een meisje die weinig vraagt, weinig huilt en snel tevreden is. Ook wel lekker.
    Ze huilt niet veel, alleen bij krampjes en erge trek.
    Bv loopt nu goed, alleen ben ik soms ook wel 3 kwartier bezig. Eerst voeden, dan verschonen en dan weer voeden.
    Er gaat wat tijd in zitten. Ik ga denk ik afbouwen wanneer ik weer bijna aan het werk moet.

15. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Tygo weigert uit de fles te drinken :) dus nu kon papa de fles nog niet geven :p en dat niet alleen we mogen tygo een fopspeen aan gaan bieden omdat hij een heel grote zuigbehoefte heeft.

pfff heb wel wat problemen met aanleggen, Tygo weigert vaak een grote hap te nemen... iemand hier ook problemen mee gehad? Ik heb dan altijd ff hulp nodig met hem vasthouden omdat ik hem de borst aan moet bieden en zie er zo tegen maandag op wanneer mijn man weer naar school gaat.

16. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    @noatje : dat had ik ook , maar Jelmer draaide helemaal zijn gezicht ook weg als hij mijn borsten zag ....haha
    dat en de pijn en het niet groeien is voor mij een reden geweest om te stoppen ....
    ik kreeg het alleen soms voor elkaar als de kraamverzorgster er was ...

probeer het goed onder de knie te krijgen want het zou wel jammer zijn als je hierdoor moet stoppen

17. mwjalloh

mwjalloh Actief lid

2 jul 2008
    402
    0
    0
    Noatje: hier soms ook hoor, vooral linkertepel (vlak) dan is ze zo wild om zich heen aan het happen dat het niet lukt en dan schiet je zelf vaak ook in de stress!
    Baby's voelen dat zo goed aan, probeer het gewoon en op een hele rustige manier, het is ook een hele sport! Op den duur gaat het steeds beter! Nou succes ermee!

18. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    pfff ben blij dat ik niet de enige ben, pfff kan er echt een potje om janken soms hoor! Bij mij is links ook mijn zwakke kant, die borst schiet ook enorm vol elke keer, nu had ik daarnet wat afgekolfd voordat ik begon en toen ging het wat beter...

19. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    wow de voeding van daarnet ging perfect :D ben reuze blij ff ;)

Update: beetje balen dat het erg ook wer in golven uitkomt, schrok me rot maar het komt door de hik denk ik...

20. Zonnebeertje

Zonnebeertje Fanatiek lid

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    jsztd; ik gebruik sab simplex, is superspul!

Deel Deze Pagina