@ joveli, ik had het ook alleen met douchen. Maakte niet uit of ik mn gezicht waste of gewoon aan het douchen was. Ik kreeg het toch. Ik denk dat het ook iets met hormonen te maken heeft. Het heeft trouwens wel een tijdje geduurd voordat het weg was, zeker een maandje maar steeds iets minder. Volgens mij is mijn meisje niet helemaal lekker, ze begon net een paar keer te kokhalsen. Heel vreemd net of ze moest overgeven... Flesje ook niet op dus ik kan de lol op vannacht.
Hier ga ik morgen ook maar eens even de dokter lastig vallen, Thijmen drinkt nu heel onrustig aan de borst? Bied hem beide borsten meerdere keren aan, hij wil wel aangelegd worden maar laat telkens los, huilt en hapt weer aan, misschien spruw ofsow? WHAA ik weet et gewoon niet meer. Ook maar even vragen om die neusspray voor toeschietreflex, heb het gevoel dat het heel lang duurt voordat deze komt? Volgens mij voel ik hem namelijk wel, een soort jok onder mijn oksel maar dat duurt heel lang nu... Heel gek maar ik heb me de laatste tijd helemaal niet druk gemaakt, misschien dat hij al wel langer veel los laat ensow, het is namelijk eerder geweest maar volgens mij ging het weer een tijdje goed... Hoop dat de dokter me gewoon even raad wil geven, ook met het aankomen ensow, en het spugen, dus de dokter kan wel de hele dag uittrekken voor me geloof ik... Sorry voor dit uiterst ego berichtje!
Goedenmorgen, Ben aan het kolven moet zo werken (niet echt beter langer thuis zitten heeft geen zin). @Domino, tja dat is niet heel goed, in de gaten houden, misschien trekt het bij. En als ie ziek is kan ie even een dipje hebben. Bedankt voor d ekolf tips. Het is overigens niet zo dat ik savonds extra kolf. Ik wil mijn voeding gewoon kolven en we geven kunstvoeding. Zo zou ik iets extra's moeten hebben. Prettige dag Jooze
Klinkt ook wel als een te snel/of te langzaam TSR... kan ook spruw zijn hoor heb jij een prikkend gevoel in je borsten? Ik denk dat je het gewicht wel in de gaten moet houden maar er niet om moet stressen, dit heeft weer invloed op je BV en op thijmen.... kan je volgende week naar het weeguurtje van CB?
@ Noatje: wat zegt een prikkend gevoel in de borsten? @ domino: die groeicurve ziet er idd niet goed uit, lijkt me niet goed om een echte daling mee te maken en zeker niet onder de onderste lijn. Goed dat je om actie gaat vragen!
Dat kan een symptoon van spruw zijn, maar dan heb je er na het voeden ook nog last van... tijdens het voeden is het meestal TSR die zo voelt
Heb net de dokter gebeld en de assistente gaat overleggen met de dokter. Eigenlijk denk ik dat het beide is. Zie namelijk een witte aanslag (geen stippen, maar gewoon aanslag) achter in zijn mondje op de plek waar ooit een keer kiezen komen zegmaar. En tja, ik heb niet echt veel last van het voeden, soms alleen jeukende tepels, maar niet echt vervelend ofzo. En ook heb ik volgens mij een hele trage toeschietreflex, dit heb ik ook aangegeven, ik weet namelijk dat daar een middeltje voor bestaat, maarja misschien dat het ook een effect is van de spruw weer? hoop dat ik vanochtend nog terug word gebeld. Woensdag ga ik trouwens weer naar het weeguurtje toe, en ik hoop zo dat hij dan gegroeid is, leg hem nu extra vaak aan maar ik denk dat hij meer sabbelt dan echt drinkt, tenminste dat zegt mijn gevoel.
Drinkt thijmen al uit een flesje? Is het een idee te kolven en te voeden? lijkt dubbelop maar misschien voor je eigen gemoedsrust... dan weet je wat hij binnenkrijgt... en dan niet alle voedingen zo, maar een aantal of na een flesje weer aanleggen...
Die jeuk onder mijn oksel is volgens mij mijn toeschietreflex, geen prikkend gevoel in mijn tepel in ieder geval. Heb vorige week al een topic in het borstvoedingsgedeelte geopend hoe dan toeschietreflex moet voelen. Maar blijf je eigenlijk je toeschietreflex telkens voelen onder het voeden? Waar ik dus uiteindelijk heel erg bang voor ben, is dat het eigenlijk misschien al een tijdje niet goed gaat, maar dat ik al die tijd heb gedacht dat we het perfect deden, en niet zo opgelet heb zeg maar. Of nouja wel opletten maar de symptomen niet herkent heb, nouja das maar een gevoelskwestie dat ik mezelf dat ga verwijten nu.
Dat hebben vrij veel vrouwen hoor, dat het kolven vooral 's ochtends alleen lukt en later op de dag maar 50 cc. Misschien is het handig om ipv met je huisarts/CB eens contact op te nemen met een lactatiekundige, zij hebben vaak veel meer verstand van borstvoeding dan een arts.
Goedemorgen allemaal, Hè Domino, knuffel voor jou! Die tip van Joveli over de lactatiekundige lijkt me heel goed. Succes/sterkte ermee meid. Tipp, welk virus heb jij via de computer verspreid? Ik heb nu ook hevige keelpijn... Maar goed, verder niet ziek dus ik zit maar gewoon op mijn werk. Nathan heeft een nieuw "grapje": hij wil alleen nog maar z'n fles van mij en niet meer van z'n papa. Bij mij klokt ie 'm in ongeveer 10 minuten weg, m'n man is gisteravond laat drie kwartier bezig geweest. Beetje jammer... aangezien mijn man 2 dagen per week voor hem zorgt als ik aan het werk ben. Toen ie een week of 6 was had ie dit ook, heeft toen wekenlang geduurd en ineens was het over. Terwijl hij hartstikke dol op z'n papa is... Oja, vandaag een gedenkwaardige dag: 1 jaar geleden testte ik positief... Wat gaat de tijd toch snel! Nou meiden ik ga snel weer aan het werk, fijne dag allemaal!
Margreet: Dat van je flesje hebben wij ook gehad! Lotte dronk dan bij papa haar fles in 1 teug leeg en bij mij was het een drama. Ineens was het over. Geen idee hoe het is gekomen maar het zal wel een fase zijn. Wat ik weleens deed is het flesje geven als ze in de wipper zit. Toen ging ze wel gewoon drinken.
Nou ik weet niet wat hier nou weer aan de hand is, maar ik heb een rot nacht gehad. Dat lag niet aan christine hoor, maar aan mij. Ik hoest me ineens wezenloos als ik ga liggen... En dat is niet fijn met een keelontsteking...
goedemorgen, zo ff pauze, wie van jullie slapen overdag niet meer/ Esmay slaapt al sinds al paar weken gelden niet meer veel overdag. veel actief in box spelen of op de boxkleed op de grond. dat vind zij geweldig. zij ziet zoveel ontdekken speelgoed. pakt graag. maar zij pakt mijn haar graag. en trekken aaaauwwww....en esmay duimt wel af en toe en veel sabbelen haha wel schattig om zien. maar zij zoekt wel vaak om wat in mond om sabbelen. wel ook grappig Esmay en ik gaan met mijn moeder binnenkort naar Ierland toe (familielogeren) daar kunnen ze Esmay bewonderen. hopenlijk zie ik mijn broer ook dan ga ik verder wat te doen met de was doen tot later