November 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Mvj, 27 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JaneyJ

JaneyJ Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.645
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Drenthe
    Hallo, ben ik weer! \:D/

2. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    hihihi nee Ikea breda is dichterbij ;)

3. Baylee

Baylee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.417
    0
    36
    @lot23
    Het leek vanochtend weer wat beter te gaan ... maar vanmiddag weer een fles eruit en net ben ik ook weer ondergespugd ... hij heeft gelukkig een heeeel klein beetje geplast... en ben bij het cb geweest vanmiddag en hij was 100 gr afgevallen in 1 week... en bij de ha geweest die zei gewoon gewicht in de gaten houden want hij mag nu niet nog minder gaan wegen ...
    dus met andere woorden nog niets wijzer geworden
    Als hij dadelijk nog een voeding eruit gooi dan ga ik naar de ha post ...

4. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    verstandig baylee, knuff

5. Baylee

Baylee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.417
    0
    36
    @tipp
    thx meid ...

6. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    ik denk heel erg aan jullie... Sterkte...

7. Jooze

Jooze Fanatiek lid

25 okt 2007
    1.570
    0
    0
    Baylee, succes met de kleine man! Dikke knuf

8. margreet78

margreet78 Bekend lid

14 mrt 2008
    882
    0
    0
    Knuffel voor Baylee en Jayden. Sterkte meis!

Pamela, kennelijk ben je jarig? Gefeliciteerd!

Mijn miniwerkweekje zit er weer op, nu weer lekker vijf dagen bij m'n mannetje! :whistle:

9. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Hey meiden..

Hier een zware nacht gehad, heb denk ik totaal 1.5 uur geslapen.. pff.. je kan jezelf voorstellen dat ik het HEEL fijn vond op mn werk vandaag!

K. is vanmiddag met mn moeder naar het CB geweest, alweer 7000 gram... 700 gram aangekomen in 3 weken tijd... mn dikkoppie ;)

Daar overleg gehad over de ronduit slechte nachten... advies: zijn 5 voedingen in de dag proppen zodat de laatste fles uiterlijk om 22:00 is.. hierdoor zou hij meer verzadigd zijn en door gaan slapen? Heeft iemand hier ervaringen mee? Heb er nl. een hard hoofd in aangezien hij van 00:00 tot 07:00 niet eens red..

Ook nog iets anders, is het nou zo dat bv kindjes sneller zwaarder zijn of fv kindjes? Tegen mij zeiden ze altijd bv kindjes, maar een collega beweerde fv kindjes?

10. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    @Lovely, welnee, zo doen wij het hier ook en Nikolai slaapt nog niet door hoor. Hij heeft het 5 dagen gedaan maar nu niet meer.
    Ben nu definitief met Nutrix bezig. Nu ligt ie al 1,5 uur te maffen maar dan slaapt hij geheid vannacht niet.

Volgens mij zijn bv-kindjes het eerste half jaar zwaarder.

11. Jooze

Jooze Fanatiek lid

25 okt 2007
    1.570
    0
    0
    hmmm denk dat, dat een trucje is van het cb tegen iedere moeder roepen dat het het beste is. Ze sneller dik worden etc.
    Hoe vaak ik niet heb gehoord dat ze op het cb zeggen wat is ie gegroeid echt hollands glorie... Heb altijd het idee dat ze de mama's op deze manier willen steunen.

Jooze

12. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    De eerste 4 maanden groeien BV kindjes harder en daarna zwakt het af... dit word ook wel de 4 maandendip genoemd.... Tygo was bvb met de geboorte 3500 gram en inmiddels 7110 gram...

13. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    ik las net ergens dat fv kindjes het 1e jaar zwaarder zijn

14. LovelyDK

raadsel.. haha.. naja k. is dus ook echt hollands glorie, heeft ook al bijna zijn geboortegewicht verdubbeld met fv

en chebu, hier ook elke dag nutrix maar het werkt allemaal geen bal... zou willen dat ik hem bijv. snachts af en toe wat kon geven zodat hij daarna iig weer een uurtje of 2 gewoon slaapt.. maar dat kan dus weer niet

15. LovelyDK

trouwens.. van cb moest ik dat ritme zo veranderen omdat ik hem dan ook niet hoef te verstoren in zn slaapritme.. ik snap del ogica alleen niet, want nu heeft hij zn een na laatste flesje om kwart voor 7 gehad en ligt hij vanaf half 8 al te slapen.. moet hem geheid nu net zo goed om 10 uur wakker maken voor zn laatste fles..

Dus wat is het verschil? Behalve dat hij 2 uur langer snachts zonder etne moet doen?

16. pamela1203

pamela1203 Fanatiek lid

29 jan 2008
    2.615
    24
    38
    Vrouw
    Thuiszorgmedewerker
    zuid Limburg
    Dank jullie wel voor jullie felicitaties.
    Ik heb een erg mooi kado gekregen. Een zilveren ketting met een jongenshoofdje eraan, achterop staat de geboortedatum van Imre.
    Nu wil ik nog 2 meisjeshoofdjes gaan bij halen voor mijn dochters.
    Gelukkig hebben we hier geen probleem met doorslapen *klopt dit af*.
    Imre krijgt om half 11 zijn laatste fles en dan om 7 weer. Hij word wel al eens eerder wakker maar dan met speentje erin prima te doen.

17. margreet78

margreet78 Bekend lid

14 mrt 2008
    882
    0
    0
    Lovely: Die 5 voedingen alleen overdag lukt hier prima, maar ja, ik zit in een ritme waar jij waarschijnlijk helemaal niks mee kunt omdat je een totaal ander kindje hebt. Schema is hier (ongeveer): 8.00-12.00-15.30-19.00-22.30. Dus tussen de eerste twee flessen 4 uur en daarna 3,5 uur (waarbij ze niet altijd allemaal helemaal leeg gaan, alleen voor de laatste doen we zo nodig echt wel moeite om die leeg te laten gaan)

Maar meid... 1,5 uur slaap vannacht... hoe hoú je het in vredesnaam vol... Ik zou echt helemaal doordraaien. Je bakert hem al in hè? En slaapt hij overdag wel of dan ook niet goed? In wat voor voedingsritme zit je nu ongeveer?

18. lot23

lot23 VIP lid

13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    Lovely zit hier ook op de laatste fles om 22.00uur. Tygo zijn schema is rond 6.00-10.00-14.00-18.00 en dan de laatste fles van 22.00 boven in het schemerig in ons bed en daarna slapen. Zou je graag een goede tip willen geven voor wat meer nachtrust maar sorry weet het niet. Wil hij dan ook iedere keer drinken of is hij gewoon wakker?

19. LovelyDK

@Lot, hij is 'gewoon' wakker.. maar als ik hem een fles geef drinkt die m zo leeg.. het is geen EXTREME honger, maar wel trek denk ik!

@Margreet, vraag me niet hoe ik het volhou maar het is ook bijna wel gedaan met het volhouden! Zit er echt gewoon zwaar doorheen, na ook een onwijs drukke klote dag op mn werk.. Hij slaapt al ingebakerd ja.. maar daar vrees ik ook weer voor, want hij kan op zn buik draaien.. wat wil zeggen dat ik toch echt moet gaan beginnen met afbouwen :( "Ritme" was hier, tussen 7 en 8 een flesje, dan tussen 11 en 12 een flesje, dan tussen 3 en 4 een flesje, tussen 7 en 8 een flesje en dan wakker maken om 23:45 zoiets..

Vandaag is het dus allemaal wat korter op elkaar en geef ik m zn laatste voeding om 22:00.. ben alleen de laatste dagen gewoon bang voor de nacht omdat ik er zo doodmoe van word!

Overdag heb ik de laatste tijd weinig te klagen.. K. is nooit een flinke slaperd overdag geweest.. denk dat hij al met al met heel veek geluk zo'n 4 uurtjes slaap pakt overdag..

20. margreet78

margreet78 Bekend lid

14 mrt 2008
    882
    0
    0
    Och gut, meid toch... Ik krijg enerzijds de neiging om allerlei tips te gaan roepen, maar dat doe ik toch maar niet want ik vermoed dat je echt alles al geprobeerd hebt... Het enige wat ik voor dit moment voor je eigen "zelfbehoud" kan verzinnen is om nu zelf je bed in te duiken en die late voeding maar even te laten voor wat het is, zodat je zelf wat bij kan slapen. Want volgens mij sta jij op het randje van instorten... Als ie je vannacht toch wakker houdt kun je er altijd nog een fles instoppen toch? (Maar goed, misschien is dit ook wel een onzinnig idee, maak je je er dan absoluut niet druk om en negeer me maar gewoon)

Is de safetysleep (of safe to sleep ofzo) misschien een hulpmiddel om het afbouwen van het inbakeren makkelijker te maken? Ik ken 'm zelf niet, maar las er pas wat over. Je kunt 'm gebruiken tot 3 jaar.
    Nathan draait nog niet, maar we zijn wel vast een poging tot afbouwen aan het doen. Dat doen we nu door één armpje vrij te laten. Gaat redelijk goed. (we hebben de pacco piccolo)

Deel Deze Pagina