November 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Mvj, 27 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    @ Lovely: Tygo is nu 63 cm en slaapt nog in wiegje hoor ;) Ledikant staat uit elkaar op de overloop dus als het echt te krap word gaat die in elkaar ;)

2. Jaki

Jaki Bekend lid

17 apr 2008
    870
    0
    0
    Enschede
    chebu, jah.. zeventig cm is al bijna klein voor Esmay en binnenkort ga ik nieuw halen voor negentig cm een slaapzak

3. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

ja ligt ook aan je wieg denk ik...

K. was een maand terug 63cm, ben benieuwd a.s. donderdag.. maar hij past opzich nog wel in zn wieg, alleen trappelt die zichzelf dan te snel los omdat die dekens daar niet zo goed in te stoppen zijn!

4. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    christine past nog niet in de 70 cm slaapzak :oops:

5. Jaki

Jaki Bekend lid

17 apr 2008
    870
    0
    0
    Enschede
    jah.. dat ken ik.. met dekens haha.. daarom slaapt zij een in slaapzak dan heb jij geen last meer van heb. probeer het maar;) lovelydk

6. Jaki

Jaki Bekend lid

17 apr 2008
    870
    0
    0
    Enschede
    hoe groot is zij eigenlijk?

7. LovelyDK

K. slaapt in een puckababy zak, dus kan niet in een slaapzak :)

8. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    @Lovely: Tygo is een behoorlijke flinkerd... nog geen 15 weken en al bijna 7,2 kg... terwijl hij maar 3,5 kg was toen hij geboren werd ;)

9. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    christine is nu 61 cm, maar heel erg smal, dus zakt ze er in weg...

10. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Hebben jullie nog tips voor leuke betaalbare babykleding online (buiten de bekende postorder, kleerjes.com en lief) ?

11. Jaki

Jaki Bekend lid

17 apr 2008
    870
    0
    0
    Enschede
    tipp, ach komt wel goed met christine..

Esmay is al lekker molligbaby .. pff.. soms moet zij wel extra maat haha maar wel lief....

K. slaapt in een puckababy zak dat kan ook goed zijn...:)

12. Jaki

Jaki Bekend lid

17 apr 2008
    870
    0
    0
    Enschede
    ja H@M of mexx dat doe ik meestal bij HM heel leuk kleding..

13. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    H&M schijnt inderdaad erg goed te zijn. Zelf geen ervaring mee

14. Jaki

Jaki Bekend lid

17 apr 2008
    870
    0
    0
    Enschede
    volgens mij bij hema hebt ook online pas nieuw als ik goed heb :S

15. Joveli

Joveli Niet meer actief

Lovely: Ja verschrikkelijk he, ben ik ook nog steeds hoor! Maar ik zit hier dus met een moeder en vriend die het absolute onzin vinden om tot 6 maanden te wachten en zo gigantisch zaten te zeuren en te 'toe nou-en' dat ik eigenlijk ook wel nieuwsgierig werd hoe hij op een paar hapjes zou reageren.

Maar we zijn niet van plan om er gewoonte van te maken hoor dat heb ik ze al heel duidelijk verteld :)
    Moet alleen wel zeggen dat ik niet had verwacht dat hij het zo goed zou doen en het zo lekker zou vinden!

16. LovelyDK

Jaa oke Joveli, vindt het alleen vreemd aangezien je heel fel reageert op mensen die het '' voor de leuk doen " voor de 4 maanden... nu doe je hetzelfde?

Overigens snap ik ook niet dat je het hem niet vaker gaat aanbieden dan, als hij er zo van smult (mits hij er natuurlijk goed op gereageerd heeft!) Het is goed voor zijn ontwikkeling, en hij went al aan het eten van een lepeltje wat ook wel erg handig is voor over een maandje of 2.. zat overigens gister een studie te lezen over bijvoeding, van de universiteit van maastricht ofzo was het geloof ik.. daar hadden ze uitgebreid onderzoek gedaan en het bleek dat het beter was om vroeg te beginnen met bijvoeding i.v.m. allergien dan later te beginnen. Dit omdat je bepaalde triggers dan al geeft, waardoor ze afweer tegen de allergie krijgen... hoe later je bijvoeding introduceert, hoe meer kans ze dus hebben op een allergie (val me er niet op aan, zo stond het er)
    En in mijn oren klinkt dit best als logisch eigenlijk... denk aan de prikken die ze krijgen... misschien niet direct te vergelijken, maar het is een soort gelijk iets!

@Noatje, heerlijk zo'n flinkerd he :) maar komt ook wel door bv geloof ik? Vind overigens flinke kindjes sowieso heerlijk! K. is nu ook alweer 7kg terwijl hij ook 3.6kg was bij geboorte...

17. schildje

schildje Fanatiek lid

4 feb 2008
    1.665
    0
    0
    Huisvrouw
    Gelderland
    Hier was ik dan weer. Afgelopen week een beetje druk geweest. Onze vakantie geboekt enz enz. Wij gaan eind mei lekker een weekje naar Zuid-Limburg. Ik heb er nu al zin in. :D

Gisteren heb ik maar even de kleren mt 68 uitgezocht voor Bart. Ik wist dat ik wat kleren had voor hem maar dat het zoveel was wist ik niet meer.
    Daar komt bij dat ik 3 jaar geleden heel veel heb gehad van mijn tante. Ik heb de broekjes geteld en dat zijn er alleen al 15. Dan heb ik nog niet eens alle shirtjes geteld en wat ik gestreken heb waren er al 9 en ik heb nog wat liggen om te strijken.. ;)

Voor de rest gaat hier alles zijn gangentje. Aankomende week komt mijn moeder de hele week eten. Dit omdat zijn aan haar hand geopereerd is en daar voorlopig niks mee mag doen......dus ook geen eten koken.

Iedereen een fijne en zonnige zondag!

18. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Ik denk dat de BV wel mee helpt jah :)

Hier heerlijke nacht gehad, en vanmorgen lag Tygo in bed te kletsen en giechelen... vrolijk mannetje :D

19. LovelyDK

Hier ook een goede nacht, om 22:45 laatste fles, vannacht 3x eruit (o.a. voor een poepluier, doet die de laatste tijd altijd snachts :() en vanmorgen om 7:30 de fles

20. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Echt leuk! een tijdje terug werd ik door mijn moeder gebeld dat ik 29 maart vrij moest houden... vorige week belde ze op dat ze geregeld heeft dat wij dan met zijn allen (mijn ouders, broer, 2 zusjes, en wij met zijn 3en) naar de Efteling kunnen en dat krijgen we cadeau... En nu belde ze gisteren of we de nacht daarvoor misschien in het Eftelinghotel willen slapen... de overnachting op hun kosten, ontbijt voor ons eigen kosten.

Heb er even overna moeten denken omdat het vorige keer drama was in het hotel met Tygo voordat hij ging slapen, maar voor 35,- een nacht eftelinghotel is geen geld toch? Dus maar ja gezegd ;)

Nu wil ik met Tygo thuis oefenen om in een campingbedje te slapen zodat het minder ongewoon is. En we mogen ook nog eens ons eigen bedje meenemen (&dekentje etc) zodat het naar thuis "ruikt" en "voelt" :D

Deel Deze Pagina