Nu pas met je 3e pak? wij nu al hihihihi Hier ook wel moedergevoelens... maar een echte roze wolk? soms misschien maar probeer zoveel mogenlijk te relativeren... ik ben beetje bang voor morgen nu de kraamverzorgster vandaag voor t laatst was en mijn man morgen weer naar school is... de BV gaat prima maar ben zo ongerust over aanleggen.... Tijdens de BV zit ik vaak op t forum en dan voel i me soms beetje schuldig dat ik niet met me kindje bezig ben... maar tjah hij slaapt dan half aan de borst en drinkt 2x10 min en zonder tv of comp tikt de minuut zo langzaam om... nee ik herken jullie gevoelens ook heel goed
Hier zijn we ook al bezig met het 4e pak luiers, en de 'newborn' maat past niet meer. We hebben nu maatje 2 8) Ik verschoon Liam 's nachts 1xtje (hij komt meestal 2 keer per nacht voor voeding, om 3 en 6 uur), ik verschoon hem dan altijd om 3 uur. Oja en voor dat we gaan slapen (+/- 23/24 uur) ook. De borstvoeding gaat hier helemaal super. Liam drinkt de laatste dagen beide borsten goed leeg en ik vind het geweldig om te zien hoe hij heerlijk ligt te drinken. Dan weet je inderdaad weer even waar je het voor doet, want af en toe breekt het me 's nachts wel even op dat ik het steeds allemaal moet doen en mn vriend lekker kan blijven slapen. Liam heeft bij toeval uitgevonden dat je ook kunt blazen ipv zuigen tijdens het drinken: wat betekent dat hier het melk af en toe door de kamer vliegt.. Hij huilt zelden en ik kan heerlijk uren met hem liggen knuffelen. Ik ben trouwens al 12 kilo kwijt, ik stond helemaal perplex want ik "vreet" me suf in de chocolade Dus al met al zit ik wel op een echte roze wolk, het enige wat mij dagelijks heel erg verdrietig maakt is het gemis van mijn familie..
Ik geniet enorm van mijn mannetje, maar zit ook vol angst. Nare visioenen over wiegendood etc. Zeker nu ik naar de cardioloog moet. Maar ik denk dat ik ook ongesteld moet worden ofzo. Heb al een paar dagen een zeurend gevoel in mijn onderbuik. @Kleinwonder, ik mis mijn familie ook wel. Gelukkig belt mijn moeder (bijna) elke dag. Volgens mijn klopt mijn banner niet. Als Nikolai op 8 november is geboren, dan is ie toch pas morgen een maand...
Hey meiden! Even snel een berichtje, want het is vandaag nationale kraamvisitedag volgens mij...pfff, druk druk druk! Maar wel gezellig natuurlijk. Ook wij zitten echt niet constant op een roze wolk. We hebben wel heel bewust in de eerste week wat roze wolk-momenten gehad. Als we lekker met zijn drietjes een dutje deden 's middags bijvoorbeeld. Micky op papa zijn borst en dan gewoon genieten! Maar ook ik heb mijn dipjes. In eerste instantie met het verwerken van de bevalling en later door puur slaapgebrek en het zo zielige huilen van Micky als ze krampjes heeft. Inmiddels hebben we gelukkig een beetje een afwisseling kunnen vinden in het slaapgebrek inhalen. Mijn vent kan lekker op zijn werk bijslapen en hij zorgt dan dat ik kan bijslapen op de dagen dat hij thuis is. Vanaf vandaag zitten we op 3x fles en 3x borst. Ik merk dat mijn borstvoeding ook behoorlijk terugloopt, dus de overgang verloopt soepel en ook dit maakt dat we wat betere nachten hebben. Ow, en we zijn van de week voor het eerst met de auto op pad geweest met die kleine: naar de Hema en even wat wezen drinken in een tentje daarnaast. We hebben nog overwogen om ook wat te lunchen daar, maar we vonden het risicio te groot dat ze dan net in huilen uit zou barsten als onze lunch geserveerd werd...dat drankje was net een mooie eerste stap, hihi! @Chebu: goed praten over die dingen met je vent he! Dat helpt mij in ieder geval heel erg als ik ergens onzeker over ben. En volgens mij is je banner toch prima? Er staat 4 weken en 1 dag, dat klopt toch? Dan zal er morgen wel een maand staan! Nou, ik ga me weer klaar maken voor de volgende lading visite. Fijne dag allemaal!
Chebu: Houd er rekening mee dat de banner in weken telt, en dat er meer dan 4 weken in 1 maand zitten..
@kleinwonder : familie gemis herken ik wel (heel soms mis ik ze ook als kiespijn hihi) maar mijn schoonfamilie ziet Jelmer vaker als mijn ouders en dat kwetst me ontzettend misschien ook wel omdat ik weet dat mijn moeder daar verdreit van heeft .....maar goed ze zijn nu weer gezellie een nachtje geweest en nu zien we ze weer rond de jaarwisseling
hoi roze wolk: hier is die soms aanwezig. kan dan niet ophouden met kijken en knuffelen. geniet ook als ik corne de fles zie geven en dus genieten. kan wel nog huilbuien hebben om niets. of verdrietig zijn omdat de borstvoeding niet lukt. hoewel ik gisteravond heel even na het kolven tim heb aangelegd heb. en dat ging redelijk. tim krijgt nu om em om flesvoeding en afgekolfde voeding. hopelijk kan ik straks weer zelf de borst geven zonder pijn. gr marielleB
Ik vind het aanleggen zo enorm pijn doen Als hij lekker drinkt doet het geen zeer, maar die eerste momenten knijp ik heeeeel hard in m´n kussen. Links doet ook veel meer pijn dan rechts
@san dat is ier ook, vooral links.... t schijnt gewoon lang wennen te zijn... hoop het want durf nu nog nie beneden te voeden...
Bij mij deed het aanleggen/zuigen alleen de eerste paar dagen 'zeer' (maar niet heel erg) nu voel ik er helemaal niets meer van. Happen jullie kindjes dan wel goed aan? Want als Liam te klein aanhapt dán doet het bij mij ook echt zeer.. Wat ik trouwens wel vervelend vind is dat ik nu met BH om moet slapen, dit vind ik echt 10000x niets! Sybje: Ik voel echt precies hetzelfde. Ik vind het ook helemaal niet leuk dat mijn schoonouders de kleine veel meer zien dan mijn eigen ouders. Klinkt misschien heel stom maar daar kan ik echt om huilen..
@klein wonder: hij hapt groot genoeg aan, vanmorgen nog gecontroleerd door de kraamverzorgster... de vk zegt dat het binnen 10 tellen na aanhappen over moet zijn anders is hij nit goed aangelegd... en het is idd ff tot 10 tellen. Het toeschietrflex is waarschijnlijk de oorzaak...
ja snap het helemaal ! dat steekt zeker omdat je weet dat je eigen ouders hem ook graag zien en hier doet het soms ook zeer omdat mijn schoonouders heel anders met Jelmer omgaan dan mijn ouders.... naar mijn gevoel gaan mijn ouders er leuker mee om
Hoi dames, Mijn kleine ventje valt elke keer heel moeilijk in slaap.. Ik vind het heel erg moeilijk om hem lang te laten huilen. Het is niet dat ik om de 2 min bij zijn wieg sta maar ik kan hem echt geen 10 min laten huilen. Ik weet niet zo goed wat ik kan doen. Heb al druppels gehaald tegen krampjes. Hij wil het liefst bij mij in mijn armen liggen. ' s avonds ligt hij bij ons in de kamer in zijn wieg en overdag neem ik hem ook wel eens mee naar beneden en dan ligt hij in zijn reiswieg. Hoe doen jullie het? Gaat jullie baby meteen slapen zodra hij in zijn bed ligt of duurt het bij jullie ook zo lang? Iemand enige tips? een onzeker mamatje
Mamatje: Liam slaapt overdag gewoon in mijn armen, naast mij op de bank (dan vouw ik het voedingskussen dubbel en leg ik er een schapenvachtje overheen, heerlijk bedje) of gewoon in de box. Totaal geen problemen met slapen, hij huilt ook nooit. 's Avonds ligt hij bij ons in bed of naast ons bed in zijn eigen wiegje. Ik vind het persoonlijk maar niets om zulke kleine baby's te 'laten huilen' simpelweg omdat ze nog zo ontzettend klein zijn en niet zonder reden huilen. Wat wel helpt bij ons (als Liam bijvoorbeeld onrustig is) is zoals Noatje ook al zei een muziekje. Dan is hij meteen rustig. Sybje: Inderdaad! Ik vind het helemaal niet leuk hoe mijn schoonmoeder met Liam omgaat en vind mijn eigen moeder veeeeeeeel leuker en liever hihi. (Sssst )
hier gaat de voorkeur naar me schoonmoeder maar dat ligt aan de relatie van mij met me ouders denk ik... me moeder was ook beledigd (lees boos) toen ze Tygo de erste dag niet vast mocht houden
Mamatje Luca weigert ´s avonds in z´n wieg te gaan slapen, zie m´n post van gisteravond, toen heb ik het maar gewoon opgegeven. Principes zijn er om overboord te gooien, toch? Hij ligt nu ook lekker in de box naast me te slapen, wilde vanmiddag om 17 uur ook z´n wieg niet meer in. Nou ja, dan maar niet, ´t is zo veel gezelliger in huis ipv die strijd om hem in z´n wieg te krijgen. Als hij goed in slaap is kan ik hem zo overleggen, dus dat heb ik gisten gedaan en ben ik vanavond weer van plan. En als hij 18 is slaapt hij vast zelf in zonder bij papa of mama te willen zijn Kleinwonder als het goed is hapt hij wel goed aan, maar ik vind het sowieso naar als iemand aan m´n tepels zit. Het gewone drinken doet geen pijn, dat zou toch ook pijn moeten doen als het door het verkeerd happen komt? Schoonmoeders/eigen moeders... tja ik heb een geweldige schoonmoeder, maar m´n eigen moeder voelt gewoon vertrouwder. Geldt andersom voor mijn man natuurlijk ook Nadeel van m´n eigen moeder is dat zij wel de discussie aangaat over hoe ik met Luca omga, terwijl m´n schoonmoeder dat niet doet. En éven showen hoor,in m´n album staat een foto van m´n prulletje en ik afgelopen vrijdag na een voeding, dit is zijn favoriete houding om bij me in slaap te vallen (en ja ik moest m´n haar wassen )
Megan wil overdag niet in dr wiegje/bedje slapen en slaapt ook meestal in mn armen of naast me op de bank. Gelukkig 's avonds en 's nachts wel en voordat we opstaan slaapt ze naast mij in het grote bed. @schoonouders, ik heb ze niet (spijtig genoeg voor mn vriend) maar wel een schoonzus, die foto's van Megan van mn hyves haalt en op de hare zet zonder het te vragen. En die haar de hele tijd vasthoud als ze op bezoek is en niet terug geeft na een half uurtje ofzo. Heb een veel beter gevoel bij mn ouders maar ja dat is meer eigen ook dus kan me het heel goed voorstellen. Ik baal echt en hier ben ik zelfs een beetje verdrietig van, mn meisje word kaler! Ze verliest haar haartjes en ik hoop zo dat het nu niet verder kaal gaat worden. Bovenop heeft ze haast niks meer. Ahh wat een doos ben ik! Het groeit vast snel weer aan!