November 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Mvj, 27 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joveli

Joveli Niet meer actief

Ik hoop na mijn tentamens (6 april) al te kunnen verhuizen richting mijn ouders. We kunnen uiterlijk pas 1 mei in het nieuwe huis namelijk en mijn studie begint in Groningen al op 14 april.
    Mijn vriend komt pas 24 april.

We leven nu gewoon zo langs elkaar heen. Hij is van 's ochtends half 7 tot 's avonds 22 uur van huis. Op de avond dat hij thuis is (maandag) is hij meestal moe en gaat hij optijd slapen. De weekenden neemt hij sindskort veel vrij zodat we toch naar mijn familie kunnen omdat hij door heeft dat ik dit toch wel nodig heb.
    Zou zo blij zijn als we in Assen wonen en eindelijk iets meer tijd samen hebben.

2. Baylee

Baylee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.417
    0
    36
    @sybje
    Ik heb precies hetzelfde met het forum maar ja ik heb je zaterdag gezien en gesproken dus dat wist je al :p
    En ik heb je hier idd een hele tijd gemist ... :cry:

3. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    @antwoorden: Ik vind het soms ook jammer dat ik op sommige vragen/opmerkingen geen reactie lees, maar ja... Ik kan zelf ook niet overal antwoord op geven/op reageren. Iemand zei (Joveli?) dat ze geen antwoord geeft op dingen waar ze geen zinnig antwoord op heeft. Hier net zo. Ik heb geen ervaring met BV, niet doorslapende kindjes, KMA etc. en daar kan ik dus geen antwoord op geven waar de persoon die de vraag stelt echt iets mee kan. Dan geef ik maar geen antwoord. Ik doe wel mijn best op zoveel mogelijk op alles waar ik wel een antwoord op heb te reageren. Maar inderdaad, zeker na een weekend waarin ik er niet geweest ben, lees je makkelijk over dingen heen. Daarom vind ik Bea haar idee om een vraag/opmerking waar je echt een antwoord op wil even opvallend te maken een goed idee!

Joveli: wat een K opmerkingen van je medestudenten zeg, niet echt volwassen vind ik. Hoe heb je het opgelost. En je gaat toch weer terug naar het noorden? Knuffel meis!

4. Joveli

Joveli Niet meer actief

Das indd een goed idee om dingen (die echt belangrijk voor je zijn) in het rood te zetten! Dan valt het meer op en zal er minder snel over heen gelezen worden.

5. Jaki

Jaki Bekend lid

17 apr 2008
    870
    0
    0
    Enschede
    Joveli,wat rare zeg pff.. maar misschien kan jij met begeleider of meester of zo over te praten misschien vind je te oplossing om opluchtig krijgen? dat is ook ff balen.

tipp precies wat ik ook bedoelde.

marbo, ik hoopdat straks nog wat beter. maar misschien tijd nodig he?

Lot brrrr muizen gadverdamme. dan moet je gelijk kijken dan als er is dan moet je ff iemand bellen om laten opruimen bah...

over uurtje komt fysiotherapie voor Esmay voor duimpje en op de buik liggen oefenen en ben benieuwd hoe verder gaat.

6. JaneyJ

JaneyJ Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.645
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Drenthe
    @Forummen: Ik heb dat ook, dat ik niet overal ervaring mee heb. Allergieen, slapeloze nachten, veel huilen, inbakeren, verstopte poep e.d. kennen we hier niet, dus kan ik er ook niet echt over mee praten.
    Verder heb ik hier heel vaak onzekere momenten gehad, dat ik dacht: "Mogen de forum-meiden mij niet ofzo?" Dan voelde ik me een beetje genegeerd. Ik heb hier ook niet bepaald 1 of 2 'vaste vriendinnetjes'. Ik dacht dat ik iedereen wel zo'n beetje gelijke aandacht gaf. Het licht er maar net aan over welk onderwerp het gaat eigenlijk.
    Ook zijn er inderdaad een paar (echt niet veel) die veel eigen dingen vertellen en niet veel op anderen reageren, zoals Jooze zei.

@Lovely: Ik zou dat in jouw situatie ook niet kunnen denk ik. Mannetje ergens heen brengen voor de nacht om zelf rust te krijgen. Allereerst zou ik geen oog dicht doen omdat ik bang ben dat zoonlief die andere de hele nacht wakker houdt.

@Noatje: Geeft niet hoor, ik kan ook niet alles onthouden ;) . En, schiet het al op met het water? Echt irritant dat je niet gewoon naar de wc kan.
    En ja, ik ben ook bij de nov. mama's gebleven omdat ik dan mooi van tevoren al kan lezen wat er allemaal kan komen. En omdat ik bijna iedereen al een beetje kende van het zwangerschapstopic natuurlijk. Vind het verder altijd wel heel gezellig hier.

@Sybje: Hoe komt Jelmer aan die vieze oogjes dan? Heb ik iets gemist? Of heeft dat te maken met KMA? En las ik nou dat Noatje adviseerde om BorstVoeding in het oogje te druppelen? Huh? Ik snap er helemaal niks meer van!

@Jaki: Hier ook nog geen tandjes. Ik geniet nu nog van een tandloos mondje, vind ik zo schattig.
    Wat gaat de fysio strakjes doen met Esmay's duimpje?

@Marbo: Hoe gaat het met je herstel? Is de wond al een beetje dicht? Wat betreft jouw stiefdochter, dat is wel een beetje een logische situatie volgens mij. Maar wel heel lastig inderdaad. Proberen de aandacht goed te blijven verdelen. Is het misschien een mogelijkheid om een keer wat met haar alleen te doen? Hoe oud was ze ook alweer?

@Joveli: Het zit je ook allemaal niet mee he? En sommige mensen kunnen echt heel hard zijn. Je er niks van aantrekken is makkelijker gezegd dan gedaan. En dan zit je ook nog eens ver van je familie en wil het in je relatie ook niet altijd makkelijk gaan. Ik hoop voor je dat het inderdaad een stuk beter zal gaan als jullie verhuisd zijn. Wel fijn dat je de volgende maand al naar het noorden kan!

@Lot: Hier ook muizen! Maar dan tussen het plafond en de dakpannen! We kunnen er dus niet bij, tenzij we de boel openbreken...

Zo, dit allemaal kunnen plaatsen heeft wel 2 uur geduurd, Walter kwam telkens tussendoor, haha.

7. JaneyJ

JaneyJ Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.645
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Drenthe
    Even weer een vraagje (ja, sorry, kom ik weer aan...)

Zoals jullie wel weten is Walter een echt hongerlapje en zit ook al heel lang aan de Forte. Hij krijgt 5 flessen van 180+6 op een dag, normaal gesproken. Van het cb mag hij niet meer voeding omdat ze niet willen dat hij te zwaar wordt. Hij zit nu nog iets onder de gemiddelde baby qua gewicht, dus te zwaar is hij nog lang niet.
    De laatste dagen komt Walter steeds eerder voor een fles. Soms zit er maar 2,5/3 uur tussen. Ook als we even de deur uitgaan, wil hij bij thuiskomst niet eerder slapen/spelen o.i.d. voordat hij opnieuw heeft gegeten. Nu hij overdag steeds minder gaat slapen, wil hij steeds meer eten.
    We zitten sommige dagen al op 6 flessen wat dus eigenlijk niet mag. Maar ik ga mijn kindje toch geen honger laten lijden? Of de hele tijd laten huilen omdat hij honger heeft? Wat zouden jullie in deze situatie doen? Ik ben wel bang dat hij uiteindelijk nog steeds meer wil en dat het een beetje uit de hand gaat lopen. Ik zit erg in tweestrijd hiermee.

Verder is hij echt een hele vrolijke, makkelijke baby.

8. marbo

marbo Actief lid

26 mrt 2008
    336
    0
    16
    belgie
    @JaneyJ:Ja, jij hebt ook lang moeten wachten! Dat was zo'n rare tijd he..de ene helft van het forum tussen de voedingen en de andere nog heeeel erg zwanger!
    @Joveli: erg dat ze geen bergrip opbrengen voor jou situatie..Ik vind et juist knap dat je ernaast studeert!
    @Sybje: Ze wil 's nachts het liefst dat ik beneden slaap ( ik heb nog een bed beneden in de huiskamer staan) zodat zij bij papa kan liggen, stribbelt bij alles wat ik zeg tegen, beetje pubergedrag zeg maar, al is ze pas 9 jaar..
    @Lot: het gaat al een stuk beter, krijg nu 3 keer in de week hulp. Mijn schoonmoeder vond dat het ik nu wel een stuk beter moest worden :( Ik heb haar uitgelegd dat de chirurgen en professoren (!) mij verteld hebben dat dat rustig nog een jaar kon duren..
    @Jaki: succes vanmiddag!
    @Mensen die hier hun verhaal gewoon kwijt willen: dat is wat mij betreft prima, een forum is er ook om elkaar te steunen..

9. Jaki

Jaki Bekend lid

17 apr 2008
    870
    0
    0
    Enschede
    @Jaki: Hier ook nog geen tandjes. Ik geniet nu nog van een tandloos mondje, vind ik zo schattig.
    Wat gaat de fysio strakjes doen met Esmay's duimpje?

whoehahahaha........ dat kan ik me voorstellen dat je zo schattig vindt. hihi.. zij moest leren hele tien vingers mee gebruiken. zij gaat haar iets speelgoed geven om zien of zij wel eerste vijf vingers van haar links handjes en ook natuurlijk rechtshandig gebruiken want de duimpjes van Esmay is graag verstopt haha....dus en duimpjes wrijven en zovoort. dan weet ik het niet vandaag wat zij gaat haar doen daarom ben benieuwd.

10. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    @Lot Getsie! waarom denk je dat er muizen zijn eigenlijk?

Ze zijn vanaf 11.45 druk bezig... hoop wel dat het opgelost is zometeen... 2 jonge knullen (in de 20) die verbaasd waren dat ik al een kind had :)

Jah BV zitten veel antistoffen in die daar heel goed tegen helpen (kreeg deze tip van KV & VK) nu weet ik dat sybje geen BV geeft maar daarom vroeg ik of ze iemand kende die het wel gaf ;)

@Joveli: dat gedoe met je vriend dat ken ik wel heb ik hier ook, hier is hij er om 5.00 uit doet kranten lopen en gaat daarna direct naar school, is om 18.00 thuis gaat dan eten, voor school/zijn nieuwswebsite werken en dan gaan we om 22.00 slapen. 's weekends moet hij dan weer eropuit voor zijn nieuwswebsite... en dan zit ik weer... tjah weinig aan te doen maar moet zeggen dat ik naar de tijd leef dat hij klaar is met zijn opleiding....

11. Jaki

Jaki Bekend lid

17 apr 2008
    870
    0
    0
    Enschede
    dat ken ik.. dat heeft Esmay ook gehad.. pff echt ellendig hoop bezorgd. als je hem eet geeft dan moet je maar een uurtje eerder fles geeft dan is geen probleem als ik goed begrijp wat jij bedoelt. maar esmay is nu gewend dat zij vier flesje voeding krijgt en morgens fruit. vanavond gaan we groentepot voor het eerste uitproberen hihi. als hij honger heeft dan geef je hem speen of zoek wat hij beter afleiding dan gaat hij niet zeuren dat heb ik ook bij esmay ook gedaan. dan hoop ik het ook bij jou gelukt is.

Marbo dank je wel..

12. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    hee janey, wat ik met christine wel eens doe, is als ze honger heeft (of lijkt te hebben) dan geef ik haar wat afgekoelde, slappe rooibosthee... Daar is ze dan even tevreden mee, tot haar volgende voeding. Dit werkt(e) bij ons vooral goed als ze dus nar onze mening 'te vroeg' kwam, dus idd na 2,5/3 uur terwijl 3,5/4 uur normaal was voor haar op dat moment...

13. Baylee

Baylee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.417
    0
    36
    @JaneyJ

Of mss rijstebloem erin doen ?

14. JaneyJ

JaneyJ Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.645
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Drenthe

15. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    dat gevoel heb ik ook een tijdje gehad en nog zijn er bepaalde personen die nooit op iets van mij reageren, ik heb me er bij neer gelegd.

het rood aangeven van een vraag waar je graag reactie op wilt vind ik een goed idee!

16. JaneyJ

JaneyJ Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.645
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Drenthe
    Ohw, oke, echt stimuleren om die duim te gebruiken dus. Fluister van tevoren maar even in Esmay haar oortje dat ze goed haar best moet doen! ;)

17. JaneyJ

JaneyJ Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.645
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Drenthe
    [quote="Noatje
    Ze zijn vanaf 11.45 druk bezig... hoop wel dat het opgelost is zometeen... 2 jonge knullen (in de 20) die verbaasd waren dat ik al een kind had :)

Jah BV zitten veel antistoffen in die daar heel goed tegen helpen (kreeg deze tip van KV & VK) nu weet ik dat sybje geen BV geeft maar daarom vroeg ik of ze iemand kende die het wel gaf ;)

quote]

Haha, die jonge knullen moesten er vast zelf nog niet aan denken... Maar jij mag lekker trots zijn!

En over die BV, dat had ik nog nooit eerder gehoord. Vond het inderdaad wel bijzonder.

18. JaneyJ

JaneyJ Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.645
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Drenthe
    Jaki: Een speentje gebruiken wij niet. Ten eerste spuugt Walter de speen weer uit (we hebben het ooit een keer geprobeerd) en ten tweede zijn wij eigenlijk anti-speen, alhoewel we niet kunnen uitleggen waarom.

Tipp: Dat kan ik wel eens gaan proberen. Rooibosthee werkt dus? En mag Walter dat onbeperkt drinken?

Baylee: Rijstebloem mocht ook niet van het cb, dat had ik toen al geopperd...

19. Baylee

Baylee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.417
    0
    36
    @JaneyJ
    Dat van de borstvoeding had ik ook nog nooit eerder gehoord ...
    Maar wel mooi dat het allemaal zoo werkt !

20. marleen4683

marleen4683 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.727
    0
    0
    Groepsleidster Knderopvang
    Friesland
    @ Sybje, het niet reactie krijgen op je vraag/verhaal vind ik hier minder als bij de decembermama's. Daarom ben ik bij jullie komen kletsen!
    Vond ik ook wel jammer want zat vanaf vorig jaar april bij de decmamas.
    Heb het nog lang geprobeerd maar schoot er weinig mee op. Af en toe post ik daar nog wat.
    Wel een vervelend gevoel als er niet op je gereageerd word he?

Wat betreft je vraag over de osteopaat: Bij twijfel GAAN!
    Kan absoluut geen kwaad lijkt me. Met Jara was er ook niks aan de hand en dat weten we nu. En ze is sinds een paar dagen een stuk relaxter! Terwijl ze al zo lief was :)

@ Baylee, hoe is het met Jayden? Hij moest toch naar het ziekenhuis van de week? (of heb ik iets gemist/in de war? Zou heel goed kunnen ;) )

@ Joveli, Dat is balen zeg! Het zit je ook niet mee geloof ik!

@ Tipp, voel je je al weer wat beter?

Hier alles prima! Ik ben vanmorgen met Jara naar babymassage geweest. Ze vind het heerlijk!
    Vanmiddag nog ff werken.....
    En vanavond weer visite. Druk, druk, druk!

Deel Deze Pagina