November 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Mvj, 27 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jaki

Jaki Bekend lid

17 apr 2008
    870
    0
    0
    Enschede
    ff bevallingverhaal van mij. volgens mij heb ik nog niet verteld. hihi

ik werd ingeleid normaal zou ik eigenlijk op 26 oktober bevallen omdat ingeleid kan na 24 uren kan beginnen. maar bij mij was zo heel erg snel gegaan. en dus om acht uur werd ik ingeleid met spul (ben naam ff weer vergeten) en zuster zegt dat ik mag overal lopen tot ik weeen heb. maar na twee uurtjes had ik begonnen met weeen. wordt erger.. verpleegkundige keek hoeveel ik ontsluiting had. dus het werd eerst vier ontsluiting. kan wel duren. dus maar opeens wilde ik morfine :rolleyes: om pijn weg te duwen. maar zij moesten lachen dat ik morfine wilde :) ikke gek.. zij zeggen dat zij kan rugprik geven dan terwijl ik op de verloskamers lag. zij zeggen dat ik moet naar narcosekamer om rugprik ophalen daarna zou terug naar verloskamers maar onderweg voelde ik dat ik eigenlijk moest poepen maar dat was zeker niet aan de hand maar opeens zijn we er bij uitslaapkamer.. maar de verloskundige zag dat..vroeg mij moet je alsof naar de wc moest? ik zei ja natuurlijk want ik moest poepen en zij :) meteen mijn vriend gebeld want hij zit nog bij verloskamer en hij rende en pakte gelijk camera mee naar mij toe maar ik was bezig met bevalling maar ik heb gezegd dat ik niet wil bevallen zonder mijn vent! terwijl mijn schoonzus er ook was. zij was ook natuurlijk bij bevalling na half uur bezig met persen drie keer persen was zij er op de wereld gekomen :p wel echt grappig verhaal en humor. dat was in uitslaapkamer geboren hahaha.. heel grappig om plek te bevallen :) :) :) gelukkig was mijn ventje op tijd gekomen bij bevalling. :)

2. marleen4683

marleen4683 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.727
    0
    0
    Groepsleidster Knderopvang
    Friesland
    [quote="Noatje@Marleen: Jij draagt Jara vast niet een in een draagzak ivm haar heupjes?
    [/quote]

Ja, hoor! Niet vaak maar dat zal met dit mooie weer wel wat vaker gan denk ik. Als ze in de draagzak zit dan zijn haar heupjes uit elkaar. Dus eigenlijk heel goed voor haar!

3. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

@Tipp, ja jij had idd ook een spoedks... ik bij K. dus ook.. en ik weet niet of die ergens last van heef! Als ik dan gal ezen heeft die eigenlijk verder nergens last van, behalve het slechte slapen! Geen voorkeurshouding, niet huilen bij aankleden niks..

@Jaki, wat een supersnelle bevalling zeg :) wel lekker!

@Noatje, voorweeen had ik idd ook :( erg irritant vooral omdat je tlekens denkt dat het nu misschien dan toch wel begint hihi

Al ingeschreven op de basisschool? :confused: is dit al logisch of kan ik nog even wachten? haha

4. marleen4683

marleen4683 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.727
    0
    0
    Friesland
    Ik zie helemaal niet op tegen een volgende zwangerschap of bevalling!
    Mijn zwangerschap was super (ok het is niet altijd even fijn, maar dat zullen jullie ook wel vinden ;) ) en zou zo wel weer willen!
    Mijn bevalling was ook prima. Jammer dat ik niet thuis mocht bevallen ivm hoge bloeddruk, maar uiteindelijk heb ik een fijne bevalling gehad. Wel met een ruggenprik, maar dat was erg fijn. Het werd me aangeboden en hoefde geen 2x na te denken in een weeenstorm :D
    Achteraf vraag ik me af of die pijn nu wel zo erg was, maar heb natuurlijk niet voor niks ja gezegd.
    Zo snel je dat dan weer vergeten bent!

@ Joveli, ik moet altijd lachen als jij het over Liam hebt! Als Jara een jongen was geweest had ze ook zo geheten. Klinkt erg goed!

5. Joveli

Joveli Niet meer actief

Nu al ingeschreven?! Wáárom?
    Er zijn toch helemaal geen lange wachtlijsten voor basisscholen, tenminste niet langer dan 1 jaar toch?

6. Joveli

Joveli Niet meer actief

Aaah wat leuk, dat is dan inderdaad wel grappig om te lezen lijkt mij.
    Trouwens, mijn nichtje heet Jara! Leuke naam :p

7. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Ik wist dus ook niet dat er wachtlijsten waren

8. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Is dat dan een speciale draagzak ik dacht dat een BB niet mocht vanwege de heupjes... ik ben Tygo in een draagdoek gaan dragen vanwege de heupstand... niet omdat er iets mee mis is hoor....

9. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    wij wilden een speciale basisschool waar er hier in de omgeving maar 1 van is. En de directeur raadde ons aan om nu alvast in te schrijven...

10. wendy1983

wendy1983 VIP lid

27 sep 2007
    12.511
    0
    0
    Ook hier een wachtlijst voor de basisschool :(

11. Joveli

Joveli Niet meer actief

:confused: OH MY GOD! :confused:
    Whahahahahaha, ik lig hier echt helemaal dubbel. Wij moeten ons voor de tentamens via 'blackboard' inschrijven, dus via internet. Doe je dit niet dan moet je een boete betalen als je de tentamens toch wilt maken.
    Ik moest dus voor vorige week vrijdag mij ingeschreven hebben en dat ben ik natuurlijk vergeten! :rolleyes:

Nu sta ik dus zo met deze foto:
    op de hoofdpagina van dit blackboard geval. (samen met nog een jongen)
    Dit betekent dus dat honderden studenten bij het opstarten mijn hoofd zien verschijnen hahahhaahhahaa 8)
    Wat een afschuwelijke foto he, geweldig gewoon. Ben net zo'n gevangene!

12. marleen4683

marleen4683 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.727
    0
    0
    Friesland
    Ik heb gewoon een babybjorn. Maar als ze daar in zit dan zijn haar beentjes uit elkaar, ongeveer net als bij een spreidbroekje. Dus lijkt het mij juist goed.
    Ik ben een paar weken terug (voor mezelf) naar de fysio geweest en heb het er toen toevallig met haar over gehad wat ik niet moest doen met Jara in geval van HD. Ze adviseerde toen om haar heupjes/beentjes zoveel mogelijk naar buiten te draaien door haar bv op mijn heup te zetten of op mijn schoot met de voeten langs 1 van mijn benen (snap je m? )

Tygo zit in de draagdoek toch ongeveer op dezelfde manier? Of lijkt dat zo?

Nou ik zal maar s afsluiten, zal even eten, mn spullen pakken en Jara naar mn moeder brengen en daarna zal ik even 3 uurtjes werken :D

Later!

13. Joveli

Joveli Niet meer actief

Naja het is ze wel gelukt om mijn aandacht te trekken in ieder geval.
    Moet nu iets van €50 per tentamen betalen.. Weet nog niet of ik dat ga doen.

14. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    hihihi dat hadden wij tijdens mijn studie ook :)

15. 078mama

078mama Niet meer actief

mag dat? moeten ze je daar niet een overeenkomst voor laten tekenen? Tja jij zal dat het beste weten natuurlijk maar toch.

Lotte heeft haar prikken gehad en heeft net 3 uur geslapen en ligt nu alweer gezellig te lachen. Ze woog nu 6695 gram en was 63,5 cm lang. Dat is bijna 1000 gram erbij in 5 weken...

16. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    netjes lotte :D

17. Joveli

Joveli Niet meer actief

Geen flauw idee of het mag. Vast wel, ik zal vast ergens ondertekend hebben dat ik akkoord ga met het gebruiken van mijn gegevens.

Wat goed zeg 1000 gram in 5 weken, netjes hoor!

Liam woog net bij mijn ouders 7400 gram, hij blijft de laatste weken een beetje hangen qua gewicht. Maar dit blijkt normaal te zijn bij BV baby's rond de 4 maanden.

18. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    @Marleen:
    Nee in een draagdoek zitten ze in kikkerstand (knieetjes boven billen) zoals hier:
    Op mijn foto zit dus Tygo nog niet helemaal goed, maar dat was ook de eerste keer knopen ;)
    Kijk hier een stuk erover: Het gevaar op heupluxatie is in een draagzak veel groter omdat de beentjes weinig gespreid zitten en de steun niet tot in de knieholtes gaat. Het hele gewicht van de beentjes hangt dus in een niet-correcte houding te "bengelen" aan de kop van het bovenbeengewricht waardoor die makkelijker uit de pan van de heup kan schieten. Dus vandaar dat ik dacht dat een draagzak niet mocht... maar goed als het van de fysio wel mocht zal het wel... ;)

@Bea: Fijn dat het na de prikken zo goed gaat ;)

@Joveli:Leuk als iedereen je zo kan zien :)

19. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

@ inschrijven basisschool, hier hoef je je gelukkig nog niet in te schrijven er zijn geen wachtlijsten.

@joveli, hehe fijn dat iedereen je ziet op die site. En 50 euro per tentamen :(

@ beatrice, lotte is flink gegroeid zeg!

@ een tweede kindje, ik zou ook zo weer een tweede kindje willen maar wacht toch nog maar even. Keizersnee lijkt mij ook wel weer fijn maar wil ook wel op de natuurlijke manier bevallen. Naja we moeten het maar zien tegen die tijd.

20. Joveli

Joveli Niet meer actief

Hmm.. :(
    Als ik Li in de tricot slen heb zitten dan heeft hij zijn knietjes echt niet zo hoog opgetrokken, doe ik dan toch iets verkeerd :(

Deel Deze Pagina