November 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Mvj, 27 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joveli

Joveli Niet meer actief

Ik draag Li meestal zo:

2. mwjalloh

mwjalloh Actief lid

2 jul 2008
    402
    0
    0
    hoeveel komen ze dan gemiddeld aan per week? 7400 is een flinkerd zeg!

@een tweede; ik ben vlgs mij de enige die er niet aan moet denken terwijl ik altijd zei 4 kinderen te willen. Ik moet echt niet denken aan een 2e bevalling, pfffff

3. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    @Joveli: Hier is een reactie die ik kreeg over de kikkerhouding op het draagdoekforum (hoezo forumverslaafd :rolleyes:)
    Je mag je doek heel strak knopen. Strakker dan op de foto's; als je hem van te voren omknoopt moet -ie zo dicht tegen je lijf zitten dat je je kindje er echt een beetje in moet 'wurmen'.
    En Tygo zit het lekkerst in de doek als je ervoor zorgt dat zijn knietjes hoger dan zijn billen zijn. Als je hem eenmaal in de doek hebt zitten kan je hem onder zijn voetjes iets omhoog duwen, zodat zijn billen mooi diep zakken.

Ik had trouwens begrepen dat hij dus niet rug/buik in de draagdoek mocht weer vanwege de druk op het kruis ;)

4. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    @mwjalloh: Tygo komt ongeveer 1,5 kg per maand aan... hij weegt nu met 15 weken 7200 gram. was 3500 gram met zijn geboorte...

5. mwjalloh

mwjalloh Actief lid

2 jul 2008
    402
    0
    0
    Ja ik bedoel hoeveel ze aankomen als ze in de 4 maanden dip zitten om het zo maar ff te noemen. Nu is het geloof ik tussen de 90 en 200 gram per week, maar dan? Zo ook al 7200 gram, gaat lekker met de BV baby's haha.

6. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Pfoe dat durf ik nog niet te zeggen wij komen er nu in... soms komen ze dan in een maand bijna niks aan, soms de helft heb ik gehoord...

7. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    @2e kindje: hier gaan we er over een paar maandjes weer aan beginnen. Maar ik vind het echt heel erg dat ik waarschijnlijk nooit meer een normale bevallign zal hebben. Over het algemeen is het zo dat eens een keizersnee altijd een keizersnee. Tenzij je gyn er erg veel vertrouwen in heeft dat het allemaal goed gaat... En daar durf ik niet op te hopen.

Ik heb net lekker een uurtje gewandeld en boodschappen gedaan. Het is echt superweer :D

8. Joveli

Joveli Niet meer actief

Ik hoorde juist dat (mits je wond etc goed is genezen) je na een KS net zoveel kans hebt op een normale bevalling als wanneer je normaal bevallen bent.
    Vroeger deden ze wel meteen een KS als een vrouw er al een gehad heeft maar tegenwoordig geloof ik niet meer hoor.

9. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    vreemd, mijn gyn zei me dat je na een ks eigenlijk altijd weer een ks krijgt :(

10. Joveli

Joveli Niet meer actief

Naah wat raar!
    Ik las (ik geloof in O magazine bij het CB) dat dit juist tegenwoordig niet meer zo is! Haha

11. 078mama

078mama Niet meer actief

Mijn gyn zei dat dit vroeger wel zo was maar tegenwoordig is het 50/50. Al is het bij mij wel zo goed als zeker maar oke.

Even een vraagje aan de Nutrixgebruikers. Ik lees hier dat ik 2 a 3 scheppen op 200 cc mag doen maar zijn dit eetlepels met kop of afgestreken?

12. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
  13. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Beatrice ik pak altijd gewoon het schepje van de nutrilon,. dit is precies 1 eetlepel...

Over de ks, het is zeker niet zo dat eens een keizersnede altijd een keizersnede en zeker niet door HELLP tipp.. je hebt net zoveel kans op een vaginale bevalling, vooral omdat het geen probleem was dat christine er niet uit kon o.i.d. maar dat ze er snel uit moest i.v.m. HELLP. De kans dat je weer HELLP krijgt is tevens net zo groot als wanneer je het niet gehad hebt, niks om je over druk te maken dus.. (al zou ik dat ook doen ;))

Hier dus ook weer evenveel kans op een vaginale bevalling, al is de kans bij mij op een ks wel wat groter omdat een kindje wat groter is dan K. was (ruim 7 pond) simpelweg niet past... Hij/zij zal dus kleiner moeten zijn..

14. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

of in ieder geval een kleiner hoofd moeten hebben ;)

15. Jooze

Jooze Fanatiek lid

25 okt 2007
    1.570
    0
    0
    Hi Dames,

@Jaki, wat een bevalling zeg!
    @Slaapzakje, dat gebruik ik wel vind het heel handig. is niet noodzakelijk hoor! Gewoon tegen het onder de deken uit komen enzo.
    @Basischool ook hier wachtlijsten. Daarbij ben ik bang dat ik het over 2 jaar vergeet. Daarbij is Sterre de 2e dus hoeven we niet meer na te denken welke school het wordt.
    @2e, die heeb we al, we weten dat er geen 3e komt ivm mijn bekken. Ik sta daar ook echt wel achter maar soms zou ik wel weer willen hoor. Bij mijjn vriend krijg ik het er echt niet door (misschien gelukkig maar).

Hier de hele dag buiten geweest eten staat op zo lekker eten!

Jooze

16. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

@ noatje thnx voor de tip. Morgen even een lief zwembroekje scoren in de stad.

Ik heb ook een keizersnee gehad en volgens de gynacoloog kan ik de volgende keer gewoon bevallen.

17. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    thanks lovely, jouw woorden geven me hoop :D

18. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    @Loejuh: ik dacht dat het alleen in de webwinkel was

19. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Ah okee nou ik moet morgen toch in de stad zijn, ga ik gelijk ff kijken.

20. schildje

schildje Fanatiek lid

4 feb 2008
    1.665
    0
    0
    Huisvrouw
    Gelderland
    @Joveli & Noatje, ja, de basisschool al. Wat zal dat dan anders zijn zeg! Maar ik kijk er wel naar uit. Rick trouwens ook. Toen ik vorige week daar was voor een oriëntatiegesprek was Rick niet weg te slaan bij de school.
    Is ook alleen maar goed.

Als er iemand denk dat ik het dan rustig krijg.....nou dat denk ik niet. Dan is Bart net 1 geworden dus dan gaan we de capriolen krijgen van hem. :) :)

@nutrix, ik gebruik ook altijd een schepje van de nutrilon voeding.

@Joveli, mooie foto hoor! :) ;)

2e hebben wij hier al en een 3e komt er niet meer. Wij vinden 2 mooi zo. En een bevalling met een 2e dat die snel zal zijn heb ik voor mij zelf wel bewezen. Rick 6,5 uur en Bart 2 uur. Dus ja...de 2e gaat in de meeste gevallen sneller.

Hebben jullie trouwens wel eens van de naam Mels gehoord? Een vriendin is bevallen gisteren en hebben een jongen genaamd Mels. Ik had er nog nooit van gehoord. Aparte naam.

Oh ik zal bijna de tijd vergeten. Bart krijgt namelijk de fles. De groeten allemaal.

Deel Deze Pagina