November 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Mvj, 27 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    LEUK!

2. marbo

marbo Actief lid

26 mrt 2008
    336
    0
    16
    belgie
    Hihi, ik heb ook geen flauw idee hoe je dat moet aanpakken! (dopen) :oops:
    Wij zijn niet voor de kerk getrouwd omdat mijn man gescheiden is, maar dat moet voor het kleintje niets uitmaken, toch? Daarnaast is ze wel Nederlandse, maar in Belgie geboren..moet het toch eens uitzoeken..
    Hoe lang van te voren moet je zo'n doop regelen?! :rolleyes: Ik wilde haar eerst met Pasen dopen (dat ben ik ook) , maar ik vrees dat het daarvoor nu te laat is, haha!

oja, ik moet toch nog een keer geopereerd worden, chirurg denkt niet dat mijn wond vanzelf dichtgroeit en wil weer gaan kijken..ze willen eerst wachten tot ik nog wat verder aangesterkt ben.. :cry: Waarschijnlijk over 5 weken..

3. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    geen idee? Iemand tips rondom mijn 'doopprobleem'?

4. JaneyJ

JaneyJ Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.645
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Drenthe
    Oke, bedankt voor je antwoord! Ik neem het mee in overweging!

Dopen, tja, ik ben wel gedoopt, Eric is RK en hij heeft communie gedaan. Mijn ouders vinden het vreselijk, maar wij laten onze kinderen niet dopen. We zijn wel in de kerk getrouwd, maar dat vond mijn vader schijnheilig omdat we er verder ook nooit meer kwamen. Dus laten dopen zou dan minder schijnheilig zijn?
    Onze kinderen laten we helemaal vrij voor wat betreft hun keuze in religie. Als ze later alsnog gedoopt willen worden, mogen ze dat natuurlijk.

5. marbo

marbo Actief lid

26 mrt 2008
    336
    0
    16
    belgie
    Ja, haha, wij hadden juist het idee dat ze maar gedoopt kon zijn, dan had ze dat in ieder geval al gedaan, mocht ze daar later afstand van willen nemen, dan is dat haar keuze ;)

Voor Tipp (en mij) :
    Hoe gaat het dopen in zijn werking?

6. JaneyJ

JaneyJ Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.645
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Drenthe
    Tipp, sta je ook nergens meer ingeschreven bij een kerk? Anders gewoon wel die kerk doen hoor, maar je moet je er wel goed bij voelen natuurlijk.

Dopen kan je het beste iets meer dan een maand tevoren aanvragen. De dominee (of wie het dan ook doet) moet zich erop voorbereiden, het wordt vaak aangekondigd in een kerkblaadje en in de kerkdiensten zelf en je moet de dienst voorbereiden met de dominee want jullie hebben zelf dan inspraak in hoe de dienst verloopt, welke liedjes er worden gezongen e.d.

Marbo, mocht je man niet in de kerk trouwen omdat hij gescheiden is? Dat maakt hier niets uit. Jammer ja!
    En wat balen van je wond! Een tegenvaller. Hoe willen ze dat operatief aanpakken? Waarom hebben ze bij jou geen VAC-therapie (vacuumpomp) gebruikt? Het is een vrij nieuwe methode en heeft bij mij enorm goed geholpen. Heb er alleen een heel mooi (maar groot) littekenstreep aan over gehouden.

7. Joveli

Joveli Niet meer actief

Van dopen heb ik echt geen verstand hihi.
    Kom uit een niet gelovige familie en ben zelfs nog nooit in een kerk geweest.

De dochter van mijn broer gaat wel naar christelijk onderwijs (hier stond mijn vader niet achter omdat dit niet overeenkomt met hoe wij naar het leven kijken) maar mijn broer en zijn vriendin vonden dit de beste school voor hun dochter.

Komt ze op vrijdag (was haar eerste schooldag) thuis bij mijn ouders zegt mijn moeder "En Alysha, heb je al een vriendje of vriendinnetje?"
    Waarop mijn nichtje antwoord: "Ja ik heb een vriendje!" Dus zegt mijn broer "Nou die mag dan wel een keertje bij ons komen spelen hoor"
    Begint mijn nichtje te lachen en zegt ze "Nee papa dat kan toch niet! Jezus is mijn vriendje!"

:)

Ik lag echt helemaal dubbel van het lachen, vooral om de blik van mijn vader hahaha.
    Tegenwoordig gaan mijn vader en moeder iedere kerst naar haar uitvoering in kerk, dus het komt toch allemaal wel goed. Ze vind het prachtig, de verhalen en de liedjes etc.
    Soms als mijn vader iets zegt van "Nee dat kan niemand" dan antwoord mijn nichtje: "Jezus wel hoor opa" hahaha. :D

8. wendy1983

wendy1983 VIP lid

27 sep 2007
    12.511
    0
    0
    Wij hebben de doop midden feb. geregeld en wij wilde eigenlijk zo snel mogelijk maar er was niet eerder plaats dan 26 april :confused:

9. JaneyJ

JaneyJ Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.645
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Drenthe
    Bij ons in de kerk gaat het alsvolgt (Ned. Hervormd):

Als ouders zit je voorin, samen met je familie. Je baby is er nog niet, die wordt later opgehaald. De dienst begint net als anders eigenlijk. Liederen zingen, bidden, schriftlezing (die je door familie kan laten doen), overdenking/preek wat vaak over kleine baby's / dopen gaat. Dan komt het doopgedeelte. Je baby wordt opgehaald door een familielid (oma/zus of wie je dat ook gunt). Uiteraard heeft hij/zij een hele mooie doopjurk aan of andere mooie speciale kleertjes. Dan gaan jullie als gezin voorin de kerk staan. De dominee komt erbij. Hij zegt wat officiele dingetjes en jullie moeten vragen beantwoorden die jullie van tevoren met hem hebben besproken. Bijv. of jullie je kind willen opvoeden in Jezus' naam en hem het geloof willen bijbrengen enz. Dan zegt hij uiteindelijk "..., ik doop je in de naam van de Vader, de Zoon en de Heilige Geest" en bij alle 3 de dingen legt hij water op je baby's hoofdje. Dan is je baby gedoopt. Er word een lied gezongen en je baby wordt weer weg gebracht. Dan volgt er nog een collecte en wordt de dienst afgerond. Na de dienst hebben de gemeenteleden de kans om je als ouders te feliciteren en wordt er nog koffie gedronken.

10. marbo

marbo Actief lid

26 mrt 2008
    336
    0
    16
    belgie
    @JaneyJ: ik moet eerlijk zeggen dat wij wat betreft trouwen voor de kerk daar altijd vanuit zijn gegaan omdat we dat begrepen hadden.. :oops: We zijn uiteindelijk in een klein kapelletje getrouwd, was ook heel mooi..

Wat betreft VAC therapie, ik heb geen idee? Misschien omdat ze maar niet kunnen ontdekken waar het vandaan komt en ze eerst willen kijken wat het veroorzaakt..ze hopen op een reactie van een hechtdraad die aan het oplossen is..

11. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Ik kom zelf uit een protestante stroming die kiest voor volwassendoop ipv kinderdoop. Dit omdat we vinden dat er daar inderdaad zelf een keuze tot gemaakt moet kunnen worden.

In onze kerk worden kindertjes opgedragen, voor in de gemeente/kerk word dan met de ouders en het kindje gebeden. Wij hebben dit no niet laten doen omdat we geen prettig gevoel meer hebben bij onze kerk. O.a omdat de voorganger ons geweigerd heeft te trouwen omdat hij het te druk had... :(

@Marbo wat vervelend zeg dat je misschien weer geopeerd moet worden :(

12. JaneyJ

JaneyJ Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.645
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Drenthe

13. JaneyJ

JaneyJ Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.645
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Drenthe
    Huh, ik snap dat bovenste niet echt. Wat had je begrepen? En ohw, romantisch zo'n kappelletje!

Ow, sorry, heb het nog een keer opnieuw gelezen en nu begrijp ik het wel. Misschien had het toch wel gemogen anders. Tegenwoordig zijn ze er niet zo streng meer in over het algemeen.

Nou, ben erg benieuwd hoe het met je wond afloopt.

14. wendy1983

wendy1983 VIP lid

27 sep 2007
    12.511
    0
    0
    Jese huilt ben ff weg ;)

15. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Nee Pinkster gemeente ;) weet niet of jullie weleens op zondag op SBS6 die kerkdienst hebben gezien? Zoiets dus alleen dan met iets meer nederlandsen :)

16. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    wij zijn allebei wel gelovig, en ook voor de kerk getrouwd, maar hier in de buurt hebben we nog steeds geen kerk gevonden waar we ons prettig bij voelen. Eens kijken of we haar kunnen laten dopen in de kerk waar we getrouwd zijn... (ook al zijn we geen lid van die gemeente)

17. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

@ Janey ik heb ook zon matrasje. Er zit geen lucht in maar korreltjes en werkt perfect en je kindje is dan gewoon onder water. Ik kan als je wil op het andere forum een foto plaatsen van Megan op dat ding. Maarrr als je kindje heel bewegelijk is moet je het wel goed in de gaten houden (als je bijv zelf erbij in bad gaat zitten en er uit wil om aan te kleden). Ik heb een aantal keren gehad dat Megan er bij af viel, gelukkig dat ik er bij zat.

@ Wendy, ik zou het gewoon eens proberen in de wandelwagen inzet. Kijken hoe hij er in zit. Je hebt ook van die verkleiners (bijv. voor de quinny) misschien dat dat nog meehelpt.

@ Sims, ik was ook zo verslaafd aan het spel. Nu eigenlijk niet meer sinds Megan er is. Dat komt denk ik doordat je zo een paar uur bezig bent. Maar ik wacht even op het derde deel, die wil ik natuurlijk wel proberen.

Ik ga weer even verder met lezen!

18. marbo

marbo Actief lid

26 mrt 2008
    336
    0
    16
    belgie
    Maken jullie trouwens ook ZOVEEL foto's? Of is het bij jullie al aan het minderen? :confused:

19. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    het is iets aan het minderen, maar niet veel :oops:

20. JaneyJ

JaneyJ Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.645
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Drenthe
    Haha, oke. Mijn buren gaan ook naar de Pinkstergemeente. Weet wel een beetje hoe dat gaat.

Deel Deze Pagina