November 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Mvj, 27 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JaneyJ

JaneyJ Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.645
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Drenthe
    Erg he, die verslaving! Had het ook niet meer gespeeld sinds mijn zwangerschap. Met Walter erbij was gisteren inderdaad niet zo'n succes. Wanneer komt het derde deel uit dan? Ik heb bij Sims 2 alle uitbreidingen... :oops: maar ik wil ze dus verkopen wegens tijdgebrek.

2. JaneyJ

JaneyJ Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.645
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Drenthe
    Hier is het ook iets minder. Maar elke week worden er nog wel een stuk of 10 geschoten.

3. Jooze

Jooze Fanatiek lid

25 okt 2007
    1.570
    0
    0
    Hi Dames,

Ik heb maar niet geprobeerd bij te lezen, zag alleen een berichtje net na mij waar ik even op wil reageren;
    @lot, pijn van onderen? Kan je het precies aanwijzen. Zou het geen bi kunnen zijn?! De eerste keer dat ik bi had was dat direct na de bevalling van Tycho ik dacht toen dat het mijn litteken was. Bij mij kwam het door de vacuuum. Ik moet bekennen dat ik geen idee heb hoe je bevallen ben maar snel bevallen of een kunst verlosing zijn een risico. Een fisio zet je bekken nu zo recht en als je geen bv geeft (weet ik dus ook niet zo goed) heb je geen last meer van het hormoon, anders kan je nog licht last houden)...

Joozze

4. JaneyJ

JaneyJ Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.645
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Drenthe
    Hier ook een vacuumverlossing (+ ingeknipt van voor naar achteren). Maar BI? Voel je dat daar ook? Ik dacht in je bekken...
    Ik voel zeg maar hetzelfde zoals Joveli beschrijft...

5. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Het derde deel komt volgens mij in Juni uit!

Wel interessant over die scholen, wij hebben de keus uit 3 soorten scholen hier in de buurt. Een openbare school (Dalton), een Christelijke en Rooms Katholieke. De openbare school valt af, die school is helemaal niks tig keer van naam veranderd binnen een paar jaar tijd enz (is trouwens mijn oude school). Dan blijft de keuze tussen de andere 2.
    Maar wij zijn allebei niet gelovig, nooit in een kerk geweest enzo. Ik vind het wel belangrijk dat ons meisje wel iets van het geloof mee krijgt. Kan iemand mij zeggen wat het verschil is tussen beide scholen? Qua doen en laten zeg maar.

6. JaneyJ

JaneyJ Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.645
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Drenthe
    Handig he, een juf op het forum die van beide scholen veel weet:

Bij beide scholen wordt er in verhouding ongeveer even veel met het geloof gedaan. Ook worden de waarden en normen ongeveer evenveel nagestreefd. Even mijn ervaringen op een rijtje zetten:

Christelijk:
    Elke ochtend een half uurtje (in de praktijk vaak 20 min.) godsdienst. Dit bestaat uit een gebedje, Christelijke liedjes zingen en een bijbelverhaal.
    Verder wordt er in de bovenbouw aandacht besteed aan geestelijke stromingen (dus van alles en nog wat) en kerkelijke geschiedenis (bij elkaar ongeveer 30 min. per week).

Katholiek:
    Mijn ervaringen zijn dat hier niet veel met de bijbel wordt gedaan. Bij het bidden wordt een kruisje geslaan en het "Weest gegroet Maria" en/of het "Onze Vader" opgezegd als gebed. Maria is in dit geloof even belangrijk als Jezus en God.
    In groep 4 krijgen de kinderen de gelegenheid om mee te doen aan de Eerste communie-lessen en om dit af te leggen in de kerk.

7. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Jah super veel!

8. 078mama

078mama Niet meer actief

Ik maak wel minder foto's maar nog wel regelmatig hoor. Vind het gewoon erg leuk om te doen.

Lotte gaat naar een RK basisschool. Dat is hier gewoon de beste uit de buurt en ik wil dat ze dat gewoon meekrijgt aangezien ik het haar niet ga leren. Daar weet ik gewoon niet genoeg voor.

Even een Nutrixvraagje: is het bij jullie ook zo mega dik en moeilijk te maken? Ik heb gisteren uiteindelijk maar 1 schep gegeven maar het klonterde echt behoorlijk. Ik ben er helemaal los op gegaan met een garde haha

9. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    heb je genoeg melk gebruikt? Hier klontert het nooit en ze krijgt het met een 1-2-3speen makkelijk uit de fles

10. 078mama

078mama Niet meer actief

Ze krijgt het wel uit de fles maar het maken vond ik zo lastig. We maken dan eerst 90 cc gekookt water met 6 scheppen Friso Comfort en daarna gooien we de Nutrix erbij en roeren dit flink door en dan het koude water. Bij 1 schep ging dit prima maar bij 2 scheppen leek het wel cement!

11. JaneyJ

JaneyJ Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.645
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Drenthe
    Meiden, ik ben even weg. Walter eten geven en daarna naar de stad, even naar de baby-winkel... Eens kijken of ik me in kan houden.
    Wil iets voor het badje kopen dus, extra rompertjes aangezien Walter elke dag nu 1 of 2x 'knoeit' met poep en van die kleine portie-bakjes voor in de diepvries voor Walters toekomstige eten...
    Oja, en orienteren op een eetstoeltje. Eisen: van hout gemaakt, moet kunnen meegroeien.
    Fijne middag en tot later!

12. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    misschien dan eerst het koude water erbij...

Wij doen eerst 180ml water in de magnetron, dan 6 schepjes erbij, schudden en dan de nutrix en weer schudden, gaat prima.

13. 078mama

078mama Niet meer actief

Maar is het dan ook zo super dik? Op de verpakking staat dat je als je het op een bordje wilt geven 5-7 scheppen erbij kan doen! Nou volgens mij is het dan gewoon klei. Nu was het ongeveer appelmoes.

14. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    als je het doet zoals ik het maak, is het niet zo erg dik... Dan is het een beetje yoghurtdrink-dik.

15. 078mama

078mama Niet meer actief

Maar zo had mijn man het de eerste keer gemaakt en toen was het ook zo dik. Wij gebruiken ook comfort en die is natuurlijk al dikker. Misschien komt het daardoor! En we hebben eerst 2 eetlepels gedaan wat misschien best veel is.

pfff lastig allemaal!

16. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    wij hebben de nutrilon omneo die ook al wat dikker is en doen 3 maatschepjes van de nutrilon erbij.

17. 078mama

078mama Niet meer actief

Ik ga het vanavond gewoon nog een keertje proberen!

Is Christine haar ontlasting ook harder geworden of merk je geen verschil?

18. marleen4683

marleen4683 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.727
    0
    0
    Groepsleidster Knderopvang
    Friesland
    Mijn weeenstorm heeft ongeveer 1,5/2 uur geduurd. Ik heb wee-opwekkers gehad en naar mijn idee ging het daardoor ineens zo heftig. op een moment had ik 3 cm en 2 uren daarna 3,5 :(
    Toen hebben ze gevraagd of ik een ruggenprik wilde. Had vantevoren daar niet eens aan gedacht en had ook nooit gedacht dat ik er zo graag wel een zou willen :D
    Na de ruggenprik binnen 3 uren 10 cm! Toen nog ruim 2 uren wachten tot ik persdrang voelde. Zonder lukte het persen niet.
    Heb jij ook een weeenstorm gehad? Hoe lang duurde die van jou?

19. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Goeiemiddag!

We zijn weer terug van de dokter. Er is bloed afgenomen. Zo zielig. Maar goed, zoonlief ligt nu heel vrolijk in de box.

@School, ik heb geen idee in welke plaats/land Nikolai naar school gaat haha. Ik ben zelf naar een openbare basisschool en een katholieke middelbare school geweest.

@Dopen, wij zijn niet religieus dus ook niet dopen. Hoewel mijn schoonmoeder tegenwoordig weer van de kerk is (in de Sovjet Unie bestond 'religie' niet) maar da's dan de orthodoxe.

@Beatrice, of een beetje meer water. Dan wordt de Nutrix ook dunner.

20. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    @Beatrice, sinds Nikolai Nutrix heeft is z'n ontlasting ietsje dikker (maar niet veel) en de geur is anders. Het ruikt naar klei.

Deel Deze Pagina