November 2008 mama's

Discussion in 'De mama's' started by Mvj, Oct 27, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. San79

San79 Fanatiek lid

Apr 10, 2008
    2,212
    0
    0
    Den Haag
    Geen idee, Luca heeft ook wel vaak de hik, maar die had hij in m´n buik ook dus blijkbaar is hij gewoon heel gulzig ;)
    De melk houdt hij wel binnen en zijn poep is over het algemeen netjes geel, groene poep lijkt me niet helemaal de bedoeling tenzij het eenmalig is. Misschien wat meer pauzeren tussen de voeding door? Of gewoon 1 borst aanbieden tot hij vol zit ipv 10 minuten de 1 en dan 10 minuten de ander?
    Luca drinkt 1 borst tot hij niet meer wil, dan verschoon ik hem en als hij nog wil krijgt hij de ander. Soms wil hij de ander niet, ook prima.

2. San79

San79 Fanatiek lid

Apr 10, 2008
    2,212
    0
    0
    Den Haag
    Ik ga trouwens binnenkort de lactatiekundige maar eens om raad vragen. Links blijft zo idioot veel zeer doen :( Rechts leg ik zonder problemen aan, ik snap het echt niet.
    Heb nu maar weer een kolfdagje ingelast, rechts voedt ik live, links kolf ik en geef via de fles, want pfffff ik ga door ´t plafond.

3. Noatje

Noatje Fanatiek lid

Apr 12, 2008
    3,488
    0
    36
    N-BR
    Met de borst doe ik ook zo net al jou ;)... de andere borst weigert hij vaak, komt hij binnen 20 min krijgt hij toch die andere borst nog... want soms zit er zolang spug/boer dwars...

Tjah die groene ontlasting zijn nu al in 2 luiers terug te vinden...:(

4. lot23

lot23 VIP lid

Aug 13, 2006
    6,130
    0
    0
    gelderland
    Goedemorgen

heb een vraagje: Tygo drinkt 6 voedingen van 120 cc. Nu heeft hij vannacht een nacht van 6 uur gemaakt dus na mijn idee heeft hij dan gister 5 voedingen gehad, moet ik die 6x 120cc nu verdelen over 5 voedingen? Alleen kan het wel zijn dat hij vandaag aan de 6x komt het wisselt nog zo. Ik vind het maar lastig om die aantallen cc in te schatten

5. Mvj

Mvj VIP lid

Mar 22, 2007
    8,623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    @lot jelmer deed dat ook wel eens maar ik heb toen de voedingen niet anders verdeeld , kijk als tygo nou dadelijk tot 6 uur blijft slapen dan moet je het wel verdelen over 5 voedingen

6. Niet meer actief

Noatje: Groene ontlasting is inderdaad een teken dat hij te weinig achter melk binnen krijgt. Probeer hem eens 3 uur lang dezelfde borst te geven?

7. Noatje

Noatje Fanatiek lid

Apr 12, 2008
    3,488
    0
    36
    N-BR
    Ook al geprobeerd, ik heb het idee dat de achtermelk er met de hik weer uitkomt, omdat dat het laatste is wat hij heeft gedronken. Hij had gister wel enorm last van krampjes misschien dat dat er wat mee te maken heeft? Hij is wel weer aangekomen, en heeft goede plasluiers... ook ligt hij er best tevreden bij ;)

8. Niet meer actief

Nou in dat geval zou ik mij niet teveel zorgen maken hoor. Gewoon even goed op zijn poep/plasluiers letten.

9. wendy1983

wendy1983 VIP lid

Sep 27, 2007
    12,511
    0
    0
    hee meissie!

10. Niet meer actief

Haaai :D Hoe gaat het bij jou? Nog steeds zo'n last van de hechtingen?

Hier ligt mijn kleine mannetje eindelijk even te slapen. De hele nacht wakker geweest zo ongeveer. Hij heeft last van krampjes, zo ontzettend zielig.
    Ik neem me iedere avond voor dat ik de dag erna even wat dingen ga doen, maar met deze lange nachten ben ik overdag echt gebroken..

11. Noatje

Noatje Fanatiek lid

Apr 12, 2008
    3,488
    0
    36
    N-BR
    @klein wonder vannacht nog CC gekeken? ;)

12. Niet meer actief

Nee :) Ik had nog een foute film liggen :)
    "Get Smart"
    Over dat zwarte beeld trouwens gisternacht, dat zal dan wel om half 5 zijn geweest want ik heb om 2 uur nog gekeken! 8) :rolleyes:

13. Noatje

Noatje Fanatiek lid

Apr 12, 2008
    3,488
    0
    36
    N-BR
    hahahaha... trouwens zal met Tygo wel goed zitten... heeft enorme spuitluier gele poep net gehad (en had natuurlijk net een leuk pakje aan :rolleyes:) zelfs mama zat onder :)

14. Niet meer actief

Noatje, was niet lullig bedoeld over de venkelthee.. had het alleen gehoord vandaar..

@Lot, wat heerlijk een nacht van 6 uur.. volgens mij hoef je de voedingen nu niet op te hogen hoor..

Dames vraagje.. vannacht kwam kay weer om 3 uur, weer bij me in bed genomen en geslapen tot half 5, toen om half 6 zn bedje weer in tot 8
    Mijn vraag is, misschien moet ik hem toch maar gewoon om 3 uur de fles geven als die zich meld? Want dit lijkt een ritme te worden...

15. San79

San79 Fanatiek lid

Apr 10, 2008
    2,212
    0
    0
    Den Haag
    Hoe laat krijgt hij nu z'n voedingen? Want als hij (ruim) voor 24 uur een fles krijgt en zich dan rond 3 uur meldt vind ik het niet gek als hij dan weer hongerig zou zijn.

Luca heeft vanmorgen z'n gehoortest gehad, en geslaagd :D

16. wendy1983

wendy1983 VIP lid

Sep 27, 2007
    12,511
    0
    0
    Hee meid!

Ja ik heb nog steeds veel last van mijn ontsteking. maar het geneest goed volgens de kraamhulp en de vk. Ik moet nu meer mijn bed uit proberen te gaan. Ondanks de pijn. Ik moet de pijn nu leren accepteren want die is voorlopig niet weg. Maar dat wil niet zeggen dat ik niks kan......Moelijk hoor je over de pijn heen zetten :(

Verder is de navelklem er vandaag afgevallen en zit Jesse weer op geboorte gewicht! :D Ook heeft hij vannacht geslapen van 00:30 uur tot 6:00 uur! Mama en papa waren blij :)

Wat vervelend dat Liam zo veel wakker is geweest. Kan me voorstellen dat je heel moe bent. Knuffel voor jou meid! Ik heb alle foto's op jullie site bekeken echt een scheetje zeg.....En die foto's uit het ziekenhuis....dan voel ik ook mijn bevalling weer opnieuw. Hele mooie foto's

17. Chebu

Chebu VIP lid

Dec 17, 2007
    7,174
    2
    36
    Midden-Oosten
    @wendy, je moet er even doorheen. De eerste keer dat ik echt buiten liep, van het ziekenhuis naar de auto, ongeveer 50 meter, deed ik er geloof ik een half uur over.

18. wendy1983

wendy1983 VIP lid

Sep 27, 2007
    12,511
    0
    0
    Ja dat dacht ik al....Maar het is moelijk om de pijn te accepteren en je vermoeidheid door het vele liggen te vergeten. Maar ik doe mijn best. :D

19. wendy1983

wendy1983 VIP lid

Sep 27, 2007
    12,511
    0
    0
    Mijn bevallingsverhaal:

Woensdag avond om 23:00 uur kreeg ik buik pijn. Tja dacht ik nog ik zal wel weer moeten poepen haha......Dat was tenslotte al vaker gebeurd. Toen gewoon tanden gaan poetsen en lekker gaan slapen.

Om 2:15 weer buikpijn. Weer dacht ik dat het als alarm was. Het waren tenslotte geen weeen. Toen maar weer gaan slapen. Om 3:15 uur schrok ik wakker van weeen (idd als het begonnen is dan twijfel je niet meer :D)
    Ik heb Bart wakker gemaakt en toen zijn we gaan klokken..pfff meteen om de 5 min en 60 sec. lang. Toen dus een uur gewacht en de verloskundige gebeld. Hij was er volgens mij rond half 5. Ik had toen 4 cm ontsluiting.
    Hij ging weer weg en zo om half negen terug komen. Toen hij weer terug kwam had ik al 6 cm ontsluiting. Tussen de weeen door kon ik nog grapjes maken en lachen haha.... Maar tijdens de weeen niet hoor :confused:
    Om tussen 9:00 en 9:30 uur had ik alweer 9 cm. Dat ging dus erg snel. Toen hebben ze me in bad gelegd om de laatste cm weg te puffen ow ow ow dat was waar. Toen ik uiteindelijk persdrang kreeg mocht ik mee duwen. Na een uur persen :confused: was Jesse er nog niet. Gelukkig bleef zijn hartslag goed en deed mijn lichaam het ook nog, behalve dat ik natuurlijk dood moe was. Maar toen........

Toen kwamen de woorden Wen je gaat je ventje er thuis echt niet uit krijgen. We moeten naar het ziekenhuis. Nou toen sloeg de paniek een beetje toe. De ambulance werd gebeld en hup daar gingen we... :cry:
    Die rit was verschrikkelijk...dat gun je niemand met zeer heftige persweeen in een ambulance.

Toen eenmaal in het ziekenhuis ging het allemaal heel snel. We hadden een eikel van een gynacoloog maar dat even terzijde..haha. Ik heb nog een 10min geperst. Maar het mocht niet baten. Ik was al ingscheurd en toen volgde ook nog de knip :confused: nog steeds geen Jesse en toen werd de vacuumpomp erbij gehaald. Na wat duw en trek werk werd uiteindelijk om 13:01 uur onze kerngezonde zoon Jesse geboren. Heerlijk gevoel was dat we konden met z'n tween alleen maar huilen en naar hem kijken.

Toen moest ik nog gehecht worden das ook geen pretje kan ik je vertellen godver*****

Ik wilde heel graag naar huis en dat mocht als ik binnen 7 uur twee keer zou plassen. Helaas lukte dit dus niet. En nu....Tja een catheter erin. Die werd tot overmaat van ramp nog eerst 2 keer misgprikt :(

Ik moest 2 nachten blijven en toen mochten we eindelijk met papa meet naar huis :D !

Thuis moest ik natuurlijk weer plat want ik kon/kan nog heel weinig door de vele hechtingen. Helaas kreeg ik eergisteren ook nog te horen dat er een hechting ontstoken is....de pech houd nooit op en ik zat er helemaal doorheen. Nu gaat het ietsie beter. Ik moet de pijn leren accepteren en weer dingen gaan doen. Anders blijf ik slap op bed. Mijn ontsteking geneest goed wel heel langzaam maar er zit vooruitgang in. Wel heb ik nog veel pijn maar komt goed.....:D

20. Chebu

Chebu VIP lid

Dec 17, 2007
    7,174
    2
    36
    Midden-Oosten
    hechtprikken zijn ook zo fijn :rolleyes:

Share This Page