@chebu: Beterschap! Ik voel me een fopspeen vandaag, Tygo blijft maar jammeren en happen naar zijn handjes.. dus ik weer aanleggen en dan drinkt hij 5 min en dan slaapt hij weer even *zucht* de speen wil hij vandaag niet en denk dat hij of weer krampjes heeft of toch een regeldagje.... ik wacht maar af @kleinwonder: jij voed toch ook op verzoek? geef je Liam de borst dan als hij hapt naar zijn handjes of als hij erom huilt? En nog een vraagje: wat deden jullie op de navel als de navelstreng eraf was? Tygo is hem nu 2 dagen kwijt en bloed er nog een beetje uit... tot nu toe navelbandjes gebruikt mar die zitten nu allemaal is de was...
Hier weer een mindere nacht gehad. Volgens mij heeft Walter last van krampjes. Hij kan heel goed op mijn buik slapen zonder te huilen, maar op zijn rug of zij, krijst hij het hele huis bij elkaar. Vanmorgen om 6.00 is hij eindelijk in slaap gevallen tot 9.00. Heb hem net in badje gehad. Hij lijkt ook altijd erg hongerig. Hij sabbelt op alles wat los en vast zit. En toch leg ik hem elke 3 uur aan 2 borsten... Moet nu zelf even douchen en het hele huis opruimen. Pff.. het gaat wel veel langzamer allemaal zonder kraamhulp. Maar we redden het wel... dan maar iets rustiger.
Noatje ik heb helemaal niets op z´n naveltje gedaan. Soms zie ik nog steeds een klein beetje bloed op z´n romper maar ´t ziet er netjes uit dus ik laat het maar zo. En ik voed Luca idd ook als hij op z´n handjes sabbelt of huilt. Sowieso leg ik hem meestal aan zodra hij wakker wordt, het is ook het 1e wat hij wil, hihi.
@San wat doe jij als hij in slaap valt aan de borst, en na 15 min weer komt? opnieuw aanleggen? of heeft luca dat nooit?
Ik leg dan idd opnieuw aan. Soms drinkt hij dan wat om daarna echt goed in slaap te vallen, en soms is dat ook niet wat hij wil en dan blijft hij mopperen. Ik heb net gevoed van 9 tot half 10, hij bleef mopperen daarna, soms ook echt vragen (overal op sabbelen, speen uitspugen) en ik heb hem geloof ik wel 5x aangelegd. Net dronk hij dan eindelijk en nu slaapt hij. Ik vind dit soort momenten wel lastig, als ik niet precies weet wat hij nou van me wil. Wil alles voor hem doen, maar moet wel even weten wat, haha.
hahaha dat ken ik ook, Tygo ligt nu ook lekker te slapen in bed (hé hé ) ben blij dat de bv toch wel redelijk gaat... wil nu alleen snel leren voeden zonder mijn voedingskussen... Wil graag volgende week gaan winkelen maar zie mezelf niet zien voeden in de HEMA lunchroom met voedingskussen
@Kersje, mijn ritme gevonden! Nou voor moeders is het ritme nog een beetje zoek. Maar met mijn mannen gaat alles goed. Bart heeft zijn ritme ook redelijk gevonden. Nu hebben wij de afgelopen paar dagen met hem wat geprobeerd en het lukt aardig. Als Bart de fles heeft gehad tussen 6 en half 7 's avonds en wij leggen hem daarna op bed begint meneer altijd te huilen. Niet te huilen omdat hij ergens last van heeft maar een huiltje van ik wil niet hier liggen maar bij papa en mama zijn. Nu laten wij hem gewoon huilen en aan het huiltje kunnen wij gewoon horen dat er niks aan de hand is. Gisteren was hij (met tussenpauzes) binnen een half uur stil. Heerlijk was dat zeg. Nu zitten wij met een volgend dilemma. Mijn man moet hem elke keer wakker maken rond half 11 voor de fles. Nu denken wij eraan om hem zelf te laten komen en dan zien wanneer hij 's nachts komt en als dit zo een paar dagen blijft kunnen wij naar 5 flessen en de inhoud van 1 fles verdelen over de andere 5. Zou fijn zijn Met Rick gata het momenteel iets minder. Hij is dan goed verkouden en hij moet ook heel erg wennen aan de nieuwe situatie. Als ik met Bart bezig ben dan wil hij dat ik Bart zo snel mogelijk weer op bed leg. Ook heeft hij opeens overal last van. Pijn in de voeten, pijn in de buik, last van zijn armen en benen. Gisteravond nog was hij helemaal over de zeik. Ik naar hem toe en hij wilde alleen maar knuffelen. Dan heb ik wel heel veel medelijden met hem. Het is ook niet niks voor zo'n ventje om alles te moeten delen nu. Zelfs mama's aandacht. Maar dat zal vanzelf wel goed komen....denk ik Heb jij je ritme een beetje kunnen vinden?
Marielle, ik ken het. Dat gevoel dat je alleen maar bezig bent met voeden, voeden, en kolven, en voeden...etc... Ik vond het op een gegeven moment zo erg dat ik na een maand zo aanrommelen de bv op heb gegeven... Ik hoop voor je dat tim snel een hele voeding uit de borst kan halen... Sterkte, knuffel. Jeeej, kersje... fijn meid dat papa en mama lekker uitgerust zijn... Ik heb hier een snipverkouden meisje (en mama) ze niest zich een ongeluk en piept vreselijk met ademhalen. Haar neus zit echt helemaal dicht. Gelukkig kan ik het met otrivind baby en luuf baby redelijk openhouden.... En... ja spuit 11 ik weet het , maar ik heb dan nu ook eindelijk de cinababy ontdekt... Het werkt echt razendsnel
ik zou als ik jou was de klok los laten en gewoon voeden op het moment dat hij sabbelt of gaat huilen. Dit werkt bij ons perfect. Overdag komt dat neer op circa om de 2 tot 2,5 uur voeden, 's avonds zelfs nog korter. 's Nachts meldt ze zich helemaal niet en slaapt 7 tot 8 uur door.
Noatje: Ik voed Liam indd op verzoek. Dus zodra ik hem hoor sabbelen, zie happen of hoor huilen dan leg ik hem aan. Soms heeft hij ook wel (vooral overdag) dat hij 10 minuten na het voeden dat hij weer begint te happen, dan leg ik hem gewoon weer aan en meestal valt hij dan aan de borst in slaap. Wen&Noa: Wat een lekkere mannetjes! Zo schattig.. Voor de andere mama's hier die bv geven, kolven jullie ook? Ik heb namelijk echt ontzettend veel melk en zit eraan te denken om af en toe wat te gaan kolven zodat Liam het wat makkelijker heeft met drinken. Hij kan zich nu zo lelijk verslikken omdat ik zoveel melk heb, ook krijgt hij er gigantisch last van de hik door. Nu heeft mijn zus ontzettend veel kolven thuis, alleen tegen de tijd dat ik die op kan halen is het kerst en dus wil ik er eentje kopen. Iemand goede/slechte ervaringen met bepaalde kolven? Vannacht gelukkig een wat betere nacht gehad! Alleen om 2 en om 4 een voeding en daarna om half 7 even wakker geweest door papa's wekker (GRRR!) en toen heerlijk tegen mij aan doorgeslapen tot 10 uur!
Ik kolf soms ook van te voren wat af, vanwege het teveel aan melk. Maar nu merk ik de laatste dagen wel dat mij aanbod beter is afgesteld op de vraag... Ik kolf met de handkolf van avent, maar omdat ik straks ga werken zal daar een elektrische bij komen. Een paar bladzijdes terug las ik iets over de medela bij deze mama's Zou het teveel aan melk ook niet komen van het veel aanleggen, want lke keer dat je aanlegt ziet je borst als nieuwe voedingsbeurt dus maakt weer die hoeveelheid aan...?
Ik kolf met de medela swing, ben er erg blij mee. Het is die enkelzijdige, want met een dubbele kolf heb ik een hand te kort bij het afhalen. Heb in het ziekenhuis gemerkt dat ik dan heel snel m'n opbrengst uit m'n handen laat vallen, beetje erg zonde! Ik kolf voornamelijk links op 't moment ivm die enorme kloven, maar als je direct aansluitend aan een voeding kolft (of direct vooraf) dan stimuleer je je productie niet extra, dus dat scheelt. Ik zat trouwens een beetje te mopperen waarom Luca toch zo ontevreden was vanmorgen? Gegoogled op regeldagen... zo rond d 10 dagen en 3 weken. Hij wordt morgen 3 weken, dus 't zal wel weer een regeldagje zijn. Is dat altijd 1 dag, of kan 't ook langer duren?
kan ook langer duren. Een vriendin van mij had er een keer 3 dagen last van. Ligt heel erg aan het kind. Sterkte...