Oh zo bedoelde ik t niet hoor Whabbit, natuurlijk moet je de arts volgen! Vond t gewoon weinig, zeker voor moedermelk, maar jouw meisje is natuurlijk ook niet heel groot (ik ben geneigd te denken dat alle baby´s zo groot als Luca zijn )
Hee allemaal, Hier een redelijke nacht gehad, Tygo kwam 2x en ging na het drinken (gelukkig) weer slapen. laatste voeding gisterenavond was een ramp... ik kreeg last van mijn hormonen en Tyg wilde niet drinken, wel drinken, niet drinken pffff.... papa heeft met kruikjes zijn bedje verwarmt, ik nog een keer aangelegd en toen heeft hij gelukkig 3 uur geslapen. Nachten dat hij om t uur komt trekik niet meer... @San: pfff wat een nieuws zeg! kan natuurlijk zijn dat hij geen pijn meer heeft maar huilt omdat hij zich alleen bij jullie veilig voelt? @kraamvisite: ik baal hier ervan, nit omdat het me teveel is maar naast mijn ouders en mijn oma is er geen familie van me geweest... ook anderen wachten maar af den dat ik nu 5 bezoekjes heb gehad in totaal... ik wil ook met mijn kindje kunnen showen @jooze: tygo slaapt niet na elke maaltijd, vooral overdag is hij regelmatig nog wakker... Hier trouwens last gehad van een behoorlijke verstopping... met roosvicee lacto was het binnen 6 uur verholpen En mijn grote nieuwtje: ik kan zonder kussen voeden (kan ik volgende week gaan winkelen! )
Goedemorgen meiden! Noatje: Wat fijn dat voeden zonder kussen lukt, nu ben je veel mobieler! Maar ik vroeg mij af waarom dat eerst niet lukte, had je last bij het voeden als je het zonder kussen deed? Whabbit: Hoop dat dit helpt meid en jullie kleine meisje weer wat aankomt. Wij zijn heeeerlijk bij mijn ouders in Groningen, ben zo happy! Oma knuffelt Liam helemaal suf en het is hartstikke gezellig. Zometeen gaan we met zijn drietjes (John, ik & Liam) lekker shoppen in the big city: Winschoten! Ik hoor jullie denken: WAAR?! Jaja.. Winschoten, modemekka van het noorden. (Ahum!) Een fijne dag allemaal!
Ik had geleerd om te voeden met kussen en kreeg hem niet aangelegd zonder kussen... nu heb ik daar een foefje voor ontdekt... En nu ga ik vanmiddag shoppen met mijn schoonmoeder en Tygo! @schildje: wat een knapperd is Bart!
Goeiemorgen! @Whabbit, succes! Hopelijk is er verder niks aan de hand! Met Nikolai is alles nog goed. Nog geen teken van een verstopte neus. Hij zit nu op 5/6 x 140 cc maar hij wordt er niet vol van. Ga over op de 170 cc. Maar goed, is wel comfort voeding dus lichter verteerbaar. @Kleinwonder, shopse. Kan niet wachten totdat we naar NL gaan!
Goeiesmorgus! It was a long long long night... Madame was om 2 uur wakker voor een fles en heeft tot 5 uur niet geslapen. Ze was gewoonweg klaar wakker. We gaan d'r maar proberen om overdag iets meer wakker te houden. Als ik dat zo lees hoe jullie kleintjes al soms bijna een hele dag wakker zijn....dat is echt lang! Micky drinkt nu 6/7 keer 100-125ml, soms met nog ietsje extra water om het beter te kunnen verteren voor d'r darmpjes. @kleinwonder: wat heerlijk dat je helemaal happy in het noorden zit, het positieve straalt van je berichtje af, haha! Veel plezier met shoppen! @noa: Kun je anders niet proberen om wat af te kolven, zodat je man ook eens een keertje eruit kan 's nachts? Fijn dat het zonder kussen lukt in ieder geval. En heel veel plezier met shoppen ook! Helaas zit ik vandaag weer een beetje vast in dit gehucht... We hebben weliswaar de luxe van twee auto's, maar de ene staat bij de garage en de andere is met manlief mee naar t werk. Dan gaan we dus maar opnieuw aan de wandel vanmiddag...op naar het durp Anderen nog leuke plannen?
Hebben we geprobeerd maar Tygo wil niet uit het flesje drinken... en papa moet er om 4.00 uit dus maakt super korte nachten ook dus ik wacht gewoon geduldig af totdat hij gaat doorslapen... en tot dan kruip k af en toe 's middags terug
Goeiemorgen! Wat heerlijk dat jullie al met je kleintje naar buiten kunnen! Ik moet eerst tot maandag wachten, want dan komt de wijkverpleegkundige Walter weer wegen. Hopelijk zit hij dan weer op zijn geboortegewicht... Kleinwonder: Winschoten... haha, mode-dorp van Groningen? Zo heb ik er nog nooit naar gekeken... Maar ach, het is er wel gezellig winkelen. Have fun! Over hoeveelheid voeding en slapen: Hoeveelheid voeding geen flauw idee. Ik leg tussen de 8-10 x per dag aan. De ene keer drinkt Walter in totaal een uur aan 2 borsten, de andere keer een half uur aan 2 borsten. Het verschilt dus nogal. En hoeveelheid slaap: Ons ritme is ongeveer zo: 2,5 uur slapen, voeden, verschonen, knuffelen, 2,5 uur slaap. 's Nachts slaapt hij zo'n 3,5 uur achter elkaar. Maar het is moeilijk te vergelijken met jullie omdat Walter nog veel jonger is natuurlijk. Hoe lang moet je eigenlijk kruiken overdag en 's nachts gebruiken? Dit moet je toch afbouwen voor hij naar buiten gaat? Wij gaan trouwens vandaag of morgen de kerstboom optuigen en vandaag ga ik beginnen met het huis in kerstsferen te brengen. Hopelijk heb ik er een beetje tijd voor. Elke 3 uur een uur lang met Walter bezig en ik wil vanmiddag ook nog even proberen een dutje te doen... Dit laatste moet wel met mijn te lage HB. Allemaal een fijne dag!
@Janny: wij gebruiken sinds gisteren 's nachts wel weer kruiken omdat hij het koud had... (wij hebben enkel glas boven) @Jzstd: het went wel... hoop wel dat hij vlug leert doorslapen hoor of naar 1 voeding 's nachts gaat ipv 3-4.
@JsztD, hoe vaak komt Kay 's nachts? Hier nog maar 1 x, standaard om 04.00. Anders geef je 1 x 150cc, en 4 x 120 cc en 1 x nog een kleiner flesje ofzo?
@JsztD, waarom mag jij niet naar de 150cc toe dan? Was jij nou diegene die ook voeding voor hongerige baby's gebruikt? Zo niet, dan zou ik anders daar op overgaan. Ze krijgen daar een meer voldaan gevoel van. Bart had het namelijk ook dat hij eerder kwam en wij gaven maar meer. Maar het houd een keer op om meer te geven. Je kunt ze namelijk ook gaan overvoeden. Daar kunnen ze ook weer last van krijgen. Niet dat ik je wil afschrikken hoor! Ik denk dat je gewoon eens moet kijken wat het patroon is van Kay. Komt hij elke keer eerder dan zou moeten? Dan is de vraag hoeveel eerder komt hij dan. Is dit elke keer meer dan 1 uur eerder en je ziet dat hij honger heeft dan zou je over kunnen stappen. Zo is het ons ook verteld door het cb-hulplijn. Over kruiken enz. Bij ons is verteld dat als je kleintje een constante temperatuur heeft van rond de 37 graden dan hoeft er geen kruik meer bij. Merk je dat je kind het toch koud heeft dan kun je er een kruik bij leggen. Wij gebruiken de kruiken al vanaf week begin week 2 al niet meer. Maar dat is natuurlijk voor iedereen verschillend.
JsztD, Het CB had tegen mij ook gezegt dat ik niet mocht verhogen naar 150 cc. Maar Maud had daarna ook nog steeds honger. Ik ben toch naar 150 cc gegaan. Het CB houd zich aan richtlijnen, jij moet doen wat jou het beste lijkt, het is jou kind. Ik ben vande week overgestapt op voeding voor hongerige baby's, Maud bleef honger houden.
@jsztd : ik mocht ook niet verhogen van het cb ...maar dat heb ik wel gedaan hihi , er staat toch op het pak voeding 4-5 kg 150 ml ...ze kunnen van mij de boom in op het cb ....ik denk dat jelmer verlopig nog wel even vooruit kan met 150 cc ... @whabbit : succes deze week met jullie meisje , ik hoop dat ze netje aankomt ! @janny : ik dacht dat ze geen kruik meer hoefden als ze zich zelf op temp kunnen houden ? nou ja nou doen wij wel regelmatig Jelmer zijn bedje voorverwarmen met een kruikje ......meneer is een koukleum hihi @all : Jelmer had gisteren zo'n mega last van darmkrampjes ...hij hilde zo hard dat het soms wel schreeuwen leek ....