November 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Mvj, 27 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    @Maxje, jeetje, wat vervelend! Dat is echt wel k*t!

@San, als je flesvoeding geeft kun je niet eerst 60 cc aanbieden en dan bijv. 100, je geeft eigenlijk altijd dezelfde hoeveelheid.

@JsztD, hier ook! Heb ik 150 cc geboden, laat ie er 30 staan. Tssssk. Nou ja, in het begin maakte ik me veel zorgen of ik de voeding wel goed deed, maar nu is het veel relaxter.

@Schildje, vanaf 04.00 om de 4 uur ongeveer. Zit wel eens 15 min. verschil in.

2. JaneyJ

JaneyJ Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.645
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Drenthe
    San: Wat een geweldig mannetje, wat een geweldig pakje en wat een geweldige foto's! Zo goed? Haha :) Maar ik meen het serieus!

3. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    ik heb van amy-lynn kerstkaartjes in datzelfde pakje laten maken bij het kruidvat en ze zijn toch gaaf geworden.
    t pakkie was er alleen beetje groot hihihi

4. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    jeetje wat erg...sterkte!

5. Niet meer actief

@Schildje, hier is het héél verschillend! Vooral omdat er geen peil op te trekken is wanneer Kay komt sochtends.. maar meestal is het om de 3.5 uur en zijn laatste voeding rond 23:30

@Chebu, die zorgen heb ik dus nog.. dan lees ik hier weer dat je ook over kunt voeden en denk ik tsjee moet ik hem dan maar geen 150 geven? Maar net heeft die zijn 150 flesje wel helemaal leeggedronken..

6. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ik geloof dat je eerder overvoed door elke keer een schepje meer er in te doen is mij vertelt. Dus wel gewoon 120 cc in een fles geeft, maar de voeding is door dit ene lepeltje meer veel geconcentreerder.

7. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Sorry voor de vele (misschien een beetje domme) vragen hoor, maar ik wil het gewoon echt graag weten... wat doe je dan als je een fles van bijv. 120cc gegeven hebt en je ziet dat je kindje na een half uur weer hongersignalen geeft? Mag je hem dan niet gewoon nog een halve fles geven? Stoppen alleen borstvoedingskindjes uit zichzelf met drinken als ze vol zitten?
    Hihi, ik dacht dat borstvoeding soms ingewikkeld was met regeldagen enzo, maar als ik het zo lees is flesvoeding ook niet echt eenvoudig.

Enne... dankjulliewel voor de complimenten :oops: Grappig dat meer dit pakje hebben!

En we hebben hier vandaag een topdag gehad! Blijkbaar zijn de regeldagen achter de rug, want hij was vandaag echt superlief, vrolijk en rustig. Ik heb zelfs vanavond mijn kerstkaarten kunnen schrijven terwijl hij lekker in de box lag te slapen. Hij heeft van 20.30-21.30 lekker gedronken (met een dutje en een verschoning tussendoor) en is daarna na een paar knuffels weer verder gaan slapen! Hij ligt nu dus nog steeds in de box te pitten, ik ga nog even beneden ER kijken en dan zal hij wel voor z'n laatste voeding komen.
    Heerlijk zo'n dag! Zeker na 3 dagen waarin ik echt licht wanhopig werd van z'n gekrijs :oops:

Heb even gekeken qua voedingen sinds middernacht: 01.00 uur, 04.00 uur, 08.00 uur, 11.00 uur, 13.00 uur, 15.00 uur, 18.30, 20.30 uur en straks dan weer... stukken beter dan de meer dan 12 keer dat hij gisteren en eergisteren kwam :)

8. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Borstvoeding is zeer lichtverteerbaar daarom kan je een bv kind niet overvoeren... dat kan ik ook merkenals ik Tygo aan de borst heb komt het er van onder weer uit :), ze spugen ook een beetje als ze teveel binnen hebben...

Hier reuze trots en blij... Tygo is gisteravond na in bad gaan met papa, en uit 2 borsten te drinken om 11 uur gaan slapen, en kwam om 3 uur weer... en toen pas weer om 7! wat een kerel.... papa en mama hebben heerlijk geslapen! Nu hopen dat hij dit volhoud!

9. 078mama

078mama Niet meer actief

Maxje wat verschrikkelijk voor je! Ik kan me voorstellen dat je je even concentreerd op je gezin nu. Ik hoop echt voor je dat het goed komt. Misschien is het voor hem ook allemaal een beetje wennen en weet hij het daarom even niet meer.

Lotte eet niet echt goed. Ze komt om de 3 of 4 uur en eet dan de ene keer 100 cc en dan weer 70 cc. Daar boven komt ze eigenlijk nooit. Nu lees ik de hoeveelheden die jullie kleintjes drinken en vraag ik me toch wel af of ze wel genoeg krijgt. Ze wil ook echt niet meer eten maar toch... Lotte was natuurlijk bij de geboorte al 4600 gram dus ook niet echt een kleintje. Dinsdag ga ik haar voor het eerst laten wegen bij het cb dus weet niet hoeveel ze is aangekomen.

10. jootje24

jootje24 VIP lid

11 mei 2007
    6.053
    0
    0
    verzorgende IG
    Friesland
    @maxje: heel veel sterkte, ik hoop dat jullie er samen uit komen

@san: wat een schatje zeg, en dat pakje (je raad het vast al) heb ik ook in huis liggen :)

hier nog steeds niet helemaal fit. We zijn nu lekker met z'n 3en snip verkouden. ik was er bijna af, steekt mijn mannetje me weer aan!
    Denise zit nu aan de neusspray en Luuf! lijkt wel iets verlichting te geven.
    verder slaapt denise sinds 4 nachten door.
    rond 12 uur laatste voeding en dan slaapt ze tot een uurtje of 6.
    vanacht heeft ze om een uurtje of 1 laatste voeding gehad en werd vanmorgen om kwart voor 7 weer wakker :)

11. Niet meer actief

Even snel een vraagje tussendoor: Gaat iedereen hier naar het CB?

12. KersjeB

KersjeB Bekend lid

23 apr 2008
    820
    0
    0
    Goeiedag allemaal!

Wat een heerlijkheid om niet meer zo lang bezig te zijn met voeden zeg. We merken nu pas hoe fijn het kan zijn om 's nachts iets meer uurtjes te pakken af en toe :)

@bea: Micky drinkt ook elke 3-4 uur 100cc en toevallig vannacht een keertje wat meer, maar vaak ook wel minder. Nu is Micky denk ik wel ietsje lichter dan Lotte (bij geboorte 4 kilo, weet haar huidige gewicht ook niet), maar wij kregen van de CB-verpleegkundige die de intake kwam doen hier, het advies om hun aanbevolen hoeveelheden aan te bieden en niet te kijken naar wat er op de pakken staat bijvoorbeeld. Zij gaan uit van 6-8 voedingen per dag en dan tussen de 75 en 135cc per keer ongeveer. Dit geldt voor baby's van 0-2 maanden.
    Maar ook Lotte kan prima aangeven dat ze honger heeft neem ik aan? En als ze dan heeft gekregen en ze is voldaan, dan zou ik me op dit moment geen zorgen maken hoor. Drinkt ze ook wel eens d'r flesje helemaal goed leeg, dat ze misschien nog ietsje meer had gekund? Dan kun je dat namelijk wel een keertje proberen aan te bieden.
    Ik zou me in ieder geval niet echt zorgen maken en gewoon van de week even wegen en als het kan overleggen op het CB. Wij hebben trouwens zo'n informatielijn waar we naartoe kunnen bellen, hebben jullie dat ook? Daar zijn wij laatst namelijk erg goed telefonisch geholpen.

@jootje: beterschap dan voor de familie!
    Wat een heerlijkheid dat ze al doorslaapt joh. Wow, ik hoop dat wij ook snel zo lang mogen slapen...
    Is er nog een trucje voor om ze dat aan te leren? :)

@dat kerstpakje: waar komt die vandaan? Mss ook nog maar ff op de kop tikken :)

@kleinwonder: jep, wij zijn over de intake en infolijn erg tevreden, dus we gaan ervanuit dat we van de week met haar eerste consult ook tevreden zijn.
    Twijfel je of je wil gaan?

Goed, wij gaan ons weer opmaken voor de volgende visites. Deze week wordt het sowieso weer erg druk met kraamvisite, maar ik denk dat het daarna wel zo'n beetje afgelopen is en alleen nog sporadisch komt. Hoe is dat bij jullie? Nog druk?

Fijne zondag allemaal!

13. Whabbit

Whabbit Fanatiek lid

22 feb 2008
    1.253
    24
    38
    Joehoe! Ons meisje is weer 50 gram aangekomen in een dag! Lijkt er toch op dat het plan van de kinderarts werkt (hoewel we misschien wat vroeg juichen na pas 2 dagen...).

Wel een slechte nacht gehad zeg: echt de halve nacht wakker geweest omdat het dametje aan het brullen was! Maargoed, wie weet is dat wel omdat ze nu ineens meer melk te verstouwen krijgt en hard groeit... Nu ligt ze weer heerlijk te slapen natuurlijk! Na de volgende voeding gaan we maar even samen een dutje doen denk ik.

14. spotlight

spotlight Actief lid

18 mrt 2008
    437
    0
    0
    Maxje: heel veel sterkte!

Gisteren de gehoortests gehad en daaruit blijkt idd dat het rechteroortje perfect is, maar dat hij met het lionkeroortje minder hoort. Ze hebben het over een matig gehoorverlies, vanaf 40 db hoort hij met dat oor. Als je normaal spreekt hoort hij wel met dat oortje, maar als je fluistert niet. Omdat zijn rechteroor goed is, is er niets aan de hand. Zou je hem fluisterend roepen, dan hoort hij dat dus met zijn goede oor, maar omdat zijn linkeroor het niet hoort, kan hij niet goed plaatsten waar het geluid vandaan komt. Viel gelukkig alweer mee. Over een jaar opnieuw voor controle

15. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    @San, meestal hebben flessekinderen na een half uur geen honger. Flesvoeding is zwaarder en daarom komen ze minder vaak.

Hier alles prima! Zoonlief is weer een vrolijk menneke. Alsof ie aanvoelde dat ik ziek was.

16. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    as vrijdag voor t eerst, maar ben wel van plan te gaan. De vrouw die de intake deed leek wel op zendelingenmissie, maar ik ga er vanuit da af en toe een check altijd fijn is. Sowieso als back up is het ook wel handig denk ik, en uiteraard de entingen.

Kerstpakje komt van de kruidvat! Was 5 ewuro voor een romper, slab en kerstmutsje.

17. jootje24

jootje24 VIP lid

11 mei 2007
    6.053
    0
    0
    verzorgende IG
    Friesland
    kruidvat! :)

18. wendy1983

wendy1983 VIP lid

27 sep 2007
    12.511
    0
    0
    Goede middag! :D

Gisteren was een drukke vermoeiende dag, maar ik heb echt genoten :D
    Het was heerlijk om buiten te zijn en weer even onder de mensen. Verder hebben we weer een heerlijke nacht gehad. Ons manneke doet het zooo goed. Hij komt 's nachts alleen om 3:00 uur en dan pas weer om 8:00 uur
    Heerlijk dus. :)

Hoe is het hier verder?

19. jootje24

jootje24 VIP lid

11 mei 2007
    6.053
    0
    0
    verzorgende IG
    Friesland
    hey wendy, lekker hé om er weer op uit te kunnen! heb daar en nog steeds erg van kunnen genieten.
    en dat doorslapen is natuurlijk een heerlijkheid! 1keer in de nacht is luxe!
    Denise slaapt ook goed s'nachts

20. Ukkepuk078

Ukkepuk078 Fanatiek lid

6 jan 2008
    1.153
    0
    0
    Adm. Medewerkster
    Dordrecht Zuid Holland
    Volgens mij is het hier in NL verplicht om naar het CB te gaan.

Deel Deze Pagina