November 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Mvj, 27 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Nee dat ben je niet verplicht, bij ons werd zelfs gevraagd of we er gebruik van wilden maken... Wij doen het trouwens wel... extra tips en cntroles zijn sowieso fijn... en info die ik niet wil weten gaat het ene oor in, het ander uit ;)

2. Ukkepuk078

Ukkepuk078 Fanatiek lid

6 jan 2008
    1.153
    0
    0
    Adm. Medewerkster
    Dordrecht Zuid Holland
    Voor zover ik weet ben je verplicht om naar het cb te gaan, is een afdeling van jeugdzorg... En hoe wil je anders de inentingen voor je kindje krijgen. De kraamzorg geeft het niet voor niets over aan he cb.

3. KersjeB

KersjeB Bekend lid

23 apr 2008
    820
    0
    0
    Nee hoor, bezoek aan het CB is niet verplicht. Zie bijvoorbeeld hier maar: http://www.vlaardingen.nl/smartsite.html?id=56962

@Bea: bij mij in het formulier over voeding staat ook nog 150cc per kilogram lichaamsgewicht per 24 uur (zoals je overal leest). Hopelijk heb je daar nog wat aan?

Hmmm...ik was gisteren nog bij het Kruidvat om luiers in te slaan (6 pakken voor de prijs van 4 :)), maar dan gaan we van de week dus nog ff een keertje om een pakje te scoren...als die er nog zijn...hihi. Thanks!

Wij hebben ook weer heerlijk gewandeld zojuist, met opa en oma, heerlijk een uurtje op pad geweest. Erg fijn dat ik dat alweer kan volhouden nu.
    En ik hoor nu de bel gaan voor de volgende visite.

Dag dag allemaal!

4. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Ook de zwitsal luierdoekjes zijn in grootverpakkingen in de reclame volgende week!

5. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Nee, geen CB. Hier gaat men naar de kinderarts. 13 januari moeten we voor prikjes

6. schildje

schildje Fanatiek lid

4 feb 2008
    1.665
    0
    0
    Huisvrouw
    Gelderland
    Ja, en dan zijn dit 12 pakken voor 18,99. Een koopje als je het mij vraagt. Ik denk dat ik dit maar mooi gaat halen. Kan ik weer even vooruit. hahaha. Moet hij nu wel veel gaan poepen dan! :p :p

7. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Het CB werkt samen met jeugdzorg, maar valt niet onder jeugdzorg. En inentingen is ook vrijwillig. Je kunt ervoor kiezen om je kind in te laten enten bij het CB, bij de huisarts, of helemaal niet. En als je gebruik maakt van het CB voor de entingen wil dat niet zeggen dat je ook gebruik moet maken van de overige diensten die ze hebben.

8. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Hier zijn er al 2 pakken zwitsaldoekjes dooheen ;) dus ik ga ook maar halen denk ik ;)

Luiers hier voldoende... na het 3e pak maat 1 gaan we vandaag met maat 2 beginnen: heb een reuze luiertaart gehad en ik had nog een pak liggen...

Wat voor merken luiers gebruiken jullie trouwens? en zijn jullie tevreden?

9. MarielleB

MarielleB Bekend lid

7 sep 2006
    641
    0
    0
    goede middag

Maxje: dikke knuffel, hopelijk komen jullie er samen uit.

Flesvoeding. Tim krijg zowel flesvoeding als borstvoeding ongeveer 100 - 130 ml per keer en dat tussen de 6 en 8 keer per 24 uur.
    aan de standaart 90 had hij echt niet genoeg.
    Heb trouwens eindelijk de knoop doorgehakt. Ik stop met borst voeding, ik kolf nu nog totdat dit ook stopt en dan ga ik volledig over op flesvoeding.
    gister had ik nog geprobeerd om aan te leggen maar bij de 2e keer deed het al weer erg pijn en Tim had daarna nog steeds honger.
    En met de fles is hij erg tevreden.

Hier een beetje moe, manlief heeft al het hele weekend tandpijn, is nu ook naar een tandarts toe. Dus vanacht veel wakker geweest.
    Hopelijk kan hij vannacht weer lekker slapen, kan ik het tenminste ook.

gr marielleB

10. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Vervelend dat het zo'n pijn doet Marielle, logisch dat je het dan op een gegeven moment niet meer ziet zitten!

Ik ga nog steeds richting plafond bij het aanleggen, maar zodra de toeschietreflex geweest is en hij rustig ligt te drinken is de pijn gelukkig weg. Weet iemand of die pijn ook overgaat of dat ik daar gewoon toch last van blijf houden?

11. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    dit zou ook overmoeten gaan, maar kan wel tot 7 weken duren :confused:
    hier ook nog steeds pijnlijk!

12. jootje24

jootje24 VIP lid

11 mei 2007
    6.053
    0
    0
    verzorgende IG
    Friesland
    wij gebruiken het huismerk van Da (Daatjes) zijn heel tevreden.
    ze heeft nu nog maar 1 aan, maken de 2 pakken die we nog hebben op en gaan dan over op maat 2.
    merken dat maat 1 wat te klein aan het worden is.

13. wendy1983

wendy1983 VIP lid

27 sep 2007
    12.511
    0
    0
    Wij gebruiken pampers en zijn erg tevreden :)

14. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Hier ook pampers.

15. KersjeB

KersjeB Bekend lid

23 apr 2008
    820
    0
    0
    Hmmm...@San & noa: ik had juist begrepen dat het kan over gaan die pijn, maar niet hoeft. Ik had hetzelfde en zat gewoon jankend in mijn bed 's nachts...is voor mij een van de bij-redenen geweest om te stoppen.

@marielle: begrijpelijk dat je het zo niet meer ziet zitten met de borstvoeding. Ik had dus ongeveer hetzelfde. Bovendien 'heb ik er niet zoveel mee' en vind ik fles geven net zo leuk, dus vandaar dat ik ermee gestopt ben.

Jippie, Kersje gaat dan ook ff Zwitsaldoekjes halen volgende week :)
    Mijn man had 1 keertje Bubbilicous doekjes of zo gehaald omdat de Zwitsal uitverkocht waren, maar die stinken echt ongelooflijk! Gewoon lekker met Zwitsal verder, vind het ook zo lekker ruiken en straks kunnen we ook heerlijk d'r toet ermee afvegen, dan ruikt ze lekker naar Zwitsal, hihi.

Wij gebruiken Pampers en hebben maatje 2 ingekocht. Merken dat maatje 1 al wat vochtig wordt bij sommige urine-beurten van madame ;)
    We hadden ook wat probeer-luiers van Huggies, maar op de een of andere manier vind ik die niet fijn. Weet niet zo goed waarom niet.

16. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Wij hebben probeer luiers huggie gehad... vond er niet zoveel bijzonders aan... pampers maat 1... hieri 1x poep doorgelekt, en 2 pakken kruidvat maat 1 hierin ook 1x poep en paar keer plas doorgelekt...

Nu hebben we een luiertaart van pampers maat 2 gehad en een pak etos maat 2 liggen... ik vind persoonlijk pampers errug duur

17. jootje24

jootje24 VIP lid

11 mei 2007
    6.053
    0
    0
    verzorgende IG
    Friesland
    hebben hier ook wel pampers gehad. voldeden ook prima! alleen de daatjes zijn wat goedkoper en bevallen ook goed.
    we gebruiken ook de billendoekjes van Da. ruiken ook lekker en zijn ietwat goedkoper.

18. jootje24

jootje24 VIP lid

11 mei 2007
    6.053
    0
    0
    verzorgende IG
    Friesland
    heb vorige week een pak huggies gekocht uit nood, maar ze bevallen niet!
    zit niet mooi om haar benen, op die plaatsen zie je ook dat de huid rood word. Verder zijn ze te stug.

19. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Hier al sinds de kraamweek Pampers maat 2, maat 1 ging bijna niet dicht. :)
    Ik ga als dit pak zwitsal doekjes op is over op pampers sensitive doekjes, die vind ik fijner aanvoelen.

20. Whabbit

Whabbit Fanatiek lid

22 feb 2008
    1.253
    24
    38
    Hier kruidvatluiers: nog geen enkele keer doorgelekt.

Deel Deze Pagina