November 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Mvj, 27 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    schijnbaar wel :rolleyes:

2. MarielleB

MarielleB Bekend lid

7 sep 2006
    641
    0
    0
    hoi

hier een heerlijk mopperend kind, is al een hele tijd aan het jengelen.
    Heb het cb gebeld ivm het idee dat Tim na een fles nog steeds honger had. mogen nu voeding voor hongerige baby's gaan proberen. Hopelijk helpt dat een beetje.
    ga nu maar naar onze knul, kijken of hij met een dikke knuffel wel stil word en nog wat wil slapen.

gr MarielleB

3. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Maakt het zelfs alleen maar makkelijker voor hem om later op zulke domme mensen neer te kijken... letterlijk en figuurlijk :)

Wij hebben ook een kruisje achter onze naam, waarschijnlijk omdat ik (niet al te aardig) tegen de verloskundige gezegd heb dat ik het slecht vond hoe de laatste weken gegaan waren en dat we niet "gewaarschuwd" waren over hoe groot Luca was en de daarbij behorende risico´s. Als ik thuis had bevallen dan was Luca er niet meer geweest, en ik vind dat een heel slechte zaak van hun kant!
    De bevalling heeft er ook dusdanig ingehakt dat ik moeite had met het verwerken en de verloskundige mij blijkbaar nu als risicomoeder ziet. Nou ga ik door het vuur voor m´n zoon, dus dat zit wel goed.. ik vind de vlos gewoon haar werk slecht gedaan hebben! Nou ja, dan maar risicomoeder, we weten zelf wel beter. 8)

4. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Loopt nog steeds prima, alleen het aanhappen blijft pijnlijk. De ene keer meer dan de andere keer trouwens. Nou ja, even kiezen op elkaar en flink wapperen met een hand of voet doet wonderen :)
    Af en toe krijgt hij nog steeds een fles ´s avonds, zondagavond nog 1, en zaterdagmiddag toen ik weg was en hij ging krijsen heeft mijn man ook een flesje gegeven. Ik moet zeggen dat ik me niet te druk maak om de voeding, ik ben ervan overtuigd dat hij genoeg binnenkrijgt. Zo niet dan gaat hij wel huilen, en dan loop ik sowieso leeg, hoeft hij alleen maar z´n mond open te doen hihi.

5. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    inderdaad erg slecht van jouw vk san... :(

Ik heb het geloof ik erg getroffen met mijn cb. Ik kreeg wel een formulier voor 'stevig ouderschap' Allerlei vragen over ons en ons verleden. Daar had de wijkverpleegkundige al op aangekruist dat ze ons geen risicogezin vond... (als we een risicogezin zouden zijn had de gemeente zich lekker met ons mogen bemoeien, pech voor ze, ze zoeken maar een andere hobby...)

6. schildje

schildje Fanatiek lid

4 feb 2008
    1.665
    0
    0
    Huisvrouw
    Gelderland
    Wat een gezeik toch allemaal met het cb. Ik vind het trouwens nergens opslaan als ze iemand een risicomoeder of een risicogezin vinden. Het zijn maar een stelletje zeurpieten bij elkaar. :x Ik luister er altijd maar met 1 oor naar en het gaat zo het andere oor weer uit.

Toen de cb bij ons kwam in week 2 kreeg ik al te horen dat bij de 2e keer cb ik een langer consult krijg omdat ze dan meer gaan vragen naar de thuissituatie. Dit had ik al gehoord van mijn vriendin. Ook zo iets stoms. Dat gaat hun toch niks aan hoe het thuis gaat enz. Als het zover is laat ik het gewoon over mij heen komen en ik ben het ook weer zo vergeten. ;)

7. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Nou ja, we weten allemaal hoe vaak het mis gaat bij gezinnen, en dan roept heel Nederland "hoe kan dat nou, heeft niemand dat dan zien aankomen" dus wat dat betreft ben ik blij dat het CB daarin een signalerende functie gekregen heeft.
    En ik heb liever dat ik (onterecht) iets te veel in de gaten gehouden ga worden dan dat een ander onterecht vertrouwd wordt en haar kind iets aan doet.
    Vertrouwen is goed, controleren is beter, zeker als het om de veiligheid van kinderen gaat.

We kennen allemaal Savanna nog wel :(

8. KersjeB

KersjeB Bekend lid

23 apr 2008
    820
    0
    0
    @jootje: dan is het een goede beslissing om het af te gaan bouwen. Ik had precies hetzelfde, hier dus ook een buddy-overeenkomst ;)
    Ik moet zeggen dat het mij erg goed bevalt. Zo kan je man ook nog eens een voeding geven, zodat jij lekker tijd hebt om wat anders te doen :)
    Gaat het nu wel al iets beter met jullie allemaal?

@jsztd & chebu: Micky wilde ook niet in haar wiegje, snapte er ook helemaal niets van. Wij hebben toen geprobeerd om haar in d'r ledikant te leggen en dat gaat zo super! Mss een idee om ook te proberen? Of willen jullie je jongens niet van jullie kamer af hebben?

@kleinwonder: kan me voorstellen dat je dan niet naar het CB wilt. Bij mij, net als bij tipp, tot nu toe wel erg getroffen. Donderdag eerste afspraak daar, ik ben benieuwd.
    Fijn dat je zo geniet daar in het Noorden :)

Wij hebben vandaag besloten om met Friso comfort te gaan beginnen. Arme ukkie heeft zoveel last van d'r darmpjes en nu ook wat verstoppingen. We doen gewoon 1/3 comfort en 2/3 gewone voeding. Zou ook zogenaamd alleen op medisch advies mogen, maar daar trekken we ons ff niets van aan. Zal het van de week wel even op het CB aangeven dat we dit doen.

Goed, vanavond weer allemaal kraamvisite...de muffins staan alweer klaar :)
    Nu ga ik nog ff lekker rusten, doei!

9. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    ik ben het wel met je eens san. Wij kunnen nu eigenlijk heel makkelijk roepen "ze vertrouwen ons niet", maar dat komt omdat er in het verleden misbruik van dat vertrouwen is gemaakt, of omdat het vertrouwen ontrecht bleek. Daar moeten kinderen het slachtoffer niet van worden. Hopelijk worden, doordat de controle verscherpt is, de echte probleemgevallen eerder ontdekt. Daar hoop ik dan maar op als ze hier weer lastige vragen stellen...

10. jootje24

jootje24 VIP lid

11 mei 2007
    6.053
    0
    0
    verzorgende IG
    Friesland
    tja, nou nog even zien hoe ik af moet bouwen....
    het gaat hier redelijk.
    ben nog steeds niet heel fit, zit nog aardig vol snot ....
    denise haar spruw zijn we nu druk aan het behandelen. hoop dat ze er snel vanaf is!

11. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Ik kom ff klagen; sinds gister is de BV een ramp hier... zo erg dat ik nu ook dreig met stoppen...

ik heb of spruw in mijn borsten of Tygo hapt verkeerd aan... al met al zeeeeeer pinlijk en alleen maar huilen onder voeden. we gaan al stoppen met de speen en ik voed weer mwt kussen.

@jzstd: vandaag zwitsal oliedoekjes gescoord bij kruidvat ;)

12. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    @ Kleinwonder: "dat moeten we in de gaten houden" zal betrekking hebben op het feit dat Liam waarschijnlijk boven de "normale curve" zal groeien en dat dus voor hem heel normaal zal zijn. Waarschijnlijk dus alleen maar goed bedoeld.

13. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    @kleinwonder : ik snap idd jullie keuze zo !

14. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    En het ging zo goed? Vervelend zeg, dat het nu opeens zo naar is!
    Zie je iets wits in zijn mondje of op jouw tepels, of misschien toch kloven? Bij spruw helpen medicijnen, en bij aanhappen kan een andere houding het probleem oplossen. Als je echt graag zelf wilt voeden zou ik even het CB bellen wanneer je binnen kunt lopen voor bv-vragen, dan kunnen zij met je meekijken. Of als je het niet zo heel erg vind, dan gewoon lekker op de fles over gaan.
    Ik ben best pro-bv, maar het moet wel leuk blijven: niet alleen voor hem, maar ook voor jou!

15. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Ik heb info gevraagd op borstvoedingforum, daar kwam de LK mee dat het grote kans is dat het spruw is; In de borst zelf hoeft Tygo geen klachten van te hebben... wel valt op dat hij aanhapt, loslaat en dat hoort ook bij spruw... morgen langs de HA

16. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    @San, wij hebben maar 1 slaapkamer, dus kind zal gewoon hier bij ons moeten slapen. Ik heb er ook al aan zitten denken om een ledikant te kopen omdat ie mij dan beter ziet. De wieg is dicht en mss wil ie dat niet.

17. Niet meer actief

Noatje: Meid wat vervelend! Hoop dat het probleem snel verholpen is, en je niet meer zoveel pijn hebt. Is het zeker weten spruw of kan het misschien ook komen doordat je nu zonder kussen voed? Misschien kan hij nu niet meer aanhappen zoals hij gewend (en hapt hij nu fout?) was met kussen en komt het daardoor? Geen flauw idee of dit kan hoor, maar ik zou het niet raar vinden..

Nou ik vind dan het woord oei erbij gebruiken echt not done.
    Oei hij wordt groot/lang? Ik heb in ieder geval een negatieve associatie met het woord oei.
    En aan curve's waarmee ze gaan bepalen of mijn kind wel 'normaal' groeit heb ik al helemaal een hekel. Ieder kind is anders én heeft een andere ontwikkeling, je kunt kinderen niet in curves beoordelen naar mijn mening.
    Daarbij is mijn vriend pas gaan groeien in zijn pubertijd en tijdens zijn jonge jaren nooit langer geweest dan andere kinderen dus aan de hand van die curves zullen ze niet kunnen vaststellen of Liam lang wordt of niet..

18. KersjeB

KersjeB Bekend lid

23 apr 2008
    820
    0
    0
    @jootje: je zal het op internet ook wel terug kunnen vinden, maar het is het beste om het langzaamaan af te bouwen, dus elke 3 dagen 1 BV vervangen door 1 FV. Ik heb zelf als eerste eentje in de nacht gekozen, zodat mijn man die over kon nemen met een flesje en ik iets meer nachtrust had. Zal jij ook wel kunnen gebruiken nu je zo ziekjes bent.
    Beterschap meid!

@tipp: het is wel belangrijk dat je dat formulier invult over Stevig Ouderschap, want daar krijgt het CB van de gemeente idd de subsidie op. En al heb jij het dan niet nodig, de subsidie is belangrijk om te krijgen voor de mensen die het wel nodig hebben. Zo begreep ik het iig van de mevrouw van het CB :)

19. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Ik voed al heel de dag weer met kussen, en met Vincent (mijn man) goed opgelet op het aanleggen maar nee hoor dat ging prima... ik ga het nog een paar dagen proberen omdat ik het gewoon wil... die BV en anders word het toch FV.

20. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Toen ik van de week zo´n pijn had dat ik het niet trok heb ik 1.5 dag gekolfd links, en daarna weer aangelegd. Ik weet niet of dat voor jou een optie is, maar misschien iets om over na te denken tot je bij de huisarts geweest bent?
    Dan heb je in elk geval niet zo´n pijn.

Deel Deze Pagina