November 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Mvj, 27 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Ja hoor, een joekel van een keukenmes hier. Hoewel ik denk dat je met 1 afgesneden been nog veel moeilijker die trap op komt ...
    Vervelend dat je zo´n last hebt! Morgen maar rustig aan proberen te doen!

2. JaneyJ

JaneyJ Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.645
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Drenthe
    Wie van jullie geeft ook alleen maar gekolfde melk? Hoe vaak doen jullie dat? Hoeveel kunnen jullie per keer uit 2 borsten kolven? En hoeveel drinkt jullie baby dan?

Ik kolf overdag 1x per 2 uur. Er komt gemiddeld 50-60 ml uit 2 borsten per keer. Maar Walter wil meer drinken dan ik kan kolven. Maak me telkens zorgen om de hoeveelheid omdat ik op deze manier ook geen voorraadje kan aanmaken. Hoe doen jullie dit?

3. jootje24

jootje24 VIP lid

11 mei 2007
    6.053
    0
    0
    verzorgende IG
    Friesland
    mijn meisje heeft ook spruw en mijn tepels zijn ontzettend pijnlijk! als ze drinkt schiet het dwars door mijn borst heen echt erg.
    kolf nu de voeding af en begin met afbouwen vanaf morgen.
    wij gaan over op fv. (hebben nu al genoeg problemen gehad tijdens de bv tijd, heb er genoeg van)

4. jootje24

jootje24 VIP lid

11 mei 2007
    6.053
    0
    0
    verzorgende IG
    Friesland
    ik kolf nu beide borsten omdat ik de gehele voeding nu zo ga geven ivm pijn.
    ik kolf zo'n 100 tot 125 cc af met beide borsten. Ik doe dit ong. om de 3 uren.
    de ene keer drinkt ze meer dan de andere keer.
    vanmiddag wilde ze maar 80 cc terwijl ze vanavond 125 cc met gemak op dronk...

er was een vuistregeltje voor om uit te rekenen geloof ik

150 cc keer het gewicht en dat delen door het aantal voedingen op een dag
    bv:
    denise is 4 kg, dit keer 150 is 600
    600 delen door 6 voedingen is 100 cc per keer.

maar goed het ene kindje drinkt ook meer dan het andere en ook niet alle tijdstippen dezelfde hoeveelheid.
    als je twijfelt kun je ook altijd het cb bellen.

5. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Janny ik heb iets gelezen over clusterkolven om je productie omhoog te brengen. Dan kolf je een paar uur elke 10 minuten heel even ipv zoals nu. Ik weet niet meer of dat hier of op bv.com was.

Ik kolf hier als ik een volledige voeding kolf ipv voed makkelijk rond de 150 cc af en dan kan ik eigenlijk nog wel even doorkolven.

Dat regeltje geldt voor flesvoeding, dus ik weet niet of dat ook voor borstvoeding geldt omdat bv veel makkelijker verteerbaar is? Normaal gesproken geef je bv op verzoek, dus als ze (extreem voorbeeld) 200cc zouden willen drinken mag je dat toch geven? Dat zouden ze uit je borst ook halen zonder dat je het merkt.

We hebben hier nu al 3 dagen hetzelfde ritme! Ik ga voorzichtig blij zijn :D
    Rond 21.30 slaapt Luca, tot een uur of 3, half 4. Dan voeden we een uurtje en dan slaapt hij tot 7 uur. Joepieeeeee!
    (en nu ligt hij weer heerlijk als een aapje tegen me aangekropen te slapen, smelt... )

6. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Ook ik kolf 100% ook op verdenking van Spruw... straks om 11.10 de afspraak bij de HA...

Ik kolf uit één borst 100 á 120 ml met een handkolf van Avent... dit heeft wel enige oefening vereist. Inderdaad je kan gaan clusterkolven zoal hier boven is aangegeven. Masseer je je borste onder het kolven? dit wil ook wel eens helpen. Veel suc6!

@Jootje: Ging jij ook door de grond van de pijn aan het drinken? mijn tepel leek alsof er 1000 naalden doorheen gaan en de pijn straalt uit door heel mijn borst. Echt wel tot na een uur na het voeden.

Inderdaad San, je mag bv gewoon geven zolang er vraag is; toch is er ook een rekensom voor om minimale te bereken: hier is een link over de genoemde rekensom:
    http://baby-op-komst.nl/159/kolven-hoeveel-melk-per-fles.html

7. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Vannacht een moeizame nacht gehad vol flessen, baby met krampjes en dan ook nog eens kolven... Straks om 11.10 naar de huisarts.

Ik weet niet hoelang ik dit ga volhouden... :cry: ik wilde zo graag bv geven maar dit breekt mij op. Mijn schoonmoeder heeft al bezorgd gereageerd of ik niet beter over kan naar fv. Terwijl zij 5 kinderen aan de borst gehad heeft, dus geen fv voorstander is.

8. Jooze

Jooze Fanatiek lid

25 okt 2007
    1.570
    0
    0
    Morgen!

@CB, ik zou gewoon zeggen wat je doet en wat je niet doet ook al zijn ze het er niet mee eens. Allereerst omdat je als je het vertlend misschien uitleg kruigt waardoor je van mening veranderd. Zo niet dan niet en naast je neer leggen. Het is jou kind. Daaorbij als ze niet weten dat de helft van de ouders .... doen zullen de richtlijnen ook nooit veranderen (denk een beetje aan de toekomstige mama's h aha). Ik heb het ook gezegd dat ik Sterre niet op haar rug laat slapen ook al willen ze datt wel. Kreeg wel extra uitleg enzo maar uiteindelijk heb ik het toch zo gehouden!.
    @Kolven, ik kolf wanneer ik het handig vind, gelukkig heb ik meer dan genoeg melk! Als je bv geeft (aan de borst) is het een goede optie om na de eerste ochtend voeding (zeker als je kindje al wat langer slaapt hier helaas niet het geval) je borsten leeg te kolven. Hieruit krijg je dan extra voeding of om op te saan of de voedingeen van overdag aan te vullen. Als je volledig kolvt maar niet genoeg vaker kolven (ook al is het heel vaak heel lastig) zodat je het opvoert.. Succes allemaal in iedergeeval!

Jooze

9. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    T.a.v. het CB zou ik idd ook gewoon zeggen wat je doet. Zij hebben een adviserende rol, het is niet iets wat je moet opvolgen. Ze kunnen je helpen in het maken van je keuzes, dat kan natuurlijk alleen als ze ook weten hoe jij met je kindje omgaat, dus ik zou zeker alles eerlijk zeggen.

Wij hebben Laura gisteren na de voeding van 20.00 uur in haar wiegje gelegd, om 22.30 uur heb ik haar verschoond en kort aangelegd en vanmorgen om 7.30 uur melde ze zich voor het eerst weer. Super dus!

Na die voeding nog weer terug gelegd en daar ligt ze nu nog. Tussen de middag gaat ze ook nog slapen, zo ongeveer van 13 tot 15 uur. Verder is ze vrij veel wakker, ligt ze in de box of in haar wipstoel.

10. Niet meer actief

Knuffels terug meiden!

EEN DOORSLAPER HIER! Hihi tenminste, afgelopen nacht dan ;)
    12:00 laatste fles en toen weer om 07:30 !

11. Niet meer actief

Verder nog wel wat down:(

De ''vader'' van Kay is op de proppen gekomen gister.. ineens stond die met een busje vrienden op de stoep om even Kay te komen halen.. ''Zijn kind'' naar zijn zeggen...
    Moet morgen naar t politiebureau om aangifte te doen, en ik vind het allemaal doodeng :(

12. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Hé bah wat eng! suc6 met aangifte doen... hij heeft geen recht op de baby zolang jij geen cm toegeeft.

Ennuh gefeliciteerd met het doorslapen ;)

13. lot23

lot23 VIP lid

13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    Jsztd jeetje dat is ook wat zeg ineens laat hij zich zien, sterkte!
    Kay goed zo mannetje heeft mama iets kunnen bijtanken!

14. Niet meer actief

thncx meiden.. en nee ik hoop t.. komt hij ineens aangekakt :(
    doorslapen was iig lekker :)

15. JaneyJ

JaneyJ Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.645
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Drenthe
    JsztD: Jeetje, dat is schrikken! Bah, wat eng! Je hebt gelijk dat je aangifte gaat doen! Kunnen ze het een beetje in de gaten houden... Laat die 'vader' maar een 'poepie' ruiken!

Kolven: Het lijkt wel of ik 's nachts en 's ochtends extra melk heb. Dan heb ik vaak iets meer. Vaker kolven dan 1x in de 2 uur heeft geen zin, heb ik gelezen, omdat je borsten anders nog niet genoeg nieuwe melk hebben aangemaakt. Het is toch wel zo dat je steeds wat meer melk moet kunnen kolven als je dit gewoon vaak blijft doen? Dus dat de productie dan omhoog loopt?

Slapen: Walter en ik sliepen vannacht om 2.00 uur. Tussen 5.00 en 6.00 melde hij zich weer voor een voeding en een schone pamper. Nu slaapt hij nog steeds! Wat doen jullie in zo'n situatie? Wakker maken voor een nieuwe voeding of lekker laten liggen? Volgens de kraamverzorgster moet je hem dan wakker maken... Hij slaapt nu dus al 5 uur achter elkaar...

16. Jooze

Jooze Fanatiek lid

25 okt 2007
    1.570
    0
    0
    Hi,

Jaloers hoor op al die doorslapers, Sterre komt nog steeds netjes elke 3 uur (gelukkig inmiddels regelmatig daarvoor was er geen pijl op te trekken...). Ben zelf nog steeds wat ziekies, ga toch even weg, maar dan weer snel terug mijn bed is.

@Jstdz, dat is wel heel erg K.U.T. Je bent bij je moeder toch? Als je maar niet alleen zit dat lijkt me helemaal bedreigend. Inderdaad aangifte doen.

Jooze

17. Jooze

Jooze Fanatiek lid

25 okt 2007
    1.570
    0
    0
    Kan het zijn dat je snachts en sochtens meer melkt hebt omdat je minder kolft, of omdat je kind meer in de buurt is ofzo. Je bewuster bezig bent met je kind? Dat stimuleert namelijk het toeschiet reflex. Dus misschien toch baby janken opzetten (schijnt te helpen).

Jooze

18. MarielleB

MarielleB Bekend lid

7 sep 2006
    641
    0
    0
    goede morgen,

hier goed geslapen. Tim slaapt nu ook nog lekker. hopelijk is hij vandaag minder aan het huilen.

even een vraag: ik ben gestopt met borst voeding en nu kolf ik nog om de druk er vanaf te halen.
    hoe kan ik er het snelste voor zorgen dat de borstvoeding helemaal stopt en ik niet meer hoef te kolven?

gr marielleb

19. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Ik zal eens zoeken, ik dacht dat het dan een uur lang elke keer een paar minuten kolven was, ipv om de 2 uur een grote voeding. Clusterkolven zeg maar, net als clustervoeden, heel vaak een klein beetje, en daar schijn je dan je productie mee op te kunnen krikken. Geen idee hoor, maar er staat me iets van bij.
    Heerlijk toch? Er mag bij zo'n kleintje max 6 uur tussen zitten, maar waarschijnlijk komt hij tegen die tijd vanzelf wel. Ik maak Luca niet wakker voor een voeding tenzij ik weet dat hij toch wel binnen een half uur komt en het me beter uitkomt, en ik zou als ik jou was Walter ook lekker laten liggen nog een uurtje.

De kraamzorg hier had ook verteld dat ik voor het voeden moest verschonen.... maar hij poept altijd er na! Dan kan ik 2x verschonen in een half uur, dikke doei. Sommige adviezen vind ik leuk maar doe ik dus niets mee.

20. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Hier ook een goede nacht. Nikolai kwam om 05.00, da's een uur later dan normaal en ik heb ook goed geslapen.

@JsztD, hij heeft zijn kind niet erkend toch? En dan nu zomaar op de proppen komen? Hoe durft ie.

Deel Deze Pagina