Marielle steeds minder kolven, en elke paar dagen 1 voeding er af waarna je de overige voedingen/kolfsessies langer uit elkaar laat liggen. Dus als je nu 8x kolft, dan begin je met 7x kolven en doe je die 7x verder uit elkaar. En dan over een dag of 3 kolf je 6x, 3 dagen daarna 5x etc. Tenzij je niet veel last hebt van stuwing, dan kun je natuurlijk sneller afbouwen
Janny ik heb gevonden wat ik bedoel: link: http://www.borstvoeding.com/kolvenenwer ... rmelk.html Ik hoop dat je er iets aan hebt. Hihi, ik heb die site van de week helemaal doorgespit toen het zo'n zeer deed, vandaar dat ik misschien wat fanatiek overkom... maar 't is goed bedoeld
Hey San, dank je wel! Zullen we jou benoemen tot onze eigen november-mama's-lactatiekundige? Hihi... Hier heb ik inderdaad wel wat aan! Ik zal dat clustervoeden ook eens gaan proberen. Ik ga Walter om 12 uur maar eens uit zijn bedje halen, anders wordt het echt te gek, ben ik bang voor... En over dat poepen en voeden, dat had ze mij ook verteld, maar onze jongeman is ook van mening om tijdens het voeden of vlak erna, zijn schone pamper onder te smeren... hihi. Doe het verschonen vaak dan ook na de voeding, maar dan is meneertje wel weer klaarwakker... Jooze, ik denk dat ik dan meer heb omdat er meer tijd tussen zit. Sinds een paar nachten slaapt Walter namelijk op zijn eigen kamertje en wordt ik pas wakker als hij huilt.
@ Jsztd: jeetje wat vreselijk vervelend, sterkte! @ Janny: niet wakker maken hoor, mijn kraamverzorgende adviseerde dat ook, maar de verloskundige weerlegde dat onmiddelijk. Sinds ik haar niet meer wakker maak is Laura veel rustiger qua voeding en slaapt ze 's nachts door.
Ik verschoon hem 's nachts voor de voeding, de enkele keer dat hij dan poept verschoon ik hem en geef nog 5 min de borst of leg hem toch nog uurtjes te slapen is dat erg zielig? Ben net terug van de dokter.... het is inderdaad spruw en hoewel ik niks bij Tygo zag hebben we nu toch een plekje in de mond ontdekt... BV geven durf ik nu niet vanwege de pijn dus blijf ff kolven voor hem...
Waarom is dat zielig? Als hij poept terwijl jij net 2 minuten slaapt dan ligt hij er toch ook even in? Volwassenen hebben geleerd het vies te vinden, kinderen nog niet hoor, en hij ligt er geen hele dag in Nou ja, of ik ben een heel ontaarde moeder, maar als Luca poept tijdens het drinken en daarna echt goed slaapt dan ga ik hem er ook niet voor wakker maken hoor.
Thnx voor de lieve berichtjes meiden... ik kan morgen terecht om aangifte te doen.. ben héél blij dat ik bij mijn moeder ben idd.. zou voor geen goud alleen willen blijven nu! Op het politiebureau zeiden ze al, zodra hij komt 112 bellen, vooral als die met een peleton vriendjes staat.. En nee hij heeft Kay niet erkend.. Pff was het maar vast morgen, niet dat dat veel uitmaakt maar dan weten ze daar in ieder geval hoe de vork in de steel steekt! Ik ga nu even met mn ventje naar de stad mama is trots op dr doorslapertje.. even nieuwe kleertjes zoeken voor m Hebben jullie kindjes trouwens ook wel eens dat ze echt vechten tegen de slaap? Kay heeft dit namelijk regelmatig..
Ja, Luca doet dat soms ook. En ook als hij bijna slaapt met een armpje maaien of beginnen te huilen waardoor hij zichzelf wakker houdt. Lekker shoppen! Ik wil eigenlijk ook gaan shoppen maar ik zie er een beetje tegenop om met de kinderwagen de tram in te gaan. Ben zo bang dat als hij te schuin gehouden wordt bij het instappen dat Luca er uit valt En met de auto vind ik niet handig omdat ik dan de maxi-cosi op het onderstel moet zetten. Dat ligt voor hem minder lekker en voor mij is het veel meer gedoe. Hoe doe jij dat dan?
Ik heb geen idee helaas. Ik heb maar 2 dagen borstvoeding gegeven en heb verschrikkelijke stuwing gehad en loop nu nog met borstkompressen omdat ik nog steeds lek haha....
Haaahahaha Chebu, lekker warme poepkont hihi nou ik laat Kay wel slapen als die geplast heeft, als die gepoept heeft niet... maar dat doen jullie dus wel soms? Ik twijfel, toen straks had die ook tijdens het drinken gepoept en hij sliep heerlijk.. heb hem toen verschoond met als gevolg een wakkere Kay! Ook weer zielig maarja.. En San ik heb zo'n klikding op de achterbank waar ik de maxicosi op kan klikken.. ik ga altijd met de auto (woon in een klein gat zonder treinen/trams ofzo en de bus zie ik niet zitten)
toen ik ging stoppen met bv ben ik elke dag een voeding minder gaan kolven. Dus eerst 5 x kolven, de volgende dag 4x etc...
Ja die heb ik ook! Maar dan vervolgens om die maxi cosi op het onderstel te krijgen als je de auto uit gaat, en weer er af prutsen na het winkelen.... het lijkt me zo'n gedoe, of valt dat mee?
Hee JsztD! Kun jij alweer autorijden Je mag met Kay volgende week ook wel hierheen komen. Maandag en woensdag ben ik alleen. Ik kan namelijk nog geen autorijden haha....au au