November 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Mvj, 27 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Nee ik bedoel om de maxi cosi op het onderstel van m'n kinderwagen te krijgen. Die easy-base is idd supermakkelijk.
    Maar om eerst de kinderwagenbak van de wagen te halen is al een crime, dan dus wielen er af, opklappen, meenemen, in de stad uitklappen, wielen er op, maxi cosi er op. En op de terugweg weer hetzelfde.
    Moet ik denk ik gewoon een paar keer oefenen ofzo, op dit moment zou dat al zo lang duren dat ik terug kan gaan tegen de tijd dat we 1 winkel gezien hebben :oops:
    Die moeder-van-het-jaar prijs gaat echt mijn neus voorbij hè? :)

Trouwens, ik heb Luca vandaag voor het eerst alleen in de tummy gedaan! We deden het eigenlijk altijd samen, Michel deed hem in de tummy en ik kleedde hem aan en uit. Maar ja, hij rook niet zo fris na al die poepluiers en gisteren had ik hem ook al niet gebadderd, dus vandaag dan toch maar alleen gedaan.
    Papa krijgt tummy concurrentie, want Luca vond het heerlijk zo samen met mama :D

2. MarielleB

MarielleB Bekend lid

7 sep 2006
    641
    0
    0
    Vechten tegen de slaap: dat is die kleine nu aan het doen. Ligt lekker in de box. en steeds als hij bijna slaapt begint hij met zijn armen te slaan en te mopperen.
    Maar in verhouding met gister is het vandaag echt een engel.
    Heb net voor het eerst de badkamer gepoetst, was hard nodig na het plaatsen van kunstof kozijnen. Nu is de boven verdieping schoon.
    Ben wel een beetje trots op mezelf :D
    Nu een lekker kopje cappuccino ( koffie lust ik nog steeds niet :( )

3. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    Hier is samen met mama of papa in het grote bad favoriet :D

Ik zit hiermet een vreselijk verkouden meisje op schoot. Ze huilt zo veel als ze niet bij mij mag zitten dat ze nu helemaal schor is... Zo zielig... Ze is sowieso enn beetje uit haar hum...

4. JaneyJ

JaneyJ Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.645
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Drenthe
    Als Walter zou poepen vlak na het verschonen en hij zou al vast liggen te slapen, zou ik hem ook een paar uurtjes met die pamper laten liggen.

En ik ben nog niet met Walter buiten de deur geweest. We hebben pas sinds maandag groen licht, maar wacht toch liever totdat papa weekend heeft en met ons meekan. Heb ook nog geen idee hoe de maxi-cosi in de auto moet.

5. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

@ poepen, ik verschoon Megan wel altijd als ik een vermoeden heb dat ze heeft gepoept, omdat zij vrij snel rooie billetjes heeft.

@ bv, ik heb het idee dat borstvoeding bij mij aan het teruglopen is. Gister een voeding gekolft, kreeg niet meer als 90 cc uit beide borsten, terwijl ik behoorlijk aan het lekken was. Of dat het ligt aan het kolf apparaat want Megan heeft meestal genoeg aan 1 borst en de tweede neemt ze maar een beetje. Dat zou betekenen dat ze te weinig krijgt.
    Heb gelukkig deze week een weegschaal te leen kan het mooi even in de gaten houden.

Ik kreeg trouwens gisteren de rekening van het ziekenhuis, ze hadden een fout gemaakt door het naar mij te sturen ipv de verzekeraar. Hij was ruim 4300 euro, wat een geld he.

6. Niet meer actief

@Wen, nee ik niet maar mama wel ;) maar vanaf volgende week als het goed is wel dus misschien kom ik wel even aanwippen ja :) gezellig ! Even naar jou ventje kijken hihi ben benieuwd.. spreken we dan nog verder af vd week oke?
    @San, ooh dat.. ja dat kinderwagen gedoe vind ik ook altijd heel wat! Maar ik mag nog geen auto rijden, dus mn moeder is er nog altijd bij dus kunnen we samen die kinderwagen in elkaar zetten ;) ben benieuwd hoe t gaat als ik t alleen moet doen inderdaad!

7. schildje

schildje Fanatiek lid

4 feb 2008
    1.665
    0
    0
    Huisvrouw
    Gelderland
    @Jsztd, jeetje wat een verhaal zeg van je ex-vriend. Groot gelijk dat je aangifte gaat doen.

@Doorslapers, dames wat is dat...... :rolleyes: Dit ken ik nog niet hoor. Bart komt nog mooi om de 4 uur. Morgen naar het cb en dan kunnen we verder kijken voor hoeveel melk en misschien over een paar weken dat hij dan wel wilt doorslapen. Als die nachtvoeding er maar af is dan ben ik al blij. ;)

8. Niet meer actief

@schildje, Kay komt ook altijd om de 3/4 uur.. vannacht een keertje niet dus hoop dat die voortaan altijd gaat doorslapen, want vind die nachtvoedingen ook onwijs opbreken!

9. 078mama

078mama Niet meer actief

He meiden!

Hier gaat alles lekker! Ook Lotte slaapt nog niet door hoor. Maar ik vind het niet zo erg eigenlijk, vind het stiekem wel gezellig zo in het holst van de nacht samen op bed hihi. Ze heeft 1 keer doorgeslapen, toen schrok ik rond half 7 wakker en zij lag daar nog heerlijk. Dat was de eerste en enige keer dat ik toch wel even heb gekeken of ze ademde.

Met de Maxi cosi vind ik nu een stuk makkelijker. In eerste instantie stond ik flink te stuntelen maar nu ik het elke dag doe gaat het super makkelijk. Het is wel even een gedoe met het onderstel maar ik haal de wielen er echt niet af. Ik zet dat ding gewoon op de achterbank naast Lotte...

Vanavond heb ik een vervolg van mijn zwangerschapscursus. Ik ben echt benieuwd hoe die verhalen zijn! Ik heb natuurlijk weer een dramaverhaal van mijn bevalling dus andere moeten dan maar goede hoop geven op een gewone volgende bevalling. Hier hoef ik ook niet de geweldige verhalen vandaan te halen hihi.

Ik moet wel even wennen hoor om hier nu te schrijven. Ik vergeet hier heel de tijd te kijken...

10. wendy1983

wendy1983 VIP lid

27 sep 2007
    12.511
    0
    0

11. wendy1983

wendy1983 VIP lid

27 sep 2007
    12.511
    0
    0
    Jais goed lijkt me super gezellig. Ben ook zo benieuwd naar jou ventje! :D

12. Niet meer actief

Kunnen ze alvast vriendjes worden :D

Trouwens.. Kay krijgt allemaal rode bultjes op zn gezichtje, herkenbaar iemand?

13. wendy1983

wendy1983 VIP lid

27 sep 2007
    12.511
    0
    0
    Ze kunnen het vast goed vinden :)

14. Jooze

Jooze Fanatiek lid

25 okt 2007
    1.570
    0
    0
    Hi,

@Verschonen, gewoon doen waar je je goed bij voelt, ik verschoon nu snel omdat Sterre makkelijk in slaap valt, snel rode billen heeft en ik bovendien bang ben voor lekkende luiers. Maar bij Tycho deed ik dat helemaal niet. 1 Advies je vooral niet schuldig voelen omdat andere het misschien wel raar vinden. Als je kind gaat hilen is het vroeg genoeg!
    @Kinderwagen stress, whhaa wat erg was dat toen ik net met ycho en de kinderwagen weg ging, kreeg dat ding maar niet in elkaar, inmiddels nergens problemen meer mee. Dus inderdaad gewoon oefenen (het liefst thuis met de gordjnen dicht haha).
    @Afbouwen kolven, inderdaad rstig aan doen (wil je je borsten een beetje behouden).
    @Rode bulltjes, kleine rode pukkeltjes zijn heel normaal (maar ja ikkan niet zien bij twijvel altijd naar de ha liever te vroeg dan te laat).
    @Doorslapen, nee hier ook niet hoor netjes elke 3 uur grr. Maar ze is steeds de weg kwijt. Twijvel steeds of ik het goed doe en dat zal wel niet want ik verander steeds van mening haha

Zelf iets beter hoop vanacht wat beter te slapen (moest elke 20 min naar het toilet) dus dan is elke 3 uur wakker worden al weer iets om naar uit te kijken (het heeft zo zijn voordelen).

Jooze

15. Niet meer actief

@Jooze, ja het zijn echt kleine rode bultjes... hmm morgen even naar het weeguurtje van het CB kan ik het meteen ff navragen...

16. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    *even ego hoor*
    Hier weer ruzie over geld. Met een eigen zaak is het gewoon erg naar dat ieder niet gewerkt uur ook niet factureerbaar is en dus ook geen geld betekend. En in okt en nov heeft mijn man erg weinig kunnen werken door die KL*TE HELLP. Hij heeft dus nu de zenuwen over geld, en vind dat ik te veel geld uitgeef (wilde net een lekker salade bij de AH kopen en daar ging van over de zeik, dus maar laten liggen en toen zag ik net nog wat leuke tuinkerstverlichting en dat was ook te duur (was 15 euro en er ging nog 25% af :rolleyes:)...zucht...) Ik snap ook wel dat we even wat zuiniger moeten doen, maar moet er dan constant gezanikt worden over geld? Ik heb echt het gevoel dat ik niks meer goed kan doen en dat hij onbewust mijn HELLP de schuld geeft... :cry:
    *einde ego*

17. Jooze

Jooze Fanatiek lid

25 okt 2007
    1.570
    0
    0
    Hi ipp,

ik heb ook zo'n vent, wat wij een tijdje hebben gehad is dat we allebij 100 Euro (wete het bedrga niet meer maar allebij hetzelfde bedrag) kregen om vrij en zonder gezeik uit te geven. Werkt natuurlijk niet met eten maar dan hoef je geen gemiep te hebben over kerstverlichting enzo!

Jooze

18. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    is op zich wel een goed plan. Ik zal het eens voorstellen als ik weer over geld durf te praten hier... :(

19. Jooze

Jooze Fanatiek lid

25 okt 2007
    1.570
    0
    0
    Kan je waarschijnlijk lachen, mijn geld was altijd op en hij gaf nooit wat uit 9e zo te horen is jou man het zelfde)

20. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Hier ook met papa in ieder geval want mama mag nog niet :(

Mijn man is ziek thuisgebleven van school, maar mama heeft geen minuutje bij kunnen slapen, ook nu komt de volledige verzorging op de schouders van mama terecht :(

Vanavond ga ik proberen Tygo toch weer de borst te geven ondanks de pijn, ben erg bang dat hij verkeerd ga aanhappen en zie er nu al tegenop..maar moet doorzetteb van mijzelf...

Deel Deze Pagina