November 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Mvj, 27 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jooze

Jooze Fanatiek lid

25 okt 2007
    1.570
    0
    0
    Hi,

@San, Kan heel goed zijn dat al menstrueerd!
    @Sybje, de vitamine d is in de laattse weken omhoog gegaan van 5 naar 10 druppels bij bv (dus misschien dat er n te weinig in de flesvoeding zit). Jij bent eerder bevallen als dat het veranderd is dus vandaar dat je waarschijnlijk niks van de kraamzorg geoord hebt (Tip voor jou geld denk ik het zelfde). En slechte moeder nee hoor. Eerder te veel regels in NL.
    @Janny, als je afbouwt geef je ook fv en bv tegelijk dus waarom niet. Komende voeding fles geven dan hebb je genog bv voor de voedingen daarop denk ik. Hoe het dan met vitamines zit weet ik niet. Bv mogen ze inderdaad zo veel blijven drinken als ze willen per voeding. Ook als je er fv naast geeft.
    @Sex na knip, niet doen als het niet goed voelt, je kan ook andere spelletjes spelen toch :)

Ik ben nog steeds best ziek, vannacht wel iets meer geeslapen (ook dakzei Sterre). Maar lig nog steeds ziek op de bank :(
    Jooze

2. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Hier maar het advies van 5 druppels gehad :(

En beterschap Jooze!

Ik ga vlug even voeden hoor gesputter ;), heb vannacht weer gewoon bv gegeven. veel beter dan dat gekolf en gefles... ;)

3. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Luca kwam om half 2 half 6 en half 8, bleuhhhh!
    Na de ochtendvoeding blijft hij altijd lekker bij me in bed, ik ontbijt dan wat, kijk t nieuws en laptop wat, zo gezellig als hij zo op m´n buik ligt te slapen!
    Ik vind dat het fijnste moment van de dag. :D

Hier trouwens ook 5 druppel advies gekregen, staat ook op t doosje. Alleen donkere kindjes of kindjes die weinig buiten komen moeten 10 staat er?

4. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Ik geef ook 5 druppels. En ach vroeger kregen ze zoiets toch helemaal niet? Wij hebben ze ook niet gehad en zijn ook groot en sterk geworden :D

5. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    ik zal het eens op het cb na vragen over die vit. d...

Ik moet zo naar de gyn voor controle en om te kijken of de hellp (het lichamelijke deel) weg is. Ben eigenlijk best zenuwachtig...

Christine heeft vannacht van 1:00 tot 7:30 geslapen :D (beetje jammer dat ik maar van 3 tot 7:30 heb geslapen :( )

6. Whabbit

Whabbit Fanatiek lid

22 feb 2008
    1.253
    24
    38
    Uhm... he tligt er ook aan van welk merk je de druppels hebt, want niet alle producten zijn even geconcentreerd! Weet nu even uit mijn hoofd niet wat de richtlijn is in microgrammen per baby, maar aan de hand daarvan kan je uitrekenen wat de baby moet krijgen. Ik heb zelf druppels van het kruidvat waarop staat dat ze 5-7 druppels moet krijgen, maar als je het narekent is dat teveel en heeft ze er maar 3 nodig!

7. Jooze

Jooze Fanatiek lid

25 okt 2007
    1.570
    0
    0
    Hi,

Maak je geen zorgen over die D druppels hoor! Er staat inderdaad 5 druppels op maar sinds kort zijn ze toch ook bij lichte kindjes overgegaan op 10
    9of wij zijn de test regio). Maar alle kinderen hiervoor kregen er 5 dus het zal geen drama zijn. Mij is het dus inderdaad door vk en cb verteld. Kraamzorg wist nog nergens van.

Jooze

8. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    even wat anders: Zal ik maar vragen of ze ons toen-waren-we-nog-zwanger-novembermama's2008 topic willen sluiten?

9. Jooze

Jooze Fanatiek lid

25 okt 2007
    1.570
    0
    0
    Tipp,

Tja wordt niet meer gebruikt denk ik he.. Ze kan ons hier toch wel vinden?

Jooze

10. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    Volgens mij begint de geestelijke hellp klap nu te komen. Ik kan me steeds meer ergeren aan mensen die gewoon niet snappen wat hellp is (en dat is ook lastig dat snap ik echt wel, maar is het van 1e graads familie erg veel gevraagd als ze zich even op internet inlezen? Er is zat over te vinden...), wat het inhoudt en hoe lang het herstel duurt. Ik heb steeds meer het gevoel dat mensen vinden dat ik me aanstel, of aangesteld heb... :( :( :(

11. Jooze

Jooze Fanatiek lid

25 okt 2007
    1.570
    0
    0
    Hi Tipp,

Dat is normaal hoor! Niet makkelijk natuurlijk maar de geestelijke klap komt later ja. Het is ook zo moeilijk (net als toen met je bekken enzo) om dat uit te leggen. Een gebroken been met 6 weken herstel is duidelijker.

Heb je wel mensen om je heen die je wel begrijpen? Dat is wel belangrijk en mw kan je daar misscien nog terecht of heb j daar geen behoefte aan (weet niet hoe dat toen gegaan is).

Jooze

12. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    ik neem aan van wel... Anders stuur ik willy wel even een pb'tje met waar we nu te vinden zijn...

13. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    ja gelukkig kan ik goed bij mijn eigen familie terecht, maar mijn schoonfamilie snapt er echt helemaal nisk van en doen ook niet de moeite er iets van te snappen (mijn schoonzus vroeg hoe ik dan merkte dat het nog niet over was, dus ik vertelde over de vermoeidheid, angstaanvallen, prikkelbaarheid etc. Zegt ze "ach dat zijn gewoon hormonen, dat is zo weer over" Zucht...)

14. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    T.a.v. HELLP, ik ben sinds gisteren gestopt met mijn bloeddruk medicatie, bijna 2 maanden na mijn bevalling is mijn bloeddruk eindelijk goed.

Helaas nog wel steeds eiwit in de urine, mijn nieren zijn de klap dus nog niet helemaal te boven. Voel me wel steeds beter. Heel erg veel last van mijn spieren en gewrichten, had gehoopt dat dit ook door de HELLP kwam, dan ging het immers ook weer over. Maar volgens de dokter heeft dat er niets mee te maken....

15. Jooze

Jooze Fanatiek lid

25 okt 2007
    1.570
    0
    0
    Hmm

@Corien hoop dat het voor jou ook snel over is! Zo lang ziek blijven na een bevalling is niet leuk!
    @Tipp, schoonfamilei begrijpen je nooit (is mijn ervaring) als ze zo zijn kan je better zo snel mogelijk leren het naast je neer te leggen. Het is moeilijk maar een stk beter voor jou en je relatie
    Van dat pbtje lijkt me prima!

Jooze

16. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Ze had Ich al gemeld:

;)

17. KersjeB

KersjeB Bekend lid

23 apr 2008
    820
    0
    0
    Goedemorgen!

Iedereen lekker aan het genieten van de beebjes? :)

Wij wel! Vannacht heeft mijn man me heerlijk laten slapen en de voeding voor zijn rekening genomen. Vanmorgen om 6.30 uur was ik weer aan de beurt en daarna is ze gewoon weer verder gaan slapen, dus ook wij zijn uitgeslapen. En mijn vent is happy, want die kreeg nog ontbijt op bed ook, hihi :)

En zometeen gaan we voor de eerste keer naar het CB. Eens ff kijken of zij ook vinden dat wij de leukste, mooiste en beste beeb van de regio hebben ;)
    Afgelopen dagen heeft Micky wel erg veel problemen in d'r buikje gehad: krampjes en verstoppingen. Echt krijsen deed ze, dat was ZO zielig, kun je zelf ook wel janken. We zitten nu op 2/3 comfort voeding en dat lijkt wel iets uit te gaan halen nu. Gelukkig maar want ze raakte gewoon ook echt oververmoeid. Hebben gisteren ook de kraamvisite maar even afgebeld.

@tipp: niets van je schoonfamilie aantrekken hoor. Kom hier en bij je eigen familie en vrienden maar steun zoeken en laat ze lekker in hun sop gaar koken. Veel succes bij de gyn vandaag, komt vast allemaal goed!

Tot later!

18. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Nikolai krijgt vitamine-D tabletten die worden opgelost in water en die ik met een lepeltje naar binnen moet gieten.
    In Duitsland tot de 1e verjaardag.

Even wat anders: ik lees net het topic over slapen in de wieg en in de box. Mijn kind slaapt ook heerlijk in de box. Maar nu zijn die meesten die zeggen: box is om te spelen. Maar een kind van nog geen 8 weken weet toch nog niet wat 'spelen' is?
    Is het slecht dat ie ook in de box slaapt?

19. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    @chebu wat een onzin ...een kind van een paar weken denkt dat nog niet ....
    Jelmer ligt ook wel eens te spelen in zijn bedje ...tja ....

ik ga zo naar het concentratie bureau ....oohhh wat zeg ik nou .....

ik ga het eens even vragen over de vit d ....en waarschijnlijk krijg ik dan gelijk op mijn falie ...hihi

20. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Welnee, baby´s van deze leeftijd hebben dat toch helemaal niet in de gaten wat een box of een bedje is? Het zal ze een zorg zijn, als ze warm liggen en gegeten hebben vallen ze in slaap, maakt (meestal) niet uit waar :)
    Zodra Luca wat meer besef van de wereld krijgt ga ik dat wel aanhouden, dat de box om te spelen is en bed om te slapen, maar tot die tijd mag hij van mij overal slapen hoor ;)
    (maar ik ben wel een ontaarde moeder, hahaha)

Tipp wat ellendig dat ze het niet snappen! Ik wist het ook niet trouwens, dat je zo lang daar last van bleef hebben. Wat naar zeg!
    Ik hoop dat jij en (aaah, naam kwijt, Corien? denk ik?) snel helemaal klachtenvrij zijn!

Deel Deze Pagina