Hoihoi, Ik zou graag met jullie meeschrijven, mijn dochter is van 6 november. Een redelijk heftige bevalling met tangverlossing, knip en hechtingen maar kan nu gelukkig weer ziiten pfieuwww En ben momenteel vooral heeeel moe gaap Ze komt elke 2 a 3 uur ook s nachts hoop dat daar binnenkort wat meer tijd tussenzit maar als ik jullie berichten zo lees is er hoop dat dat misschien redelijk snel gebeurt. Nou zou het super vinden om met jullie mee te schrijven & ervaringen te delen!
Hoihoi, Ik zou graag met jullie meeschrijven, mijn dochter is van 6 november. Een redelijk heftige bevalling met tangverlossing, knip en hechtingen maar kan nu gelukkig weer ziiten pfieuwww En ben momenteel vooral heeeel moe gaap Ze komt elke 2 a 3 uur ook s nachts hoop dat daar binnenkort wat meer tijd tussenzit maar als ik jullie berichten zo lees is er hoop dat dat misschien redelijk snel gebeurt. Nou zou het super vinden om met jullie mee te schrijven & ervaringen te delen!
Sorry per ongeluk 3 x geplaatst... komt misschien door het late tijdstip Mijn dochter heeft overigens spruw, heeft 1 van jullie daar misschien ervaring mee? Heb helaas ook veel kloofjes daardoor.
@schildje welkom ! @sasgirl : welkom ! ik heb geen ervaring met spruw , sorry @ukkepuk : ze hebben nog niet veel aan mijn knip kunnen doen helaas zoals je bij de bevallende nov mama's hebt gelezen ... de gyn zegt dat er wild vlees uit groeit ....maar ik zie niks ...maar goed ben geen dokter ook ..... vandaag moet jelmer naar het consultatiebureau naar de kinderarts ....ben benieuwd
Welkom Sasgirl! Sorry (gelukkig) geen ervaring met spruw. Maar wat ik erover heb gelezen kun je de huisarts bellen en krijg je een receptje. (zonder dat je zelf of je kindje naar de huisarts toe moet )
Ja geef zelf bv en heb inderdaad al een medicijn gekregen. Maar ik kolf nu tijdelijk fulltime af omdat ik ontzettende last van kloofjes had maar die schijnen door de spruw ook langer aan te houden. @sybje succes bij het consultatiebureau!
@Sybje, hoe gaat het met de knip? Ik ben heel tevreden. Menneke drinkt nu 6 x 100cc dus da's goed. Verder de muziekmobiel van stal gehaald. Die doet het ook goed. Alleen wil hij nu niet meer in de wieg slapen, maar bij mama of bij papa
Ook in op het bevallingsforum gepost: Kopie van Noah's site: Het is een feit, Noah is vandaag 'voldragen'. Ik zou vandaag uitgerekend zijn. Beetje dubbel gevoel dat we toch al 11 weken mogen genieten van onze grote kleine man! Vandaag weer voor controle bij de kinderarts geweest. Zijn hb is de afgelopen 2 weken gestegen van 4,8 naar 5,1. Gaat de goede kant op. Zodra het hb 6 is mogen we stoppen met de ijzer. Over 4 weken moeten we pas weer omdat we over 2 weken ook alweer voor controle naar Groningen moeten en dinsdag a.s. naar het consternatiebureau (Petra, ik gebruik jouw omschrijving maar ) De kinderarts was erg tevreden en Noah weegt vandaag alweer 2970 gram, een normaal geboortegewicht. Vraag me af of hij dit ook gewogen had als ie nu geboren was, maar denk dat hij dan lichter was geweest. In 3 weken 720 gram gegroeid! We gaan nu Nutrilon Omneo proberen, dit is speciaal voor baby's doe moeilijk poepen en beetjes spugen. Kijken of dit werkt. Ook mogen we proberen om op 6 voedingen over te gaan, maar dit is maar net of Noah daar genoeg aan heeft, anders moeten we voorlopig gewoon 7 voedingen blijven geven. Noah was 46 cm, lekker klein nog dus!
Vandaag voor het eerst naar het consultatieburo geweest. Laura is super gegroeid de afgelopen 2 weken, maar liefst 800 gram! (weegt nu 4415 gram) Volgens de arts geef ik slagroom Ze is nu 54,5 cm.
Hier gaat alles goed. Bart krijgt momenteel 6x100cc. Hij drinkt ze lekker rustig leeg. Het is een heel tevreden mannetje. De afgelopen dagen had Bart een beetje last van darmkrampjes. Nu krijgt hij cinababy en dat werkt redelijk. Rick is trouwens helemaal blij met zijn broertje. Elke avond na de voeding wilt Rick Bart vasthouden. Dan is hij heel erg lief tegen hem. Dan kijkt hij helemaal naar de kleine handjes en voetjes. Die vind hij heel erg schattig zoals hij dat dan zegt. Ik zal binnenkort eens een foto plaatsen. Kunnen jullie ons wonder ook zien.
maandag komt het cb weer hier om denise te wegen ben benieuwd! doen ze standaart lengte meten? vorige keer heeft ze dat niet gedaan namelijk. zijn er al dames die niet meer vloeien? ik heb er echt genoeg van! maar lijkt alleen maar erger te worden. voel me echt vies soms. normaal gebruik ik altijd tampons... ennnn...ik mis het intieme met mijn mannetje vreselijk. tis alweer zo'n tijd geleden!
Hier gaat het goed, Tygo lijkt wat minder last te hebben van krampjes. Hij drinkt nu 80 cc met wat extra water voor de krampjes. Hij komt ongeveer om de 3 uur, snachts red hij het soms iets langer. Vannacht was hij wat onrustig dus wij hebben wat minder geslapen. De vk was er net en mijn onderkant geneest goed volgens haar dus dat is wel fijn zitten gaat ook beter. Heb alleen wat last van mijn schaambeen wanneer ik sta. Maar het blijft echt prachtig zo'n klein hummeltje. Zelf nog wel wat onzeker soms en wat last van emoties maar lees dat dat erbij hoort.
@ jootje: ik voed naar behoefte gemiddeld komt dat neer op om de 2,5 a 4 uur overdag. 's nachts zit er meestal 6 a 7 uur tussen. Laura krijgt op deze manier 6 of 7 voedingen per dag. Ik vloei sinds een aantal dagen niet meer hoopt dat het zo blijft. Wil ook graag weer met de pil starten, maar ivm nog steeds hoge bloeddruk en medicatie kan dat nog niet. Toen het cb hier was is ze niet gemeten, ik moest nu voor het eerst naar het buro en daar wordt dat wel gedaan.
hey meide @cebu heb je mijn verhaal gelezen bij hoe lang last van knip ? @ gisteren naar het bureau geweest Jelmer was in 2 dagen 50 gram aangekomen haha hij weegt nu 4260 en is 57 cm lang .... verder wasalles goed ik moet alleen naar de ha voor een verwijzing naar de ka...er zijn veel hartafwijkingen biij mij in de fam en ik wil zeker weten dat alles goed is....
ik wilde dat ik dat kon... denise heeft totaal geen ritme, moet haar wakker maken voor de borst. als ik heel eerlijk moet zijn weet ik niet of ik het nog lang trek zo. Ik word er erg onzeker door. weekend nog maar even aankijken en anders ga ik met het cb kijken naar een oplosing. dan misschien toch maar flesvoeding.
@ Jootje, Maud komt om de 3.5 a 4 uur en s'nachts om de 6 a 7 uur. Ik of mn vriend gaat voor de fles van 23.30 met haar onder de douche of lekker in bad. dan ligt zo nog een half uurtje bij te komen bij ons in bed en dan krijgt ze de fles en dan lekker het bedje in... dan slaapt ze echt als een roosje. Ik mag maandag voor het eerst naar het cb, ben wel heel benieuwd hoe zwaar en hoe lang ze nu is. Ik vloei ook bijna niet meer, is meer wondvocht wat er nu uitkomt. Ik ben gisteravond weer met de pil begonnen.
Hoihoi, Dan is mijn dochter toch wel erg hongerig als ik t hier zo lees Ze drinkt 90 ml borstvoeding (afgekolfd) en 30 ml flesvoeding per voeding dus 120 ml per voeding en dan 8 voedingen in 24 uur (stipt elke 3 uur) Ik kan niet wachten tot ze de 1e keer doorslaapt hihi @lot23 de emoties zijn heel normaal, hier de laatste dagen ook veel last van gehad maar komt ook door de vermoeidheid en je hormonen. Geef je er lekker aan over des te sneller voel je je weer beter!