November 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Mvj, 27 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MarielleB

MarielleB Bekend lid

7 sep 2006
    641
    0
    0
    hoi

poepen: hier toch wel 2a3 per dag, dus een groet poepdoos.

verder gaat het hiier goed. vandaag voor het eerst alleen weg geweest. lekker met mijn moeder de stad in. heerlijk even weg zonder Tim, miste hem wel hoor.
    nu ligt hij lekker op mijn arm, iets anders wil hij niet. dadelijk toch even in de box of zo. moet nog eten.
    vannacht moest ik Tim weer`wakker maken, hij begint te huilen maar tegen de tijd dat ik bij hem ben met fles slaapt hij weer. gister was dit ook al.
    vannacht maar eens wat langer laten huilen voordat ik eruit ga.

gr marielleb

2. Whabbit

Whabbit Fanatiek lid

22 feb 2008
    1.253
    24
    38
    Wat een hoop babies hebben er spruw! Die van mij is er volgens mij nu vanaf (geen plekjes meer te zien) maar ik behandel voor de zekerheid nog even door...

Alles gaat hier nu goed: Ediah groeit nu lekker, hopelijk blijft het ook goed gaan als ik haar weer rechtsstreeks aan de borst leg (in plaats van eerst te kolven en het dan uit een flesje te geven).
    De nachten gaan hier goed: tegen twaalven de laatste voeding, dan om 3.00/3.30 weer en dan 's ochtends weer om een uur of 7.00/7.30. En tussendoor slaapt ze braaf! Het blijven "gebroken" nachten, maar vind het prima te doen zo!

Over poepluiers trouwens: Ediah slaat dagen achtereen over. Is niet erg, kan bij borstvoeding soms zelfs 7-10 dagen duren! (heb het nog even gechecked bij het CB). Vind het prima, scheelt een hoop luiers zo! :)

3. Niet meer actief

Nou, dit klopt niet altijd hoor. Het is juist zo dat het bij BV erg wisselend kan zijn, de ene dag 9 poepluiers en de andere keer 1 poepluier in 9 dagen (bij wijze van..)

4. jootje24

jootje24 VIP lid

11 mei 2007
    6.053
    0
    0
    verzorgende IG
    Friesland
    tja praat me niet over poepluiers.
    de hele week zowat om de 2 dagen en gisteren gewoon 4 volle pampers op 1 dag! 2 keer compleet moeten verschonen want het was zowel naar voren als naar achteren gevlogen!

5. jootje24

jootje24 VIP lid

11 mei 2007
    6.053
    0
    0
    verzorgende IG
    Friesland
    sinds een week slaapt onze meid door! rond 12 en de laatse borst en dan rond een uur of 6 half 7 pas weer...

6. Niet meer actief

Meiden even iets, wie heeft er hier die swing van fisher price? (Rainforest)

Kay valt dehele tijd hierin in slaap en ligt er dan de nodige tijd in want zodra ik m eruit haal is die wakker en huilend... kan dit kwaad denken jullie?

7. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Luca is goedgekeurd op het CB, en ik ook :)
    Hij weegt nu 5275, waarmee hij weer in de curve terechtkomt. Helemaal aan de bovenkant, dat wel, maar hij zit er weer in! :D

Poepen doet hij meermalen daags, soms tot in z'n nek!

Qua wipstoeltjes en babyswings zei de fysio dat het niet goed is als ze er te lang inzitten omdat ze zo "zoutzakkerig" zitten. Niet goed voor het nekje, de rug en de ingewanden. Maar als hij redelijk plat kan liggen kan 't niet zo'n kwaad.
    Dus ligt er aan of je de luxe versie hebt JzstD. Heb jij die rainforest schommel? Die wil ik voor kerst 8)

8. Niet meer actief

Ja ik heb die rainforest :) was een cadeautje van de sint :) maar zou die ook erg zijn dan..?

9. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Ligt er aan hoe plat hij kan. Als hij vrij rechtop zit/hangt zou ik hem er geen uren in laten.

10. Niet meer actief

nee hij zit toch wel redelijk rechtop...

enorm huilende kay hier :( ik denk darmkrampjes! hij huilt, schreeuwt, krijst met echte tranen en niks helpt :( ronddragen, wegleggen, masseren, tutje, schommel, badje niks werkt :(
    heb hem getempt en is 37.4, niks aparts dus.. hij zal toch niks anders hebben? :(

11. schildje

schildje Fanatiek lid

4 feb 2008
    1.665
    0
    0
    Huisvrouw
    Gelderland
    Ik ben een beetje jaloers. :( Maar ik vind het voor jullie wel fijn hoor! ;)

12. Jooze

Jooze Fanatiek lid

25 okt 2007
    1.570
    0
    0
    Inprincipe kan het prima! Hoe eerder ze het lere hoe beter. MAar als jij het eng vind niet doen, want dan voelen ze het en heb je er nog heel lang last van! (troumaatje ik kan niet tegen mijn hoofd onder de douche omdat mijn moeder het vreselijk vond) haha

13. Jooze

Jooze Fanatiek lid

25 okt 2007
    1.570
    0
    0
    Hi Willy,

Welkom!
    Vervelend van de Bv, maar je moet het niet doorzetten al het niet lukt. heerlijk toch als je geen strees meer hebt! Inderdaadhet is niet anders en in nl zijn er goenoeg goede vervangingen. Genieten van je kind is belangrijker!
    Geniet ervan!

Jooze

14. Jooze

Jooze Fanatiek lid

25 okt 2007
    1.570
    0
    0
    Haha te veel eigen wil!

Hier ook hoor, was het niet gewend van Tycho, maar Sterre en regelmaat is ver te zoeken. Ik hoop dat ik vanaf begin jan wat kan ontdekken want half jan moet ik weer werken. Maar inderdaad een slechet moeder wordt je er niet van (attans dat hoop ik want dan ben ik een erg slechte moeder) haha

Jooze

15. Jooze

Jooze Fanatiek lid

25 okt 2007
    1.570
    0
    0
    Wij hielpen ook wel eens met de thermometer, maar dat mag dus absoluut niet (las ik later pas) schijn je iets van binenn mee stuk te maken en bulten ofzo mee op te wekken. Weet niet meer hoe et precies zat maar was niet goed in iedergeval.

Jooze

16. Jooze

Jooze Fanatiek lid

25 okt 2007
    1.570
    0
    0
    Ohhh wat fijn dan is er een oplossing voor! Wat blij dat je hebt doorgezet! Hoop dat alle sdrama's snel ovver zijn!

Jooze

17. Jooze

Jooze Fanatiek lid

25 okt 2007
    1.570
    0
    0
    Sorry voor de boom aan berichtjes maar mijn laptop si stuk dsu heb veel bij te lezen, ook de koemnde tijd niet veel online. Laptop was nieuw en moet nu gemaakt worden. ben nu alleen online als vriend lief thuis is!

Hier alles redelijk
    Jooze

18. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Nikolai ligt sinds vandaag 's morgens en 's avonds braaf in z'n wieg te maffen. Wat een slapie vandaag. Hij is zeker aan het groeien ofzo.

Hier ook nog geen doorslapend kind helaas..

19. KersjeB

KersjeB Bekend lid

23 apr 2008
    820
    0
    0
    @JsztD: Zo'n swingding moet je hetzelfde mee omgaan als met je maxi cosi: niet langer dan 2 uur per dag. Langer is slecht voor het ruggetje.
    En tegen krampjes kun je ook nog proberen om een kruik van jezelf (dus zo'n zachte) half te vullen en op je buik te leggen en je kleintje dan op je borst met zijn buikje daar weer op leggen. Helpt bij Micky soms ook nog wel eens. En natuurlijk op de buik hangend op je onderarm en dan rondlopen, die tegendruk vinden ze gewoon superfijn.
    En eventueel een beetje water of rooibosthee geven.
    Maar als het echt veel pijn doet, helpt eigenlijk niets...
    Ze kunnen zoveel tegenwoordig in de medische wereld, maar iets tegen darmkrampjes van pasgeborenen vinden lukt maar niet...

@jootje: toch nog niet gestopt met BV. Lukt het nog wel? Trek je het nog? Wat vind je vriend er zonde aan dan als je nu stopt? Je wilt het in januari toch sowieso afbouwen?

@chebu: sliep ie eerst helemaal niet dan, of ergens anders alleen?

Hier een heel moe beebje. Ze wilde vandaag de slaap maar niet vatten, dus nu ligt ze alle uurtjes bij te slapen denk ik. Kheb d'r zojuist maar ff wakker gemaakt voor een flesje, maar die dronk ze slecht leeg, en nu ligt ze weer te maffen. Hopelijk blijft ze vannacht ook lekker doorslapen.
    Ow, vandaag wel ook ff dat kerstpakje gescoord bij de Prenatal. Die zijn in de aanbieding trouwens nu: 3 eurootjes voor het slaappakje :)

20. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    @Kersje, hij heeft periodes dat ie heel veel wil slapen en periodes dat ie helemaal niet slaapt overdag.

Deel Deze Pagina