November 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Zonnebeertje, 22 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ukkepuk078

Ukkepuk078 Fanatiek lid

6 jan 2008
    1.153
    0
    0
    Adm. Medewerkster
    Dordrecht Zuid Holland
    Alle nieuwe meiden op het forum gefeliciteerd met jullie zwangerschappen en welkom !

Jemig wat ben ik moe zeg, zaterdagavond en ik lig uitgekakt op de bank :cry:

We hebben besloten om het morgen aan mijn schoonouders te gaan vertellen, ik zelf ben toch zo'n flapuit die der mond niet kan houden, en ze kunnen het maar beter van onszelf horen dan van iemand anders.

Heb een zwangerschapstest ingepakt, en heb vanmiddag 2 speenen gekocht met opa's lieverling en oma's schatje erop :D

Ben ze benieuwd naar hun reactie.

2. Sophie

Sophie Fanatiek lid

28 jul 2006
    3.129
    0
    0
    Noord-Holland
    Ja, dank je, dat zou m kunnen zijn! Maar kan zo niet zien of het de kleur rood van 2007 of nieuwe collectie 2008 is :rolleyes:
    Pfoeh, wat een bedrag trouwens.
    Misschien dat we gewoon een andere voetenzak gaan halen, zal er ook vast wel oppassen...
    In elk geval erg bedankt :D

Ukkepuk, alvast veel plezier met vertellen :p

x Sophie

3. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.285
    0
    0
    Ik ben normaal ook een flapuit hoor hahaha. Maar het lukt wel. Jammer genoeg kwam mijn schoonmammie er zelf al achter

4. Marisha

Marisha Fanatiek lid

15 jul 2006
    2.728
    0
    0
    Bediende
    België
    Wij hebben onze ouders gisteren al op de hoogte gebracht. Ze wisten allemaal van onze behandelingen en hielden ons dus ook in het oog... morgenvroeg gaan we brunchen voor de verjaardag van mijn schoonmoeder en dan zou het wel opgevallen hebben geen alcohol, geen rauwe groenten etc. Daarom hebben we het al verteld. Trouwens, als het toch fout zou gaan denk ik dat het wel fijn is als ze er van op de hoogte zijn!

Heb trouwens vandaag de zwangerschapsboeken toegekregen die ik gekocht heb... heb ik lekker wat te lezen terwijl ik hier uitgeteld op de bank lig!

5. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.285
    0
    0
    Veel leesplezier zou ik zeggen. :) Je moet daar juist niet over nadenken hoor voor als het fout gaat, maar je hebt wel gelijk hoor dat als sommige het weten staat je op dat moment niet alleen.

6. HappyLuna

HappyLuna Fanatiek lid

11 jun 2007
    1.069
    0
    0
    Noord-Holland
    - Ukkepuk; veel plezier met vertellen morgen!

Ik vind dat altijd zo'n mooi moment, om het te vertellen
    aan de naaste familie. Ben dan altijd heel zenuwachtig, haha!

Mijn ouders en zus weten het ook al, mijn schoonouders nog
    niet. We gaan waarschijnlijk eerst de echo afwachten, maandag
    ga ik de verloskundige bellen.

De kalender zegt een jongen, en ik denk zelf ook een jongen.

7. Niet meer actief

NOVEMBER 2008 MAMA'S

01. 1-11-'08Fio31 jaar 1ekindje kalender meisje denkt zelf meisje
    02. 2-11-'08Beppie197631 jaar 1e kindje kalender meisjedenkt zelf ?
    03. 2-11-'08Sophie 34 jaar 2e kindje kalender meisje denkt zelf ene dag jongen en andere dag meisje
    04. 3-11-'08Maxje 25 jaar... 2e kindje...kalender jongen, denkt zelf meisje
    05. 3-11-'08sasgirl25 jaar 1e kindje kalender jongen,denkt zelf meisje
    06. 3-11-'08mimi1981 27 jaar... 2e kindje...kalender meisje, denkt zelf ?? weet nog niet
    07. 5-11-'08Hummel 24 jaar... 1e kindje...kalender meisje, denkt zelf jongen
    08. 5-11-'08 AmyRose27 jaar 3e kindje kalender jongendenkt zelfjongen
    09. 5-11-'08Marisha 27 jaar 1e kindje kalender jongen denkt zelf meisje
    10.5-11-'08happyluna28jaar,2e kindje kalender jongen denkt zelf jongen
    11. 8-11-'08Noralien29 jaar 2e kindje kalender jongendenkt zelf????
    12. 9-11-'08Ukkepuk078 28 jaar 1e kindje kalender Meisje denkt zelf Meisje

AFSPRAKENLIJST :

Marisha 5-03-'08 ziekenhuis voor bloedproef, 18-03'08 afspraak eerste echo
    Sasgirl 10-03-'08 vk
    Hummel 12-03-'08 1e afpr. vk.
    Sophie19-03-'08 vk intake
    Maxje 21-3-'08 gyn voor echo, 26-3 eerste afspraak vk, 3-4 echo vk
    AmyRose 25-03-'08 1e afspr. vk.
    Beppie197631-03-'08 vk.

8. Niet meer actief

Ukkepuk: veel plezier met het vertellen :D

wij hebben het mn moeder wel al verteld ( die ziet t toch al aan me op de een of andere manier), en we proberen het de "rest" te vertellen als alles goed mag gaan rond de 12 wkn,( mits mn buik me niet verraad haha) als we de 1e echo hebben gehad,
    dan vertellen we het eerst aan onze zoontjes natuurlijk, weet zeker dat ze dat erg leuk vinden!
    mn moeder is trouwens erg blij met het nieuws, en weet zeker de rest van de fam. ook.

ben bang dat het voor mn vader erg emotioneel gaat worden( ouders zijn gescheiden al 22jr) want afgelopen aug. is mn lieve stiefmoeder overleden en ik weet zeker dat dat voor mn vader dan best weer een emotioneel moment is, maar dat zal als alles goed mag gaan met de geboorte voor mij ook wel erg emotioneel worden, maar ja, weet dat ze bij ons is en dat ze altijd erg trots op dr kleinkinderen is geweest en dat vind ik een mooie gedachte.....

liefs,

9. Niet meer actief

:D nou, gelukkig voor ons niet, haha, nee hoor weet dat het een joke is :) ;)

o trouwens heb me opgegeven voor moeders voor moeders, zijn er hier nog meer die dat gedaan hebben? dit wordt de 1e keer voor mij, las op het forum hier er wat over, dus dacht waarom niet als je er iemand mee kan helpen is dat al1 maar iets goeds toch?

liefs,

10. Niet meer actief

goh je kan wel zien dat ik me verveel he? hahahaha

11. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.285
    0
    0
    @Amyrose, Dat is wel een mooie gedachte dat ze er altijd zal zijn.

Dat jou moeder het op de 1 of andere manier ziet dat je zwanger bent heeft mijn vader ook hoor. zaterdag 16 februarie toen we de verjaardagen van mijn dochter en mij vierde zat mijn vader (mijn zus ook) weer zo te kijken. Dan weet ik al hoe laat is het is, dan krijgt hij tranen in zijn ogen en ik zeg dan, wat is er paps. Hij dan nee meis niks je komt vanzelf wel. HAhaha Alleen ik zei terug nou paps, Dat zou vreemd zijn omdat ik net een week van mijn menstruatie af ben.
    Ik reageerde niet echt aardig ik zei dat hij daar mee op moest houden toen. Achteraf heeft hij dus gelijk gehad en mijn zus ook.

Omdat de afgelopen maanden meerdere vertelde dat ze dachten dat ik zwanger was een paar dagen voor mijn NOD en ik het gewoon werd. Dat werd ik een beetje zat maar uhm hahahaha. Oeps ik zie hem rond 17 maart weer met de verjaardag van mijn nichtje. Hmmz hoe kom ik er onderuit.

12. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.285
    0
    0
    Hier nog 1 hoor hahahahaha ik verveel me ook en vond het al zo rustig op de site :cry: .

Ik heb er wel aan gedacht om me aan te melden voor moeders voor moeders. Maar na 2 miskramen ben ik weer een beetje bang dat ze voor niks komt.

13. Niet meer actief

tja heel typisch is dat he dat bepaalde mensen dat kunnen zien aan je, en waaraan? dat weten ze niet eens, mn moeder "ziet t gewoon" aan me, heel appart, maar wel leuk, ja hoe ga je er onderuit komen? waarschijnlijk niet haha.

ja lijkt me heel moeilijk meis, als je eerder 2 mk hebt gehad, heb t gelukkig niet zelf meegemaakt, maar ben er wel altijd angstig voor,
    dat "genieten" wat je hoort te doen heb ik eigenlijk bij mn 2 zwangerschappen niet echt gedaan en durft dat nu ook niet, heb ook van dichtbij meegemaakt met mn vriendin dat t 2 keer mis is gegaan, voor de 20 wkn, en die angst heb ik dan gewoon heel erg.
    ben heel dankbaar hoor, begrijp me niet verkeerd, maar maak me veel zorgen, dat wel.

en kan heel goed begrijpen dat jij dat dus ook doet, maar als je ergens mee zit, gewoon zeggen he?! ik kan goed luisteren ;)

heel veel liefs,

14. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.285
    0
    0
    Dat kan ik ook he :) dan weet je het.

Ik begrijp het heel goed hoor. Ik probeer er niet aan te denken maar het zit toch in je hoofd he. Toen bij mijn 2e zwangerschap had mijn vriendinnetje net een mk gehad en was ik er ook bang voor. Jammer genoeg gebeurde dat ook. We proberen te genieten toch? zover het lukt. Ik ga morgen mijn Gyn bellen. Ik liep toch al bij een Gyn voor enorme buiklachten rond de menstruatie sinds begin januari. Maar uhm nu heb ik nergens last van. Na zeurde pijn dan maar dat is normaal geloof ik. ;) Even overleggen wat zij vind. Of mijn afspraak voor over 4 weken ook niet eerder kan

Mijn vriendin ziet het aan mijn ogen, dan zit er een donkere randje eromheen. Ik heb gekeken hoor maar zie het niet hahahaha.

15. Niet meer actief

das lief van je! (vh luisteren.)

ja dat vervelende zeurende gevoel in je onderbuik( soort ongi achtig, maar toch net niet) is wel normaal volgens mij, heb t bij allebei mn zoontjes ook gehad, maar kan begrijpen dat je heel voorzichtig bent, dus idd kan altijd de gyn bellen, daar zijn ze voor tenslotte ;)

ben trouwens echt moe, maar wilde vandaag een keer wat later als mn kids naar bed gaan haha, mn man is aan t helpen bij vrienden met t verhuizen dus die is daar al heel de week in de avonden bezig en elke keer ging ik tergelijk met de kids naar bed, lekker saai he?

zou best kunnen hoor dat er iets anders aan je ogen is als je zwanger bent, ik heb wel last van pukkels( beetje jammer..) maar goed, dat is niet anders, kan daar niks aan doen voor de rest, ben trouwens Ben en Jerry ijs aan het eten, zoooooo verslavend, haha

liefs,

16. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.285
    0
    0
    Ooooo lekker geef maar geef mij maar mac flurry m&m's hoor hahaha.

Ik kan heel slecht slapen de hele week al alleen vanacht ging helemaal lekker. Kwam ook omdat ik vanacht pas uur of 1 op bed lag. Ik had visite. Vervelend hoor als je mannetje bijna de hele week niet thuis is. Nou ja dan hoef je je ook niet schuldig te voelen als je vroeg op bed ligt. :)

Ik ga nu even lekker met mijn ventje op de bank hangen en zo ook lekker naar bed. Fijne avond meis

17. Niet meer actief

ja ook lekker die mcflurry's mmmmmm,
    ja gelukkig kan ie goed begrijpen dat ik nu erg moe ben, en idd ik hoef me niet schuldig te voelen als hij er toch niet is hihi.

jij ook fijne avond!
    ik ga nog even zappen en dan echt lekker slapen want kan mn oogjes bijna niet open houden haha,

veel liefs,

18. fio

fio Actief lid

26 jan 2008
    204
    0
    0
    goedemorgen dames

Zo even 4 pagina's bij gelezen. Ik heb het gisteren aan de gezinnen verteld. Mijn zus had het al geraden. Die vertrouwde mijn ontwijkende antwoorden niet en bleef van de week al doorvragen. Ik kan heel slecht een geheim bewaren zeker een leuk geheimpje, dat wil ik dan met iedereen delen hihihi. Wij haden een chocoladereep gekocht (wij hebben een chocelaterie op het dorp) met gefeliciteerd opa en oma. Natuurlijk reageerde ze erg leuk. Ik was bij mijn ouders ook erg zenuwachtig.
    Aangezien mijn schoonmoeder net zoals ik geen geheimpjes kan bewaren gelijk aan mijn schoonzussen en zwager verteld.
    Sommige vinden het inderdaad erg vroeg om het te vertellen, maar als het fout gaat vertel ik het ook dus waarom wachten? En buitendat ga ik over twee weken met vrienden op skivakantie en dan zal het wel op gaan vallen dat ik voorzichtig ben en geen alcoholdrink. Ik ga het wel proberen te verbergen, maar als het niet lukt zijn diegene van wie ik wil dat ze het eerder weten al ingelicht.

Zwangerschap kwaaltjes:
    Ik ben (nog) niet moe.
    Ik heb wel krampjes in onderbuik.
    Laat boertjes en windjes :oops:
    Heb steekjes (niet pijnlijk) in borsten en liezen.
    Als ik op mijn borsten duw zijn ze gevoelig.
    Heb vlagen van misselijkheid,maar zeker niet dat ik boven de pot moet hangen :-&
    Ik ben wel wat feller tegen mijn man, die zegt dan als dooddoener: je bent zeker zwanger, dan moet ik wel weer lachen. :)

Ik ga morgen de verloskundige bellen, had ik vorige week al gedaan, maar de praktijk had vakantie, dus alleen voor noodgevallen, dat ben ik niet ....geloof ik....hihihi

goed heel verhaal groeten

19. Sophie

Sophie Fanatiek lid

28 jul 2006
    3.129
    0
    0
    Noord-Holland
    Goedemorgen :D

Kan me goed voorstellen dat als je mk hebt gehad, wat angstiger bent. Lijkt me vreselijk rot om mee te maken. Ik vind die eerste weken ook erg onrustig. Merkte vorige zw. dat ik vanaf eerste echo rond ca 10 wkn pas meer vooruit durfde te kijken.

mmm ijs, zou ik nu ook wel lekker vinden :D
    M'n man is tosties aan het maken, gaat er ook wel in!

Wij hebben t ook aan ouders/schoonouders/broers verteld. Vonden t erg leuk nieuws en waren wel verbaasd dat ik zo snel weer zwanger ben. Ja, wij zelf ook haha. Ga 't, zodra ik ze weer zie, ook aan vriendinnen vertellen. Ook onder het motto van lief en leed delen. En kan toch nooit wat voor me houden. Ja op het werk, dat wel. Voel me wel vervelend dat ze me straks alweer voor zw.verlof moeten missen. Maar goed, neem aan dat ze ook wel blij voor ons zullen zijn.

Fio, wat heerlijk, skivakantie!

x Sophie

20. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Wat leuk, al die verhalen over het vertellen aan ouders e.d.
    Dan begint het bij mij ook te kriebelen hoor.
    Ik wordt volgende week 30 en heb dan een etentje met familie. Eigenlijk wel een mooi moment om het te vertellen, dan is iedereen bij elkaar. We hebben al een tijdje een slabber in huis met " hieperdepiep, ik krijg een broertje of een zusje" erop. Zou leuk zij bij een etentje dus.

Maar we willen eigenlijk graag even wachten....
    Bij mijn eerste zwangerschap hebben we het meteen verteld. Dat ging mis. Veel steun van familie. Tweede keer ook vrij snel verteld, ging weer mis. Maar toen ging de (over)bezorgdheid van familie me benauwen. Derde keer na 7 wkn verteld, dat werd mijn prachtige dochter :D
    In december bewust besloten het niet meteen te vertellen voor het geval dat. Ging dus idd heel snel mis. Hier weet bijna niemand vanaf en dat vind ik eigenlijk wel fijn. Hoop natuurlijk dat het goed blijft gaan (heb goed voorgevoel), maar twijfel of mijn verjaardag te vroeg is.

Mijn moeder zegt trouwens ook elke keer dat ze al een voorgevoel had. Maar volgens mij heeft zij dat gevoel steeds. En tja, dan komt er een moment dat je gelijk hebt ;) . Laatst (toen ik nog niet zwanger was) zat ze ineens ook te vissen: "Als je zwanger bent, mag je dit niet eten hoor" :rolleyes:
    Ik verwacht dus wel een opmerking, "ja dat dacht ik al"

Vanmorgen nog een keer getest....positief :D
    Ik ben gelukkig niet de enige die meer bevestiging wil als ik het zo lees :)

Verder heb ik de 4 pagina's niet allemaal terug gelezen :oops:
    Kreeg trouwens geen mailtje van een nieuw bericht. Misschien dat dat nu weer goed is?!

Tot later

Deel Deze Pagina