Kersje ik zie meer inj de wachtmodus in de vorm dat ik iedere avond weer denk..hmm jammer...weer niet! Ik doe overdag nog wel mijn dingen hoor maar ja, ik kan gewoon niet zo heel veel dus dan ga je je toch concentreren op dat soort dingen. En ik wil gewoon weer kunnen lopen en liggen! Dus wil ik ook echt dat ze snel komt...
Dat denk ik ook! Wij zitten hier trouwens ook nog een beetje over te twijfelen. Ons mannetje krijgt 3 namen en we twijfelen tussen welke naam eerst. Pietje Vernoeming Vernoeming of Vernoeming Pietje Vernoeming en we noemen hem Pietje. Maar het is een goed teken dat Christine alles zelf doet, volgens mij is de couveuse dan toch puur ter ondersteuning/zekerheid? Vandaag 36 weken!
Conny, van harte gefeliciteerd met de geboorte van Lisa!Maxje, van harte gefeliciteerd met de geboorte van Tygo! Tipp, van harte gefeliciteerd met de geboorte van Christine! Sjonge, wat een babyboom hier ineens! Sybje, wat een prachtig mannetje is jouw Jelmer! Heel veel sterkte/succes met de BV, ik vind het superknap van je dat je er zo graag voor wilt gaan. Kleinwonder, fijn dat je tentamen er nu op zit. Ben je inmiddels weer een beetje bijgekomen van alle stress en emoties van gisteren? Jooze, wat heerlijk dat je extra hulp hebt, hopelijk trek je het zo nog een beetje. Spotlight, spannend hoor, of je je mannetje morgen mee mag gaan nemen. Sterkte met alles meis! JsztD, wat vervelend dat je VK's je zo onzeker maken! Ik hoop dat je straks meer duidelijkheid krijgt. Ik heb het met mijn VK ook over wat te doen bij gebroken vliezen gehad. Zij gaf aan dat je idd echt nog wel rustig naar huis toe kan gaan. In de eerste plaats heb je (meestal) nog geen flinke ontsluiting als je vliezen breken zonder dat je weeën had, dus de kans dat er ineens een navelstreng naar buiten komt zetten is nihil, die past er echt nog niet door. En in de tweede plaats wordt volgens haar het hebben van gebroken vliezen bij een niet ingedaald kind pas gevaarlijk als je weeën krijgt, omdat dan door de kracht daarvan je kindje (cq je baarmoeder) kracht op die navelstreng kan gaan zetten. Ik vond het eigenlijk wel een logische verklaring. Hoop alleen niet dat dit je nu nog meer verwarring geeft... Verban het dan maar weer snel uit je gedachten! Nou, ik ga maar weer een dagje genieten van het zwanger zijn!
Hey Margreet: Ja ben echt ontzettend opgelucht dat het erop zit. Maar gisteravond begon wel ineens de nesteldrang op te zetten: ik heb een lijstje gemaakt met alles wat in huis moet gebeuren en dat gaat dus vanaf vandaag ook gebeuren . Jij genietse van het zwangere dagje, dan ga ik poetsen!
Nee margreet nou juist niet.. thnx voor je uitleg, het klinkt logisch! Ik heb de vk gebeld en ze belt me straks even terug! Kleinwonder gefeliciteerd nog 1 weekje en je ventje mag thuis blijven mocht die komen Trouwens dames.. een zwangerschapsmasker, kan dat ook rood zijn? Ik heb een flinke ovaal/ronde vlek op mijn wang, nu al 2 weken ofzo wat niet wegtrekt?
@Kleinwonder, da's heel goed. Bij mij staat alleen de oven nog steeds op het lijstje. En de kabels van computer en tv etc wegwerken. @JsztD, heb je al gebeld? Ik ben in hogere kerstsferen. Er moet NU een kerstpyjama voor de baby aangeschaft worden
Hihi, kleinwonder, kan je niet even hier komen poetsen? Nesteldrang is nog zéér ver te zoeken, ik heb alleen maar zin in lummelen! Maar geniet ervan, het geeft altijd wel een heerlijk voldaan gevoel hè, als je jezelf weer nuttig hebt gemaakt! O ja, en gefeliciteerd met je 36 weken, dat klinkt al echt stoer hè. JsztD hartstikke goed dat je gebeld hebt! Ben benieuwd wat ze je te melden hebben... W.b. je rode vlek: volgens mij is een zwangerschapsmasker eigenlijk een vorm van pigmentvlekken, en die worden voor zover ik weet niet rood. Maar goed, ben ook maar een leek op dat gebied. Is het geen couperose ofzo?
Hahaha Chebu, ik zit hier te schateren achter de PC vanwege jouw kerstpyjama-drang. Geweldig! Succes...
Alle mama's (en papa's) gefeliciteert met de geboortes van jullie kindjes! Het lijkt nu of de baby's aan de lopende band genoeg hebben om in onze buiken te zitten en dat ze nu eindelijk de wereld wel eens willen verkennen. @Chebu; Bestaan er ook al kerstpyjama's voor baby's!?Geweldig! Ik voel hier ook een drang opkomen! @nesteldrang; die is ook hier sterk aanwezig, ik word er, maar zeker mijn man, erg gek van. Het is zo'n oerdrang dat alles aan kant moet. Gisteren heb ik alleen een klein beetje op mijn sodemieter gekregen van de verloskundige.mijn bloeddruk wordt steeds wat hoger en ze vindt dat ik het wat rustiger aan moet doen Helaas gaat rustig aan doen niet samen met nesteldrang.
Chebu: Kerstpyamadrang!? Hahahaha geweldig! Ik kom er net achter dat mijn ouders gisteren 30 jaar getrouwd waren #-o helemaal vergeten. Wist helemaal niet dat het al zo lang was trouwens, vind het wel helemaal super dat ze al zo lang samen zijn. (Mijn ouders zijn al op jonge leeftijd getrouwd..) Naja, vanmiddag maar even snel een bloemetje bestellen en laten bezorgen met een heeel lief kaartje erbij.
@Nesteldrang: Die is hier ver te zoeken net als magreet hele dagen aan het lummelen, wel wat doen maar meer wat aan rommelen... gewoon ook niet zove energie denk ik... @Chebu... zo was ik op zoek naar een spencertje in maat 56 voor de kerst... met 25 weken gevonden en hangt na al te pronken hihihi
Weet je wat het bij mij is wbt nesteldrang? Heb ten eerste nog helemaal geen zin om iets te doen. Ten tweede denk ik: Wat als ik nou alles ga poetsen bijv. deze week, en het kindje zit er nog 5 weekjes. Dan is alles na 4 weken weer helemaal vies en stoffig. En dan heb ik waarschijnlijk helemaal geen puf meer om iets te doen. Als je nou wist wanneer je beebje kwam, kan je makkelijker een planning maken wbt het poetsen.
Kleinwonder GEFELICITEERd met je 36 weken Haha Bart is ook op zoek naar een spencer maat 56 voor de kers
@Noatje, ik lummel ook de hele dag. En het huis moet ik elke keer bijhouden. Nou ja, huishaten noem ik het maar. @Janny, daar heb ik nu dus last van. Ik denk dat ik begin november nog eens goed de boel onder handen neem. @JsztD, nou, ik ben benieuwd wat ze te zeggen hebben. @Margreet, ja hihi, net als het feit dat ik ook al (kerst)kaarsen heb staan. En een sneeuwman. Bij de H&M verkopen ze hier echte kerstpyjama's, compleet met kleine babykerstmuts.
Hi, @Tipp, fijn dat het goed gaat met die kleine. @Beatrice, ik snap je echt helemaal, maar geloof me probeer iets te vinden om te doen. ik zit bijna 2 weken in de wacht modus. Maar nu ik elke dag iets plan kom ik er een stuk beter door! @Jtzd, ik ben benieuwd wat ze zeggen Jooze
Hier trouwens de 38 weken mijlpaal vandaag! Ook niet veel spectaculairs te melden geloof ik... Ben maar weer met de zoveelste lading was bezig (het einde van de berg is nu in zicht!). Net nog wat spijkers in de muur van de babykamer gejaagd om nog wat schilderijtjes op te hangen. Zo de laatste details aan het geboortekaartje oppoetsen en dan ermee naar de drukker voor een proefdruk. Verder moet ik ook echt nog een droogtrommel uitzoeken en aanschaffen: ik veronderstel dat de hoeveelheid was binnenkort nog eens sterk gaat toenemen en dan trekken mijn waslijntjes het echt niet meer! Heb ook mijn vluchttas nog maar eens her-pakt, wil nu alleen nog een lijstje maken van dingen die er op het laatste moment in moeten, maar die ik nu nog nodig heb (bril/lenzenspullen, pantoffels, etc.). Vanavond gaan we naar de informatieavond van het ziekenhuis. Ga er natuurlijk heel optimistisch van uit dat ik thuis de hele missie volbreng, maar je weet het natuurlijk nooit! (als we tot nu toe naar onze novemberbabies kijken zijn de kansen tegen me!). En er staan nog zat andere dingen op mij doe-lijstje van vandaag. Ik kan me nog herinneren dat ik op een gegeven moment aan de dames die al verlof hadden vroeg wat ze zoal de hele dag deden... Ik kom nu nog steeds iedere dag tijd tekort! Snap er niets van...
hallo dames Hier een *** nacht gehad met heel veel krampen in me buik en ontzettende rugpijn ... Ben nu ook helemaal kapot ... @ tipp gefeliciteerd met je dochter !
Haha, ben blij dat ik niet de enige ben die nog niet al te ijverig is, dan voel ik me weer iets minder slecht. Volgens mij heeft m'n man af en toe meer nesteldrang dan ik Heb trouwens gisteren wel 100 enveloppen geschreven voor de geboortekaartjes, wat een takkewerk zeg. Maar goed, nu mag ik dus weer een dag niksen van mezelf. Hè Baylee, balen van die slechte nacht, wat kan je je dan overdag ook nog verrot voelen hè. Is het nu weer rustig aan boord? Waren het voorweeën denk je? Hmmm Kleinwonder, gelukkig kan je je vergeetachtigheid nog even op zwangerschapsdementie gooien... Ach, 30 jaar en 1 dag is ook wel een felicitatie waard toch?