Baylee balen zeg Hier heeft de vk terug gebeld... vond het ook erg vervelend dat ik er onzeker van geworden was! Deze kende ik gelukkig Maakte niet uit dat mn kindje niet ingedaald was, omdat hij met 34 weken al ingedaald was een keer kan het niet zo zijn dat zn koppie niet door mijn bekken past? Hij vindt het gewoon lekkerder om bovenin te blijven liggen ofzo... Verder het ligadvies.. mocht ik thuis zijn of bij vrienden/kennissen/familie dan moet ik gaan liggen maar mocht ik in de appie heijn staan mag je gewoon eerst naar huis gaan Oke duidelijk'
@margreet78 ik heb geen idee wat het is maar ik heb het nog steeds... Denk dat ik toch maar effe zo de vk bel want voel me echt niet lekker...
JsztD wat fijn dat je nu een duidelijk antwoord hebt gehad! Ben je er nu weer wat rustiger/zekerder onder?
Oeh Baylee, da's minder, goed plan om je VK te bellen. Beter teveel dan te weinig toch? Sterkte meid!
Maxje : Gefeliciteerd met jullie zoon Tipp:gefeliciteerd met jullie dochter. Geniet van jullie mooie wondertjes groetjes marielleB
@margreet78 Ja als ik die vk moet bellen voel ik me weer zo rot ik denk iedere keer van ja dan val ik die mensen lastig voor niets ... kben echt een muts... En dan denk ik dat ze mij lastig vinden omdat ik bel of tussendoor moet ofzo en dan beeld ik me in dat ze dadelijk rot tegen mij gaan doen tijdens me bevalling ofzo Hoezo last van inbeeldingen ?
Margreet, ja voel me er nu wel wat fijner bij... vooral ook omdat ze uitlegde dat het ook niet kan zijn dat mn placenta ervoor ligt want dan zouden ze dat gezien hebben bij de 20 weken echo... gelukkig maar dan! En Baylee, dat gevoel heb ik dus ook als ik (voor mijn gevoel WEER) de verloskundige moet bellen... terwijl ik haast nooit bel ofzo, maar toch..
@JsztD Ow dan ben ik gelukkig niet alleen Maar jij had ook net gebeld naar de vk begreep ik omdat je aan iets twijfelde Ik heb nog maar 1 keer gebeld en das alweer 7 weken geleden omdat ik toen me baby niet meer voelde maar voel me daar echt niet goed bij dan moet je weer tussendoor bij de vk enzoo ... maar dadelijk kan ik bellen en ik zit al de hele ochtend te twijfelen bellen of niet bellen maar de krampen gaan maar niet weg en voel me best een beetje ziek eigenlijk dus zal toch maar moeten bellen voor het zekerste Mmm weer een hele uitleg ...
Och meisje, probeer niet zo streng te zijn voor jezelf... Helpt het je misschien om te bedenken dat het ook "gewoon" hun werk is en dat ze ervoor betaald worden? Ik denk echt dat ze véél liever hebben dat je een keertje "te veel" belt en ze je wellicht makkelijk gerust kunnen stellen dan dat er misschien iets niet in orde is en je hebt niet durven bellen. En joh, ze weten wat voor wandelende instabiele hormonenbommen wij als zwangere vrouwen zijn want zo hebben ze er legio in hun praktijk! (Maar ja, ik heb makkelijk kletsen: verstand en gevoel is soms maar lastig met elkaar te rijmen hè...)
Als je logisch nadenkt is het natuurlijk ook zo... die mensen zitten daar niet voor niets, wij betalen met zn allen en hun krijgen ook betaald ervoor dus ja.. we zouden ons niet schuldig moeten voelen als we bellen! Normaliter krijg ik zo;n gevoel ook echt nooit.. als ik wil bellen, bel ik gewoon bijv. de tandarts/huisarts of weet ik veel... ik denk dat het hormoontjes zijn haha Ik heb ook nog maar 2x eerder gebeld, met 29 weken toen ik mn kleine niet voelde.. en een keer rond die tijd ook omdat ze me half een verhaal aangepraat hadden over zwangerschapssuiker en ik me daar weer druk over maakte haha
Wil iedereen die aanvullingen, wijzigingen of wat dan ook voor informatie heeft die in de lijst moet die via PB doorgeven aan Jootje24 of KersjeB De lijst blijft dan netjes en up-to-date. NOVEMBER 2008 MAMA'S Onze spruitjes spotlight,28 jr, 1e kindje, bevallen 4 sept met 28w+6 van zoon Noah Levi, 1055 gr en ?cm Corien,36 jr, 1e kindje, bevallen 20 okt met 37w+6 van dochter Laura Willemijn, 3400 gram - ??cm edithdeb,34 jr, 2e kindje, bevallen 20 okt van zoon Kyano, 4135 gram en ??cm Sybje, 23 jr, 1e kindje, bevallen 22 okt met 38w+1d van zoon Jelmer, ? gr en ? cm Jaki, 31 jr, 1e kindje, bevallen 25 okt met 38w+2d van dochter Esmay Faye Rose, 3080 gr en 48 cm Ukkepuk, 29 jr, 1e kindje, bevallen 26 okt met 38w+4d van dochter Maud 3140 gr en 51 cm Conny75 , 32 jr, 2e kindje, bevallen 27 okt met 38w+ 6d van dochter Lisa 2460 gr en ? cm Maxje, 26 jr, 2e kindje, bevallen 27 okt met 39w+4d van zoon Tygo, 3500 gram 51 cm tipp42hgg , 27 jr, 1e kindje, bevallen 27 okt met 35w+1d van dochter Louise Christine Civile, 2505 gram Totaal: 4 jongens, 5 meisjes Neem eens kijkje of meld je aan op onze HYVES: http://november2008mamas.hyves.nl Bevallingslijst veghelsemeid - 1 november - Veghel- ? jr - 1e kindje - jongetje sanna - 3 november - Zuid Holland - 29 jr - 1e kindje - het wordt een meisje ManonF - 4 november - Hilversum - 25 jr - 1e kindje - Het wordt een jongetje Hummel - 4 november - Gelderland - 25 jr - 1e kindje - [-X Marisha - 5 november - België - 28 jr - 1e kindje - :-# Jooze - 5 november - Noord-Holland - 27 jr -2e kindje - : Tatlim - 6 november - Alanya - 25 jr - 1e kindje - het wordt een meisje Magdalena6 - 6 november - Groningen - 22 jr - 1e kindje - het wordt een meisje Chebu - 7 november - Duitsland - 26 jr - 1e kindje -Het wordt een jongetje Babylicious08 - 8 november -almere - 24 jr - 1e kindje - het wordt een meisje Waarom - 9 november - Noord-Holland - 29 jr - 1e kindje - [-X JsztD - 9 november - Oss - 24 jr - 1e kindje - Het wordt een jongetje Domino85 - 10 november - Drenthe - 23jr - 1e kindje - [-X Whabbit - 11 november - ? - 34 jr - 1e kindje - [-X Schildje - 12 november - Tolkamer (Gld) - 31 jr - 2e kindje -: [-X BenMarieke - 12 november - Omgeving Drachten (Frl) - 20 jr - 1e kindje - :-# Jootje - 13 november - Friesland - 26 jr - 1e kindje - [-X GerdienD - 13 november - Drachten - 28 jr - 1e kindje- :-# KersjeB - 14 november - Utrecht - 30 jr - 1e kindje - het wordt een meisje Go4baby - 15 november - Amsterdam - 34 jr - 1e kindje -: Loesjuh - 16 november - Gelderland - 25 jr - 1e kindje - het wordt een meisje san79 - 16 november - Den-Haag - 29 jr - 1e kindje - Het wordt een jongetje Baylee - 16 november - Dordrecht - 27 jr - 1e kindje - Het wordt een jongetje Bruidje 16 november-Udenhout-27 jaar-1e kindje- : margreet78 - 17 november - 30 jr -1e kindje- [-X beatrice - 17 november - 28 jr -1e kindje- Het wordt een meisje zonnetje - 18 november - zuid-holland - 30 jr - 1e kindje - [-X Janny Jansen - 22 november - Drenthe - 27 jr - 1e kindje -Het wordt een jongetje Ram1978 - 22 november - Almere - 30jr - 2ekindje - [-X Wendy1983 - 24 november - Son - 25 jr - 1e kindje - Het wordt een jongetje Stevell - 24 november - Gemert- 20 jr - 1e kindje - Het wordt een jongetje lot23 - 25 november 25 Jr Gelderland - 1ste kindje :-# Kleinwonder - 25 november - Den Bosch - 20 jr - 1e kindje - Het wordt een jongetje Danili - 26 november - ? - 27 jr - 2e kindje - : MarielleB - 26 november - Best - 29 jr - 1e kindje - [-X Anneke - 26 november - Noord-Holland - 33 jr - 1e kindje - Het wordt een lucinda25 - 26 november - Rotterdam - 25 jr - 3e kindje - Het wordt een jongetje WillyD - 26 november - 23 jr -1e kindje- Het wordt een meisje boefje70 - 27 november - Soesterberg - 38 jr - 1e kindje - het wordt een meisje Noatje - 28 november - noord- brabant - 20jr - 1e kindje -Het wordt een jongetje Marbo - 29 november - België - 35jr - 1ekindje - [-X ieni en mini- 29 november - Aruba - 22jr - 1ekindje- : Ben je uit de lijst gehaald maar was dat niet de bedoeling geef je opnieuw op! Er zijn tot nu toe 50 november mama's! Totaal: 13 jongens, 11 meisjes, 0 tweelingen, 7 : (weet het niet) 5 :-# (ga het niet vertellen) , 14 [-X (wil het niet weten) Agenda 30 oktober Jootje- afspraak vk Chebu- afspraak gyn schildje- afspraak vk 14:45 uur 1 november Ienie en mini met verlof 3 november Schildje- afspraak gyn 09:00 uur Buddylijst ukkepuk <---> Baylee Jootje24 <---> KersjeB <---> MarielleB Jannyjansen <---> Jaki Edithdeb <---> mamamanuela Jannyjansen<--> Sybje<--> ukkepuk Waarom<--->Ram1978<--->Tipp42hgg Tipp42hgg <---> Beatrice Wendy1983<--->Maxje corien<--->conny75 chebu <---> JsztD<--->San79 Noatje<---->Schildje Wil je jezelf als buddy opgeven of heb je al iemand gevonden, geef het dan door voor de lijst! **Voor deze dames heeft het helaas niet zo mogen zijn.. We denken aan jullie!** Mammatje...Noralien...Fio...Marlieke...Mimi...Seilenna...Dootje Bramtim ..sjansie28... Essit...shandro...sophie...Hanna1974
Baylee maak je niet druk! De vk vindt het echt niet erg als je belt. Ik voelde me ook heel de tijd een beetje schuldig maar ik heb inmiddels begrepen dat sommige meiden bijna dagelijks of wekelijks bellen dus wij zijn er niets bij! Ik zou ook zo graag nesgteldrang willen hebben. Misschien dat ik dan alles eens op orde krijg. Het is hier best netjes hoor maar ik heb gewoon niet de behoefte om alles nog een keer schoon te maken enzo. Ik ga liever even op visite bij mijn ouders of vrienden ofzo. Eigenlijk maakt het ook niet echt uit. Ik denk dat de vk en kraamhulp wel wat gewend zijn. Dan zit ik er toch best netjes bij, althans dat vind ik...
weer eens een nacht heerlijk geslapen.... lekker is dat..werd vanochtend wel weer wakker met een zeur buik, krampjes en lage rugpijn......voor 11 uur weer allemaal netjes afgezakt.... verder wel een drukkend gevoel op mijn onderbuik...misschien nu gezakt...zou niet lekker zijn voor de draaipoging van volgende week.... * tipp gefeliciteerd met jullie dochter! * whabbit, jij met je 38 weken grens... morgen heb ik de 36 weken, zo lang ben ik nogniet zwanger geweest...vorige keer met 35,2 weken geboren. net heeft de kraamzorg gebled met de intake....heb recht op 45 kraam uren...maar is nog ff afwachtten na die draaipoging wat jhet gaat worden, ks....en dan hoe lang ik in het ziekenhuis zal verblijven...dan blijft er waarschijnlijk ook niet veel kraamzorg over....... bij onze vorige had ik ook alleen maar 4 dagen 3 uurtjes couveuse na kraamzorg..stelde niks voor... wilde nu eens goed genieten van de kraamzorg...bevallen in een z..huis en de zorg daar stelt nl naar mijn beleving niks voor... ze hebben het altijd maar druk, en helemaal geen tijd voor jou, en een persoonlijk praatje of zo.... daar zie ik erg tegenop! hier heb ik nog een kerst romper liggen maatje 56...gekregen toen onze eerste geboren was....maar die heeft m nooit aangehad....werd prematuur geboren, en dat was eind november....en met de kerst kon hij maatje 56 nog steeds niet aan....als het goed is moet dat nu wel gaan lukken....dus heb hem in de kast gelegd
okeeeej (zucht) alles weer gelezen haha! Goedemorgen! Tipp Gefeliciteerd met je dochtertje! Maxje jij met je zoon! Wauw wat heerlijk al die baby's hier, ben benieuwd naar alle verhalen! @ Jooze, WAUW wat een ontzettend leuke babykamer. Heb je dat zelf gedaan? Jeetje creatief hoor, ik vind het echt ontzettend leuk! Vooral die zee, echt leuk! Ik snap nu wat je bedoelt met dat lettertype. Schattig gedichtje he? En volgens mij heb jij ook een Tycho thuis toch? @ Chebu, kerstpyama's haha. Ik heb er ook al eentje voor de baby! Mijn jongste zusje heeft er eentje opgestuurd uit NL, so cute! @ Margreet, hahaha ik lach me dood joh, je man meer nesteldrang dan jij? hihihi wat doet tie dan? zooo grappig! die van mij niet hoor Gisteren zijn we bij iemand geweest die tweedehands spulletjes uit NL verkocht, yeah! Dus hebben we een box van de prenatal (yeah mn eerste ding van de prenatal!) en een wippertje van de prenatal! En een soort elektrisch schommelding met muziekjes, vond ik eerst beetje onzin maar we kregen hem voor de helft dusja, doe er ook maar bij dan! Misschien is het wel i-d-eaal en word de baby er lekker rustig van ofso?! Dus toen we thuis kwamen om 7 uur wou ik in mn enthousiasme alles gelijk in elkaar zetten, mijn vriend had nog niet eens gegeten (hij kwam net van zn werk). Maar don't mess with a pregnant women , dus hij heeft alles netjes in elkaar gezet, met mijn goedbedoelde adviezen (beetje gezeur ) erbij. Volgens mij houd hij echt van me! Hahaha (Ik werd zelfs een beetje gek van mezelf!)
zo is dat beatrice, als jij maar het idee hebt dat jouw huis schoon is.... doe maar rustig aan....en geniet van de dingen die je nu nog kunt gaan doen!
Hey Meiden, Even snel een berichtje van mij, Het was een zware en heftige bevalling maar ben nu volop van ons meisje aan het genieten. Ik kan heel moeilijk zitten ivm de hechtingen dus zal de komen de week niet online zijn. Sorry als ik jullie ongerust heb gemaakt maar leg het allemaal nog wel een keertje uit. Ons meisje is gelukkig kern gezond en daar ging het om Dikke (K)
Sjow, Kersje is ook weer terug van het uitje van de dag: bakkie koffie gedaan bij een vriend op de zaak. Toch weer een paar uurtjes weggeweest en inderdaad ff geen 'verplichting' om schoon te maken. Vanmiddag ga ik de vluchtkoffer maar eens afmaken en idd een lijstje maken met dingen die erin moeten op het laatste moment. @sybje: je hebt een superlief en mooi ventje meid! Geniet er lekker van! @bea: dat wacht-gevoel heeft iedereen wel denk ik. Het is gewoon het feit dat je een periode van 5/6 weken hebt waarbinnen het zou kunnen gebeuren, dus je weet ook gewoon niet wanneer die uk zich aandient he. Fijn dat je wel nog je dagelijkse uitjes hebt, dat is wel nodig ook ja! @baylee: bellen = gerust stellen, dus gewoon lekker doen, daar zijn ze voor he! @uk: fijn om iets te horen meid! GENIET GENIET GENIET ervan! Je verhaal komt echt nog wel een keer. Je kraamtijd is ook maar eenmalig, dus enjoy your time met zijn drietjes!
Owja over een uur een afspraak bij de verloskundige! Ben heel benieuwd hoeveel ik ben aangekomen haha ik heb een streven namelijk niet boven de -piep-kg (ik woog al teveel voor de zwangerschap!) Alleen heb ik er niet echt mn best voor gedaan de laatste twee weken, taart en lekkere dingetjes enzo mmm naja we'll see!