November 2008 mama's

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by Zonnebeertje, Feb 22, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. San79

San79 Fanatiek lid

Apr 10, 2008
    2,212
    0
    0
    Den Haag
    Wendy eet je goed? Het kan zijn dat je suikerspiegel dan in een dip terechtkomt? Iets van een banaan eten ofzo kan schelen.

2. wendy1983

wendy1983 VIP lid

Sep 27, 2007
    12,511
    0
    0
    Goede tip neem ik volgende keer een banaan mee naar boven of druivensuiker. Ik mag verder niet klagen want ook ik heb een droom zwangerschap op deze kleine ongemakken na. Nog even volhouden San en dan kun je je kindje lekker knuffelen. :D

3. San79

San79 Fanatiek lid

Apr 10, 2008
    2,212
    0
    0
    Den Haag
    Mwa, je bent zwanger en hebt ongemakken dus je kunt gerust klagen ;)

4. Jooze

Jooze Fanatiek lid

Oct 25, 2007
    1,570
    0
    0
    1 voordeel ik snap de mensen die droom zwangerschappen hebben en ons niet snappen weer wel. Maar ook alleen omdat ik met de zwangerschap van Tycho een droom zwangerschap had.
    Dus ik kan mijn jaloezie ook weer een beetje binnen de banen leiden haha

Jooze

5. KersjeB

KersjeB Bekend lid

Apr 23, 2008
    820
    0
    0
    @jooze: ik kan me heel goed voorstellen dat je dat ontzettend jaloers maakt! Zeker als je al zo lang met dergelijke problemen kampt als jij. Maar geef dat dan svp even direct aan ipv een ander te adviseren om eroverheen te lezen. Dat kwam gewoon even wat bot over, gezien het feit dat wij met goedbedoelde adviezen komen.
    Fijn dat je je iets beter voelt dan vorige week. Ik snap dat het nog niet echt je van het is, en dat jij echt met heel veel pijn te kampen hebt en dat dat gewoon echt heel moeilijk is, zeker icm de verzorging van je zoontje.
    Ik hoop dat je niet boos op me bent in ieder geval.

@San: aha, dat probleem heb ik dus ook ja. Zou fijn zijn om weer normaal je been op te kunnen tillen he. Dat walrussengevoel mag van mij ook wel over zijn hoor!
    En dat rollator verhaal is wel erg grappig om te lezen ja. Op zo'n moment voel je je echt KL*TE, maar relativeren is veel fijner idd, hihi!
    Tja, jammer dat het voor ons niet fris fruitig is/was, maar zo zit het leven nou eenmaal in elkaar. Laten we hopen dat we wel een fris/fruitig kind op de wereld zetten, dan zijn we het straks allemaal heel snel vergeten ;)

6. San79

San79 Fanatiek lid

Apr 10, 2008
    2,212
    0
    0
    Den Haag
    Ja en weet je wat het ergste nog is? Dat als de kleine op mij lijkt hij ook echt later komt... ik ben zelf namelijk overal en altijd te laat! Zelfs toen we op onze trouwlocatie aankwamen heb ik de hele zaal laten wachten omdat ik echt eerst moest plassen :)

Dus PLEASE laat het op z'n vader lijken in dat opzicht!

7. wendy1983

wendy1983 VIP lid

Sep 27, 2007
    12,511
    0
    0
    Idd af en toe even van je afschrijven doet soms wonderen. :D

8. 078mama

078mama Niet meer actief

Meiden ik snap jullie ook helemaal! Ik moet er niet aan denken dat ik nu nog 4,5 weken moet wachten. Ik heb zoveel pijn op een dag dat ik bijna ga bidden voor een snelle bevalling. Als mijn man me weer midden in de nacht uit bed moet tillen of duwen om te plassen dan voel ik me echt ellendig. Het idee dat dit nog 2 weken ongeveer zo is vind ik te doen maar langer moet ik nu niet aan denken. Als dat dadelijk ter sprake komt zet ik me er wel overheen en zal het echt geen ramp zijn maar ik moet een grens voor mezelf stellen. Overigens kan ik soms ook wel een beetje balen van bepaalde berichten hier. Tuurlijk is het allemaal leuk en aardig om langer door te lopen als je een droomzwangerschap hebt maar laten we wel allemaal even respecteren dat dit niet voor iedereen geldt. Gelukkig heb ik het idee dat dat ook wel gedaan word maar als dat niet zo zou zijn kan ik me voorstellen dat dit helemaal verkeerd schiet...

Ik ga nu maar weer eens naar bed. Met andere woorden mijn man gaat me nu half optillen en naar de badkamer begeleiden om me te ondersteunen met uitkleden enzo om me vervolgens onder de dekens te leggen. ;)

Slaap lekker!

9. Baylee

Baylee Fanatiek lid

Jan 21, 2008
    2,417
    0
    36
    @ Beatrice

Ik ben het helemaal met je eens...
    Ik ben net ook weer uit het bad getild :(
    Mijn bed staat nou op klossen dat ik gewoon een opstapje nodig heb om in me bed te komen en eruit dus ook...
    Ja ik ben nogal klein en het bed staat naar mijn idee heel erg hoog !

Beatrice welterusten alvast
    Ik ga ook me bedje in

Iedereen welterusten
    en tot morgen

10. Niet meer actief

He Jooze: ik snap je reactie wel hoor! :thumup: Ik wilde met mijn berichtjes alleen zeggen dat je je moet behoeden voor het iedere dag teleurgesteld zijn dat de kleine er nog niet is. Ik voel me goed en zou (als de keuze aan mij was) er zo voor kiezen om zelf 42 weken te lopen als anderen hier dan nu meteen mogen bevallen.
    Ik vind het alleen zo moeilijk om te lezen dat sommigen zich zo richten op het 'ik zou wel eens kunnen bevallen vandaag' omdat ik het zo verschrikkelijk vind dat ze dan keer op keer teleurgesteld worden.
    Als ik erover nadenk om zoveel pijn te hebben, niets meer te kunnen dan voel ik me zo schuldig en zou ik zo graag een oplossing willen bieden, maar die is er helaas niet.

Ik stapte inderdaad net ook op mijn fiets om naar zwangerschapscursus te gaan en werd daar echt met grote ogen aangekeken. Toen voelde ik me zo stom en opgelaten omdat ik allemaal opmerkingen kreeg over hoe blij ik wel niet moest zijn dat ik dat nog kon. Alsof ik me dat zelf niet realiseer.

Ik hoop echt echt echt uit de grond van mijn hart dat jullie allemaal maar snel mogen bevallen, maar ik hoop ook dat jullie niet iedere dag in een dip zitten. En ik zeg absoluut niet dat je 'ervan moet genieten' want dat is verschrikkelijk om te horen, de laatste loodjes zijn niet om te genieten! Maar behoed jezelf wel voor teleurstellingen, en hopelijk kunnen we elkaar er op dit forum doorheen slepen de laatste dagen/weken!

11. Whabbit

Whabbit Fanatiek lid

Feb 22, 2008
    1,253
    24
    38
    Goe'navond!

Ik kan me goed voorstellen dat als je je het grootstse deel van de dag echt niet goed voelt je hoopt dat de baby zich voor de 40 weken aandient. En laten we eerlijk zijn: vanaf 38 weken is de baby ook gewoon voldragen. Andersom: ik voel me gezegend met deze zwangerschap, alles gaat probleemloos en in zo'n geval denk ik dat de baby geen beter plekje heeft dan in mijn buik. Op dit moment mag hij/zij dus ook nog heerlijk blijven zitten, zelfs langer dan 40 weken zie ik (nu nog) niet tegenop! (Maar vraag me dat dus over 2 weken nog even een keer! ;) )

Volgens mij wil iedereen het beste voor haar kindje!

Ben zelf net naar een info-avond van het ziekenhuis hier geweest. Werd eigenlijk niet echt iets verteld dat ik nog niet wist, maar het voelt toch goed om even de plek te zien waar we terecht komen als het thuis niet lukt. Ach, beter iets te goed voorbereid dan op het moment zelf te worden overvallen door het een of ander!

12. KersjeB

KersjeB Bekend lid

Apr 23, 2008
    820
    0
    0
    @San: Waar komt jouw vent vandaan trouwens? (ik neem aan dat je met hem op je huwelijksreis foto staat iig... ;)) Hij ziet er niet zo NL uit...of is ie gewoon bruin gebakken daaro?
    En nog ff wat betreft vriendinnen etc: ik zie er ook niet zoveel hoor. Ben erg in mezelf gekeerd en heb zeer grote voorkeuren voor wie ik nog wel en niet wil zien op het moment. Iets te drukke types doe ik niet meer. En daar waar we op bezoek gaan, zijn we ook snel weer weg. Na een uurtje heb ik het wel weer gezien.
    Vorige week zondag hadden we een foutje gemaakt: maanden geleden een afspraak gepland, bij ons thuis...die dus niet de deur uit te krijgen waren...4 uur lang...aaarghhh! Niet doen, echt niet doen!

@bea: we waren er al aardig uit en volgens mij heeft iedereen hier wel respect voor elkaar. Laat ik voor mezelf spreken: ik wel in ieder geval voor alle anderen. Het is van mij uit goed bedoeld! En als ik zo de berichten lees hier van het afgelopen uur: de rest bedoelt het ook goed.
    Slaap lekker en doe rustig aan.

@all: ik heb nieuwe fotoooows in mijn album! Buikje en ikkes in het bos gisteren :)

13. San79

San79 Fanatiek lid

Apr 10, 2008
    2,212
    0
    0
    Den Haag
    Kleinwonder: Heerlijk toch, dat je nog lekker op de fiets kunt stappen? Dat we daar een beetje (boel) jaloers op zijn daar moet jij je niet rot om voelen hoor!
    Dat zou wat zijn zeg, dat gaan we hier straks met z'n allen lekker hormonaal zitten balen van van alles en nog wat.
    Nee hoor, ik denk dat niemand je dat misgunt, fijn juist voor je :D

Ik durf trouwens niet in bad. Mijn man zegt wel dat hij me er in en uit wil tillen, maar dat gesjor is ook niet echt lekker. En bovendien moet ik er niet aan denken dat hij zich kan vertillen, want dan zijn we nog veel en veel verder van huis.
    Douchen vind ik gelukkig heerlijk, dus daar sta ik wel rustig 20 minuten onder.

14. Corien; wat een verhaal! Lekker dat jullie nu thuis zijn, ik hoop voor je dat de zw. vergiftiging snel weg is. Maar waar kan ik je hyves vinden? Ben wel benieuwd naar de foto!

Conny; Van harte gefeliciteerd met je dochter!!

Lot23; dat van die waterdichte molton ipv een zeiltje is een idee, maar ga je daar ook niet op zweten, is niet ademend.

Janny; maar 2 kg aangekomen? Ik al 14 kg!

Sybje; wat vervelend dat het met de bv niet goed wil lukken. Heb je al gedacht aan een lactatiekundige? Ik denk dat die veel meer voor je kan doen dan een kraamverzorgende. Suc6! Mooie foto's van Jelmer!

JsztD; kan me voostellen dat je erg onzeker wordt van die vk! Goed dat je toch gebeld hebt! Ben je nu wat geruster?

Maxje; Van harte gefeliciteerd met je zoon!!

Tip; Van harte gefeliciteerd met jullie dochter!!

Baylee; goed dat je gebeld hebt! Gelukkig is er niks aan de hand, nu lekker rustig aan doen.

Uk; fijn om wat van je te horen, en dat het allemaal goed gaat nu!

Maxje; fijn dat jullie weer thuis zijn. Klinkt allemaal heftig, maar nu kun je lekker genieten!

Spotlight; wat goed dat Noah geen bloedtransfusie hoeft en dat hij morgen lekker naar huis mag!

15. KersjeB

KersjeB Bekend lid

Apr 23, 2008
    820
    0
    0
    @whabbit: hebben ze helemaal niets verteld dan over de eventuele pijnbestrijding, hoe ze denken over wat er na de geboorte moet gebeuren (kind direct op borst oid...)?

16. Vandaag 39 weken!

Ik ga er ook maar vanuit dat ik niet eerder beval dan de uitgerekende datum, anders zit je zo te wachten.

Het is idd. niet eerlijk dat de één een heerlijke zwangerschap heeft en de ander niet. Goed dat je iedereen hier zijn ei kwijt kan, of het nou iets leuks is of niet.

17. San79

San79 Fanatiek lid

Apr 10, 2008
    2,212
    0
    0
    Den Haag
    Kersje mijn man is half surinaams. Zijn moeder is blank, zijn vader donker. (hindoestaanse surinamer).
    In de winter is hij wel redelijk bleek, maar zeker in de zomer heb ik opeens een allochtoon als man. Lekker afwisselend, haha.

Ons kindje wordt dus een kwartje :D

Jammer dat er geen kwartjes meer zijn, anders had ik het echt grappig gevonden om de foto van een 25ct munt uit 2008 als geboortekaartje te nemen, met erboven "Ons kwartje is geboren" haha.

18. KersjeB

KersjeB Bekend lid

Apr 23, 2008
    820
    0
    0
    Hmmm...dat had je ff eerder moeten vertellen, want dat is in Photoshop zo te maken natuurlijk! Zo'n jaartal 'shop' je er zo in!
    Mss alsnog een idee voor een shirtje/rompertje voor hem?

19. San79

San79 Fanatiek lid

Apr 10, 2008
    2,212
    0
    0
    Den Haag
    Ja ik kan een hoop, maar photoshoppen dat is op de één of andere manier iets wat ik nooit heb gedaan/geprobeerd.
    Als shirtje is het denk ik minder leuk, dan kun je er niet zo makkelijk iets onder/boven zetten. Of ik ben niet crea vanavond, dat kan ook.

20. wendy1983

wendy1983 VIP lid

Sep 27, 2007
    12,511
    0
    0
    Meiden ik ben dood moe....Ik ga ff lekker in bad en dan naar bed. Ook hier een hekel aan de klossen ;) kan ok bijna nier zelf mijn bed in en uit! haha....

Slaap lekker! xxx

Share This Page