November 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Zonnebeertje, 22 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KersjeB

KersjeB Bekend lid

23 apr 2008
    820
    0
    0
    Nee, Photoshoppen moet je wel ff leren. Ik kan het ook niet hoor, maar mijn vent wel gelukkig, dus zo hebben wij ook ons eigen kaartje opgemaakt!
    Maar hoezo niets boven/onder zetten? Dat kan natuurlijk ook in PS! Dan heb je 1 afbeelding met tekst en die laat je op een rompertje drukken!
    Nou ja, het idee was grappig in ieder geval ja :)

Ik ga mijn bedje in duiken. Nog ff een glas melk om de zuren tegen te gaan vannacht en dan gaan we weer rollen.
    De kratjes hebben mijn bed dusdanig verhoogd dat ik met een keukentrapje erin klauter tegenwoordig. Ik vind het ook helemaal niks!

Goed, slaap lekker allemaal!

2. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Weltrusten alvast dames, ik ga nog even m'n checklist af, kijken wat we nog niet in huis hebben.. en wachten tot manlief uit z'n werk komt.

3. Whabbit

Whabbit Fanatiek lid

22 feb 2008
    1.253
    24
    38
    Jawel hoor, maar dat wist ik blijkbaar allemaal al! Heb zelf natuurlijk een medisch beroep, dus qua pijnstilling etc. was ik al wel van alles op de hoogte. En de rest...tsja... blijkbaar die afgelopen 8 maanden al behoorlijk wat gelezen! Maar nogmaals: toch blij dat we geweest zijn. Liever sommige informatie 2x tot je nemen, dan tijdens de bevalling met vragen te zitten of overrrompeld te worden.

4. Jaki

Jaki Bekend lid

17 apr 2008
    870
    0
    0
    Enschede
    hee iedereen,

hier ben ik weer. maar wel eventje. zoveel bladzijde na paar dagen haha maar ik zocht alleen wie allemaal geboren is.

Ukke, gefeliciteerd met je dochter Maud, onze dochters zijn wel bijna precies 24 uren verschil tijd geboren haha...

conny gefeliciteerd met je dochter Lisa

Maxje gefeliciteerd met je zoon Tygo

Tipp gefeliciteerd met je dochter christine

wat allemaal ook leuk namen zeg:D

nu ff over mij maar ik hou wel even kort. ik ben ook niet sterk genoeg om achter de pc zitten ik moet ook heel veel rustig maar verder gaat het goed bevallingverhaal komt nog wel. ik heb ook hechtingen vanwege uitgescheurd met Esmay gaat het heel goed. we genieten ervan.. haha..

nou ik ben ook benieuwd wie volgende is.

Janny bedankt :D

ik blijf wel af en toe terug hoor maar ik moet ook mijn kracht terug te zien krijgen he haha.. komt wel goed. ik ga lekker ff slapen

allemaal bedankt voor een feliciteren:D zovoort.
    fijne nacht alvast dikke kus van mij en Esmay

5. Niet meer actief

Nou ik vind de reacties hier van uitgaan van 42 weken etc. wel een beetje gek hoor... er zijn meer zwangerschappen voor 42 geklaard als mensen die ingeleid moeten worden rond die tijd..

Ik heb een top zwangerschap, weinig te klagen.. maar ik moet er ook niet aandenken om tot 42 te moeten hoor (begrijp me niet verkeerd, zou niet speciaal om een reden ingeleid willen worden ofzo) maar ik zou het toch wel heerlijk vinden om nu te bevallen.
    En nee ik zit niet dehele dag te hopen en nee ik ben ook niet elke dag vreselijk teleurgesteld ;)

6. Ienie en mini

Ienie en mini Bekend lid

22 jul 2008
    549
    0
    0
    Hi meiden!

Ben ik weer, net terug van werken! Ik had laatste uurtjes vrij dus heb een heeerlijke pedicure gehad van mn collega, wauw, dat knapt echt op! Ik loop weer op wolkjes, al weet ik dat dat maar voor even is!

Ik moet er ook niet aan denken dat ik tot 42 weken moet, al is mijn zwangerschap redelijk goed. Ik weet dat dat vaak ook niet zo is dat we door moeten tot 42. Het komt voor maar niet zo super vaak ofso! Ik hou rekening met overtijd net zoals je rekening houd met een ziekenhuisbevalling of een keizersnede. Het kan gebeuren!
    Voor degene met een kl*te zwangerschap is het het fijnst dat het beebje snel komt, kan ik echt supergoed begrijpen. Het sloopt je, het maakt je gewoon kapot elke dag en dan is 42 weken echt ECHT uitzichtloos. Toch vind ik jullie bikkels :thumup: en hartstikke knap dat jullie gewoon nog zo ontzettend doorzetten. Het komt eraan hoor, ook voor jullie en hopelijk heel snel!
    Dan krijg ik een decemberbaby, shit moet ik naar een ander forum haha!

Kersje!!! Wij hebben hier in Aruba en Curacao nog guldens dus ook kwartjes!!! Dus als je een foto wilt van een 2008 kwartje kan ik wel is voor je zoeken hoor!!

Ben stout geweest vandaag :-$ heb wel gegeten. Kwam een vriendin tegen in de stad en we zijn gaan lunchen hihi en net heb ik nog pannekoeken gegeten van gister. Hoe kan je nou niks eten met inderdaad deze warmte en met een baby in je buik? Ik vind het maar raar! Is ook niks voor mij, ik ben gek op eten! hihi erg he! Dus eerlijk gezegt sla ik het advies van de VK om 24u niet te eten ivm de diaree gewoon even in de wind. Diaree houd wel op hopelijk, anders doe ik het morgen wel!
    Jullie slapen allemaal al, hopelijk een beetje goed!

Er is nu niemand weg of in het ziekenhuis toch? Na alle baby's van de afgelopen dagen weet ik het ff niet meer! Nu zijn alle baby's weer 'binnen' toch hihi... Op naar de volgende ronde zeg ik zo!:)

Doeg, tot morgen !

7. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Ik wil nog ff reageren op het einde van gisteren omdat ik toen al op bed lag 8.30 jah omdat IK het langer niet meer trek...

Ik kan wel naar de jonge gezinnenbeurs jah, maar daarintegen zoals ik al schreef zit ik wel 2 uur lang in de kreukels van de pijn voor de treinreis... Ik heb dan geen last van mijn bekken maar iemand die ooit serieus gekneusde ribben heeft gehad weet hoe dit voelt... als je na het traplopen ook geen adem meer hebt vanwege de pijn aan de ribben... of net gegeten hebt, zere ribben maar niet kan gaan liggen door het zuur: wat doe je dan?

Ik ben heel jaloers op de mensen met indalingsweeën: als mijn kleintje zakt dan word de pijn minder... nu zit dat er voorlopig niet in... jullie moeten misschien nog maar 2 weken tot de uitgerekende datum... ik nog 4,5 tot de uitgerekende datum...ik klaag ook weinig op het forum, omdat ik ook weer bof met mijn zwangerschap en blij mag zijn dat ik kinderen kan krijgen....

Sorry voor dit ego berichtje maar dit moest er ff uit!

8. JaneyJ

JaneyJ Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.645
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Drenthe
    Goedemorgen!
    Dat is me wel een discussie; wel of niet over de 40 weken heen lopen en wel of niet een goede zwangerschap. Ik zal er maar niks meer over zeggen, anders ga ik me misschien nog schuldiger voelen...

Zit ik net gisteren te zeggen dat ik de laatste nachten zo lekker slaap, heb ik afgelopen nacht elk half uur op de wekker voorbij zien komen... Ben nu helemaal gebroken uit bed gekomen. Maar ja, straks even naar de kapper en voor de rest maar helemaal niks meer doen vandaag. Oja, ships, moet nog boodschappen doen. Ach...

9. Jooze

Jooze Fanatiek lid

25 okt 2007
    1.570
    0
    0
    Hi Dames,

Allereerst nog een korte reactie op gister (was gaan slapen). no hard feelings van mijn kant! Wat betreft die jaloezie ik had niet zo'n zin om dat elke keer direct et zeggen, omdat ik vind dat iedereen moet kunnen schrijven wat je wilt, dus ook als je een fantatstische zwangerschap hebt. Soms lees ik erover heen en dt was dus alleen een tip.

@Whabbit, liever te veel info an te weinig toch! en het is inderdaad lekker om te weten waar je event terecht komt.
    @Inie & Minie, foei toch gegeten haha. Geniet van je laatste week werken! Duurt echt niet lang meer.
    @Noatje, heb gekneusde ribben gehad dus kan me er veel bij voorstellen, vreselijk! Maar als je het op kan brengen inderdaad gaan, geeft toch weer wat afleiding!

Jooze

10. Jooze

Jooze Fanatiek lid

25 okt 2007
    1.570
    0
    0
    Janny,

Balen van die nacht, hopen dat vannacht weer beter gaat! En je moet je dus absoluut niet belemmerd voelen om te schrijven wat je wilt!

Jooze

11. Whabbit

Whabbit Fanatiek lid

22 feb 2008
    1.253
    24
    38
    Goedemorgen!

Best lekker geslapen hier! Ga maar snel in de weer, merk dat ik 's ochtends nog zo lekker energiek ben, in de loop van de middag kak in nogal in....

Om 10.15 naar de VK, hopen dat alles weer goed is. Hou volgens mij nu echt wat vocht vast dus fijn om weer even gecontroleerd te worden.

12. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Ik heb daarnet de VK gebeld, heb me toch zorgen lopen maken over dat ik gister gehoord heb dat de kinderarts in het ziekenhuis had gezegd dat de ziekte die me zusjes hebben niet bestaat... als je ff googled... heb je zo er informatie over... o.a dat ik recht had op bepaalde tests voor de 20 weken die volgens hem niet nodig waren...

DIE DOKTER HEEFT DUS GEWOON ZIJN DIPLOMA BIJ EEN PAK MELK GEHAD! GRRRR

Ook over mijn suikerwaardes ongerust omdat de ziekte van me zusjes daar juist mee te maken heeft, gister mijn moeder erover gebeld... één van de behandelend aren van me zusjes werkt in Roosendaal, krap hier 30 min vandaan... Zijn naam doorgegeven aan de VK en nu ga ik misschien we daar bevallen... wil immers niet bevallen in een ziekenhuis die dokters aannemen die niet eens een google functie hebben, en niet de moeite heeft gedaan contact op te nemen met iemand die er wel verstand van heeft!

Ik heb dit bij de intake aangegeven, en kreeg nu met bijna 36 weken zwangerschap pas terugkoppeling erop! Onverstelbaar toch?

Zo ff van me afgeschreven, nu maar wachten op et bloedsuiker apparaat wanneer die beschikbaar is!

13. JaneyJ

JaneyJ Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.645
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Drenthe
    Dank je. Maar als ik alle stukjes van gisteravond zo lees, begin ik wel te twijfelen aan wat ik nog kan opschrijven. Niet slecht bedoeld hoor, maar ik wil jullie dan ook niet opzadelen met de goede berichten vanaf hier. Ik probeer me altijd goed in jullie in te leven, al weet ik niet wat het is om een slechte zwangerschap te hebben. Ook probeer ik jullie altijd een hart onder de riem te steken. Ik gun jullie ook zo ontzettend graag de pleziertjes van een zwangerschap. Maar doordat iedereen het op een hele andere manier ervaart, is het lastig, snap je?

14. Jooze

Jooze Fanatiek lid

25 okt 2007
    1.570
    0
    0
    Hi,

@Noatje, dat is inderdaad niet prettig, kan je niet gewoon al naar dat andere ziekenhuis gaan voor een second opinion of wat. Dan heb je daar vast contacten. Als je met 36 weken pas wat kan wordt het hele korte termijn werk. Ik zou me ook relaxter voelen in dat andere ziekenhuis denk ik.
    @Janny, We zijn hier met 50 mama's, ieder zijn eigen ding toch, enne jaloezie is een normaal menselijk gevoel, moeten mensen net als ik gewoon mee om gaat.

Ben vandaag 39 weken trouwens Yoehoe, gaat me nog redelijk goed af. Vanmiddag afspraak bij de vk, benieuwd of die wat te melden heeft, maar het zal wel niet.

Jooze

15. Niet meer actief

En ik heb eigenlijk precies hetzelfde als Janny. Ik heb nu een beetje het gevoel dat al mijn berichtjes verkeerd worden opgevat, mensen er 'boos' om worden en er liever overheen lezen terwijl ik het gewoon echt alleen maar goed bedoel. Ik vind het verschrikkelijk om jullie berichtjes te lezen waarin jullie vertellen hoeveel pijn jullie hebben omdat ik jullie ook een hartstikke goede zwangerschap gun. Als ik dan ook nog lees hoe sommige meiden ermee bezig zijn om voor de uitgerekende datum te bevallen dan ben ik gewoon echt bang dat juist diegene straks overtijd loopt en zich vreselijk voelt én dat wilde ik dus voorkomen.

Ik denk dat ik mij vanaf nu maar een beetje op de achtergrond houd, absoluut no hard feelings maar merk toch dat ik er een beetje mee zit. Voel me juist doordat ik een 'goede' zwangerschap heb een beetje een outsider en heb het gevoel dat ik niet kan zeggen wat ik wil aangezien het toch verkeerd opgevat wordt en dat wil ik al helemaal niet.

In ieder geval veel succes met deze rottige, lange laatste loodjes. Ik hoop van harte dat de bevallingen snel gaan beginnen en jullie binnenkort een heel mooi kindje in jullie armen hebben.

16. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Goeiesmorgens

Mijn man heeft mijn ovenschaal gesloopt grrrr. En met mijn nesteldrang moet er gelijk een nieuwe komen. Hij koopt er maar eentje puh!

@Jooze, 39 weken, gefeliciteerd met je mijlpaal

@Noatje, dokters, je zou ze soms...

17. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    @Kleinwonder, ga je nu weg? neeeeee blijf! :cry:

18. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Tjah second opinion... denk niet cht dat dat mogelijk is... loop natuurlijk bij de VK en niet bij de gyn.... tevens nog steeds geen huisarts hier omdat ik nog steeds mijn papieren niet heb afgegooid hier... zucht... morgen toch maar eens gaan doen...

@Klein wonder: ik kan je reactie goed voorstellen, ik hoop dat je wel lekker actief blijft... vind het gezellig een leeftijdsgenootje hier te hebben!

19. JaneyJ

JaneyJ Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.645
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Drenthe
    Ja, dat heb ik ook een beetje Kleinwonder! Ik heb niet het idee dat de meiden iets verkeerd opvatten ofzo, maar wel een beetje het idee dat je eigenlijk ergens last van 'moet' hebben, wil je hier iets kwijt. Van mijn kant ook helemaal geen hard feelings, juist integendeel. Buiten mijn zwangerschap om, heb ik ook genoeg om over te klagen. Maar ik ben niet iemand die jullie daarmee opzadel, ook omdat het niet over mijn zwangerschap gaat. Ik heb erg veel tegenslagen en moeilijke periodes in mijn leven gehad, en ben ontzettend blij dat deze oh zo gewenste zwangerschap goed verloopt. En dat gun ik iedereen, echt waar. Heb ook alle begrip voor de meiden die het moeilijk hebben. Maar begrip moet van 2 kanten komen...

20. JaneyJ

JaneyJ Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.645
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Drenthe
    En nu ga ik eerst naar de kapper...

Deel Deze Pagina