November 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Zonnebeertje, 22 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    inderdaad!

Ik ga kolven, lunchen en naar mijn meisje... Tot later!

2. Niet meer actief

Haha, ja moet inderdaad maar aan z'n lieve momenten denken maar soms he grr...

Ik baal gewoon dan zo dat ik hier thuis zit, pijn heb en niemand om me heen en dat hij zo makkelijk een smsje stuurt en vervolgens de hele dag lol heeft met zn collega's vanavond thuis komt, zn eten klaar verwacht en weer vertrekt.

3. Niet meer actief

Kolfse, lunchse en lekker genieten van je meisje! tot later!

4. Whabbit

Whabbit Fanatiek lid

22 feb 2008
    1.253
    24
    38
    Misschien kunnen jullie helpen:

Ik wil graag een babyfoon kopen met camerafunctie erop. Nu hoor ik (en lees ik hier op het forum) nogal wisselende ervaringen over de verschillende typen/merken. Heeft één van jullie zich hier toevalling al in verdiept?

5. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
  6. Baylee

Baylee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.417
    0
    36
    @tipp42hgg

Duurt het afkolven van een voeding lang ?
    Misschien een beetje een rare vraag...
    Ik ben daar nieuwsgierig naar omdat ik dadelijk ook bv zal geven en als ik weg ga of eens snachts wil gan kolven...

7. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    als ik per kant los kolf, dan doe ik er per kant een kwartier over. Incl. kolf pakken in totaal 35 min ong.
    Als ik duokolf, dan in totaal ong. 20 min...

8. Baylee

Baylee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.417
    0
    36
    @ tipp

Thx ! Hoeveel ml krijgt ze nu dan per voeding ?
    Los kolven is met een handkolf neem ik aan?
    :oops: Ik ben nog een leek he :oops:

9. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    ik gebruik trandate, merknaam Labetalol. Daarnaast nog losferron voor de bloedarmoede .

10. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Ik heb een kolf gehuurd, een dubbele electrische (medela symphony)

Hiermee kan ik in circa 10 mintuten beide borsten kolven. Ik deed dit nog 's nachts omdat Laura te moe was om te drinken. (daarvoor trouwens na elke voeding 10 minuten om het goed op gang te brengen).

Vannacht voor het eerst niet gekolfd maar bv gegeven op verzoek. Ze melde zich om 5 uur en was wakker genoeg om goed (circa 20 minuten) te drinken.

Kijk het nog een paar dagen aan en dan breng ik de kolf terug en koop ik tzt wel een die ik kan gebruiken als ik weer ga werken.

11. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    @baylee: nee los kolven is per borst appart... Omdat ik grote hoeveelheden moet kolven kolf ik electrisch. Ze krijgt nu 35 ml per voeding... Ik heb nu een productie van 160 ml per kolfbeurt :oops:

@corien: ik heb methyldopa (merknaam aldomet) tegen de bloeddruk en ferrofumaraat tegen de bloedarmoede

12. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    Die heb ik ook gehuurd

13. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    nu ga ik echt naar mijn meisje! Laters!

14. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Hmmm het klinkt allemaal als abracadabra in mijn oren.

15. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    dat went zo snel, de kraamhulp zal je daar ook bij helpen. Ook bij het aanleggen zijn de beide dames voor mij van grote steun geweest.

16. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Hoera, ik heb morgenochtend een afspraak bij de voetzonereflex-therapeut. Man wat een mooi woord voor galgje :)
    Kwam mijn verloskundige gisteren mee aan: schijnt prima te zijn voor het vocht dat ik vasthou, het zou de pijn in m'n bekken en rug moeten verlichten, de stoelgang verbeteren en: het kan de bevalling opwekken als het toch al rommelt.
    Ik hoop het zo!

17. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    @Corien, ik heb geen kraamhulp. Ik ' leer' de boel in het ziekenhuis en dan ga je naar huis en komt de vk 1 x per dag een uurtje langs.

18. danili

danili Bekend lid

22 mei 2006
    808
    0
    0
    hoi hoi,
    gister de draaipoging gehad....twee keer geporbeerd, maar helaas niet gelukt...hadden we ook wel een beetje verwacht,dus voor ons niet zo'n grote teleurstelling...wel blij dat we het toch geprobeerd hebben....kindje was niet van zijn/haar plaats te krijgen....echt een dwarsliggertje.....

ik vond de pijn meevallen, had het erger verwacht, maar ben ook persweeen gewend, en dit leek er wel wat op....hubbie vond het echt verschrikkelijk om aan te zien,....die trok helemaal wit weg...

dus nu gaan we toch voor een geplande keizersnee, tenzij het zelf nog spontaan komt, maar ook dan willen we een keizersnee...durf een natuurlijke stuitbevalling niet aan, met de complicaties....
    gelukkig heb ik wel al bij onze eerste een natuurlijke gewone bevalling mee kunnen maken....

hieronder nog een nieuwe buikfoto, van ons' record": 37 weken zwanger!

19. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Mooie buik Danili, en gefeliciteerd met je 37 weken!
    Ik moet zeggen dat ik 1x een filmpje heb bekeken van een draaipoging en dat vond ik ook wel een "eng" gezicht, kan me voorstellen dat het voor je man geen pretje was om jou daar zo te zien liggen.
    Wanneer gaan ze de baby halen? Met een week of 1-2?

20. danili

danili Bekend lid

22 mei 2006
    808
    0
    0
    we hebben nog geen datum gehad...onze eigen gyn is er volgende week nog, en daarna 2 weken met vakantie, hij draagt ons over naar een andere gyn ide de keizersnee zal doen...hij moest nog overleggen wie het wordt en wanneer de datum is...maar over het algemeen is de regel in dit ziekenhuis dat ze het een week voor de uitgerekende datum of later doen.
    Dus denk over 2 weken of 2,5e week.
    Komt al aardig dichtbij dus....
    tenzij het eerder nog zelf komt.....

* san ik heb eigenlijk nergens nog gelezen of je kat al terug was?

Deel Deze Pagina