November 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Zonnebeertje, 22 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JaneyJ

JaneyJ Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.645
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Drenthe
    @Kleinwonder: Och meis, wat een toestand he? Kan me op zich heel goed in jouw situatie verplaatsen. Ik zie mijn man (normaal gesproken) ook alleen op zondag. En op die dag wil ik ook wel eens wat leuks doen. Of gewoon met z'n tweetjes zijn. Maar dan wil hij zijn familie zien. Met als gevolg dat ik hem bijna net zoveel zie als zijn familie. Wil ik een keer iets van hem gedaan krijgen, wordt het op de lange baan geschoven en uiteindelijk vergeten.
    Voor jezelf kiezen is makkelijk gezegd, niet zo makkelijk gedaan. Je wil je ventje ook graag 'tevreden' houden omdat je van hem houdt en je hem niet kwijt wilt. En daarom pas je je op je beurt (te) veel aan hem aan.
    Ik weet niet of het helpt om erover te praten. Waarschijnlijk heb je dit al tig keer geprobeerd. Maar blijf wel aangeven wat jou dwars zit, ook al voel je je op een gegeven moment een zeur.
    Probeer straks de momentjes te pakken dat je wel met je kleine uk naar je familie kan, ook al is het een eindje rijden. Ik denk dat je dat wel nodig hebt.
    Voor de rest geef ik je een dikke knuffel vanuit het noorden!

@Baylee: Nou, dat was dan ook niet het nachtje waarop je had gehoopt. Ben je wel een beetje uitgerust dan? Hopelijk houdt het rommelen snel op of zet het snel door. Dit is geen pretje voor je.

En wat betreft die lege/volle maxicosi's die voorbij kwamen:
    Toen ik onder het mes moest voor de buitenbaarmoederlijke zwangerschap, lag ik in de uitslaapkamer te wachten tot ik aan de beurt was. Kwam er een spoedkeizersnee tussendoor. Er werd een puffende vrouw voorbij gereden en een half uurtje later kwam er een schattig babytje vanaf de andere kant. Dat was zo pijnlijk om te zien. Bij mij werd er een 'vruchtje/babytje' weg gehaald omdat die geen kans had, en op hetzelfde moment wordt er een babytje geboren die ook nog eens aan je neus voorbij gereden wordt. Na de operatie moest ik nog 4 dagen op de kraamafdeling liggen, tussen huilende baby's. Het was erg zwaar.

2. KersjeB

KersjeB Bekend lid

23 apr 2008
    820
    0
    0
    @kleinwonder: je komt op mij over alsof je niet op je bekkie bent gevallen dus geef het gewoon echt bij hem aan allemaal en maak het echt ff serieus bespreekbaar. Straks zit je idd heel zielsongelukkig te zijn daar met je kleine mannetje, dat gaat jou niet overkomen en dan zul je echt snel zat een oplossing vinden, wat dat dan ook mag zijn. Maar dan moet je wel zeker weten dat je er alles aan gedaan hebt om het met zijn tweetjes op te lossen. Schrijf het anders ook gewoon ff op, wat er nu allemaal door je hoofd maalt. Als je dat vanavond terugleest, zul je er mss wat dingen overdreven van vinden, maar er zijn toch ook wel echt serieuze zaken die je dwars zitten.
    Succes ermee en hou in je achterhoofd dat altijd alles goed komt he! One way or the other!

@baylee: fijn dat je weer thuis bent en op zich ook fijn dat het al wat serieus aan het rommelen is, want dat betekent dat je ergens komende week je ukkie in je armen hebt. Dat is te overzien, toch?

@janny: jeetje wat een heftige ervaring zeg! Dat lijkt me echt onnodig ook. Kon je niet op een andere afdeling bijkomen? Vind het erg vreemd dat daar geen rekening mee gehouden wordt als je nog 4 dagen moet blijven...

3. wendy1983

wendy1983 VIP lid

27 sep 2007
    12.511
    0
    0
    Jeetje tipp wat rot! Dikke knuffel voor jou. Ik hoop echt dat je meisje snel thuis is :D

4. wendy1983

wendy1983 VIP lid

27 sep 2007
    12.511
    0
    0
    Domino, van harte gefeliciteerd met Thijmen!

5. wendy1983

wendy1983 VIP lid

27 sep 2007
    12.511
    0
    0
    jsztd ik hoop voor je dat je snel aan de beurt bent! :D

6. wendy1983

wendy1983 VIP lid

27 sep 2007
    12.511
    0
    0
    SCHILDJE GEFELICITEERD MET JULLIE ZOON!!

7. wendy1983

wendy1983 VIP lid

27 sep 2007
    12.511
    0
    0
    Kleinwonder Als ik straks beter uit de voeten kan kom ik je gezelschap houden! :D

8. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    Wat een verhaal meid... knuffel. En je maxicosi-frustratie begrijp ik maar al te goed :(

Vanmorgen wel even een fijn gesprekje gehad met een van mijn favo-verpleegkundigen. Die vond het ook raar, en vertelde me dat ik er best tegen in mocht gaan. Ze zei dat wij onze dochter maar 2x per dag zien en dat ze daar tussen zat tijd heeft om te slapen en uit te rusten. Maar als wij er waren moest ze gewoon de kans krijgen om uit de fles te drinken.

Ik voel me meteen een stuk beter!

9. Jooze

Jooze Fanatiek lid

25 okt 2007
    1.570
    0
    0
    @Domino, Gefeliciteerd met jullie zoon!
    @Tipp, laat je niet op je kop zitten, gewoon zeggen wat je wilt klinkt makkelijker gezegd dan gedaan). Maar het is jou kind!
    @1,5 cm ontsluiting, had ik ook toen ik bij de vk kwam, daarna verloor ik ook wat bloed (ook niet gestript). 3 dagen later bevallen.
    @Schildje, gefeliciteerd met jullie zoon!
    @Kleinwonder, vervelend dat je zo'n kut dag hebt, zou het er echt eens met je vriend over hebben, het liefst voor de kleine er is. En niet als je heel boos bent, dan geeft vriendlief de schuld toch weeraan de hormonen. En dan wordt je denk ik pas echt boos van (spreek uit ervaring!).

Hier alles redelijk, veel last van mijn bekken, maar morgen mag ik weer naar de fisio!

Jooze

10. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Ik ben weer veilig thuis! Al heeft de kleine heer het wel spannend gehouden want heb nu al 4 uur last van harde buiken en voorweeën... zal niks serieus zijn ga ik vanuit... maar toch...

@Klein wonder: Bah wat balen zeg, kan het me goed voorstellen dat je je eenzaam voelt, de vriendschappen die ik had zijn verloren gegaan in de zwangerschap, en mijn familie heeft het te druk voor me. Dus heb alleen me schoonmoeder hier maar die heeft het ook vaak te druk. Soms heb ik gewoon ff een luisterend oor nodig en dan is er niemand...

11. wendy1983

wendy1983 VIP lid

27 sep 2007
    12.511
    0
    0
    Goee nieuws Tipp! :D

12. wendy1983

wendy1983 VIP lid

27 sep 2007
    12.511
    0
    0
    @ Baylee wat een verhaal meid! maar wel fijn dat je even hebt kunnen slapen. Ik hoop voor je dat het snel doorzet. Succes meid

13. Jooze

Jooze Fanatiek lid

25 okt 2007
    1.570
    0
    0
    Hi,

Tipp, prettig dat je het er ook met iemand van de verpleegkundige over hebt kunnen hebben!

Jooze

14. 078mama

078mama Niet meer actief

Jeetje wat een nacht zeg! Wel beter dat ze je zo goed in de gaten houden nu. Heb je je vk al gesproken? Aangezien ze je toch een beetje het gevoel gaf dat je je aanstelde... Ik ben ook wel blij dat ik dan niet ben gaan bevallen vrijdag! Naar gorinchem had ik echt niet gedaan. Dan ga ik wel naar Rotterdam. Daar weet ik ook wel een stuk beter de weg en de ziekenhuizen te vinden. Maar het is voorlopig nog niet nodig. Alles is echt stil bij mij. Mijn lichaam gaat denk ik na de begrafenis van mijn oma morgen weer verder werken. Ik hoop het maar!

Kleinwonder klote situatie zeg! Inderdaad goed over praten...

15. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Baylee wat een ellendig weekend joh! Voel je je nu wel iets beter?
    Janny wat idioot dat je op de gewone kraamafdeling lag! Ik weet (gelukkig) niet hoe dat moet voelen, maar het idee alleen al... :(
    Tipp fijn dat je je weer prettiger voelt, en goed dat die andere verpleegkundige jouw gevoel bevestigde.
    Noatje dat klinkt ook niet echt heel gezellig, "mijn familie heeft het te druk voor me". Juist nu heb je je naasten nodig, jammer dat ze dat niet inzien.
    Beatrice ga je morgen wel naar de begrafenis? Het zal hoe dan ook een rare dag worden, gaat het eigenlijk wel een beetje? Sterkte in elk geval!

Kleinwonder & Noatje die "eenzaamheid" (klinkt zwaar, maar ja...) herken ik wel.
    Ik ben niet in het bezit van een vriendenkring, heb wel een paar vriendinnen, maar ook niet echt hecht ofzo. En nu ik niet meer mobiel ben zie ik eigenlijk niemand meer, behalve mijn man en mijn moeder. Het meeste contact heb ik momenteel met de ex van mijn man, daar mail ik dagelijks mee en die zie ik inmiddels wel als vriendin. Maar even gezellig een kop koffie drinken met iemand zit er niet in. Ik heb/had een goede vriendin die ik al 26 jaar ken, maar ik hoor/zie nooit meer iets van haar sinds ik zwanger ben. Nou hadden we sowieso al een heel ander leven, maar af en toe een sms-je, mailtje of kaartje had toch wel gekund... Gek hè, dat dingen zo kunnen veranderen in/door een zwangerschap? Haha, en toch ben ik best leuk! ;)
    (nou niet gaan denken dat ik één of ander sociaal mislukt wezen ben :oops: )

16. wendy1983

wendy1983 VIP lid

27 sep 2007
    12.511
    0
    0
    Tuurlijk ben je geen sociaal mislukt wezen San :)
    Dingen kunnen soms raar lopen en helaas is dat bij jou zo gegaan. Maar als je maar gelukkig bent is het goed!
    Knuffel! :D

17. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    @San: Tjah mijn familie heeft nooit veel tijd voor me gehad... één van de redenen waarom ik op mijn 17e uit huis ben gegaan. Ben 20 maar heb heel mijn leven mijn eigen boontjes moeten doppen... dus kom toch vaak wat ouder over...

Is het met voorweeën ook zo dat heel je buik hard word of hoeft dat niet persé?

18. wendy1983

wendy1983 VIP lid

27 sep 2007
    12.511
    0
    0
    Hoe voelen voorweeen Noatje? Ik heb geen idee wat ik allemaal voel hahah...

19. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    hahaha Ij weet het ook niet meer... wat ik nu voel komt neer op: krampen, harde buiken en een springende baby hihihi

20. Whabbit

Whabbit Fanatiek lid

22 feb 2008
    1.253
    24
    38
    Ik heb uiteindelijk gekozen voor de babyfoon met camera van Luvion. Wel stevig aan de prijs (185 euro) maar het leek me de beste. Alecto heeft er ook een voor iets van 130 euro (dus nog steeds niet goedkoop!) maar daar las ik toch ook heel veel klachten over, veel storing, klein bereik, etc.).
    Deze heb ik nu vrijdagmiddag besteld via het internet bij portofoonwinkel.nl en had hem gisteren al in huis!
    En we hebben er hier even kort mee geexperimenteerd: hij lijkt het prima te doen, goed beeld en geluid. Je kan er in totaal 4 camera's op aansluiten, dus mochten er meer koters komen is dat ook handig.

Deel Deze Pagina