ja ondanks dat je er wat moois voor terug krijgt mis je je buik toch ...maar het zijn 2 hele aparte dingen hoor .....kan het niet zo goed uit leggen maar je merkt het straks wel .. het lijkt wel of dat ik zwanger ben ...ik kan niet slapen .....en ik zou het liefst even op mijn man wil timmeren want dit komt door zijn gesnurk ....en of ik nou heel lief vraag of hij zijn snotkoker dicht kan houden of dat ik nou woest word hij denkt beide keren dat ik boos ben ...is niet altijd zo ... zou het liefst wat willen innnemen maar durf het niet ben doodsbang dat ik Jelmer niet hoor of dat ik te duf ben om hem te helpen..... @janny : ik heb pas aan het einde , de laatste 2 a 3 weken harde buiken gehad bij stress of inspanning ...verder ook niet hoor
goedemorgen: @san: hier ook last van opvliegers...loop regelmatig in t-shirt rond ipv trui Ik ga vandaag naar de verlos, zal ook wel ff vlugge check up zijn...
Goede morgen Hier al weer vanaf 4 uur wakker. Nu maar even eruit om wat te eten had ondertussen echt honger . Straks moet ik ook naar de verlosk. En even de huisarts bellen heb zo'n jeuk Misschien een schimmel. Erg irritant. Groetjes MarielleB
Goedemorgen! Heb toch zo raar gedroomd! Was op een reunie, en wilde net mijn beste vriend begroeten die ik al jaren niet had gezien. Horen we opeens een emmer water kletteren. Bleek dat mijn vruchtwater was gebroken. Mijn nieuwe broekspijpen en mijn nieuwe laarzen stonden helemaal vol water... hihi. Toen moest ik snel zorgen dat ik in het zh kwam, maar niemand kon/wilde mij erheen brengen omdat ik nat was... En wat grappig dat jullie over opvliegers beginnen. Had het zondag opeens. Het kwam heel plotseling op. Smoorheet en het zweet brak van alle kanten uit. Mijn gezicht was helemaal nat van het zweet. Wist niet meer waar ik het zoeken moest. Ben buiten gaan staan in mijn t-shirtje en toen werd het weer normaal.
Tipp: Dan kan het misschien toch nog zo zijn dat jullie je meisje meekrijgen nog voor het weekend! Dat zou toch hartstikke mooi zijn! Geweldig dat ze zo vooruit blijft gaan! Ienie: Als ik niet weg hoef, en ik ga niet schoonmaken, loop ik ook de hele dag in pyama hoor! Lekker is dat he? San: Zet je het echte gesprekje van de vk ook even hier neer? Kunnen we vergelijken... hihi... Marisha: Dan weet je in elk geval dat je vanaf donderdag sowieso je kindje kan verwachten! Spannend ja! Marielle: Ik heb zowat tijdens mijn hele zwangerschap last gehad van de schimmelinfectie. Voor de laatste kreeg ik ook weer vaginale eitjes en een zalfje, maar volgens mij is die nog steeds niet echt over. Irritant he?
Goedemorgen dames, Heb even niets bij gelezen nog babytjes geboren vanaf zondag! Ik ben gister tante geworden van een prachtig kleine neefje van bijna 6 pond en 52 cm echt schitterend hij was 12 dagen te vroeg. Even lekker hiervan genieten en dan kan ik zelf het kraambed in
Goedemorgen! Geen lekker nachtje gehad: vriendlief BLEEF maar snurken... (Sybje: ik voel me innig met je verbonden!). Bovendien ging 2x zijn telefoon die weliswaar op trilstand stond, maar als dat op een harde ondergrond ligt kan je het bepaald niet stil noemen! Snurken kan-ie niks aan doen, maar een telefoon uitzetten moet toch lukken zou je denken?! Grrrrrrr..... Maar dan het goede nieuws: vandaag is mijn D-day, ben 40 weken! Voel alleen nog niets gebeuren... we shall see!
Goedenmorgen, @Tipp, fijn dat het vooruitgaat! Mooi dat ze van haar af willen. @Buik missen doe ik niet echt, wel soms dat ik inderdaad denk voel ik het schoppen haha. Wat ik wel had is dat ik nooit heb kunnen beseffen dat er een baby in mijn buik zat. En nu kan ik me niet meer inbeelden hoe het wa dat "rommelen" enzo. Jooze
Nou ik ben weer wakker heb ff lekker een anderhalf uur liggen slapen, ik heb al heel de morgen (vanaf half 5) al last van oefenweeën niet echt al pijnlijk te omschrijven meer als vervelend... Ik ben overblijfmoeder op dinsdag maar denk dat ik vandaag maar ga afzeggen net als vorige week zie het niet zitten om daar met oefenweeën te lopen... @lot: gefeliciteerd met je neefje!
hihihihi, janny, ik moest even vreselijk lachen om je droom... Ik zag het echt helemaal voor me @voor het weekend naar huis: Ik durf er niet op te hopen. Ik ga ervan uit dat ze met 39 weken weg mag en dat is volgende week zaterdag... (wel vreemd dat ze de weekplanning van deze week maar tot woensdag hebben ingevuld ) San, ik mag toch hopen dat je vk je wat boeienders te vertellen heeft hoor...
Tipp ik hoop ook echt voor je dat Christine snel mee naar huis mag! Maar zo te horen kan het nooit lang meer duren. Volgens mij heb ik trouwens een constante opvlieger! Ik heb het heel de tijd warm. Mijn moeder wil heel de tijd dat ik me goed aankleed maar soms wil ik echt alleen een t shirt aan ofzo. Ik hoop dat dat wel weggaat na mijn zwangerschap. Voor de rest wederom weinig bijzonders hier. Een vriendin van me is gisteren bevallen van een meisje dus deze week ga ik op kraamvisite. Toch apart als je weet dat je zelf ook snel zo ligt hihi. Ik hoop trouwens nog steeds op morgen!
Hier ook last van warmte. Manlief maakt daar wel handig gebruik van. Kan hij zich een keer aan mij opwarmen ipv andersom. Heb ook nu alweer een paar dagen honger. Zit nu maar weer aan de droge koekjes. Is namelijk ook iets om op dit tijdstip de appeltaart te gaan opeten. En dan heb ik denk ik ruzie met manlief. Lot: gefeliciteerd met je neefje. groetjes MarielleB
@Marisha Klopt dat de vk niet wilde toucheren... maar wist niet dat het aan het niet-indalen lag, maar het klinkt inderdaad wel logisch! Maar waarom kan er dan geen opening gecreeerd worden weet je dat? Of gevoeld worden of ik evt. zelf al wat ontsluiting gemaakt hebt? Door al die voorweeen Jou kleine zit dus ook nog boven het bekken? Heb jij hier verder onderzoek naar gehad of...? Want is het ook je eerste? En hoeveel dagen ben je overtijd? Dat je donderdag ingeleid word? Beetje nieuwsgierig sorry Nou hier verder een goede nacht gehad.. rustig met weinig kramp. Nu ben ik net op en t begint weer een klein beetje te krampen... GRRRRR ZET TOCH DOOR hihi ach ja we wachten t maar weer af... ga even verse bloemkool halen, ineens zin in!
Wil wel maar de kleine heeft het nog veeeel te goed bij mama binnen. Dus ik reken er niet op hoor. Zou wel leuk zijn als halve limburger/brabander. Manlief zei vanmorgen nog tegen de kleine dat hij/zij gerust vandaag mag komen hoor. Zo lief. groetjes MarielleB
Hier was ik dan weer even..... Ik las even snel dat er geen nieuwe baby's bij zijn gekomen! Wie zal de volgende zijn? Ik ben heel erg benieuwd. Hier gaat alles goed. Bart drinkt lekker zijn flesje leeg en krijgt nu al 40 ml. Slapen doet hij ook goed. De afgelopen 2 nachten heeft hij lekker geslapen. De 1e nacht van 0:15 t/m 5:45 en de 2e nacht kwam hij 1 uur eerder. Hij had zo'n honger dus hebben wij maar wat gegeven. Je laat je kind niet de hele tijd sabbelen op zijn handjes. Het is een heel tevreden kereltje. Met mij gaat ook alles goed. Als de controles worden uitgevoerd staat de kraamhulp elke keer weer van verbazing te kijken. Alles slinkt zo snel.. het gaat net zo snel als de bevalling zelf. Iemand had het over heftige naweeën krijgen. Nou dat hadden ze mij ook al gezegd in het ziekenhuis dat dat wel kon gaan gebeuren i.v.m. de snelle bevalling. Nou ik ben denk ik iemand waar dat dus niet bij gebeurt. Af en toe voel ik een klein krampje. Maar dat kan ook nog zijn van mijn lichaam wat weer in normale proporties probeert te komen. Tot nu toe heb ik zeker geen klagen over hoe alles is gelopen. Ik denk nog met gemengde gevoelens terug aan de persweeën. Dat was zo ongelofelijk heftig.... Binnenkort zal ik proberen een foto te plaatsen van mijn trots. Nu ga ik zo Bart weer een flesje geven. Tot later.
@ JsztD, jij dus ook nog niet bevallen vannacht? Volgens mij krijg je geen (of toch weinig) ontsluiting als je kindje niet met zijn of haar hoofd op je bmhals drukt. Daarom zouden vrouwen waarbij de baby nog niet is ingedaald ook niet zo snel ontsluiting hebben. Dat jullie jongetje nog niet is ingedaald wil daarom niet zeggen dat je niet (snel) op een natuurlijke manier kan bevallen. Het kan vanzelf in gang schieten en/of de indaling kan nog gebeuren tijdens de bevalling zelf. Ik ben nu 6 dagen overtijd en zal ingeleid worden bij 8 dagen overtijd. In BE laten de gyns je ook geen 14 dagen overtijd lopen. Voor mijn gyn is 10 dagen de grens maar aangezien dat op een zaterdag valt leiden ze me donderdag al in (de vaste dag voor mijn gyn om in te leiden)... mij hoor je niet klagen hoor Waarom onze uk nog niet is ingedaald weten we niet. Soms heeft het te maken met een te smal bekken voor een te groot hoofd (maar dat zou bij mij niet het geval zijn), soms hebben ze er gewoon geen zin in en blijven ze zo zitten tot de bevalling. De vroedvrouw die me gisteren onderzocht zei dat het bij ons mss was omdat onze uk zich nogal wild heeft gedragen de laatste weken (van stuit naar hoofdligging, naar dwarsligging en weer naar hoofdligging) zodat dat de navelstreng mss om het lichaampje verstrengeld zit en hij daarom niet kan indalen. Tja, zeker weten doe je natuurlijk pas op moment van bevalling zelf maar ik weet dat ik rekening moet houden met een keizersnede (als onze uk niet zou indalen tijdens de bevalling of de ontsluiting zou niet vlot genoeg verlopen)! Dat wil echt niet zeggen dat jij ook een keizersnede gaat krijgen hoor... het kan echt nog zo in gang schieten voor jullie!
Pff Marisha daardoor maak ik me ook wel een beetje zorgen hoor.. zijn zoveel gekke dingetjes die aan de hand kunnen zijn waardoor die kleine niet indaalt! Kleine kans dat het zo is natuurlijk, maar dan heb ik liever een geplande keizersnee als dat het dadelijk allemaal snel snel moet! Hebben ze bij jou een echo gemaakt om te kijken of dat je bekken evt. te smal is of? En als het kindje pas besluit te gaan indalen wanneer je weeën krijgt dan krijg je ook dus pas vanaf dat moment ontsluiting?
En hier gaan ze idd niet zo snel inleiden, jammer genoeg (al lijkt het me niet fijn om ingeleid te worden!) Ik moet volgende week woensdag naar de gyn als die er nog niet is, ben dan 41+3 en dan gaan ze praten over evt. inleiden..