Enne Jstdz, zo zijn die vk, het is echt balen. ik ahd weeen om de 2 a 3 minuten (best hele heftige) maar mevrouw wou ook niet komen want ze kwamen niet regelmatig genoeg (soms 2 soms 3 minuten)... Grrrr
JsztD ik zou gewoon rond half 5-5 uur nog een keer bellen en zeggen dat je echt de avond niet in wilt gaan zonder check. Ze zijn er ook om jouw zorgen weg te nemen en niet alleen maar om ontsluiting te meten! Even je zwangerschapshormonen inzetten en dan maar wat minder aardig.
Tja ik vind het gewoon raar dat sommige verloskundigen zo makkelijk over de zorgen heenstappen die je als zwangere kunt hebben. Natuurlijk ga je niet voor elk krampje kijken, en je kunt ook niet bij de eerste de beste wee verwachten dat ze aan je bed staan, maar als je je 1e kind krijgt en de baby is nog niet ingedaald, dan is het toch logisch dat ze je even checken? Al is het alleen al om je het vertrouwen te geven dat ze op je letten als er wat is. Die vertrouwensband is toch hartstikke belangrijk op zo'n moment? Het is nogal wat, bevallen!
Inderdaad gewoon rond 5 uur eventjes bellen of ze even wil komen dat je je niet echt prettig voelt etc. Ik moet wel zeggen dat mijn verloskundige ook heel specifiek zei: - Pas bellen als de weeen sowieso een uur lang om de 3 tot 4 minuten komen en je ze écht weg moet puffen. Dus ik denk dat mijn verloskundige ook niet zou komen als ik om de 5 minuten had en nog niet écht keihard zit te puffen. Máár ik vind het bij jou een ander verhaal aangezien de kleine én nog niet is ingedaald en je dat bloed blijft verliezen..
De mijne ook hoor, ik mag bellen als ze heavy zijn minimaal om de 4-5 minuten komen en een minuut aanhouden. Liever pas bellen bij 2-3 minuten er tussen. Maar de mijne zei ook: tenzij je je druk maakt, dat is altijd een reden om te bellen.
Ze kunnen ze zich heel feitelijk houden aanhun schemaatje die vk. 3 a 4 minuten ween van minstens 1 minuut. Maar we zijn mensen en elke bevalling is anders. Als je je niet prettig voelt is het wel handig als ze daar een beetje rekening mee houden. Anders ga je uber gestresd die bevalling in... Jooze
JsztD: Ik kan me helemaal voorstellen dat je het fijn zou vinden even een verloskundige te zien. We doen dit ook maar voor de eerste keer, je weet niet wat alles te betekenen heeft, reuze spannend allemaal! Maar dan nu even als advocaat van de duivel: - Je baby is nog niet ingedaald, maar zolang je vliezen niet zijn gebroken kan dat geen kwaad (en je VK kan hem tenslotte ook niet doen indalen!) - Je zegt zelf dat het nog goed te houden is, vervelend wel, maar je hoeft nog niets "weg te puffen". Gaat goed dus, geen reden voor paniek! - Over het slijmverlies+bloed is ze duidelijk geweest: kan geen kwaad. Daar zal ze als ze thuis langskomt niets anders over zeggen. Als de VK langs zou komen en toucheren kunnen er 2 dingen aan de hand zijn: - je hebt nog maar heel weinig ontsluiting. Dan zal ze zeggen: hou je taai en vooral doorgaan! - je hebt een paar cm ontsluiting en dan zal ze vermoedelijk zeggen: hou je taai en vooral doorgaan! Geen verschil dus! Je doet het goed in je eentje, hou je daaraan vast en vertrouw op je lichaam! En natuurlijk: zodra er zich nieuwe dingen voordoen, of het wel degelijk heviger wordt bel je lekker opnieuw! Heel veel sterkte, want ik weet dat wat ik schrijf "beredeneerd" is en dat je gevoel je soms andere dingen ingeeft!
@jsztd : heb jij mijn bevallingsverhaal wel eens gelezen ? ik lag IN het zh ...had weeen om de 1 a 2 min ...en het enige wat ik als respons kreeg was 'oh nou morgenochtend doen we een inwedig onderzoek en dan krijg je weeenopwekkers " oke....prima heb toen gevraagd of ze me konden plat spuiten dat kon maar ik moest eerst gaan plassen ...prima ...dus ik een beetje persen op de plee en bingo ...ik weet niet wat er uit kwam (ik dacht Jelmer) maar dat was vooral slijm bloed en vruchtwater ....en toen had ik wel effies 9 cm ontsluiting ... dus effe de tanden op elkaar en die muts laten komen .... @tipp pphh gos wat een lieffie ....wel leuk dat ze dr wieg hebben versierd voor papa ! ook kraamzorg de waarden zie ik ?
Ik ga ook ff zeuren hoor.... Ik heb nu 36 uur al harde buiken/voorweeën... tot een uur geleden niet echt pijnlijk... nu een beetje menstruatie-achtige pijn... dus niet bij elke harde buik een golf.... ik word er super onzeker van. Ik durf gewon niet te gaan hopen omdat ik voor hetzelfde geval nog 4 weken kan doorlopen....
Na even denken zeg ik juist niet om 5 uur bellen en hopen dat het midden in de nacht doorzet! Om 3uur snachts bellen is wel zo leuk vk pesten! Jooze
hai @JsztD Ik had het zaterdag ook na een hele nacht om de 4-5 minuten voorweeen/ harde buiken heb ik toch maar gebeld en mijn verloskundige kwam wel kijken... Soms wordt je zo gek van die vk net alsof ze je niet willen begrijpen... Nou ik ben hier ook terug van de vk Ze zag dat ik er lichamelijk en emotioneel helemaal doorheen zit. Ik mocht vanavend weer in het ziekenhuis gaan slapen maar dat doe ik maar niet anders krijg ik weer zo'n rot prik in me been.... Ik mag morgenochtend naar de gynecoloog en die zal kijken en beslissen om eventueel me in te leiden... Ik ga er maar niet op hopen maar stiekem hoop ik het wel....
Hey novemer mama's en mama's-in-spe! Ik kom even illegaal jullie van harte feliciteren met jullie kleine wondertjes en aankomende wondertjes. Voor mij is de uitgerekende datum dit weekend langsgekomen. Best moeilijk maar wie weet wat de toekomst ons gaat brengen.... Ik wens jullie echt allemaal het allerbeste met jullie nieuwe gezinnetjes! Dikke kus van mij
Ik werd ook terug naar huis gestuurd toen de weeen al 3 uur lang elke 5 minuten kwamen en ze minimaal 60 sec. aanhielden. Ik had toen pas 1 cm ontsluiting! Kreeg een paracetamolletje mee. Maar ja, het werd alleen maar erger. Maar ze gingen wel meer pijn doen. Om 01.00 kon ik niet meer zitten van de pijn. Toen kwamen ze om de 3 minuten en hielden ook echt wel 70 sec. aan. Verloor ook plenzen vruchtwater. Toen had ik 5 cm. Ik denk echt wel dat het het echte werk is JsztD Ik zit hier te wachten bij de foon!
hallooo! Ben ik weer, met superzachte benen zonder haartjes! Oke, ik ben er klaar voor! Tipp sooooooooooooooooooo cute! Ik zei heel hard: aaaahhhhh, toen ik de foto zag! Zelfs de hond kwam even kijken wat er zo schattig was! Gisteren proefdruk gehad van de babykaartjes. Denken jullie dat het raar is als je eerst voorop het kaartje de roepnaam zet en dan binnenin de volledige naam dan dus; roepnaam vernoeming achternaam? Het leek mij wel leuk maar ook weer beetje gek of niet?