November 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Zonnebeertje, 22 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.285
    0
    0
    Het gaat goed hier hoor. Een beetje nerveus. ik zat me ook te denken dat mijn banner niet klopt. Als ik 29 januarie mijn laatste NOD had, en dan 27 dagen later ongi had moeten worden dan ben ik 3 november uit gerekend maar. Omdat ik geen 28 dagen cyclus heb ben ik dan niet eigenlijk in plaats van 6 weken 5 weken en 6 dagen zwanger dan?. Ik snap het niet meer want hoe ik na 1 dag overtijd al 4 weken zwanger zijn als mijn cyclus 27 dagen is en geen 28.

Net als mijn vriendinnetje die dacht toen 6,5 week te zijn volgend de vk was ze 7 weken. toen ze naar de gyn ging toen ze 7 weken en 4 dagen was. (volgens verder te tellen van de vk he). Zei de gyn dat ze al 8 weken was. Ik snap er niks meer van hoe kan je nou 8 weken zijn als je laatste NOD nog geen 7 weken terug is. Ik snap er niks meer van.

mijn boobs doen niet heel veel pijn maar dat vind ik niet erg dat kan allemaal veranderen. En ik heb weer rare dromen AAAAAAAaarg word er helemaal kriegel van.

2. Niet meer actief

3. saartje7

saartje7 Bekend lid

29 okt 2006
    928
    0
    0
    schrijfster
    6th of October City, Egypte
    Falafel

Ingrediënten

450 gr kikkererwten, een nacht geweekt
    3 teentjes knoflook, uitgeperst
    ½ theelepel bakpoeder
    2 theelepels gemalen koriander
    2 theelepels gemalen komijn
    ½ bosje vers gesneden peterselie
    ½ bosje verse koriander
    1 gesneden ui
    Scheutje olijfolie
    zout
    Olie om te frituren

Laat de kikkererwten uitlekken. Doe alle ingrediënten in een mengbeker ( behalve de frituurolie natuurlijk ) en maal alles fijn met een blender zodat je een stevige massa krijgt.
    Alles een half uurtje laten staan.
    Neem met een eetlepel een beetje van de massa en kneed er met vochtige handen schijfjes van. Verhit de olie en frituur de falafell tot ze goudbruin zijn.
    Uit laten lekken op keukenpapier en lekker warm serveren met brood sla en tahinasaus.

dit is meer een ontbijt/lunchgerecht! maar erg lekker..

4. Niet meer actief

? snapt t ook niet eigenlijk om heel eerlijk te zijn, en dromen zijn dromen leieverd, reflectie van je angst en zorgen, dat is heel normaal in je zw heeft de vk mij toen verteld, omdat ik ook altijd zo raar en eng droomt tijdens mn zw, hoop en denk dat t bij jou ook wel dat zal zijn.

5. saartje7

saartje7 Bekend lid

29 okt 2006
    928
    0
    0
    schrijfster
    Shorba Ads * Linzensoep

Ingrediënten

250 gram rode linzen
    1 ui
    1 tomaat
    1 wortel
    2 aardappels

Zout,
    snufje gemalen koriander
    Groente bouillonblokje

Doe de linzen, een gesnipperde ui, de wortel de tomaat en een bouillonblokje in een grote pan en giet er ongeveer 1 liter water bij. Laat alles 10 min. Flink doorkoken doe de in stukken gesneden aardappel erbij en laat de soep vervolgens 20 tot 30 minuten trekken totdat de linzen gaar zijn.
    Pureer het mengsel. Proeven en eventueel nog wat zout toevoegen. als je het wat meer gebonden wilt kun je er nog vermicelli bijdoen, wel blijven roeren tot het gaar is, anders gaat het klonten!

serveren met bijv turks brood of stokbrood en rauwe uiringen!

6. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.285
    0
    0
    lijkt me best lekker hihi. Ga ik zo weer even uitprinten. hihi.

7. Niet meer actief

hey Saartje: lijkt me erg lekker! ik sla t op op mn computer, als ik dan een creabea bui heb ga ik t eens zeker proberen hoor!

8. saartje7

saartje7 Bekend lid

29 okt 2006
    928
    0
    0
    schrijfster
    Koshary * Rijst, macaroni en linzen met tomatensaus

Ingrediënten

Bruine linzen
    Macaroni (elleboogjes)
    Rijst
    Zout

Saus

1 grote uit fijngehakt
    2 teentjes uitgeperste knoflook
    Olie
    Blikje tomaten puree
    1 eetlepel azijn
    Komijn
    Paprikapoeder
    2 grote uien in ringen

Linzen koken in een pan met wat zout tot ze gaar zijn. (Hangt er vanaf hoe oud en groot ze zijn) Als ze gaar zijn uitlaten lekken.
    Onderwijl elleboogjes koken en de rijst koken.
    Rijst in een pannetje beetje olie verhitten, bijv 1 kop rijst erbij wat zout toevoegen en daarna krap 2 koppen water. Even aan de kook brengen dan de deksel erop en op zacht pitje de rijst gaar koken.

Onderwijl de saus maken. Koekepan olie verhitten, gesneden ui en knoflook erbij beetje glazig laten worden blikje tomaten puree erbij azijn erbij ( pas op met spetteren) en wat water erbij en omroeren tot een lekkere saus. Wat zout en de kruiden erbij en op een zacht pitje laten pruttelen.

Nu in een andere pan de ui ringen in olie goud bruin bakken en in een bakje bewaren.

Roer nu de linzen, macaroni en rijst door elkaar. In een dekschaal tomatensaus erover en serveren met de goud bruin gebakken ui ringen.

9. saartje7

saartje7 Bekend lid

29 okt 2006
    928
    0
    0
    schrijfster
    zo, heb er nog meer maar dit is wel even genoeg denk ik zo ;)

10. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.285
    0
    0
    Nou dat is het probleem van vannacht hahaha. Dat was geen enge droom.

Even een raar verhaaltje hoor. Nu ik zwanger ben durf ik geen sex te hebben. Dat heeft meer te maken met mijn miskramen dan de sex en mijn vriend. Nu droomde ik vannacht dus dat ik een trio had met mijn vent en een meid. AAAAAAAAAAAAAAAArg hoe ik daar nu bij kom. jakkes dat hoef echt niet hoor. Dat bedoel ik met ook rare dromen. :oops: Sorrie

11. Niet meer actief

@ SAARTJE: ooooo, ik krijg trek! van jouw recepten haha

12. saartje7

saartje7 Bekend lid

29 okt 2006
    928
    0
    0
    schrijfster
    @Amy
    beterschap alvast! hopelijk zet het niet door!

13. Niet meer actief

@ Mimi: ach soms kan je zulke dingen dromen meis, niks om je te schamen!

14. saartje7

saartje7 Bekend lid

29 okt 2006
    928
    0
    0
    schrijfster
    @Mimi
    ik zou je niet te druk maken om je uitgerekende datum hoor, strax bij de echo wordt alles duidelijk! en dromen blijven dromen idd.. ze komen veeeeeel vaker niet uit dan wel toch?

15. Niet meer actief

@ Saartje: dank je, ben bang van wel, begin me al knap beroerd te voelen helaas, maar ik zal en moet morgen naar de cursus gaan, is tenslotte de laatste avond en die wil ik niet missen.

16. Esila

Esila Fanatiek lid

17 sep 2006
    2.389
    831
    113
    Heb mn afspraak voor de 1e echo op 17 april.
    Duurt nog veel te lang :(
    Ik zal dan 11 weken zijn. Normaal kan het hier al met 9 maar blijkbaar zitten ze al vol met afspraken :(

17. Niet meer actief

hey Tatlim: das balen idd dat je zo lang moet wachten zeg!

18. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.285
    0
    0
    Heel veel sterkte meis. Ik hoop dat je niet beroerder gaat voelen.

Ik ga er van tussen ik ga aan het eten beginnen, misschien tot vanavond.

Ik pb je nog even Saar voor de lijst

doei

19. saartje7

saartje7 Bekend lid

29 okt 2006
    928
    0
    0
    schrijfster
    hahahaha en dan Amy die zegt ik heb trek nadat Mimi vertelde over die dromen, ik begin weer eens te schateren

20. Niet meer actief

ja zag t ook al staan, en dacht nou dat komt raar over, ik wijzig m wel even hahahahahaaha!

MIMI: misschien tot vanavond meid en eet smakelijk!

Deel Deze Pagina