November 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Zonnebeertje, 22 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Heeft er nog iemand tips voor mijn man tijdens de bevalling? ben op zijn verzoek een boekje met tips en de belangrijkste nummers aan het maken... ;)
    Hij zal het trouwens voor d ebevalling doorlezen, het is meer gewoon tegen de onzekerheid ;)

2. Ram1978

Ram1978 Actief lid

16 feb 2008
    136
    0
    0
    Almere
    even jullie hulp nodig

Ik heb het gevoel dat het vanmorgen begonnen is maar weet niet helemaal hoe weeen voelen.
    Ik heb nu echt regelmatig buikkrampen en best heftig ook maar naar mij gevoel ff een grote piek maar geen min lang.
    Voelt als soort buikkramp tijdens buikgriep zijn dit weeen? Moest ook wel een paar keer onlasten maar heb ook begrepen dat dat er ook bij hoort.
    En wanneer bel je nou naar het ziekenhuis wanneer je komen mag?

help help

3. marbo

marbo Actief lid

26 mrt 2008
    336
    0
    16
    belgie
    Hier in Belgie moet je een uur lang om de vijf minuten weeeen hebben, ik weet niet hoe lang je in Nederland moet wachten. En van wat ik gehoord heb, moeten weeeen een begin, piek en einde hebben. Oefenweeen stoppen blijkbaar wanneer je onder de douche gaat, of even in bad. Ik kan er nog niet over meepraten, dus pin mij niet vast op deze info ;)

4. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    @Ram... ik wil je niet ontmoedigen maar het kunnen ook oefenweeën zijn... ga even douchen of in bad... blijft het aanhouden en heb je een wee om de 4 á 5 min... die 1 minuut lang aanhouden bel dan de verloskundige...

5. JaneyJ

JaneyJ Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.645
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Drenthe
    Goedemorgen!
    Nou, ik ben er nog hoor! Heb vannacht heerlijk geslapen, zonder iets te voelen. En nu voel ik ook niets... Errug jammer!

Ram, sorry, kan je niet helpen. Heb nog geen echte weeen gehad.

Heb Inie ook niet gezien gisteren volgens mij.

En Noatje, de belangrijkste tip voor je man heb ik wel: Luister naar je vrouw, en doe alles wat zij zegt! Haha.

6. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    hahaha Janny: dan heb ik nu al medelijden... ik ken mezelf en weet dat ik onder druk en stress (en dus ook aarschijnlijk pijnlijke weeën) echt een bot monster kan zijn... en ik meen er dan geen woord van!

7. Zonnebeertje

Zonnebeertje Fanatiek lid

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    Ram; echte weeen herken je wel, die komen zeg maar als een golf, beginnen rustig en gaan dan naar een piek (dan doen ze echt pijn) en dan zakt het weer af.
    Ik denk dat je het z'huis belt als je een uur lang om de 5 min weeen hebt (dan moesten wij iig de vk bellen)
    Ik vond weeen ook wel voelen als buikkramp bij buikgriep, maar nog net wat erger.

succes!

8. Ram1978

Ram1978 Actief lid

16 feb 2008
    136
    0
    0
    Almere
    hier begon het vanmorgen om een uur of 5 ben al wezen douche en ook onder de douche bleef het terug komen lag daarna ff op bed maar ook dan regelmatig soms snel achter elkaar maar een min lang niet wel met een hele hoge pijnlijke peiken erdoor net ook.
    Nu komt er weer een golf en vooral pijnlijk onderin me buik.

zal denk ik zo toch maar even bellen.

bedank voor jullie antwoorden vind dat wel erg fijn zo'n forum en al ben ik niet super actief hier

9. Zonnebeertje

Zonnebeertje Fanatiek lid

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    Jammer Janny! Maar wel lekker dat je goed geslapen hebt!

Wendy; ook nog alles rustig?

Ik had wel de dag voor de bevalling dat ik wel 10 keer naar de wc geweest ben voor de grote boodschap. Verder had ik ook geen voortekenen.

Noatje; tips voor je man? idd luisteren naar jouw wensen, je steunen, zeggen dat je het goed doet....

10. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    goeiemorgen.

Vandaag voor het eerst een groot deel van de dag alleen met christine. Eng hoor... Vanmorgen is ze weer lekker in bad geweest. Dat vind ze echt het einde, zo leuk :D

Alleen op het moment kreunt ze zo vreselijk. Echt zielig. Tilt veel haar koppie op, trekt haar rug hol en kreunt en steunt dan alsof er ik weet niet wat aan de hand is. Ze geeft op het moment ook veel van haar voeding terug :(

11. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    maar niet te vaak zeggen! Een vriend van mijn zusje kon op een gegeven moment met een bloedneus de slaapkamer uit omdat ie ongeveer elke wee zei dat ze het goed deed en dat ie trots op haar was. Dat werd ze een beetje zat :)

12. JaneyJ

JaneyJ Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.645
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Drenthe
    Belangrijke vraag: Voel je het ALTIJD wanneer je vliezen breken? Hoeveel vruchtwater verlies je ongeveer? En hoe vloeibaar is vruchtwater?

13. Daphne1980

Daphne1980 Bekend lid

5 dec 2005
    842
    0
    0
    Aspirant projectleider
    Rotterdam
    Even een inbraak van een maart-2009-mama en mama van de bijna 2-jarige Kamiel,

@Beatrice, Kamiel dronk ook ontzettend snel (was binnen 5 minuten klaar!) en ook hij had ontzettend veel last van krampen. Misschien wat tips voor je: naar achter leunen als je de borst geeft (of geef je fles?) en het eerste beetje afkolven, zodat je minder toeschietreflex hebt. Kamiel dronk met name zo vlug omdat ik letterlijk in zijn mondje spoot. Misschien is dat bij jou ook wel de oorzaak? Ik hoop dat je er wat aan hebt! Succes!
    Enne, leuke naam hoor,Lo tte!

@Janny, je kunt een plopje voelen (alsof er iets knapt) en daarna krijg je waterachtig vruchtwater. Het is absoluut geen slijm.

14. Ram1978

Ram1978 Actief lid

16 feb 2008
    136
    0
    0
    Almere
    heb het ziekenhuis gebeld en stelde voor om het sowieso nog even aan te kijken en klokken of het een uur lang regelmatig om de 5 min blijven komen en een min lang.

om de 5 min haal ik wel steeds maar die min lang niet het komt met een golf een hele pijnlijke piek en zakt meteen af maar goed ga zo alles maar klokken en afwachten.

janny goede vraag vroeg ik me ook al af?

15. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Je schijnt niet altijd een plop te voelen... als je op je hand blaast moet je wel weer een scheut kwijtraken en het ruikt heel zoet (schijnt)...

Ondanks al 14 dagen oefenweeën hier geen slijmprop verloren... wel paar brokjes slijm maar dit was altijd zonder bloed...

16. JaneyJ

JaneyJ Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.645
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Drenthe
    Oke, dank jullie wel. Ik had namelijk net een heleboel gekke zooi daaronder, wat ik wel 4x moest wegvegen voordat het een beetje weg was. Het zag ook wat bruinig, maar dat kan nog van het strippen/vloeien van gisteren komen natuurlijk. Het was niet helemaal vloeibaar als water, maar best wel veel. Het is misschien wel het laatste gedeelte van mijn slijmprop dan...

17. Niet meer actief

Ram: Spannend! Klinkt als het echte werk!

18. Daphne1980

Daphne1980 Bekend lid

5 dec 2005
    842
    0
    0
    Aspirant projectleider
    Rotterdam
    @Janny, dat zou best kunnen. Ik ging lopen en toen kwam al het vruchtwater langs mn benen omlaag. Anders vang je een beetje op en ga je langs de vk?

@Noatje, nee dat klopt, je voelt het niet altijd, daarom zei ik ook je 'kunt' een plop voelen. maar het kan natuurlijk ook heel geleidelijk scheuren en dat je het dan vervolgens het vocht verliest. Ik hoop in ieder geval dat ik deze keer ook een plopje voel! Dan weet ik meteen dat het zover is! :)

Allemaal succes met de laatste loodjes!

19. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    en toen was het weer stil... nu het zolang duurt kan ik steeds minder ondernemen en verveel me steeds meer... *zucht* ;)

20. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    waar is wendy eigenlijk? :(:

Deel Deze Pagina