November 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Zonnebeertje, 22 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wendy1983

wendy1983 VIP lid

27 sep 2007
    12.511
    0
    0
    Ja Gelukkig voel ik hem genoeg maar idd hij wordt wel rustiger....Behalve gister avond. Ik weet niet wat ik had, maar ik kreeg constant harde buiken en dat was zo vervelend kreeg er echt kippenvel van :confused: die kleine ging dan ook te keer niet normaal...

Wij in bad toen werd het minder. Toen naar bed begon het weer. Ik nog denken oei dadelijk begint het :)
    Maar heel de nacht bleef het rustig.

2. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    HALLO BABIES, KOM ER EENS UIT!
    Potverdikke, wat een volhoudertjes zijn dat (of luie donders?)

3. marbo

marbo Actief lid

26 mrt 2008
    336
    0
    16
    belgie
    De baby lijkt nu al op zijn vader ;) Absoluut niet lui, maar ook altijd overal aan de late kant!

4. wendy1983

wendy1983 VIP lid

27 sep 2007
    12.511
    0
    0
    Haha die marbo :)

5. marbo

marbo Actief lid

26 mrt 2008
    336
    0
    16
    belgie
    Oh, nee, he! Net gestofzuigd en gedweild, en dat is nogal een karwei en mijn honden komen schoon naar binnen lopen vanuit de tuin, met als laatste mijn puppy...je raadt het al..helemaal zwart en onder de modder! :confused: Ik moest 'm vangen want ze maakte er een spelletje van..resultaat: overal zwarte modderspetters en pootjes!

6. wendy1983

wendy1983 VIP lid

27 sep 2007
    12.511
    0
    0
    Ow shit kun je weer opnieuw beginnen :(

7. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    @marbo : ik had allerlei boeken gekocht tijdens de zwangerschap ......en ik heb ze 1 keer doorgebladerd , ik kreeg er de rillingen van ....in de praktijk komt het echt wel goed hoor !

8. JaneyJ

JaneyJ Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.645
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Drenthe
    @Marbo, wat fijn dat het gisteravond zo positief uitgepakt heeft! En nee, ik heb me nog niet zo bezig gehouden met de tijd wanneer de kleine er is. Ik verwacht dat we veel leren van de kraamzorg?
    En sorry dat ik gisteren begon met het woord 'vlindertjes'. Hoop niet dat ik je al te bezorgd heb gemaakt...

Ons mannetje is de laatste dagen nog enorm druk. Heb soms het gevoel dat hij helemaal niet slaapt. En wat zijn die kleintjes sterk he? Als je soms een trap voelt... oei!

9. marbo

marbo Actief lid

26 mrt 2008
    336
    0
    16
    belgie
    @Janny: hihhi, dat was jij! Ja, het heeft wel even in mijn hoofd gespeeld! Aan de andere kant des te beter wanneer we een gezond kindje in ons armen mogen houden, dat het niet altijd vanzelfsprekend is!
    @Sybje en alle andere moeders:
    De grote lijnen weet ik wel, maar de rest moet je toch vooral leren uit de praktijk en van de kraamverzorgster, neem ik aan?
    Hoezo kreeg jij rillingen? Zoveel om rekening mee te houden?!

OH, ik ben benieuwd naar Ienie! :D

10. 078mama

078mama Niet meer actief

He meiden

kunnen jullie niet gewoon zonder weeen gaan persen ofzo? Ik snap dat jullie er gek van worden!

Hier gaat alles goed. Nog steeds veel rusten maar dat is wel lekker. Ik heb trouwens ook geen boeken ofzo gelezen. Het komt vanzelf wel, je volet het toch wel aan!

Sorry trouwens dat ik niet zoveel mer schrijf hoor maar het is zo lastig met een baby op je arm! Ik lees wel heel de tijd mee en hoop snel babynieuws te lezen hier.

11. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    @ Marbo: ik had ook alleen maar "zwangerleesvoer" gebunkerd en helemaal niets over baby's. Heb net deze week "oei ik groei" gekocht.

Tot nu toe hebben we ons zonder voorbereiding prima gered!

12. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    Graag gedaan. Fijn dat het weer wat beter gaat met jullie :D

13. boefje70

boefje70 Actief lid

2 mei 2008
    153
    0
    0
    DIV medewerkster tot eind van het jaar
    Soesterberg
    hoi dames,

ff snel, ik denk dat vannacht de vliezen gebroken zijn... ik zat op de wc en vond het wel een grote plas, niet nadenkend ben ik verder gaan slapen. Vanmorgen werd ik om 11 wakker gebeld dus ik zat overeind in bed toen ik mijn onderbroek nat voelde worden :oops:
    Uurtje later kwam er ook bloed mee... dus toch maar vk gebeld en die is net weg... Ik heb tot vannacht 4 uur de tijd om het te laten beginnen en anders moet ik morgenochtend naar het ziekenhuis... Vanavond komt de vk weer om te kijken mits er geen veranderingen plaatsvinden...SPANNEND...

14. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    zo houden ze je wel bezig :(

15. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    oh spannend boefje... Succes meid!

16. marbo

marbo Actief lid

26 mrt 2008
    336
    0
    16
    belgie
    Tipp:
    Ja, ik ben af en toe al net een moedertje hele dag achter die drie aan lopen ;) Heb die pup net in bad gedaan, met zwitsal shampoo.ik moet toch ergens op oefenen, he!

Jaaa, Boefje! Zet jij de volgende geboortegolf in gang?

Ik weet dat er een heleboel kersverse mama's zijn, maar hebben jullie -om het voor ons zwangere dames nog een beetje leuk te houden-al kraamtips/bevallingstips/tips in het algemeen? :D

17. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    kraamtips: hou het rustig. Niet teveel bezoek in 1x en niet te veel. Het wordt vaak gezegd, maar het is echt waar! En geniet van je kraamhulp, laat haar maar veel klusjes doen, daar is ze voor. En je mag het best zeggen als ze iets niet naar je zin doet.

Algemeen: neem je rust. Probeer echt even te slapen als je kindje ook slaapt. Als je kind je in zijn/haar eigen kamertje slaapt en je vind het toch een beetje eng, houdt dan de deuren open en/of zet de babyfoon naast je.

Doe je kindje niet te vaak in badje, hoe leuk dat ook is. Ze drogen er vreselijk van uit. En een badje tip die ik uit het zh heb: droog je kindje af met hydrofielluiers ipv handdoek. Een handdoek is te dik en dan kan je niet goed genoeg in plooitjes enzo afdrogen. En wikkel die hydrofielluiers even om een warme kruik, kun je ook met de kleertjes doen. En zodra je je kindje ut het water hebt gehaald meteen in zo'n warme luier wikkelen, ze huilen dan minder omdat ze het minder koud hebben.

18. Ukkepuk078

Ukkepuk078 Fanatiek lid

6 jan 2008
    1.153
    0
    0
    Adm. Medewerkster
    Dordrecht Zuid Holland
    O spannend boefje... Ik hoop voor je dat het gaat beginnen....

19. Ukkepuk078

Ukkepuk078 Fanatiek lid

6 jan 2008
    1.153
    0
    0
    Adm. Medewerkster
    Dordrecht Zuid Holland
    Beatrice, geniet jij maar van Lotte, voor je het weet ben je weer een maand verder.

PS ga jij trouwens ook babyzwemmen.

20. Ukkepuk078

Ukkepuk078 Fanatiek lid

6 jan 2008
    1.153
    0
    0
    Adm. Medewerkster
    Dordrecht Zuid Holland
    idd ook een kwestie van uitproberen, ieder kind is anders.

Als ik ergens mee zit vraag ik het wel aan mn moeder, zus of schoonmoeder.... Maar dan niet zo van hoe moet dat...meer van hoe deden jullie dat en dan kijken of je er wat aan hebt.

Deel Deze Pagina