November 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Zonnebeertje, 22 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Ik lag in het ziekenhuis aan het weeeninfuus en ze hadden mij verteld dat omdat ik 4 cm ontsluiting had ik er vanuit moest gaan dat het nog zeker 7 uur zou duren voordat ik de kleine in mijn armen had..
    Dus mijn vriend, moeder en ik zaten alleen op dat kamertje weeen weg te puffen en anderhalf uur later bleef maar volhouden dat ik moest poepen :) en dat ik het gevoel had dat iets tussen mijn benen hing.. Mijn moeder toch maar even iemand opgehaald en ik had al 10 cm ontsluiting, ze konden het hoofdje al zien en na 6 minuten persen (2 persweeen) lag onze Liam al op mijn buik..

Ik had de persweeen ook totaal niet herkend, dacht echt dat ik moest poepen.. :)

2. wendy1983

wendy1983 VIP lid

27 sep 2007
    12.511
    0
    0
    Noa gefeliciteerd meid.! Wat een snelle bevalling en prachtige namen! Geniet van jullie gezin.

3. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Noatje van harte! Klinkt als een fijne bevalling, ik hoop dat jullie lekker kunnen genieten met z´n drietjes!

Janny ik heb op die donderdagavond ook goed ontlasting gehad terwijl ik normaal vrij verstopt zit, en ´s nachts zette de bevalling door. Lijkt er idd op dat je lijf zichzelf alvast leegmaakt.

4. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Noatje: van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon Tygo

5. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    @noa : gefeliciteerd met jullie mannetje ! mooie naam hoor (tygo stond hier ook op de lijst )

@janny : inleiden doen ze meestal eerst met gel en na 2 dagen pas een infuus ....gelukkig hoefde ik ook geen infuus want ik ben ook ontzettend slecht te prikken ...mijn bloedvaten collaberen ..( hoe schrijf je dat ?) de laatste keer hebben ze de 6e keer pas raak gestoken ...nadat er iemand van de ic kwam prikken ....

en de krampen kunnen voortekenen zijn .....daar begon het bij mij me met menstuatiekrampen en het gevoel dat ik ontzettend nodig moest poepen ...
    en de persweeen herkende maar al te goed ...ik had er alleen geen controle over...ik wou zo graag persen ...dus dat gebeurde ook ...

6. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Noatje van harte met zoon Tygo!

7. WillyD

WillyD Actief lid

29 mrt 2008
    129
    0
    0
    lelystad
    hoi hoi allemaal..

hier weer ff een berichtje van mij.
    ben ook helaas nog steeds niet bevallen :(
    ik heb gister wel een hele rare nacht gehad en was gister overdag heel moe en voelde me apart. maar vannacht ben ik redelijk doorgekomen (word zo vaak wakker om te plassen) en nu zit ik weer balen dat ze nog steeds niet wil komen!

ik lees trouwens dat jullie het over het strippen hebben, vanaf wanneer doet de verloskundige dat? ik moet dinsdag weer en ben dan 40w+6dgn zou ze me dan willen strippen?

@noa GEFELICITEERD met jullie zoon!

groetjes willy

8. JaneyJ

JaneyJ Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.645
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Drenthe
    Noa: Gefeliciteerd met jullie ZOON!!! Is het toch nog snel gegaan he? Gelukkig ben je van die 3/4 weken voorweeen af nu. Je hebt het wel zwaar gehad de laatste weken. Geniet nu maar lekker van jullie kleine knul!

Buikkrampen: Ze zijn er nog steeds. Ontlasting lukt niet echt meer. Heb inderdaad ook een menstruatiegevoel, maar niet zo vaak/veel. Misschien zijn dit dan voorweeen. Of het is zo langzamerhand wel aan het beginnen. Laten we maar hopen op het laatste... haha.

Wendy: Gewoon douchen of douchen om een reden (voortekens?) Hihi...

Sybje: Gelukkig krijg ik dan niet meteen een infuus. Jij bent er dus ook zo'n ramp mee. Als het niet lukt, gaat het echt pijn doen, he? Ze hebben bij mij de laatste keer zo vaak geprobeert te prikken, dat er uiteindelijk een noodlijn vanuit mijn hals aangelegd moest worden. Dat was de laatste optie. Maar wie weet is het nu helemaal anders. Laten we daar maar op hopen. Nog liever dat het helemaal niet nodig is dus...

Willy: Je loopt er dus ook nog steeds. Geen idee wanneer een vk/gyn gaat strippen. Ik vond die van mij er vrij vroeg mee (40+2). Ik denk dat ze het gaan proberen zodra je de 40 weken voorbij bent. Ook wel een kans dus dat ze het bij jou gaan proberen.

9. marbo

marbo Actief lid

26 mrt 2008
    336
    0
    16
    belgie
    NOATJE: WAT GOED! GEFELICITEERD! Geniet ervan meid, het heeft allemaal zo lang geduurd voor je! Fijn dat de bevalling vlot is verlopen..

Wat houdt dat strippen nu eigenlijk in?! :oops: En kan dat alleen als het kindje ingedaald is?

Ik moet vanmiddag even langs het ziekenhuis op controle..maar verwacht er weinig van, want ik voel totaal niets. :( Behalve een baby dan die steeds groter wordt..

Met hoeveel niet-bevallen dames zijn we nog over?

@Wendy: ja, ik wil ooooookkk!
    Janny, kom op, dit weekend!

10. Niet meer actief

Noatje dat ging SUPER snel he.. hihi zijn die voorweeën toch nog goed geweest msischien ;)
    GEFELICITEERD! Geniet ervan!

11. JaneyJ

JaneyJ Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.645
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Drenthe
    Marbo: Strippen is het losmaken van je vliezen. Dus niet breken, maar ze even 'vrij maken' zeg maar. Ik zal het even voor je googelen, even geduld... Oja, en het kan alleen als de baby is ingedaald en je al een cm ontsluiting hebt. Ik zal het even voor je opzoeken...

12. JaneyJ

JaneyJ Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.645
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Drenthe
    Even van een 3-tal info-sites gehaald:

1.
    Wat is strippen?
    Als een bevalling te lang op zich laat wachten, gaat een gynaecoloog de natuur een handje helpen door te 'strippen'. Hij of zij zal met de vingers langs de vruchtvliezen voelen, aan de binnenkant van de baarmoeder, om deze te prikkelen. Hierdoor kúnnen de weeën op gang komen.

2.
    Soms besluit een gynaecoloog of verloskundige om te “strippen” om zodoende een poging te doen een inleiding te voorkomen. Bij strippen maakt de gynaecoloog of verloskundige met de vingers de baarmoedermond los van de vliezen en kan het gebeuren dat de baarmoedermond hierdoor ook rijp wordt. Vaak volgen dan de weeën zodat er toch nog een natuurlijke bevalling in werking treedt. Strippen kan ietwat vervelend/pijnlijk zijn en het geeft absoluut geen garantie tot bevallen.
    3.
    Inleiding
    Als je bijna 2 weken overtijd bent, of je bent uitgeteld en hebt veel last van voorweeën, dan kan het soms helpen om te strippen.

Op gang helpen
    Om te strippen moet de verloskundige een inwendig onderzoek doen en voelen of de baarmoedermond al iets open staat. Vaak heb je aan het eind van de zwangerschap al iets ontsluiting. Als de baarmoedermond al aan het verweken en verstrijken is en er is 1 cm ontsluiting, dan kan de verloskundige met een vinger de baarmoedermond ingaan en de vliezen losmaken van de wand van de baarmoeder. De vliezen worden alleen losgemaakt van de wand, ze worden dus niet kapot gemaakt! Door dit losmaken wordt de baarmoeder geprikkeld en komt er oxytocine vrij, net voldoende om je lichaam aan te zetten tot de bevalling.

Let op: strippen is geen garantie dat je gaat bevallen, het is een poging om je 'op gang te helpen'. Heel vaak veroorzaakt het strippen alleen meer voorweeën en zet de bevalling nog niet door. Maar het is het proberen waard.

Tip: Na het strippen heb je vaak wat bloedverlies, neem voor de zekerheid een maandverband mee als je na de 41e week op controle gaat.

13. wendy1983

wendy1983 VIP lid

27 sep 2007
    12.511
    0
    0
    nee gewoon lekker gedouched....was het maar waar dat ik voortekenen had! :D

14. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    @janny : aii een noodlijn .....bbrrrr nee zover is het bij mij nog nooit gekomen ....
    weet je waar ik me dan wel aan irriteer in een zh ....>? als je zegt van joh ik ben ontzettend slecht te prikken ...dan wil zo'n huis, tuin en keuken verpleegkundige het toch even zelf proberen....ipv dat ze gelijk even iemand roepen die het kan .....nee eerst even ezeltje prik ...

maar goed hopelijk kun jet zonder infuus af meis !

ik er binnenkort toch echt 1tje moeten hebben voor de galblaasoperatie ...
    die van jou is ook verwijderd he ? had jij nou eerst ook een ercp gehad en daarna pas de verwijdering ?

15. Zonnebeertje

Zonnebeertje Fanatiek lid

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    Noatje; gefeliciteerd zeg! En wat een mooie naam ;) de mooiste naam he :D

16. jootje24

jootje24 VIP lid

11 mei 2007
    6.053
    0
    0
    verzorgende IG
    Friesland
    Noatje:"eindelijk maar toch, na een vreselijke tijd oefenweeen! gefeliciteerd met jullie zoon! :)

17. Marijee

Marijee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.295
    0
    0
    *inbraak*

nog 1 dagje en dan is november alweer voorbij en is het de beurt aan de december mama's!
    ook hier zullen nog wat december mama's komen als ik het zo lees. ik hoop dat jullie ook je kleintje snel in de armen mogen sluiten.

wilde iedereen die hun kleintje in de armen heeft feliciteren!
    en alle meiden die nog moeten heel veel succes wensen.

bij ons is het nog erg rustig met bevallingen er is er pas enkel 1 spontaan bevallen maar wel al met 32 weken. verder zijn ze allemaal ingeleid, strippen of keizersnee.

geniet van jullie kleintjes
    en voor een aantal dames nog succes met de laatste loodjes.

Liefs xx

*uitbraak*

18. jootje24

jootje24 VIP lid

11 mei 2007
    6.053
    0
    0
    verzorgende IG
    Friesland
    Wil iedereen die aanvullingen, wijzigingen of wat dan ook voor informatie heeft die in de lijst moet die via PB doorgeven aan Jootje24 of KersjeB of sybje. De lijst blijft dan netjes en up-to-date.

NOVEMBER 2008 MAMA'S

:baby: Onze spruitjes :baby:
    spotlight,28 jr, 1e kindje, bevallen 4 sept met 28w+6 van zoon Noah Levi, 1055 gr en ?cm
    magdalena, 22 jr, 1e kindje, bevallen 18 okt met 37w+1 van dochter Esmee, 3210 gr en 51 cm
    Corien,36 jr, 1e kindje, bevallen 20 okt met 37w+6 van dochter Laura Willemijn, 3400 gram en ??cm
    edithdeb,34 jr, 2e kindje, bevallen 20 okt van zoon Kyano, 4135 gram en ??cm
    Sybje, 23 jr, 1e kindje, bevallen 22 okt met 38w+1d van zoon Jelmer, 4038 gram gr en ? cm
    Jaki, 31 jr, 1e kindje, bevallen 25 okt met 38w+2d van dochter Esmay Faye Rose, 3080 gr en 48 cm
    Ukkepuk, 29 jr, 1e kindje, bevallen 26 okt met 38w+4d van dochter Maud 3140 gr en 51 cm
    Conny75 , 32 jr, 2e kindje, bevallen 27 okt met 38w+ 6d van dochter Lisa 2460 gr en ? cm
    Maxje, 26 jr, 2e kindje, bevallen 27 okt met 39w+4d van zoon Tygo Ryan, 3500 gram 51 cm
    tipp42hgg , 27 jr, 1e kindje, bevallen 27 okt met 35w+2d van dochter Louise Christine Civile, 2505 gram, 44cm
    ManonF - 25 jr, 1e kindje, bevallen 29 okt met ?? van een zoon Jille, 3960 gram
    Jooze , 27 jr, 2e kindje, bevallen 1 nov met 39w+3d van dochter Sterre Madelief, 3500 gr
    Bruidje , 27 jr, 1e kindje, bevallen 1 nov met w+d van dochter Juul, ? gr en ? cm
    Loesjuh ,25 jr, 1e kindje, bevallen 2 nov met 38w+0d van dochter Megan Joëlle, 2790 gram en 48cm
    Babylicious08, 24 jr, 1e kindje, bevallen 3 nov met 39w+2d van dochter Alyssa Indira, 3045 gr
    Jootje - 26 jr, 1e kindje, bevallen 6 nov met 39w+0d van dochter Denise , 3520 gr, 48 cm
    Domino85 23jr , 1e kindje,bevallen 6 nov met 39w+3d van zoon Thijmen 2540 gram en 45 cm
    Tatlim 25 jr , 1e kindje, bevallen 6 nov met 40w+0d van dochter Celile Esma, 3470 gram en 50cm
    Hummel , 25 jr, 1e kindje, bevallen 7 nov met 40w+3d van dochter Indy , 3680 gram en 51 cm
    Chebu 26 jr, 1e kindje , bevallen 8 nov met 40 w+1d van zoon Nikolai Pieter ,3475 gram en 50 cm
    Schildje , 31 jr , 2e kindje, bevallen 9 nov met 39w+5d van zoon Bart, 3174 gram en 49 cm
    Danili , 27 jr, 2e kindje, bevallen 10 nov met w+d van dochter Lenna , 2675 gr
    JsztD , 24 jr, 1e kindje, bevallen 13nov met 40w+4d van zoon Kay, 3615 gr en 52 cm
    go4baby, 34 jr, 1e kindje, bevallen 13 nov met 39w+5d van dochter Kick , ? gr en ? cm
    lot23 , 25 jr, 1e kindje, bevallen 13 nov met 38w+2d van zoon Tygo, 3550 gr en 52 cm
    Marisha , 28 jr, 1e kindje, bevallen 13 nov met 41w+1d van zoon Noa
    Baylee , 27 jr, 1e kindje, bevallen 15 nov met 39w+6d van zoon Jayden, 3475 gr
    BenMarieke, 20 jr, 1e kindje, bevallen 15 nov met 40w+3d van zoon Dylan
    beatrice , 28 jr, 1e kindje, bevallen 18 nov met 40w+1d van dochter Lotte
    Whabbit, 34 jr, 1e kindje, bevallen 20 nov met 41w+2d van dochter Ediah Sarah Alina, 3890 gr
    Kersje, 30 jr, 1e kindje, bevallen 21 nov met 41w+0d van dochter Micky maria elise3960 gr en 51 cm
    kleinwonder, 20 jr, 1e kindje, bevallen 21 nov met 39w+3d van zoon Liam John Robert, 3800 gr
    en 50 cm
    San79, 29 jr, 1e kindje, bevallen 21 nov met 40w+5d van zoon Luca Ramdat, 4726 gram en 53 cm.
    Margreet78,30jr, 1e kindje, bevallen 21 nov met 40w+4d van zoon Nathan, 4400 gr
    Ram1978,30jr, 2e kindje, bevallen 25 nov met 40w+3d van zoon Dinand Levy, 3480 gr en 48cm
    MarielleB,29jr, 1e kindje, bevallen 26 nov met 40w+0d van zoon Tim, 3410 gr
    Ieni en Mini,22jr, 1e kindje, bevallen 27 nov met 39w+5d van dochter Esmee Marieke, 3415 gr en 48 cm
    Noatje,20jr, 1e kindje, bevallen 30 nov met 40w+2d van zoon Tygo Immanuël, 3500 gr

Totaal:
    19 jongens, 19 meisjes

Als je bevallen bent kun je hier ook gezellig mee kletsen
    404 Error Page

Neem eens kijkje of meld je aan op onze HYVES:
    november 2008 mama's Hyve - hyves.nl

Bevallingslijst

GerdienD - 13 november - Drachten - 28 jr - 1e kindje- :-#
    Janny Jansen - 22 november - Drenthe - 27 jr - 1e kindje -Het wordt een jongetje
    Wendy1983 - 24 november - Son - 25 jr - 1e kindje - Het wordt een jongetje
    Anneke - 26 november - Noord-Holland - 33 jr - 1e kindje - Het wordt een
    WillyD - 26 november - 23 jr -1e kindje- Het wordt een meisje
    boefje70 - 27 november - Soesterberg - 38 jr - 1e kindje - het wordt een meisje
    Marbo - 29 november - België - 35jr - 1ekindje - [-X

Ben je uit de lijst gehaald maar was dat niet de bedoeling geef je opnieuw op!
    Er zijn tot nu toe 45 november mama's!

Totaal:
    2 jongens, 2 meisjes, 0 tweelingen, 0 :(: (weet het niet) 1 :-# (ga het niet vertellen) ,1 [-X (wil het niet weten)

Buddylijst
    ukkepuk <---> Baylee
    Jootje24 <---> KersjeB <---> MarielleB
    Jannyjansen <---> Jaki
    Edithdeb <---> mamamanuela
    Jannyjansen<--> Sybje<--> ukkepuk
    Waarom<--->Ram1978<--->Tipp42hgg
    Tipp42hgg <---> Beatrice
    Wendy1983<--->Maxje
    corien<--->conny75
    chebu <---> JsztD<--->San79
    Noatje<---->Schildje
    Wil je jezelf als buddy opgeven of heb je al iemand gevonden, geef het dan door voor de lijst!

**Voor deze dames heeft het helaas niet zo mogen zijn.. We denken aan jullie!**
    Mammatje...Noralien...Fio...Marlieke...Mimi...Seilenna...Dootje… Bramtim…..sjansie28... Essit...sophie...Hanna1974

Zwangerschapspagina zal door uitbreidingen een verhuizing ondergaan hierdoor zal zwangerschapspagina een tijdje gesloten zijn.
    Tijdens deze periode willen we natuurlijk wel verder kletsen en op de hoogte blijven van alle bevallingen ;)
    Er is een tijdelijk forum beschikbaar om hier even verder te kletsen. Wanneer zwp weer online is kletsen we hier verder.
    Voor wie intresse heeft in de link mag een pb'tje sturen naar jootje of sybje.

19. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    @Janny, ik heb ook nooit voorweeen gehad en het begon bij mij hetzelfde als bij jou!

@Persweeen, zo kort persen jullie! Ik moest ruim 2 uur persen en toen kwam hij nog niet. De dokter heeft 'm eruit geperst door op mijn buik te drukken.

noatje, van harte gefeliciteerd met de geboorte van Tygo!

20. schildje

schildje Fanatiek lid

4 feb 2008
    1.665
    0
    0
    Huisvrouw
    Gelderland
    :oops: :oops: :oops: :oops: Ik schaam mij zo. :oops: :oops: :oops: Ik was de telefoon even kwijt vandaan en schijnbaar had Rick er even mee gespeeld. Ook stond de volumeknop helemaal op zacht.

BUDDY NIEUWS

Hee hee,

Ik ben vanmorgen om 6:42 bevallen van een zoon: Tygo Immanuel. Hij woog precies 3500 gram. De bevalling ging zeer snel.
    Liefs Noatje

Nogmaals sorry dat het bericht nu pas op de site komt. Ik snap dat iedereen heel erg nieuwschierig was. :oops: :oops: :oops:

Deel Deze Pagina