pfffff hier een jankende baby al meer dan een uur lang... steeds maar op ijn handjes sabbelen dus toch honger? dus elke keer weer drinken en weer loslaten pffff... schiet niet op zijn er mensen die ervaring hebben met speen en bv?
wendy gefeliciteerd! Leuke naam! Marbo het komt vast helemaal goed bij jou. Save the best.... Ik hoop dat je afspraak nu goed gaat en dat je misschien meer duidelijkheid krijgt!
@wendy GEFELICITEERD! eindelijk... ik ben vandaag weer voor ctg in het ziekenhuis geweest en zag er goed uit. zaterdag moet ik weer terugkomen voor ctg. maar ik hoop zo graag dat ze zich nu wel snel meld hoor! word er echt zo moe van nu... helaas kreeg ik vanochtend een telefoontje van me moeder dat me oma vanochtend is overleden en ben er best kapot van... het is nou net ff iets wat ik er niet bij kan hebben op dit moment! en ze was zo nieuwsschierig naar de kleine meid en heeft echt nog (denken we) geprobeerd te wachten. maar ze komt maar niet en nu is het voor me oma dus te laat me opa moet het ook al missen (4 maanden geleden gestorven) en dan nu ook me oma.... ze heeft gelukkig wel een mooi leven gehad en is toch nog (bijna) 89 geworden! lieve oma ik zal je missen! nou dames.. ik heb me hard weer even gelucht en een potje gejankt.....heerlijk kan dat soms zijn! en een fijne avond verder en spreek jullie snel weer! mischien wel snel met goed nieuws (zou wel zo leuk zijn) groetjes willy
Willy ik heb precies hetzelfde meegemaakt! anderhalve week voor de geboorte van Lotte overleed mijn oma ook ineens. Ik vond het echt verschikkelijk! Ik heb ook de begrafenis van mijn oma met een dikke buik meegemaakt en daar vieren mijn hormonen hoogtijden. Hoe vervelend het ook is misschien heb je er iets aan bij de gedachte dat ze je misschien wel wilde helpen bij de bevalling en dat nu ook kan doen. Maar dat ligt eraan of je gelovig bent of niet... Ik ben dit niet echt maar deze gedachte vond ik toch wel mooi!
Willy gecondoleerd, wat ronduit klote dat ze je kleine niet meer heeft kunnen zien Kay is vanmiddag naar het CB geweest.. is alweer 4000 gram! Op advies avn het CB gaan we over op voeding voor hongerige baby's.. ben benieuwd.. heb het net de eerste fles gemengd met zijn eigen voeding.. Verder is die dehele middag al huilerig.. ze hebben zn naveltje aangestipt zou dit hierdoor kunnen komen?
Hi, @Willy, gecondoleerd, meer kan ik niet zeggen... @Noatje, ik heb heel bewust gewacht tot 4 weken met een speen (bij beide kinderen) en dat gaat goed, maar om nu al te beginnen? Ik zo het niet durven, probeerde wel wat met mijn pink (nagel tegen de tong) misschien werkt dat... Succes in iedergeval. Jooze
Willy gecondoleerd met je oma, helaas heeft ze je meisje niet kunnen zien maar zoals je zegt ze heeft het geprobeerd. Jsztd komt Kay zo vaak dan dat je over moet op die voeding of om een andere reden?
Noatje: Het word afgeraden om nu al te beginnen met een speen, dit ivm tepel-speen verwarring. Indd zoals Jooze al zegt zou je het met je pink kunnen proberen?
@Jooze, Kay heeft al vanaf dag 3 een speen in.. zou ook niet weten wat te doen zonder die speen.. hij heeft onwijs veel zuigbehoefte! (las net op een ander topic dat kinderen die met een ks geboren zijn vaak veel zuigbehoefte hebben..?) @Lot, hij komt best vaak en heeft heel vaak na zn fles nog steeds honger... dus ff kijken hoe die hierop gaat reageren.. ben benieuwd! Hoe is t met jou kleine man?
Jsztd vandaar wie weet doet hij het op deze voeding goed. Met Tygo gaat het goed, vind het lastig wanneer ik de fles moet ophogen hij drinkt nu 110 cc om de 4 uur ongeveer. Vannacht heeft hij weer even bij mij geslapen dat blijft toch een beetje snachts ach word vast wel minder.
Speen lijkt heel erg op een fles vandaar dat ze het afraden. Het gaat niet altijd mis, maar het zou wel jammer zijn als je kindje de borst niet meer pakt omdat je te vroeg bent begonnen met de speel. Jooze
Willy heel veel sterkte! Ja, als in: Luca spuugt z'n speentje direct uit, hij wil alleen zuigen als er wat uit komt Overigens geloof ik niet zo heel erg in tepel-speen verwarring, hooguit dat een kindje minder makkelijk drinkt uit de borst omdat de fles makkelijker is. Maar verder? Luca kreeg vanaf dag 1 bv-fv, en drinkt als een trein uit de borst.
Tsja, dat is natuurlijk een beetje een n=1 conclusie! Er is bewezen dat op jonge leeftijd die tepel-speenverwarring beslist kan ontstaan! Wat natuurlijk niet wil zeggen dat het geven van een speen (of fles) per definitie fout moet gaan en het is alleen maar heel fijn dat Luca het er zo goed op doet!
Ja Laura krijgt af en toe een speen en krijgt bv. Ik heb haar voor het eerst een speen gegeven toen ze een dag of 14 was, weet het niet meer precies. Toen was ze ontroostbaar en wou steeds aan de borst. Een uitkomst wat mij betreft zo'n speentje, anders ben ik net een wandelende speen. Geen problemen gehad met de bv sinds ze een speen krijgt. @ Wendy: gefeliciteerd met Jesse @ Willy: gecondoleerd.
wisselende evaringen/meningen dus gek genoeg raadde ze me hier wel aan om te gaan kolven en dan volgende week een flesje te geven...