Succes willy! Hopelijk heb je vandaag je kleintje in je armen! @moontje: gefeliciteerd met je dochter, je mag je direct melden bij de mama's
Mijn bevallingsverhaal: Woensdag avond om 23:00 uur kreeg ik buik pijn. Tja dacht ik nog ik zal wel weer moeten poepen haha......Dat was tenslotte al vaker gebeurd. Toen gewoon tanden gaan poetsen en lekker gaan slapen. Om 2:15 weer buikpijn. Weer dacht ik dat het als alarm was. Het waren tenslotte geen weeen. Toen maar weer gaan slapen. Om 3:15 uur schrok ik wakker van weeen (idd als het begonnen is dan twijfel je niet meer ) Ik heb Bart wakker gemaakt en toen zijn we gaan klokken..pfff meteen om de 5 min en 60 sec. lang. Toen dus een uur gewacht en de verloskundige gebeld. Hij was er volgens mij rond half 5. Ik had toen 4 cm ontsluiting. Hij ging weer weg en zo om half negen terug komen. Toen hij weer terug kwam had ik al 6 cm ontsluiting. Tussen de weeen door kon ik nog grapjes maken en lachen haha.... Maar tijdens de weeen niet hoor Om tussen 9:00 en 9:30 uur had ik alweer 9 cm. Dat ging dus erg snel. Toen hebben ze me in bad gelegd om de laatste cm weg te puffen ow ow ow dat was waar. Toen ik uiteindelijk persdrang kreeg mocht ik mee duwen. Na een uur persen was Jesse er nog niet. Gelukkig bleef zijn hartslag goed en deed mijn lichaam het ook nog, behalve dat ik natuurlijk dood moe was. Maar toen........ Toen kwamen de woorden Wen je gaat je ventje er thuis echt niet uit krijgen. We moeten naar het ziekenhuis. Nou toen sloeg de paniek een beetje toe. De ambulance werd gebeld en hup daar gingen we... Die rit was verschrikkelijk...dat gun je niemand met zeer heftige persweeen in een ambulance. Toen eenmaal in het ziekenhuis ging het allemaal heel snel. We hadden een eikel van een gynacoloog maar dat even terzijde..haha. Ik heb nog een 10min geperst. Maar het mocht niet baten. Ik was al ingscheurd en toen volgde ook nog de knip nog steeds geen Jesse en toen werd de vacuumpomp erbij gehaald. Na wat duw en trek werk werd uiteindelijk om 13:01 uur onze kerngezonde zoon Jesse geboren. Heerlijk gevoel was dat we konden met z'n tween alleen maar huilen en naar hem kijken. Toen moest ik nog gehecht worden das ook geen pretje kan ik je vertellen godver***** Ik wilde heel graag naar huis en dat mocht als ik binnen 7 uur twee keer zou plassen. Helaas lukte dit dus niet. En nu....Tja een catheter erin. Die werd tot overmaat van ramp nog eerst 2 keer misgprikt Ik moest 2 nachten blijven en toen mochten we eindelijk met papa meet naar huis ! Thuis moest ik natuurlijk weer plat want ik kon/kan nog heel weinig door de vele hechtingen. Helaas kreeg ik eergisteren ook nog te horen dat er een hechting ontstoken is....de pech houd nooit op en ik zat er helemaal doorheen. Nu gaat het ietsie beter. Ik moet de pijn leren accepteren en weer dingen gaan doen. Anders blijf ik slap op bed. Mijn ontsteking geneest goed wel heel langzaam maar er zit vooruitgang in. Wel heb ik nog veel pijn maar komt goed.....
Jeetje wen dat lijkt me inderdaad geen pretje met persweeen naar het ziekenhuis. Gelukkig was Jesse er met een beetje hulp snel alleen ben jij gehaverd van onderen. Vervelend dat je zo'n last had met hechten en de tijd nu en dan ook nog een hechting ontstoken hoop dat je onderkant snel beter aanvoelt. Geniet van je mannetje Willy hoop dat je je kleintje al in je armen hebt.
@willy: spannend hoor! hopelijk heb je nu al, en anders snel je kleintje in je armen! @wendy: persweeen in een ambu, ik moet er niet aan denken. vervelend zeg dat het is gaan ontsteken, hoop dat het snel geneest!
****BUDDYNIEUWS VAN MARBO**** dit schrijft ze in een sms: hoi jootje en ladies, gisteravond bevallen met een onverwachte keizersnee! ben van de kraamafdeling naar IC verplaats wegens complicaties. Ik hou jullie op de hoogte. en willy? is zij al bevallen? Liefs Marbo. O ja, het is een meisje, Valerie, 52 cm en 3050gr ****EINDE BUDDYNIEUWS****
Aaah marbo gefeliciteerd! Wat een ontzettend mooie naam! Hoop dat de complicaties niet te ernstig zijn en je snel naar huis mag met jullie meisje. Wendy: We hebben écht precies tegenovergestelde bevallingen gehad zeg! Bij mij schoot de ontsluiting niet op en toen ik eenmaal mocht persen was hij er binnen 10 minuten (2 persweeen), precies omgekeerd dus! Hoop dat je ontstekening snel genezen is, knuffel!
Marbo Gefeliciteerd met je dochter Valerie! (wauw dat word volgens mij ook een moeilijk bevallingsverhaal) WEN, jeetje meid wat een verhaal! Gelukkig heb je nu je kleine gezond en wel! Klote he die katheter! Van de rest van bevallen kan ik me niet vinden, moet ik nog is meemaken, hopelijk bij Nr. 2 dan! Ik ben nog steeds bezig met borstvoeding. Het is geen spruw en ook geen borstontsteking volgens de huisarts. Ze zegt ook, je moet zelf een beslissing nemen.. Ik probeer het nu nog even, en volgens mij gaat het al een piepkleinbeetje beter. Heb wel helemaal pijn in al mn spieren van het gespannen zitten borstvoeden. Dus nu probeer ik echt te ontspannen, het is echt doorbijten. Madame heeft het gisteravond weer bont gemaakt, maar daarna van 1 tot 7 geslapen, dat is dan wel weer lekker, dat kan best toch dat je ze dan gewoon door laat slapen? Ze zit nu in dr Swing lekker te schommelen en slaapt al bijna. Gelukkig want dan kan ik hem uitzetten want word helemaal GESTOORD van die muziekjes die erop zitten haha!
Marbo: Van harte gefeliciteerd met jullie DOCHTER!!! Eindelijk is ze er dan he? En zo te horen is het bij jou ook 'raar' gegaan. Ben benieuwd naar je verhaal. En nu lekker genieten! (En je hebt me toch nog net niet ingehaald EN je bent geen hekkensluiter geworden, goed gedaan meis!) Oef Willy, nog 1 nachtje slapen! Ik wens je heel veel succes voor morgen! Ik weet zeker dat we met z'n allen aan je zullen denken. Je bent onze laatste mama! Toi toi toi! Wendy: Tjonge, jouw verhaal klinkt ook erg heftig! Vond mijn bevalling al vreselijk, maar had ook niet met jou willen ruilen! Ik hoop voor je dat je onderkantje ook snel geneest. Weet hoe pijnlijk het allemaal is. Laten de hechtingen al een beetje los? Hoe doet Jesse het nu? Lukt het allemaal een beetje?
Marbo gefeliciteerd met je dochter! Hopelijk mag je snel van de IC af, klinkt allemaal ook weer als een niet-standaard bevalling in ieder geval. Inderdaad benieuwd naar je verhaal! Nou, willy is de hekkensluitster dan...heeft die wel een buddy eigenlijk?
***buddynieuws vervolg*** de reden voor opname op IC heeft te maken met lage bloeddruk, iets met bloedplaatjes en niet goed willen krimpen van de baarmoeder...een soort zwangerschapsvergifitiging. jullie krijgen de groetjes van marbo en ook zij wenst willy veel succes! ***einde ***