November 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Zonnebeertje, 22 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.285
    0
    0
    Ik heb het gewoon in de winkel gehaald hoor. Hier bij de Coop compact. Je kan het geloof ik overal halen hoor zoals de c-1000 en bas van de heijden geloof ik ook. Het staat bij de baby voeding. Nou ja bij de coop stond het bij de baby voeding en anders gewoon vragen.

Over het roken hier. Mijn schoonmoeder rookt heel erg veel. Als je daar binnen komt dan krijg je letterlijk een klap in je gezicht ervan. Toen ik zelf nog rookte vond ik het ook al zo erg dus moet je nagaan nu ik niet meer rook. Mijn ventje is voor mij naar buiten gegaan met roken. Hoefde van mij niet maar hij deed het al voor hij wist dat ik zwanger was. Ik heb een vriendin die rookt dus bij haar zit ik ook in de rook. Ik vind het niet zo erg als ik er teveel last van krijg ga ik gewoon eerder naar huis. (ze lucht het ook goed dus weinig last bij haar) Mijn eerste zwangerschap heb ik zelf ook gerookt. Toen was er niet zo'n taboe erop.

@Bramtim ik sluit me bij Marisha aanhoor. En dat niet alleen je voelt zelf je lichaam goed aan denk ik.

@kreeftje, Ik ben ook heel onzeker hoor. Mijn (.)(.) voel ik niet heel erg overdag. Maar s'avonds voel ik het weer meer. Mijn buikkrampen voel ik ook alleen als ik teveel gedaan heb. Dus ik doe niks anders dan veel zitten op mijn r**t. :oops:

Ik verveel me rot nu ik niks kan. Maar alles voor ons hummeltje hoor.

@Noortje, Heel veel succes met kleding kopen. Het zegt opzich nog niks hoor. Bij mijn eerste zwangerschap had ik pas rond de 6 maanden nieuwe kleding nodig. Mijn buik begon ook pas echt te groeien rond de 7/8 maanden.

@Saartje, Heel veel plezier vandaag meis. Wat fijn dat het eindelijk de dag is dat je papsie er is.

@All de gene die ik vergeten ben. Sorrie sorrie ik lees nog even verder ;)

2. Marisha

Marisha Fanatiek lid

15 jul 2006
    2.728
    0
    0
    Bediende
    België
    Die info sessie waar we trouwens gisteren avond naartoe zijn geweest was trouwens wel interessant.

Er werd uitgelegd wat de kwaaltjes waren waar je te maken mee kon krijgen en hoe je hiermee om kon gaan. Er werd ook uitgelegd vanuit de sociale wetgeving waar je recht op had en hoe je alles moest regelen. Er werd ook de verloop van je zwangerschap geschetst en een stuk film getoond en op het einde ging het nog over alle soorten van bevallingen ziekenhuis/thuis/vroedvrouw/gynaecoloog. Errug interessant dus!

We hebben ook heel wat bijgeleerd. Zo heb je in BE ook maar recht op 3 terugbetaalde echo's (10-14 weken, 20 weken en 30-35 weken). Er worden er wel meer gedaan maar deze worden ofwel niet apart aangerekend door de gyn (moet je dan overeen komen) ofwel moet je deze zelf betalen (zoals de pret echo's in NL). Ook hebben we het over alle verschillende testen gehad die je kan laten doen. We hebben ook een hele informatiemap mee naar huis gekregen.

Enig minpuntje was wel dat het zo lang duurde... tot 10u30 heeft het geduurd en was echt kapot op het einde... was maar aan het gapen :rolleyes:

3. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.285
    0
    0
    @tatlim, He bah ik vind wel dat je ventje dan een beetje aan je moet denken hoor nu. :( En die lucht van de bleek. Ik word ook al misselijk als ike raan denk. Het stinkt echt he. En dan te bedenken dat als je gaat zwemmen je het ook ruikt. jak. Ik leef met je mee meis,

@Marisha, Gelukkig dat de informatieavond goed gevallen is. Je leert zo toch best wat bij vind ik. Heb je lekker geslapen ;)

4. lillebi

lillebi Actief lid

21 feb 2008
    249
    0
    0
    Goedemorgen allemaal,

Ik zit lekker even achter de compu met de gordijnen open zodat het zonnetje heerlijk naar binnen schijnt, ik knap zo op van de zo he, mijn humeur is gelijk gestegen :D

heb vanochtend erg aso uitgeslapen werd pas om half 12 weer wakker, hubby had de kids vanochtend gedaan zodat ik lekker kon blijven liggen, voel mu nu nog zo lui, maar wel lekker, verder nog steeds geen kwaaltjes zoals misselijkheid, wat ik wel begin te krijgen is lekkere trek, heb net lekker een boterham met theeworstje gegeten, had daar ineens zo'n zin in.

verder heb ik echt niks zinnigs te melden, wens iedereen een fijne zonnige dag toe, nog een half dagje en het is weekend!

5. lillebi

lillebi Actief lid

21 feb 2008
    249
    0
    0
    ben echt wakker hoor :D zie net dat ik Goedemorgen allemaal getypt heb, gaat lekker met mij ;)

ik bedoel natuurlijk, goedemiddag allemaal

6. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.285
    0
    0
    Hahahaha. Alsjeblieft zeg ik ben al blij dat het middag is. :)

Lekker toch dat je kon uitslapen. Mijn ventje moest om 8 uur op de zaak zijn dus kon niet vragen of hij onze grote meid even om 9uur op school wilde droppen. Ik hoop zo dat het weekend snel voorbij gaat en de maandag ook en dan de dinsdag ochtend ook dan heb ik eindelijk mijn echo. Zo frustrerend heel de week

7. noortje30

noortje30 Actief lid

27 okt 2006
    151
    0
    0
    @mimi wachten duurt lang he! Zeker als je verder bijna niets mag doen. Lang leve de TV ;) Och nog 3 daagjes. Jij kunt al gaan aftellen. Ik moet nog 4,5 week wachten :(

8. noortje30

noortje30 Actief lid

27 okt 2006
    151
    0
    0
    nog 33 dagen! :(

9. noortje30

noortje30 Actief lid

27 okt 2006
    151
    0
    0
    he jammer! Er is niemand :cry: Ga ik maar verder met poetsen. Ik heb net de bovenverdieping gedaan ga nu maar beneden verder. :cry:

10. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.285
    0
    0
    Sorrie meis ik ben niet zo snel. Mijn email komt om de 5 minuten checken of ik mail heb.:)

Ik weet het ik moet niet zeuren. Maar omdat ik begin de week weer wat bloed verloor ben ik gewoon bang dat het weer niet goed zit.

11. GerdienD

GerdienD Actief lid

28 feb 2008
    289
    0
    0
    URETERP
    ik hoop voor je dat alles goed gaat hoor mimi...

Ik mag donderdag naar de Huisarts. (heb net ff gebeld) De assistente melde mij dat dat wel heel vroeg was. Dus ik: ja maar ik heb problemen met mijn schildklier, vandaar dat ik nu al bel.... (en ja een schildklier heeft invloed op je stofwisseling, en dat lijkt me nou juist belangrijk dat dat goed verloopt nu) Nou dan moest ze even overleggen....pff. Maar ik had toch gelijk en mag nu donderdag naar de huisarts....

12. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.285
    0
    0
    Wat fijn meis. Ik vind ook hoor gewoon op je strepen staan. Meestal hier vind ik ook dat de assistentes die opnemen je snel willen afschepen met vanalles en nog wat. Ik dik meestal alles ook wat aan als ik bel. Hihi. Maar ik ga al niet vaak naar de HA.

Van de week was ik wel even geweest. Ik belde naar de assistent of ze even wilde bloeddruk meten. Mijn hart gaat zo snel de laatste tijd. Ik zat op 130/70 dat is heel normaal tijdens de zwangerschap hoorde PFfffffffff. Moest daarvoor wel uitleggen waarom ik het wilde meten.

13. noortje30

noortje30 Actief lid

27 okt 2006
    151
    0
    0
    @mimi ik vind dat je helemaal niet zeurt. Ik begrijp als geen ander hoelang 't duurt om te wachten. Ik ben zo'n ongeduldig type :)

14. GerdienD

GerdienD Actief lid

28 feb 2008
    289
    0
    0
    URETERP
    tja mimi je zou toch juist verwachten dat die assistentes je goed begrijpen. En dat ze juist zoiets hebben van nou voor jou geruststelling doen we dat. geen probleem....
    snap dat moeilijke gedoe niet altijd hoor van die assistentes...

15. bramtim

bramtim Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.107
    0
    36
    Allerliefste mama's van de allermooiste november babies ever,

Ik ga afscheid van jullie nemen. Het mag voor ons niet zo zijn dat wij een november baby krijgen.

Vanmiddag ben ik het vruchtje verloren, ik voelde er niets van. Had voor de zekerheid een tampon ingedaan en toen ik die wisselde lag er een vruchtje op. Op dat moment voelde ik de rust na anderhalve week eindelijk weer in me komen. Het is goed zo, het is niet anders, ik weet waar we aan toe zijn.

Ik heb het zojuist door de vk laten onderzoeken maar het is zo klein. Het zag er allemaal heel goed uit, dat was dus een meevaller. Waarschijnlijk is het vorige week al gestopt met leven.

De echo volgende week gaat gewoon door om te kijken of mijn baarmoeder in orde is en mooi schoon.
    Daarna helaas 4 tot 8 weken wachten tot mijn menstruatie weer op gang komt. Dat betekent dat ik geen 2008 mama zal worden.

Lieve schatten, jullie allemaal een super zwangerschap en bevalling en ik kom nog wel een keertje spieken hoe het met jullie wondertjes gaat. Geniet van alles en vooral van elkaar. Bedankt want dankzij jullie heb ik deze bijzondere tijd een stukje makkelijker kunnen dragen.
    Dikke hele dikke kus van mij

16. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.285
    0
    0
    O meis. Ik wil je heel veel sterkte wensen en een hele dikke knuffel geven meis.
    Je weet dat je altijd nog welkom hier bent om als is het maar je hart te luchten he.

dikke knuf Mimi

17. lillebi

lillebi Actief lid

21 feb 2008
    249
    0
    0
    jeetje bramtim, kippenvel krijg ik van je berichtje, weet niet zo goed wat ik moet zeggen, behalve vanuit mijn hart, sterkte! kan me ook je gevoel dat je nu weet waar je aan toe bent ook begrijpen, onzekerheid is zo slopend.

met jou berichtje wordt je weer met je neus op de feiten gedrukt, zwanger zijn is niet altijd zo vanzelf sprekend.

van mij een hele dikke knuffel en ik duim voor je dat je snel opnieuw weer zwanger gaat worden en dat het dan allemaal goed zal gaan.

18. noortje30

noortje30 Actief lid

27 okt 2006
    151
    0
    0
    oh bramtim ik weet gewoon niet wat ik moet schrijven. Ik had er echt nog alle vertrouwen in. Wat vind ik dit ontzettend rot voor jullie. Ik zit hier met tranen in mijn ogen. Je hebt het wel allemaal heel mooi beschreven. Nu heb je in ieder geval duidelijkheid en ik kan me voorstellen dat dat hoe gek dat ook klinkt rust geeft. Meisje heel veel liefs en ik hoop dat je ons nog af en toe komt opzoeken en dat je dan goed nieuws voor ons hebt. Liefs

19. Ukkepuk078

Ukkepuk078 Fanatiek lid

6 jan 2008
    1.153
    0
    0
    Adm. Medewerkster
    Dordrecht Zuid Holland
    O Bramtim, vindt het heel erg voor jullie, had echt gehoopt dat het toch goed zat. Zit gewoon met tranen in mn ogen.
    Meid heel veel sterkte de komende tijd.
    Een hele dikke knuffel voor jullie allebei

20. Sophie

Sophie Fanatiek lid

28 jul 2006
    3.129
    0
    0
    Noord-Holland
    Bramtim, wat een erg verdrietig nieuws :cry: :cry: Ik wens je/jullie heel veel sterkte. Heel veel dikke knuffels en hopelijk word je snel weer zwanger.
    Heel veel liefs en nogmaals sterkte. Hopelijk horen we nog wat van je.

xxxx Sophie

Deel Deze Pagina