Voor alle nieuwe zwangeren van harte gefeliciteerd. Hier een rustige nacht gehad. (gelukkig) Mijn zoontje zit er wel lekker onder (waterpokken) Ik ben zelf gisteren heel erg misselijk geweest. Er kwam haast niks uit mijn handen. Als ik er nog aan denk hoe het was toen ik nog werkte. Toen zat ik lekker misselijk te wezen achter de computer. Nu kan ik lekker op de bank gaan liggen en rustig aan doen, als dit al lukt met een zoontje van bijna 2 1/2 jaar oud. Hopenlijk gaat het vandaag iets beter. Maar dat zal wel gaan want als ik naar mijn banner kijk dan wordt ik wel heel erg vrolijk. Nu al weer 7 weken. Nog 2 weken wachten voor mijn intake gesprek. Daarna nog maar 1 week wachten om het te vertellen. Toch heb ik het idee dat mijn moeder het al in de gaten heeft. We zullen het wel horen als wij het vertellen.
Ik heb ook het idee dat een hele goede vriendin het al een hele tijd in de gaten heeft. Maar als het goed is....kunnen wij het vanaf vanavond gaan vertellen! Brrr...vind het wel spannend hoor.
Goedmorgen allemaal, Een tijdje niet geweest hier en een hoop bij te lezen. Alle nieuwe zwangeren van harte gefeliciteerd. Gister echo gehad, ze zag het hartje al meteen kloppen, ik kon het heeeel moeilijk zien maar na veel inzoomen enz zag ik inderdaad iets heen en weer gaan. het zag er allemaal mooi uit en het hartje kloptte volgens haar ook heel mooi. Wat een opluchting was er toch wel zenuwachtig over. Mijn man ook helemaal happy. Nou zei dat zie ik u weer als u 20 weken bent! Voor een uitgebreidde echo! Ik dacht echt WAT? pas bij 20 weken weer een echo? ik dacht echt dat we regelmatig een echo zouden krijgen! Nou verder gaat het hier met ups en downs. Er zijn dagen dat ik me lekker voel en dagen dat ik mij doodziek voel en niets anders doe dan slapen, kotsmisselijk zijn en huilbuien (mijn man wordt er niet goed van ) Ik voel me ook niet meer lekker in mijn kleding het zit gewoon allemaal niet lekker meer waardoor ik mij nog slechter voel. Kortom de hormonen gieren door mijn lijf en echt genieten doe ik nog niet. Soms voel ik me wel schuldig dan denk ik ik wou dit zo graag en nu BEN ik zwanger voel ik me zo, loop ik te huilen enz enz maar ik kan er gewoon niets aan doen. Maar goed we gaan er maar vanuit dat ik mij binnenkort lekkerder zal voelen
goeie morgen allemaal, heb vanmorgen mij weer getest en er was nu duidelijk een tweede streep te zien. nog niet zo vet als de controle streep maar zeker een streep. kan het nog steeds niet bevatten ik wordt gewoon mama. ben super gelukkig, alleen toen ik vannacht ongelovelijke kramp in mijn buik had vond ik het wel ongelovelijk eng.
@sanna : super zeg dat je echo goed was ! hoop dat je je snel weer beter voelt ..... @all we hebben het gisteren aan mijn schoonzus en zwager vertelt ....was wel errug leuk ....ik had een shirtje voor mijn kleine neefje laten drukken met hoera ik word neef ! vandaag ga ik met mijn schoonzus babyshoppen ...wat waarschijnlijk meer kijken word dan kopen .....was gisteren in de prenatal en durfde toen ook niks te kopen ..... hebbben jullie al wat gekocht voor de kleine ?
er reageerd niemand op mijn bericht dus dacht dat ik alleen was. heb net vk gebeld kan 17 april terecht, hoop dat alles goed is
@shandro : een streep is een streep je bent gewoon zwanger ! ik had en heb ook krampjes ...soms word je er idd wat zenuwachtig van ...maar van de week was er bij de echo een lege holte te zien bij mijn eierstok dat moet weer vol lopen en kan krmapjes veroorzaken . verder kan het oprekken van je bm en verhuizing van de darmen krampjes veroorzaken ... 17 april naar de vk wauw spannend ! geniet er nou maar lekker van !
Streep is streep inderdaad. En die krampen had ik in het begin ook heel erg. Vraag me nu trouwens wel af of ik echt zwanger ben, want echt veel klachten heb ik niet. Ben helemaal niet misselijk ofzo. Teveel klachten is niet goed en heb je te weinig is het ook weer niet goed. Ik gooi het maar op hormonen ofzo.
Ik ben al een keer geweest. Met 5wkn en 3dgn. Toen was er een vruchtzak te zien. En van de gyn moest ik na een maand terugkomen omdat alles er prima uitzag. En dan ben ik 9wkn en 2dgn
zovroeg al, had je en reden om zo vroeg al te gaan. ik kan evt. vanavond ook komen maar het leek haar niet nodig
Goedemorgen dame's Ik heb volgende week donderdag mn eerst afpraak bij de vk, dan ben ik 8.5 week. En 21-04 heb ik de eerst echo, dan ben ik 11 weken. Volgens mij als er geen bijzonderheden zijn in je zwangerschap wachten ze wat langer met de afpraken.
Ik woon in Duitsland. Daar is het eerste onderzoek gewoon standaard als je je aanmeldt bij de gyn. En dan standaard om de 4 weken tot week 20. En pas daarna ga je naar de vk.
[quoteVoor die banner moet je hier even kijken [/quote] Dankjewel! Ik vind het nog steeds heel moeilijk om te geloven! Behalve dat mijn borsten een cupmaat aan het groeien zijn, haha, merk ik nog niet zo veel! Ik had een heel klein beetje bloedverlies vanmorgen...het is allemaal zo spannend! Wanneer vertellen jullie het aan iedereen?
he chebu, grappig dat ik iemand hier vind die in duitsland zit. ik zit namelijk nu nog in nederland maar hopelijk verhuizen we snel naar duitsland en dan zit ik ook in dat systeem. waar woon jij ong. wij gaan richting nordhorn
Nee ik woon voorbij Hannover. Ergens in het midden. Hier zijn veel meer onderzoeken. En zo hebben toekomstige mama's altijd een speciale pas bij zich waarin alle echo's etc worden opgeschreven. De zogenaamde Mutterpass. Die moet je altijd bij je hebben. Best wel handig.
ja daar had ik al iets over gehoord. ik wil proberen om nog in een speciaal project te komen. ziekenhuis enschede en nordhorn doen een project samen om grensoverschijdend elkaar te helpen. dus posi dingen uit duitsland te koppelen aan posi dingen uit nederland zoals de nazorg hier. maar in mijn geval is nog niet bekent wanneer we gaan.